Electronic Arts: Nytt Battlefield släpps 2018 – Biowares Anthem försenas till 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albanach:

Jag tror att man skall vara försiktig med uttalanden som "majoriteten vill..." om man inte är säker på sin sak.
Personligen tycker jag att BF1 var toppen - med förstklassig grafik, flytande gameplay, bra vapen och superba maps,
så jag längtar inte nödvändigtvis till mer modern tid. (Särskilt inte futuristiska krig!)

Dessutom är BF1 fortfarande ett i allra högsta grad levande spel med många som lirar, så jag tror inte att det är alltför många som ogillar det, utan tvärtom uppskattar det som ett nytt och fräscht inslag i FPS-multiplayer genren.
______

Dessutom vill jag sticka ut hakan ytterligare och säga att jag väldigt gärna skulle vilja se ett BF WW2, av den simpla anledning att... Dice inte har gjort det förut, och jag vill se vad dem kan göra med det! Och det handlar inte om att följa CoD i spåren, eller att mjölka ur ett vinnande koncept - de har ju inte gjort det förut, så vitt jag vet?
(Av den anledning kan jag tycka att det är mer vinstgirigt att resonera "vi gör ett generiskt krigspel från samtiden - det gillar ju majoriteten!")

Vet inte
http://www.dice.se/games/battlefield-1942/

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Battlefield 10 000 BC.
Slåss med grottmänniskor och hiva stenar på varandra.
Fuck yeah!

Låter rätt coolt. Dock som en expansion och inte som ett komplett spel.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Battlefield: Lootboxes

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det roliga här är att många säger att de tappat förtroendet och kommer aldrig att köpa ett till spel från Battlefield-franchisen.
Ändå är jag rätt säker på att om de är eller varit inbitna Battlefield-spelare så kommer de hänga på låset, alternativt förhandsbeställa spelet direkt när det kommer.

Jag har spelat samtliga ur serien fram till BF4, BF1 köpte jag aldrig. Dels var det priset som var löjligt högt inklusive Premium och dels så var jag bortrest under släppet och kom hem till folk som avskydde spelet redan.
Jag köpte det faktiskt till slut under mellandagsrean förra året (2017) då det var på 60% rabatt mot dagens pris. Betalade 23,99€ för Battlefield Revolution som innehåller BF1, premium-paket och alla DLCer.

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk
Medlem

@knorren: Jag tycker det roliga är att huvuddelen av artikeln handlar om Anthems försening till 2019 men att 90% av inläggen berör nästa battlefield-spel. Jag som älskar Biowares äldre spel hyser tyvärr inga större förhoppningar om Anthem. Bioware; ge oss ett nytt singleplayerspel med en riktigt intressant handling.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU