AMD Ryzen 2000 "Pinnacle Ridge" – samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Har bokmärkt dom där, jag var nära att göra ett snålbygge som jag generellt inte brukar göra, speciellt när man närmar sig en dator mot 20k

I jämförelse med dessa två:

https://www.inet.se/produkt/5300309/g-skill-16gb-2x8gb-ddr4-3...

https://www.inet.se/produkt/5300472/g-skill-16gb-2x8gb-ddr4-3...

så är dom minnen du länkade till topminnena speciellt av att de funkar på de flesta moderkorten?

Skickades från m.sweclockers.com

Minnena jag länkade är B-die baserade men också väldigt vanligt att dom blivit testade och optimerade på de flesta moderkort så oddsen är att du inte behöver pilla speciellt mycket på timings alls med dom. Dom vart framtagna av G.Skill vid lanseringen av första gen Ryzen när det uppdagades att Ryzen funkar bäst ihop med B-die. De två du länkar är också b-die baserade minnen och bör fungera fint men kan kräva lite handpåläggning för att prestera optimalt.

Skulle du sätta timings själv så funkar förmodligen alla 3 lika bra, ibland kan man om man har otur springa på ett moderkort som strular lite med vissa minnen utan någon direkt anledning men med manuella inställningar brukar det gå bra.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Minnena jag länkade är B-die baserade men också väldigt vanligt att dom blivit testade och optimerade på de flesta moderkort så oddsen är att du inte behöver pilla speciellt mycket på timings alls med dom. Dom vart framtagna av G.Skill vid lanseringen av första gen Ryzen när det uppdagades att Ryzen funkar bäst ihop med B-die. De två du länkar är också b-die baserade minnen och bör fungera fint men kan kräva lite handpåläggning för att prestera optimalt.

Skulle du sätta timings själv så funkar förmodligen alla 3 lika bra, ibland kan man om man har otur springa på ett moderkort som strular lite med vissa minnen utan någon direkt anledning men med manuella inställningar brukar det gå bra.

Då förstår jag, det får stå mellan att kanske behöva pillra lite eller köra på lite dyrare men att ha det mer bekvämt! Åter igen tack för svaren och hjälpen, det har varit uppskattat!

Edit: Dom minnena du länkade var ju bland de billigaste men varför jag tog Inet är för att jag ska vara extra bekväm (lat) och låta dom få bygga ihop det hela, det är just nu gratis-kampanj på deras ihopbyggande och testande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Tyckte detta var intressant

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/8eaves/2700x_up_to_45_g...https://i.redd.it/evni0utcdnt01.png

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

@Mr[M]: Smart och överklocka genom "BCLK" bussklockan med strömbegränsningen borttagen, en nackdel är dock att över ~105MHz på bussen resulterar i regression från PCI-E 3.0 till 2.0 och över 145MHz till 1.0. Att hålla sig inom 105MHz lär då vara en bra tradeoff.
Vissa moderkort ska dessutom klara en asynkron bus setup nu med PCI-E & övrig bus hastighet låst till 100MHz men det finns ännu lite dåligt med info om detta.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Ja De8auer visade nämnde detta snabbt i hans video där han klockar er 2700X till 6000 MHz, att han kunde få en kärna att boosta till 4500+ men han gick aldrig in på detaljer. Fattar inte att ingen reviewer snappat upp det.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av tellus82:

@Mr[M]: Smart och överklocka genom "BCLK" bussklockan med strömbegränsningen borttagen, en nackdel är dock att över ~105MHz på bussen resulterar i regression från PCI-E 3.0 till 2.0 och över 145MHz till 1.0. Att hålla sig inom 105MHz lär då vara en bra tradeoff.
Vissa moderkort ska dessutom klara en asynkron bus setup nu med PCI-E & övrig bus hastighet låst till 100MHz men det finns ännu lite dåligt med info om detta.

ASUS Crosshair VI Hero har så du kan separera PCI-E & RAM för sig och CPU för sig.

Permalänk
Medlem

Jaaaa!! Äntligen kom min 2700X! Gjorde självklart en video på hur det går till när man packer upp den, för att... Internet?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hjälpsam

@Ozzed: tjusig T-tröja!
Fina katter, tänk bara på att katter=statisk elektricitet.
Kylaren verkar fin skull jag köpa en 1700x, skulle jag ge fan i att klocka och köra med originalkylaren, passar inte alla at göra så, men det kan vara värt att komma ihåg att även det fungerar bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@Ozzed: tjusig T-tröja!
Fina katter, tänk bara på att katter=statisk elektricitet.
Kylaren verkar fin skull jag köpa en 1700x, skulle jag ge fan i att klocka och köra med originalkylaren, passar inte alla at göra så, men det kan vara värt att komma ihåg att även det fungerar bra.

Tack

Jag har luftfuktare med avjonierare igång så katterna är inte så statiska av sig.

Skall man inte klocka så tror jag absolut Wraith Prism duger fint. Det enda negativa är att den är väl grovt skuren i botten men det borde gå att fixa med smärgelduk.

Ska man klocka däremot så är den nog inte att rekommendera. Den bör ju fixa XFR2 och så men ska man gå högre "all core" så behövs något bättre.

Själv har jag helt fokuserat på minnena hittils. Men jag är fast på 3133Mhz, dock med tighta timings. Jag ska ta tag i CPU imorrn och se om det går klämma ut lite mer än vad man får med XFR2.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jaaaa!! Äntligen kom min 2700X! Gjorde självklart en video på hur det går till när man packer upp den, för att... Internet?

https://www.youtube.com/watch?v=sO8Hml5DUqo

Katter älskar ju kartonger hur små dom än är. Kan ju vara en orsak att katterna flockas runt dig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Katter älskar ju kartonger hur små dom än är. Kan ju vara en orsak att katterna flockas runt dig

Katterna tycker även att eftersom mitt X370 Prime Pro har stöd för "precision boost overdrive" så är det bara onödigt att klocka själv. Men jag sa till dem att de får skärpa sig och det är klart att jag ska klocka

Jag tycker det ska bli intressant. Gamers Nexus var ju inne på att Boost nuförtiden är så sofistikerad att prestandavinsten med klockning nästan försvinner, så det känns ju som något som måste testas

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ozzed:

Katterna tycker även att eftersom mitt X370 Prime Pro har stöd för "precision boost overdrive" så är det bara onödigt att klocka själv. Men jag sa till dem att de får skärpa sig och det är klart att jag ska klocka

Jag tycker det ska bli intressant. Gamers Nexus var ju inne på att Boost nuförtiden är så sofistikerad att prestandavinsten med klockning nästan försvinner, så det känns ju som något som måste testas

Lite samma jag och @tellus82 snackade om också. Visst kan det ge en del, allmänt men framför allt i specifika fall. Däremot, vägs aspekter som effekt och bara TID ÄR PENGAR in landar man lätt i ett läge där det.. kanske inte är värt längre. För min del handlar det om ungefär 5 % extra allmänprestanda, ställt mot en jäkla massa mer effekt, inga idle-frekvenser, ingen spännings-skalning. Såklart det går att klocka ändå bara för det är kul, men svårt att förvänta sig underverk.

Tycker AMD har gjort ett finfint jobb med XFR2 och Ryzen 2000-modellerna. De ligger verkligen riktigt nära maxkapacitet jämfört med vad vi är vana att se. Kanske trist för entusiaster, men enormt positivt för det stora flertalet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

Intressant inpass förresten. @JonasT uppmärksammade mig på att AMD inte längre tycker vi ska använda deras "Ryzen™ Balanced Power Plan".

Citat:

Please ensure you are using the Windows BALANCED or HIGH PERFORMANCE power plans. The AMD Ryzen™ Balanced Plan is no longer necessary as of Windows 10 RS3.

Det där är från reviewers guide till Ryzen 2000 nu. Windows 10 RS3 är Fall Creators Update, alltså vad majoriteten nog kör. Intressant nog ingår planen fortfarande i och installeras samt aktiveras automatiskt tillsammans med plattformsdrivrutinerna.

Kan vara bra att veta i alla fall.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av emilakered:

Intressant inpass förresten. @JonasT uppmärksammade mig på att AMD inte längre tycker vi ska använda deras "Ryzen™ Balanced Power Plan".
Det där är från reviewers guide till Ryzen 2000 nu. Windows 10 RS3 är Fall Creators Update, alltså vad majoriteten nog kör. Intressant nog ingår planen fortfarande i och installeras samt aktiveras automatiskt tillsammans med plattformsdrivrutinerna.

Kan vara bra att veta i alla fall.

Bör även gälla Ryzen 1, antar jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

Aaah, blev ju inte mindre sugen på att uppgradera >.<

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Avstängd

Lutar att amd har 7nm ryzen 2 nästa år och intel eventuellt 10nm cannon lake.
vem trodde det för 2 år sen

2600x ser bra ut för en uppdatering för en annan

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Lite underligt, men måste vara HWMonitor som inte visar korrekt?

Efter att jag hade det igång igår och spelade PUBG så såg jag dessa maxvärden, och jag kör oklockat, bara ökat minnena till 3200.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Lite underligt, men måste vara HWMonitor som inte visar korrekt?

Efter att jag hade det igång igår och spelade PUBG så såg jag dessa maxvärden, och jag kör oklockat, bara ökat minnena till 3200.

https://i.imgur.com/oVXHEVR.png

tror HW buggar

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Lite underligt, men måste vara HWMonitor som inte visar korrekt?

Efter att jag hade det igång igår och spelade PUBG så såg jag dessa maxvärden, och jag kör oklockat, bara ökat minnena till 3200.

https://i.imgur.com/oVXHEVR.png

Jag har klockat min till 4ghz på alla kärnor och stängt av allt dynamiskt och i hwmonitor går den upp till 5,2 ibland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Avstängd

2600X uppgradering gjort.
allt som vanligt utom mer fps samt 500+ mhz

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=PHBsR1Y68G8

nu testar mindblank 2700x med Low Latency RAM

ser intressant ut

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

@Mr[M]: Intressant att även läsa kommentarerna till videon av Brad Morris, en liten analys av hur infinity fabric, minneskontrollen och ram fungerar i samband med olika frekvenser och timing.

Permalänk

Jag är, sett till nivån här på SC, en extremt okunnig datornörd vad gäller den tekniska biten. Kan bygga ihop en dator själv och få den att tuffa på utan problem men allt vad spänningar, volt, latenser osv handlar om är, mestadels, rena grekiskan för mig - även om jag titt som tätt lyckas snappa upp något matnyttigt från olika medlemmar.

Så, ni får alltså ha tålamod med en relativ nybörjare på allt som gäller "teknikaliteter".

Har petat ihop en ny fin burk med 2700x, ett Asus x470 Gaming-F moderkort och 32 gb ram som just nu går i 3200mhz.
Den funkar alldeles utmärkt och det är kul att kika lite närmare på en AMD-processor då jag alltid haft Intel tidigare.

Jag har dock lagt märke till något liknande det som nämns ett par inlägg upp här i tråden:
Ryzen Master hävdar bestämt att alla 8 kärnorna ligger och pendlar mellan 4200-4350 ghz hela tiden med en spänning som hoppar mellan ca 1,46v och 1,55 v - mellan tummen och pekfingret.

Jag har inte ändrat något alls förutom ram-hastigheten så siffrorna ovan är alltså stock.

4350 mhz är ju den siffra som specades som max stock typ, men som jag fattade det var det på ett par/några kärnor. Eller handlade det om vilken kylning som finns till hands också om huruvida CPU klarar att köra dessa hastigheter på samtliga kärnor?

Som kylning har jag en Corsair H115I Pro med 2st ML 140 Pro-fläktar som insug fram i mitt FD Define C, samt 2 st likadana 140mm-fläktar som utblås i toppen och till sist 1 st ML 120 Pro som utblås bak.
Har bara justerat fläktkurvan (CPU) ytterst lite då inställningen "Standard" hamnat lite "mellan stolarna" vilket gjorde att fläktarna varvade upp och ned i tid och otid. Bättre om än inte perfekt sedan denna lilla justering gjordes.

Frågan är ju då, är Ryzen Master pålitlig vad gäller hastigheten på CPU? Är det ok med denna spänning så länge temp hålls på ok nivåer eller bör man justera det?

Och om ovan hastigheter stämmer, är det då helt enkelt XFR2 eller PB2 som gör att CPUn tuffar på upp emot, och ibland strax över, de specade 4,35 ghz på alla kärnor trots stock?

**************

Om moderator tycker att detta passar bättre någon annanstans är det bara att flytta. Tänkte dock att det kan vara av intresse för fler då beteendet verkar visa sig hos fler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thunderwolf:

Och om ovan hastigheter stämmer, är det då helt enkelt XFR2 eller PB2 som gör att CPUn tuffar på upp emot, och ibland strax över, de specade 4,35 ghz på alla kärnor trots stock?

Ja.
XFR2 har den effekten.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr[M]:

https://www.youtube.com/watch?v=PHBsR1Y68G8

nu testar mindblank 2700x med Low Latency RAM

ser intressant ut

Gillar hans tester med VLL på minnena

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Här sitter jag ikväll, tar en öl och lite whiskey (inne på 3e glaset).
Sambon och dottern sover. Polaren har nyligen byggt färdigt sin nya dator så han kan vara med och spela, (AMD 1600X, STRIX 1060 6gb etc etc). Lite avundsjuk är jag på han. Alltid kul och skruva i datorn när de kommer till nya delar.

Så sitter och bläddra lite och råkade trilla över detta paketet:
https://www.komplett.se/product/1007145/datorutrustning/pc-ko...

Sen i efterhand tänkte jag på vattenblock, och hittade detta:
https://www.ekwb.com/shop/ek-fb-asus-strix-x470-rgb-monoblock

Ser ut som en jäkla nice kombo! Jag lovar och avvakta tills imorgon. Men med lite whiskey i kroppen är jag sugen på att beställa direkt! Haha!

Update! Byter däremot minnerna mot g-skill 3200mhz cl14 tror jag:
https://www.inet.se/produkt/5300299/g-skill-16gb-2x8gb-ddr4-3...

Kommentarer?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Här finns lite speltester mellan AMD vs AMD eller Intel vs AMD i splitscreen med nya och gamla processorer https://www.youtube.com/channel/UCueyCLPsCxjk1ZwtAmu6Gvw/vide...

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Här finns lite speltester mellan AMD vs AMD eller Intel vs AMD i splitscreen med nya och gamla processorer https://www.youtube.com/channel/UCueyCLPsCxjk1ZwtAmu6Gvw/vide...

Lite tråkigt att han kör 1260x720. Även om de blir mer belastning på cpun såklart, men de är väl ingen som spelar i den upplösningen?
Hade varit mer intressant och sett siffrorna i 1920x1080 och uppåt.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Lite tråkigt att han kör 1260x720. Även om de blir mer belastning på cpun såklart, men de är väl ingen som spelar i den upplösningen?
Hade varit mer intressant och sett siffrorna i 1920x1080 och uppåt.

Precis som Sweclockers brukar göra. Finns även i 1920x1080 såg jag, mellan 8700K och 2700X

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare