Blizzard arbetar på flera nya varumärken

Permalänk
Melding Plague

Blizzard arbetar på flera nya varumärken

Förutom nytt material till befintliga spel meddelar Blizzard att de arbetar på flera nya varumärken, där ett av dessa tros vara en förstapersonsskjutare baserad på en ny grafikmotor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Gief D2-remastered!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan ju hoppas på ett mmo hack and slash diablo, som blizz north var inne på när dom fick lägga ner.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Mobilmarknaden låter i högst grad intressant. Jag skulle vilja ett ett warcraft där man fysisk måste besöka olika områden för att få mineraler. (bra motion) Men jag tror ej det skulle sälja bra bland de yngre som redan rör sig mycket.

Permalänk
Medlem

Mer Diablo åt folket!

Permalänk
Medlem

Remastered + nytt expansion till D2 hade ju varit drömmen.
Skulle nöja mig med bara en ny patch

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Svajmon:

Remastered + nytt expansion till D2 hade ju varit drömmen.
Skulle nöja mig med bara en ny patch

Det kom väl en ny Patch för inte så länge sen? Har för mig att den la till stöd för nya grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det kom väl en ny Patch för inte så länge sen? Har för mig att den la till stöd för nya grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte kollat på länge, men efter en snabb googling så verkar 1.14 vara ute. Får logga in på gamla goda battlenet igen

Permalänk
Medlem

Vanila wow on Xbox one och PS4 som alla kan spela ihop cross plattform vore något men det kan man nog glömma

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svajmon:

Remastered + nytt expansion till D2 hade ju varit drömmen.
Skulle nöja mig med bara en ny patch

De har ju flaggat lite för en remaster på Diablo 2. En expansion kan nog vara lite mycket att hoppas på dock, tror de hellre lägger energi på uppföljare till 3'an.

https://www.fz.se/nyhet/273518-blizzard-hintar-om-remasters-a...
https://www.fz.se/nyhet/273544-diablo-2-och-warcraft-3-remast...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Vanila wow on Xbox one och PS4 som alla kan spela ihop cross plattform vore något men det kan man nog glömma

wow med handkontroll ??

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av Svajmon:

Remastered + nytt expansion till D2 hade ju varit drömmen.
Skulle nöja mig med bara en ny patch

D2 skulle väl bli Remastered hörde jag

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid tyckt Blizzard själva borde ha egna WoW-servrar med olika versioner/expansioner, så man kan spela dem legit. Jag är säker på att de skulle tjäna på det.

Skrivet av anon159643:

Mobilmarknaden låter i högst grad intressant. Jag skulle vilja ett ett warcraft där man fysisk måste besöka olika områden för att få mineraler. (bra motion) Men jag tror ej det skulle sälja bra bland de yngre som redan rör sig mycket.

Låter .... jag vet inte. Mineraler som i ett strategispel menar du? Jag skulle kunna tänka mig att det skulle fungera som ett typ survival/crafting-spel, men hur skulle det passa in i Warcraft?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meathim:

Låter .... jag vet inte. Mineraler som i ett strategispel menar du? Jag skulle kunna tänka mig att det skulle fungera som ett typ survival/crafting-spel, men hur skulle det passa in i Warcraft?

Skickades från m.sweclockers.com

Bra fråga, det jag saknar är något bra spel som kräver att man rör sig ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Bra fråga, det jag saknar är något bra spel som kräver att man rör sig ute.

Tänker du ungefär som Pokémon GO fast i Blizzard-stil då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JeanC:

Tänker du ungefär som Pokémon GO fast i Blizzard-stil då?

Typ, med mer actions. Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på om jag skulle vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ett Hack'n Slash spel där man går runt med telefonen, kommer man fram till vissa platser så öppnas en "dungeon" på telefonen / surfplattan där man ska typ diablostyle slakta sönder allt!

Blir som pokemon go fast med dungeon events som spawnar random runt en!

Permalänk
Medlem

@anon159643: Nej men det låter ju intressant; själv gillar jag fortfarande Pokémon GO även om jag inte spelar det. Hade ju önskat att de hade spelet lite mer som de första att man lvlade upp men då genom att man mötte starkare monster ju längre man gått kanske.

Sedan battle som vanligt såklart.

Permalänk
Medlem

Meh. Blizzard. En tidigare "holy grail" inom spelutveckling som numera framträder som ett bottennapp med inkompetenta spelutvecklare. Balansering är dom fullständigt inkapabla till, trots att dom jobbar med samma få spel år ut och år in.

Permalänk
Skrivet av Meathim:

Jag har alltid tyckt Blizzard själva borde ha egna WoW-servrar med olika versioner/expansioner, så man kan spela dem legit. Jag är säker på att de skulle tjäna på det.

Låter .... jag vet inte. Mineraler som i ett strategispel menar du? Jag skulle kunna tänka mig att det skulle fungera som ett typ survival/crafting-spel, men hur skulle det passa in i Warcraft?

Skickades från m.sweclockers.com

Vanilla server hade varit rätt skoj faktiskt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Mortac:

Meh. Blizzard. En tidigare "holy grail" inom spelutveckling som numera framträder som ett bottennapp med inkompetenta spelutvecklare. Balansering är dom fullständigt inkapabla till, trots att dom jobbar med samma få spel år ut och år in.

Du tänker på wow arena?

Minns hur dom lova pvp arena i diablo 3, har den ens kommit?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

wow med handkontroll ??

Varje class får ha sina 3 specs, för varje spec får det bli 3-5 spells att använda som rotation. Blir inte likt originalet men men....vad gjorde huntards back in days!

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av voleyro:

Varje class får ha sina 3 specs, för varje spec får det bli 3-5 spells att använda som rotation. Blir inte likt originalet men men....vad gjorde huntards back in days!

Eller så får wow vara ett PC only spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Bra fråga, det jag saknar är något bra spel som kräver att man rör sig ute.

Istället för att spela ett litet skitspel på mobil medans du är ute och går och knappt bränner någonting, prova jogga intensivt en kortare period men samma avstånd som du skulle ha gått så får du både bättre motion samt sparar tid till att spela riktiga spel hemma istället...

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Vanilla server hade varit rätt skoj faktiskt.

Tror ämnet har varit på tapeten hos Blizzard förut i samband med att de tvingade Nostarius, en privat Vanilla-server, stänga ner p.g.a. att den lockade för många spelare och bröt mot Blizzards terms of use/service.

Konstigt nog finns det massa privatservers som Blizzard struntar i , kanske därför de inte är i samma skala som Nostalrius och att de inte påverkar Blizzards försäljning av framtida wow-content.

Därför tror jag tyvärr att "legacy servrar" är något Blizzard aldrig kommer lansera, då de helt enkelt skulle sätta pinnar i sina egna cykelhjul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

wow med handkontroll ??

Ja det borde ju fungera i vanila då det inte fanns 7000 skills
Diablo 3 är grymt bra med handkontroll så varför inte wow

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ja det borde ju fungera i vanila då det inte fanns 7000 skills
Diablo 3 är grymt bra med handkontroll så varför inte wow

lite skillnad på vanilla och d3, 6 skills i d3, man hade typ 20 i vanilla wow. Skulle säkert gå att questa och levla hjälpligt med bara ett fåtal skills, men att raida eller pvp:a skulle vara katastrof.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

D2 Remastered, gjort för 1080p,4k och kanske 8k hade varit brutalt bra.
Likaså en enkel patch:
1. Mycket, mycket större stash, som i D3. Med möjlighet att "låsa upp" flikar i stashen.
2. Var tionde game eller så, måste man skriva in en du-är-väl-inte-en-bot-kod. Eller något annat sätt att förhindra bottar och fusk. Det har alltid fuskats i D2 och jag antar att det alltid kommer vara så, men nu är det på tok för casual vilket gör att ekonomin blir keff.
3. Förbättra vissa synergier och så. Vissa builds nu kan inte använda alla skillpoints, zeal-pala t.ex.
4. Avskaffa kategorin av "ladder only" items så att de blir tillgängliga för alla.
5. Ha mera regelbunden ladder reset. T.ex. reset mellan 31/12-1/1 varje år, och 1/6 varje år, så att varje ladder är 6 mån.
6. Reformera channel-systemet. Det är på tok för mycket skit nu. Ha general, en kanal specifik för det land man bor i, trade, trade ladder, trade hardcore, trade hardcore ladder, dueling.
7. Gör så att varje level kräver typ 30-40% mera experience. Det är för lätt att nå höga levels. Å andra sidan vill vi inte ha paragon-systemet.
8. Gör det möjligt att ha på musik utan att fördenskull ha på ljudeffekter.
9. Gör kommunikation möjlig över spelet till alla battle.net friends.

Permalänk
CS-mästare

"... förstapersonsskjutare baserad på en ny grafikmotor."

Inte för att att det är speciellt sannolikt men tänk om de utvecklar ett spel tänkt att konkurrera med counter-strike, counter-strike som är en kassako för Valve och som de lägger ner väldigt lite resurser på sett till intäkterna och den stora spelarbasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

@Johan86c: Nej men det låter ju intressant; själv gillar jag fortfarande Pokémon GO även om jag inte spelar det. Hade ju önskat att de hade spelet lite mer som de första att man lvlade upp men då genom att man mötte starkare monster ju längre man gått kanske.

Sedan battle som vanligt såklart.

dock skulle pokémon go faktiskt vara ett bra spel om de hade det klassiska turn based combat mekaniken.
men jag antar att de inte vill påverka försäljningen av deras ds spel.