Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

En tredje tekniker har nu vart här med riktig utrustning och åtgärdat felet - det var alltså inte fel på Megabitt-gate, att jag skrev 250Mb istället för 250Mb/s, utan som jag sade; kabelbrott. Fem meter utanför dörren sade verktyget, och visst var det så;

https://i.imgur.com/XHZ8lP1.jpg

"Blå och vit av", sade teknikern.

https://i.imgur.com/5rvKOob.jpg

"Haha, seriöst". Det var 19 dagar mellan de inläggen, genius!

Ett stort tack till de som i allt skit i tråden faktiskt försökte hjälpa mig, ni var inte många men ändå. Ett STORT otack till de som trollade sönder tråden fullständigt och gjorde allt för att sabotera diskussionen samt den moderation som tillät detta att pågå i veckor. Jag ville bara ha support, ett bollplank och hjälp att lösa problemet, inte en lektion hur man skall skriva korrekta data-termer.

Jag är CNA och har sysslat med datorer i 40 år, alltså med en enorm datorkunskap, precis som merparten av de som skriver på detta forum, så varför folk får lov, blankt lov, att trolla på ett så uppenbart sätt är för mig... well, oacceptabelt. Ingen kan missförstå "250Mb" i sammanhanget precis lika lite som man missförstår "100/100". ALLA vet att det är per sekund, om inte för den enkla anledningen att det inte finns något alternativ. Megabit per timma eller tiondels sekund finns alltså inte. Har aldrig och kommer aldrig finnas.

Så det här är mitt sista inlägg här innan detta åtgärdas.

Ref: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1512056-telia-fiber-25...

Till att börja med: Bra att problemet löst sig!

Om du är intresserad av någon form av feedback angående det andra:

Utan att orka läsa absolut allt i den andra tråden, så kombinationen av att hela premissen för diskussionen är att något är fel, att du uttrycker dig på ett sätt som öht går att misstolka, att folk i allmänhet som postar inlägg är notoriskt dåliga på att hålla ordning på begreppen och att sedan reagera med aggression mot de som frågar så är väl en urspårad tråd så gott som garanterad.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Moderator
Forumledare

@VresiBerba: *trådar sammanfogade och låsta*

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Skrivet av Kent:

*Tråd låst pga. urspårning, otrevligheter och meninglösa kommentarer*

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord