Billiga Spotify premium koder utdött?

Permalänk
Medlem

Billiga Spotify premium koder utdött?

Hej!

Skulle vilja köpa spotify premium till en vän, men då jag vill ge mer än 3 månader så springer priserna iväg. Vill minnas att det var hyfsat vanligt att sälja premium för kaffepengar i jämförelse på marknaden förut, det var ofta någon satt på tonvis med koder och sålde billigt. Men numera tycker jag mig aldrig se detta hända längre. Finns inte detta längre? Är det enda sättet idag att få tag på premium idag via spotify?

MVH

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Tror tyvärr det. Om du (eller någon du känner) är student kan du få studentprenumeration för 49 SEK/månad. Annat alternativ är att mickla med vpn och köpa Spotify från ett annat land där det är billigare. Personligen var jag i Malaysia en längre period och vill minnas att jag betalade ~15 SEK/månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberanton:

Tror tyvärr det. Om du (eller någon du känner) är student kan du få studentprenumeration för 49 SEK/månad. Annat alternativ är att mickla med vpn och köpa Spotify från ett annat land där det är billigare. Personligen var jag i Malaysia en längre period och vill minnas att jag betalade ~15 SEK/månad.

Lite dyrare nu, 32 SEK ungefär men ändå billigt
https://www.spotify.com/my-en/premium/

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberanton:

Tror tyvärr det. Om du (eller någon du känner) är student kan du få studentprenumeration för 49 SEK/månad. Annat alternativ är att mickla med vpn och köpa Spotify från ett annat land där det är billigare. Personligen var jag i Malaysia en längre period och vill minnas att jag betalade ~15 SEK/månad.

Skrivet av Eduardo:

Lite dyrare nu, 32 SEK ungefär men ändå billigt
https://www.spotify.com/my-en/premium/

det var ett bra tips, tack

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

det var ett bra tips, tack

"Var så god, kompis! Men se till att VPN:a mot Malaysia annars funkar det inte."

Vet inte om jag skulle uppskatta en sån gåva, men det är ju jag det.

Eller det kanske går att lyssna från svensk IP trots att abonnemanget är köpt "i" Malaysia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

"Var så god, kompis! Men se till att VPN:a mot Malaysia annars funkar det inte."

Vet inte om jag skulle uppskatta en sån gåva, men det är ju jag det.

Eller det kanske går att lyssna från svensk IP trots att abonnemanget är köpt "i" Malaysia?

tänkte att man kan köpa en kod "i malaysia", sen aktivera i sverige?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av guermantes:

"Var så god, kompis! Men se till att VPN:a mot Malaysia annars funkar det inte."

Vet inte om jag skulle uppskatta en sån gåva, men det är ju jag det.

Eller det kanske går att lyssna från svensk IP trots att abonnemanget är köpt "i" Malaysia?

Japp, det går! På samma sätt som du kan lyssna på ditt svenska spotifykonto om du åker på semester i Malaysia!

Permalänk

Köpte 3 månader för typ 9:- via en facebook ad för ett tag sen.

Skulle va 99:- men tror de länkade fel för kom till den spanska spotifysidan där de sålde 3 månader för 0.99€

Slog till direkt kan man säga så håll koll efter spotifys fb ads kan hända igen eller gå till deras spanska sida och kolla direkt vad de tar där.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att komma ner i kostnad idag är "family":
https://www.spotify.com/se/family/

Reglerna säger "upp till 5 personer som bor på samma adress".

Permalänk
Medlem
Skrivet av uberanton:

Japp, det går! På samma sätt som du kan lyssna på ditt svenska spotifykonto om du åker på semester i Malaysia!

Det är inte säkert att du kan lyssna på all musik. Jag köpte kod ifrån Mexico och kunde ej välja allt det svenska utbudet.

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Bästa sättet att komma ner i kostnad idag är "family":
https://www.spotify.com/se/family/

Reglerna säger "upp till 5 personer som bor på samma adress".

problemet är att vi inte bor på samma address, så det alternativet fungerar inte.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: Nä förvisso. Men skulle säga att använda Family på olika adress är ett betydligt mindre dåligt alternativ än att haxxa fram en kod/abb via vpn mot malaysia med ett svenskt kreditkort....

Vi har kört 3 pers på olika adress sen Family kom och det rullar på bra. Var bara se till att alla gick in och ändrade postnummer till samma på sina konton.
Folk lyssnar ju via mobiler, på jobbet, whatever. Känns som att det är mer eller mindre omöjligt för Spotify att dra nån form av slutsats kring huruvida man faktiskt bor tillsammans eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vi har kört 3 pers på olika adress sen Family kom och det rullar på bra. Var bara se till att alla gick in och ändrade postnummer till samma på sina konton.

Jasså var det allt som krävdes? Måste testa det då, tack för tipset!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Är väl inte direkt ok att uppmana till brott mot ett företags regler med anledningen "de borde inte märka nåt"? Är ju sånt som i slutändan gör att de kanske tar bort såna alternativ som därmed drabbar oss som faktiskt använder det på korrekt sätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Dhanjel: Det är inget brott. Du kanske bryter mot en regel och som värst riskerar du att bli avstängd.

Visa signatur

AMD 1800X - Corsair 100i v2 med noctua fläktar - 2x8gb G Skill RGB 3200 mhz ddr4 - Samsung Evo 850 250GB - Samsung Evo 960 m2 500gb - Evga Gtx 1080 Classified 8gb - Biostar B350 GT3 - Corsair 860AX - Fractal R4 - WD black 1tb - Asus Strix Soar - Sennheiser PC 363D

Plex Server: Intel 6700K - Noctua NH-U12S - 2x8gb Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC24000 - Intel 520 120gb - 3x HGST Deskstar NAS 4TB - Gigabyte GA-Z170N-WIFI mitx - EVGA SuperNOVA G2 750W - Fractal Design Node 304 (Vit)