LG lanserar spelinriktade bildskärmar på CES 2018

Permalänk
Bildexpert 📺

@Nivity: Själva "1 ms"-specifikationen är i sig alldeles för bra för att vara sann. Det är likt så många andra specifikationer en parameter vars tekniska relevans i bästa fall kan diskuteras. Men tyvärr tror allt för många på blodigaste allvar att "det måste vara 1 ms, annars kan man inte spela på skärmen" och därför kommer specar anpassar därfter. Bara en tidsfråga innan 0,5 ms och lägre dyker upp i specarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Nivity: Själva "1 ms"-specifikationen är i sig alldeles för bra för att vara sann. Det är likt så många andra specifikationer en parameter vars tekniska relevans i bästa fall kan diskuteras. Men tyvärr tror allt för många på blodigaste allvar att "det måste vara 1 ms, annars kan man inte spela på skärmen" och därför kommer specar anpassar därfter. Bara en tidsfråga innan 0,5 ms och lägre dyker upp i specarna.

Jo jag vet att ms inte direkt spelar "roll" så sätt.
Men att se en IPS med 1ms var något nytt.

Men tydligen är allt fel som Sweclockers skrev, då det faktiskt inte handlar om en "nano IPS" panel. Utan exakt samma Va panel som i G modellen fast med FreeSync bara.
Var mer IPS delen jag såg fram emot när jag läste artikeln innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Men tydligen är allt fel som Sweclockers skrev, då det faktiskt inte handlar om en "nano IPS" panel. Utan exakt samma Va panel som i G modellen fast med FreeSync bara.
Var mer IPS delen jag såg fram emot när jag läste artikeln innan.

Jo, det har nämnts tidigare i tråden att det var en VA:
#17216156
(syns även på bilderna i artikeln)

Lite synd att inte artikeln är uppdaterad bara.

*edit*

Någon som hört nått om när dessa ska nå Sverige??

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.