Permalänk
Medlem

text utanför skärmen

Har nyligen skaffat en 5t, dock märkte jag en sak jag inte märkt på min gamla telefon.
Spelade lite plants vs zombies: heroes och på flera ställen så var vissa bokstäver på text raderna lite utanför skärmen på vänster sida, någon annan som erfarat detta? Är det spelet som inte stödjer telefonen ordentligt? Är det en inställning jag missat? som sagt inte sett det på förra luren och lyckades inte hitta nå'n lösning när jag googlade på problemet. (eller jag googlade så gott jag kunde efter en lösning)

Permalänk

Officiella Android 8.1 släpptes idag med exempel "gestnavigering".

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Är ett stort fan av nya gestnavigeringen, hade alltid knapparna gömda förr så det känns väldigt skönt att jag nu kan ta bort dom helt.

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

Är ett stort fan av nya gestnavigeringen, hade alltid knapparna gömda förr så det känns väldigt skönt att jag nu kan ta bort dom helt.

Ja det ska bli kul att prova så fort jag kan ladda ned den...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

@DunderHoken: Jag körde Snap VPN och valde Tyskland för att få uppdateringen igår, om det var det du menade med "kan ladda ned den"

Permalänk
Skrivet av Simon^L:

@DunderHoken: Jag körde Snap VPN och valde Tyskland för att få uppdateringen igår, om det var det du menade med "kan ladda ned den"

Ah ja jag testade typ alla länder men funka ej. Fick ett tips om Oxygen Updater och då funkade det

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

hur pass säker är face unlock egentligen? jag har igång det och det tar frugan 2-3 försök att öppna med sitt eget ansikte, vi är inte i närheten av lika varandra

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

hur pass säker är face unlock egentligen? jag har igång det och det tar frugan 2-3 försök att öppna med sitt eget ansikte, vi är inte i närheten av lika varandra

lät inte speciellt säkert

Permalänk

@Nimafor: Köpte du begagnat? 6an är planerad för release den 15e Maj.

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

lät inte speciellt säkert

Näe menart... nog hade jag högre förväntan på det iaf...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Näe menart... nog hade jag högre förväntan på det iaf...

Det är ju inte marknadsfört som iPhones igenkänning utan som en bekvämlighets grej.

Jävligt snabbt är det iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danzle:

Det är ju inte marknadsfört som iPhones igenkänning utan som en bekvämlighets grej.

Jävligt snabbt är det iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är sant, klart den är snabb om den inte skiljer från person till person

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Har ett problem med appdrawern sedan uppdateringen till Oreo 8.1 att när jag scrollar upp menyn så liksom hackar den upp och droppar fps just i den rörelsen. Någon mer som känner av och ser det lagget? Har återställt den men samma problem kvarstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Jo det är sant, klart den är snabb om den inte skiljer från person till person

Mina arbetskollegor misslyckas att låsa upp min. Du kanske delar fler drag drag med frugan än du tror 😉

Testat att göra om proceduren?

Skrivet av tedda:

Har ett problem med appdrawern sedan uppdateringen till Oreo 8.1 att när jag scrollar upp menyn så liksom hackar den upp och droppar fps just i den rörelsen. Någon mer som känner av och ser det lagget? Har återställt den men samma problem kvarstår.

Uppdaterade min nyss. Scrollat i appdrawern, dropdown menyn, settings och diverse appar. Upplever inte något lägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ny uppdatering. Förbättring av blåtand, senaste säkerhetsuppdateringen med mera.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz