LG 32GK850 35" 2560x1440p 165Hz G-Sync IPS

Permalänk
Medlem

@NorthLight: Fick hem min 34GK950G igår och det var tyvärr en hel del IPS glow på mitt exemplar, mer än jag kan ha överseende för, sedan är jag inte helt hundra på att ultrawide är min grej. Det kanske blir en 32GK850G istället, men jag blir lite orolig då jag hade två 32GK850F som båda hade brutalt mycket smearing. Jag kunde se det mycket tydligt på vissa sidor, t.ex https://www.pathofexile.com/game bland annat, där texten längst ned på sidan i princip flimrade in och ut ur etern när jag skrollade upp och ner snabbt -- märker du samma grej på dina G-skärmar?

Synd att man ska behöva få sån huvudvärk av att köpa datorskärmar

Permalänk
Medlem

@krikks:
Verkligen trist att höra, och då man betalar så jäkla mycket ska man verkligen inte behöva leva med BLB. Till viss del såklart då man inte kommer ifrån det. Lär väl inte slippa det om det inte finns FALD på skärmen.

Var oxå inne på UW men är inte heller säker det är min grej. Har testat att köra lite UW på min XE9005 Sony Tv, och var inte så imponerad. Hellre en stor 16:9 på 32 tum, och köra skaplig FOV känns mycket bättre tycker jag. Skönt med så mycket högre vertikalt synfält som en 32'a erbjuder. Så en 34 UW med samma vert som en 27 - 16:9 ger mig inget. Kanske isåfall en 38 UW. Nåja jag är mer än nöjd med vad jag nu har, tack o lov

Förstår du är rädd för smearing men iaf vad jag ser och som sagt läst så är iaf denna den bästa VA hittills - 32GK850G. Men man vet ju aldrig, du kanske inte vore nöjd ändock. Kan kika på sidan du länkade, när jag sitter vid skärmen senare
Hursomhelst är skillnaden mot F modellen som dag och natt IMO!
Kolla in detta:
https://pcmonitors.info/reviews/lg-32gk850g/

Håller med dig, det är ett jäkla gissel att hitta något man gillar. Men jag har äntligen hittat rätt med denna. Sen är ju Asus på gång med ELMB, men den är väl tyvärr en bra bit bort :/
Får köra med denna och vara nöjd vilket jag är, men man vill ju alltid ha bättre!

Permalänk
Medlem

@NorthLight: Härligt! Jag kan ha överseende för viss smearing så länge det är måttligt, men F-versionen var verkligen katastrof. Läste artikeln och den understryker i princip det du säger så jag är lite intresserad av att ge G-versionen ett försök ändå. VA vs IPS är lite pest vs kolera, men jag tar personligen minimal smearing över IPS glow varje dag i veckan, den är konstant.

Det var kul att testa UW för första gången men det är verkligen en enorm omställning efter att ha glott på 16:9-skärmar i snart 30 år. Hade den inte haft så jobbigt glow så hade jag nog behållt den men man känner definitivt av att det vertikala synfältet handikappas lite. UW får både ris och ros

Ska svänga förbi butiken och lämna in skärmen nu i veckan så förhoppningsvis finns G-versionen i lager då. Återkom gärna om du hinner testa sidan, det såg ut så här på mina F-skärmar.

Grymt kul att du gillar G-versionen så pass mycket mer än F-versionen iallafall, det ger hopp.

Permalänk
Medlem

@krikks!

Update: Kan helt klart se lite skiftning där på sidan du länkade, men det är inte mycket alls. Och som sagt natt och dag mot F modellen!

Jepp samma här, lite smet kan jag utstå oxå, då jag avskyr IPS glow, sen såklart TN's urusla vinklar brr. Så denna blev total fulpott för mig. Sitter som ett fån och storler hela tiden jag spelar haha.
Rent ut sagt älskar denna skärmen, vinklar/färger och såklart den grymma kontrasten, gör den i mina ögon till den bästa skärmen hittills

Såg verkligen hemskt ut på bilden din och jag såg samma sak, gick inte ens att surfa på F modellen. Den var vansinnigt dålig rent ut sagt. Ja du borde verkligen testa g-sync versionen, tror du blir nöjd. Men annars har du ju alltid öppet köp utifall att

Intressant att höra dina åsikt om UW

Hör av mig sen, men har kikat på liknande sidor och såklart sett en väldigt liten smet, menar det gjorde jag ju även på min snabba tidigare TN - Acer 27 144 g-sync. Enda settet att slippa det helt är väl då me ULMD!

Permalänk
Medlem

@NorthLight: Tack för update, du är en kung. Uppdaterar tråden när jag har lagt vantarna på mitt egna exemplar, förhoppningsvis lyckas jag hitta i hamn på tredje försöket

Permalänk
Medlem

@krikks:
Stort tack själv och jag ser fram emot att höra din åsikt. Hoppas verkligen du blir nöjd
Presis 3'e gången gillt heter det ju.
Ha det bäst!

Permalänk
Medlem

Sådär då. Jag svängde förbi Inet idag och kvitterade ut min 32GK850G, och efter en jäkla nervös biltur hem så kan jag glatt erkänna att skärmen är i princip felfri -- inga döda pixlar, ingen BLB eller clouding (återstår att se ikväll när det är becksvart i lägenheten, men inget jag kan se från test hittills). Lite VA glow i nedre hörnen men inget jag stör mig på... långt ifrån lika störande som IPS-skenet jag hade på min ultrawide. Bra skit, men mina tidigare 32GK850F hade inga problem på den här fronten heller.

Till smearing då: efter att ha testat Path of Exile som är VA-panelers värsta mardröm så kan jag även där säga att visst, det är ganska märkbar smearing/trailing men långt ifrån lika katastrofalt som på FreeSync-versionen. Mörka sidor med ljus text visar också såklart lite trailing när man skrollar som hastigast, men det har gått från att texten flimrar in och ut ur etern (som på FreeSync-panelen) till lite trailing istället... märkbart, yes, men långt ifrån samma grad av huvudvärk som drabbar FreeSync-skärmen.

Det goda överväger verkligen det onda, och diskoteksljuset på baksidan av skärmen är rätt fint. It's a keeper

Permalänk
Medlem

@krikks:
Tjenare och va trevligt att du har den i din ägo

Okey så inga döda pixlar = perfekt. Clouding tja vad ska man säga = mindre bra. Men det finns även på mig och tyvärr svårt om inte snudd på omöjligt att slippa helt antar jag. Även lite glow i hörnen på min om jag kikar noga, annars inget jag märker av vid spelande.

Finemang att den känns mycket snabbare, men visst det klart, att få det helt smear fritt vore ju en dröm. Tyvärr inte sett någon sådan skärm ännu förutom vid ULMB då. Men Asus är ju på G med flera skärmar som kan köra VRR och ULMB ilag, dock enbart freesync men det kommer sägert g-sync oxå, annars är det helt ointressant för mig. Älskar g-sync och inget jag vill vara utan.

Så du ska behålla den, det låter som ett mycket bra val tycker jag. Så njut och spela på krikks, samt tack för updaten

Permalänk
Medlem

Ja visst är det så, har suttit och spelat med skärmen nu i några timmar och allt är frid och fröjd. Har ingen clouding på min skärm vad jag kan se, kanske skrev lite luddigt. Måste även säga att det är extremt skönt att ha en 16:9-panel igen, blev lite stel i nacken av min ultrawide från att konstant vrida på huvudet när man sitter och spelar.

Blir nog inte några nya skärmköp på ett tag nu, det här var en seg och tråkig resa, men slutet gott, allting gott. Blir däremot att uppgradera grafikkortet nästa månad då mitt gamla 1080 börjar svettas ganska hårt när det kommer till nyare spel i den här upplösningen... men det var förväntat.

Tack igen, hade inte suttit med den här skärmen om det inte var för dina inlägg! Ha det gött.

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Vad trevligt att höra, gör mig glad att du blev nöjd krikks

Visst är det skönt när man tillslt hittar rätt, krånglat ett tag jag med vad jag skall skaffa då jag är tibax till pc gaming. Sen att gå till 32 från 27 tum var presis vad jag behövde - så mycket mer inlevelse och känns som den perfekta storleken. Nu är det bara vänta in nya Ryzen och hoppas den blir bra; så jag får en riktig CPU och inte spela på denna i38100, som är menad som media burk.
Fint att höra ang UW, tror nog då inte heller detta är något för mig. Vrida på nacken kan jag göra när jag vill hellre än tvunget vid spel haha.

Så kör hårt och tack för dina inlägg oxå

Ha de bäst!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hej!

Denna skärm verkar ju väldigt intressant. Någon som sitter på mer smaskig info än vad som finns att tillgå via nordichardware?
Ska släppas "inom kort"

https://www.nordichardware.se/massor/ifa-2017/lg-32gk850-nar-...

verkar trevlig en men pris lär bli dyrt

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pytonOrm:

verkar trevlig en men pris lär bli dyrt

Du svarade på ett inlägg ifrån 2017, skärmen är ute och alla har pratat om den i tråden bland annat, om du nu missat det lul

Sen sabbade dom ju även skärmen när dom inte lyckades leverera en IPS panel utan valde långsam VA panel istället.