World of Warcraft får ny expansion

Permalänk
Melding Plague

World of Warcraft får ny expansion

Under öppningsceremonin till årets upplaga av Blizzcon har nyheter gällande fantasyspelet World of Warcraft tillkännagivits. Nu presenteras spelets nästa expansionspaket.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Classic ska bli jäkligt kul, men även nya expansionen så klart som alltid.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Nya kontinenten ser liten ut. Hoppas jag har fel.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag köpte Cataclysm efter en tids uppehåll från WoW. Den då lyckligt ovetande tjejen som jag nyss blivit sambo med frågade:

- Nu har du suttit där vid datorn i två timmar. Har du inte klarat det där spelet än?
- Alltså nä, oj. Eh, det här spelet funkar inte så... Man klarar det liksom aldrig.

Väldigt skeptiskt gick hon med på att prova lite, och nickade artigt medan jag entusiastiskt visade henne hur man skulle göra. Nu 7 år senare spelar vi fortfarande ihop då och då när ungarna har somnat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag köpte Cataclysm efter en tids uppehåll från WoW. Den då lyckligt ovetande tjejen som jag nyss blivit sambo med frågade:

- Nu har du suttit där vid datorn i två timmar. Har du inte klarat det där spelet än?
- Alltså nä, oj. Eh, det här spelet funkar inte så... Man klarar det liksom aldrig.

Väldigt skeptiskt gick hon med på att prova lite, och nickade artigt medan jag entusiastiskt visade henne hur man skulle göra. Nu 7 år senare spelar vi fortfarande ihop då och då när ungarna har somnat.

Grymt ^^!

Blir kul att wow återgår till kriget mellan båda sidorna. Rätt trött på det där, "A new threat is here and we must all fight together to save Azeroth!"

Permalänk
Inaktiv

Mycket spelnyheter på sajten
Alltid gillat wow träsket, kommer nog behöva återuppliva kontot för denna & classic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Grymt ^^!

Blir kul att wow återgår till kriget mellan båda sidorna. Rätt trött på det där, "A new threat is here and we must all fight together to save Azeroth!"

Fast det kommer sluta så endå, dom kan inte direkt ha en faction vinna kriget. Sätter en tunna blaja på att vårat krigande kommer väcka N'Zoth eller nått annat okänt hot som utnyttjat att vi varit så fokuserade på varann och snott allt majs från både Kalimdor och Eastern Kingdoms.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Fast det kommer sluta så endå, dom kan inte direkt ha en faction vinna kriget. Sätter en tunna blaja på att vårat krigande kommer väcka N'Zoth eller nått annat okänt hot som utnyttjat att vi varit så fokuserade på varann och snott allt majs från både Kalimdor och Eastern Kingdoms.

Jo, därför känner jag att jag kommer avstå denna gång. Tror det i alla fall Men det minimala faction kriget ger i alla fall ett ganska stort sug

Permalänk
Medlem

Vi får WoW Classic, nya expansioner behövs inte längre <3

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vi får WoW Classic, nya expansioner behövs inte längre <3

Hypen kommer lägga sig snabbt när folk som inte spelat Vanilla kommer inse hur mycket grind som krävs.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Hypen kommer lägga sig snabbt när folk som inte spelat Vanilla kommer inse hur mycket grind som krävs.

Haha jag har lirat som satan på olika privata servrar ser verkligen fram emot det

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Blizzard kan det där med cinematics alltså. Sylvanas banshee form var ju att dö för!

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Haha jag har lirat som satan på olika privata servrar ser verkligen fram emot det

Vet vad du menar till viss del. Jag hade väldigt roligt och körde till bis preraid gear på Nos men när det var dags att börja farma MC igen tog det inte lång tid innan jag kände been here done that samtidigt som jag visste att det låg MÅNGA veckors raidande innan jag skulle få se något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Vet vad du menar till viss del. Jag hade väldigt roligt och körde till bis preraid gear på Nos men när det var dags att börja farma MC igen tog det inte lång tid innan jag kände been here done that samtidigt som jag visste att det låg MÅNGA veckors raidande innan jag skulle få se något nytt.

Får se hur det blir.. kanske blir en flopp?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Givet köp, om det blir samma success som Legion så ser framtiden väldig trygg ut för Wows del.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

WoW har tappat enormt mycket spelare från att activision köpte upp dem.De skämdes så mycket att de slutade gå ut med statistik på hur många spelare de tappat för några år sedan med.

Jag hoppas mer på vanilla servrarna men har absolut inga större förhoppningar med att blizzard kommer lyckas utan att förstöra det på något sätt men vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

WoW har tappat enormt mycket spelare från att activision köpte upp dem.De skämdes så mycket att de slutade gå ut med statistik på hur många spelare de tappat för några år sedan med.

Jag hoppas mer på vanilla servrarna men har absolut inga större förhoppningar med att blizzard kommer lyckas utan att förstöra det på något sätt men vi får väl se.

Både WOD och legion hade 10 million aktivera spelare vid vardera release, och självklart så tappar man folk mellan expansioner, men dom flesta kommer alltid tillbaks när en ny expansion lanseras.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

WoW har tappat enormt mycket spelare från att activision köpte upp dem.De skämdes så mycket att de slutade gå ut med statistik på hur många spelare de tappat för några år sedan med.

Jag hoppas mer på vanilla servrarna men har absolut inga större förhoppningar med att blizzard kommer lyckas utan att förstöra det på något sätt men vi får väl se.

Activision har inte köpt Blizzard. Activision och Vivendi Games (ursprunglig ägare till Blizzard) gick ihop och bildade Activision-Blizzard. Activision är en publisher, likväl som Blizzard och de publicerar spel på helt olika marknader, och WoW går igenom Blizzard, och spel som t.ex CoD går via Activision och Destiny 2 är publicerat genom Battle.net, och det står klart och tydligt att det är Activision som publicerar detta spel, då WoW och andra spel ligger under Blizzard-kategorin.. Vivendi Games äger majoriteten av aktierna i företaget Activision-Blizzard.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Är det något dom är duktiga på så är det scinematics. Jag rös som fan vid vissa tillfällen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Vid det här laget så hade jag vart mer peppad på en film istället för ett nytt spel ifrån Blizzard.

Permalänk
Medlem

Känns som att många kollar på Classic WoW med rose-tinted glasses och nostalgi av när dom första gången spelade WoW, för många var WoW deras första MMO någonsin och för många var det ett ställe där dom lärde känna många vänner osv. Jag har alltid sagt att det är personerna och vännerna man spelar med som gör spel som t.ex. WoW roligt och så var det iaf för mig när jag spelade i Vanilla. Men det betyder inte att jag vill gå tillbaka obalanserade klasser (säger inte det är perfekt idag men det är bättre än det var då), för att inte tala om den oerhörda grinden och 40 personer som skulle koordineras i raider med mera. Som sagt det fanns ljusa stunder men känns som dom hör hemma i det förflutna mera och personerna jag spelade WoW med då spelar jag än idag WoW med när vi väl spelar pga andra saker som tar upp tid i livet. Dom spelare jag har pratat med och känner som har skriket om Vanilla i flera år nu kan inte vara objektiva till det bra och dåliga, får jag intrycket av iaf. I Deras ögon finns det inget dåligt med WoW Vanilla. Säger inte att wow idag är nära perfekt eller nått som det är idag men det är bra mycket bättre än det var under Vanilla, tycker jag personligen iallafall. Det är nått med som det känns som att många missar poängen med också att WoW är ständigt utvecklande, story och gameplay ändrar sig och blir bättre samt att det som inte var bra plockas oftast bort efter en expansion kanske inte alltid med oftast. Så att hela tiden sitta och kolla i bakspegeln på vad som har varit otroligt tråkigt måste jag säga. Men det kanske finns en trygghet i hur det var förr "det var bättre förr".

Sen en sak till som jag tror ligger mycket bakom det här är att Blizzard ser eventuellt inkomst bortfall ifrån att subs försvinner och vill spela på diverse Vanilla WoW serveras. Om de slänger upp egna så kommer många att komma tillbaka och mera inkomst som reslutat. För oavsett vad man tycker om Blizzard så är dom ju ett företag som ska tjäna pengar också och lägga tid på att utveckla nått igen måste ju ha en återbetalning i form av nya subscribers.

Men innan nån säger att jag inte tycker personer ska få ha Classic WoW ska jag tillägga att jag vill inte ta ifrån nån vad dom tycker är roligt. Vill dom spela WoW som det var för 13 år sen ska dom såklart få det nu när Blizzard har lyssnat på sina fans angående det. Man kan ju iallafall hoppas att det blir Classic WoW i ny tappning rent grafiskt osv. För uppdaterade character models och animationer och NPCs, byggnar och världen rent grafiskt i helhet måste ju iaf vara trevligare än den gamla utseendet. Så länge det fungerar likadant i gameplay såklart.

Hur som helst så hoppas jag alla blir nöjda oavsett om de kommer spela Battle for Azeroth eller WoW Classic. Att ha val är ju alltid bra. Själv kommer jag se fram emot att spela BfA.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem

Jag försökte nyligen att igen försöka komma in i WoW. Jag hade ganska kul i starter area för varulvrasen men sen när man kom ut i "vanliga" spelet försvann all form av sammanhängande story och det kändes som man gjorde generic MMO quests bara. Utan några som helst scener som i anledningen där man får kämpa för att ta tillbaka stan och sådant som kändes mera Epic för brist av bättre ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Ingen kommer köpa detta nu när Classic kommer haha

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Wow dog tyvärr med arthas

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Även från någon som är helt ointresserad av WoW så får jag erkänna att det var en sjukt bra cinematisk trailer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legacy_wow_jon:

Ingen kommer köpa detta nu när Classic kommer haha

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett horde vs alliance expansion tror lätt att många kommer spela det . Det är ett world pvp expansion så alla riktiga spelare från tbc/wotlk och vannila kommer nog gilla temat

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Det är ett horde vs alliance expansion tror lätt att många kommer spela det . Det är ett world pvp expansion så alla riktiga spelare från tbc/wotlk och vannila kommer nog gilla temat

De ska ju tydligen ta bort PvP servrar och istället ändra till PvE men du kan välja om ha pvp eller pve i en stad så hamnar du bland spelare som spelar pve eller pvp.
http://www.pcgamer.com/blizzard-is-ditching-wows-pvp-servers-...
http://www.pcgamer.com/world-of-warcraft-will-soon-have-level...

Så alla pvp servrar försvinner. PVE stannar. Men kommer tydligen bli som med Legion.. Den lvln du har får alla mobs på de området så nu kommer man kunna lvla vart man vill... Skippa alla låg level områden och gå till northrend och döda i lvl 2 haha
Mycket ändringar nu

Permalänk
Medlem

Kostar wow fortfarande i månaden? Om inte skulle det vara lite kul att testa kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Kostar wow fortfarande i månaden? Om inte skulle det vara lite kul att testa kanske

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart det gör. Blizzards största kassako

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Kostar wow fortfarande i månaden? Om inte skulle det vara lite kul att testa kanske

"Starter Edition" är gratis upp till level 20, men då är du begränsad med vissa funktioner.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14