Stora Hemautomatiserings Tråden (Smarta Hem)

Permalänk
Medlem

Stora Hemautomatiserings Tråden (Smarta Hem)

Hej!

Har letat efter en tråd här på Swec angående hemautomatisering med hittade inte någon generell tråd.

Här tänkte jag att alla kan posta tips, frågor och allt som har med smarta hem att göra.

Jag är inte speciellt insatt än men planen är att bli det.

Jag har precis flyttat till ny lägenhet och har tänkt köpa en "Vera Edge" och styra mitt smarta hem med. Sen vill jag plugga in en RFXtrx433E så man kan styra 433Mhz enheter. För att sedan köpa Nexa WDR-1 dimrar och koppla in i diverse lampor i lägenheten. Kommer detta funka? Förhoppningsvis. Vad jag har kunnat läsa mig till så skall det göra det. Som sagt är jag inget proffs så folk får gärna komma med synpunkter.

Mvh

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Finns en tråd med ganska mycket nyttig info och olika lösningar HÄR
Det gäller inte specifikt enbart automatisering, men det är en bra start för den som är intresserad.
Hittade tråden själv igår och det petade väl igång intresset rätt stort för mig personligen.

Ska bli spännande att följa resten av den här tråden

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunbeck:

Finns en tråd med ganska mycket nyttig info och olika lösningar HÄR
Det gäller inte specifikt enbart automatisering, men det är en bra start för den som är intresserad.
Hittade tråden själv igår och det petade väl igång intresset rätt stort för mig personligen.

Ska bli spännande att följa resten av den här tråden

Okej! Jag skall in och läsa på den. Jag blev också förjäkla sugen igår, stora planer haha.
Ja jag hoppas att det kommer in någon som kan grejerna här och skriver

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Brann lite i plånboken i förrgår så köpte på mig några mer Philips Hue

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB