Vad har du köpt på Steamrean?

Permalänk
Medlem

Köpte Rising Storm 2: Vietnam. Lämnade in en 'refund'-ticket ganska omedelbart då det inte alls föll mig i smaken. Genomgående fult och sladdrig känsla. Vi blev inte vänner direkt.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Blir snart RollerCoaster Tycoon 2 Triple Thrill Pack p.g.a OpenRCT2

https://openrct2.org/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skogsvilden:

Prey och Dishonored 2 till nedsatt pris var ju helt ok för så pass nya spel.
Känns ju som att man har allt av värde på Steam, GoG och Origin vid det här laget så nu kan man leva på backloggen i ett par år...

Jag hade gärna sett att spelet legat på 30 euro eller något, priset det ligger på nu har det gått att få spelet för sedan lansering hos exempelvis GMG.

Permalänk
Hedersmedlem

Sniper Elite 4 Deluxe. Älskat samtliga i serien, känns som en gammal vän.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

American Truck Simulator - Heavy Cargo Pack
Euro Truck Simulator 2 - Heavy Cargo Pack
Euro Truck Simulator 2 - Vive la France !
Rocket League® - The Fate of the Furious™ Ice Charger
Phoning Home
Car Mechanic Simulator 2015 - Performance DLC
Next Car Game: Wreckfest

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Doom (2016) och StarDew Valley.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att köpa Middle-earth: Shadow of Mordor. Det kostar bara 4 euro!

Permalänk
Medlem

Det har blitt:

Child of Light
Ori
Steam Link & Controller

än så länge...

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

Köpte betydligt mer än jag tänkt! En del till fullpris då jag hoppats på att det skulle vara med på rean men inte var det.

Heavy Haul till Euts2 och Auts. Planerat köp sedan länge. Blev ett "passa på"tillfälle, lite lägre pris på Euts2!

Dlc Utopia till Stellaris. Samma här. Planerat köp sedan länge, bara väntat på rean. Vill testlira ordentligt och se om jag kommer förbi "tröskeln" eller om min dumhet får mig att sluta igen. Köpet är ett sätt att tvinga mig att lira det!

Dlc Mass Transit till Cities Skylines. Samma igen, planerat köp. Kollat på folk som lirar Skylines och känt mig oerhört sugen att ta upp det igen för egen del!

Full Throttle Remastered (Tack till ovanstående postare om det!). Nostalgiköp enbart!

Thimbleweed Park. Blev dagens oplanerade. velat haft det ett tag och nu när det var sänkt med några euros så. Saknar Lucasartseran med deras "pekaåklicka" spel.

Edit: Var tydligen till lägre pris ändå på Utopia!? *yey*

Edit 2: Grym felstavning på "Thimbleweed Park" (Thrippleweed Park!) Och edit även för att få in motivering som uppmanas längre ner i tråden!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Shadows of Mordor, 15 spänn? Nu jävlar!

borde iof sluta köpa spel som min dator inte klarar men billigt är det iallafall...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Pelegrino:

Shadows of Mordor, 15 spänn? Nu jävlar!

borde iof sluta köpa spel som min dator inte klarar men billigt är det iallafall...

15:-? Vartdå? Gief!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

15:-? Vartdå? Gief!

Kinesiska steam :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Tack för att ni delar med er men ge gärna tips eller skriv en kort kommentar så slipper det bara bli en listtråd. Inget illa menat men det är ju roligare att läsa motiveringar till varför ni har köpt eller vill lyfta fram ett särskilt spel istället för en lista med titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Tänker köpa:
American Truck Simulator Heavy Cargo Pack

Kanske köper:
The Vanishing of Ethan Carter
Leaving Lyndow
Shelter Complete Edition

the vanishing of ethan carter! köp det! det är kort som sjutton men storyn är verkligen 11/10 och man kan spela om de flera ggr och upptäcka saker man missat första gången.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

"Pavlov VR" och "Eleven: Table Tennis VR" än så länge för ca 11 euro (~100 kr)

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Hittils har jag köpt portal 2, this war of mine och FTL: faster than light mest för att dom var billiga och har bara hört bra saker om de spelen.

och jag har tänkt köpa the talos principle för jag har inte så mycket pussel spel och storyn ska tydligen vara bra också, sen hade jag tänkt mig fallout 4 men folk säger att fallout new vegas är bättre så jag hoppar på hypetåget och kör på det istället.

om någon har the talos principle, är dlc värt det eller ska jag köpa bara bas spelet?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelegrino:

Shadows of Mordor, 15 spänn? Nu jävlar!

borde iof sluta köpa spel som min dator inte klarar men billigt är det iallafall...

Var finns det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superhero:

Var finns det?

det var väl kinesiska steam som någon länkade en bild till.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

det var väl kinesiska steam som någon länkade en bild till.

Det kostar annars ca 40kr i den svenska butiken vilket inte direkt är någon astronomisk summa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Köpte Prey men blev refund efter 22min. Grafiken påminde om något från 10 tillbaka, förstår inte hypen.

Permalänk
Avstängd

Köpte PlayerUnknownsBattleground till min lillebror.

Till mig själv blir det väl 1-200 spel med tradingcards så man kan börja idla igen :).
Uppe i sådär 7000 kort just nu. Måste ju trimma min steam wallet på 1780e lite.

Permalänk
Medlem

The Vanishing of Ethan Carter, 2,84€
Har inte spelat innan men det har fått väldigt bra kritik och står ut en hel del mot de flesta spelen. Ser fram emot att testa.
http://store.steampowered.com/app/258520/The_Vanishing_of_Eth...

Porsche Pack 1 till Assetto Corsa, 3,49€
Såg senare att man kunde köpa alla tre till samma pris för två. Hade nog gjort det om jag sett det innan, men aja... I det stora hela är det ganska små summor det handlar om ändå.
http://store.steampowered.com/app/526060/Assetto_Corsa__Porsc...

Delta Force, 1,24€
Köpte mest för nostalgiska skäl, spelade det väldigt mycket när jag var yngre. Tyvärr kan jag inte få bort "bordern" på överkanten av skärmen. Det ser alltså nästan ut som att jag kör i windows mode även fast jag inte gör det. Väldigt irriterande och det täcker till och med en del av minikartan.
Den har även fryst en gång på den halvtimmen jag spelat hittils, får se om jag lämnar tillbaka spelet.
http://store.steampowered.com/app/32620/Delta_Force/

Det jag funderar på att köpa är:
F1 2016, 14,99€
Ett väldigt bra pris för ett spel som fått bra betyg. Enda anledningen till att jag inte redan köpt det är för att jag egentligen inte är så jätteintresserad utav F1. Men samtidigt så verkar det vara det enda moderna bilspelet med hyfsad fysik som har ett karriärläge som faktiskt verkar roligt.
Nu när jag skriver om det så känner jag att det säkert blir ett köp innan kvällen är slut.

Democracy 3
Gillade tvåan i serien och tror jag kommer gilla trean. Däremot så vet jag att det är ett spel bara kommer spela ett par kvällar för att det sedan ska ligga i glömska något år tills jag spelar det en kort stund igen. Men men, 5,75€ är ändå helt ok.

Vill egentligen köpa fler men jag vet själv att om jag köper en massa samtidigt så kommer många utav dom att bara ligga och ta plats. Har redan tillräckligt med spel att hålla mig sysselsatt till vinterrean.

Permalänk
Medlem

@Kethsi The Talos Principle är grymt bra. Jag säger kör på Gold Edition, eftersom jag skulle rekommendera Road to Gehenna oavsett. Och Gold Edition är ju ändå billigare än bara spelet + Road to Gehenna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

the vanishing of ethan carter! köp det! det är kort som sjutton men storyn är verkligen 11/10 och man kan spela om de flera ggr och upptäcka saker man missat första gången.

Tack för tipset, så blev det! Blev även Leaving Lyndow, så nu har jag 2 intressanta spelupplevelser framför mig

Permalänk
Medlem

Slog till på all dlc till Assetto Corsa, förjäkla roligt spel som blev ännu roligare!
Vill man ha ett bra bil simulator spel så är detta det bästa enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon258054:

Tack för tipset, så blev det! Blev även Leaving Lyndow, så nu har jag 2 intressanta spelupplevelser framför mig

tack själv, aldrig hört talas om leaving lyndow förut men det ser ganska bra ut. jag ska testa!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Köpte PlayerUnknownsBattleground till min lillebror.

Till mig själv blir det väl 1-200 spel med tradingcards så man kan börja idla igen :).
Uppe i sådär 7000 kort just nu. Måste ju trimma min steam wallet på 1780e lite.

Har du lyckats hitta Battlegrounds på rea och i så fall var?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bengt_C:

Har du lyckats hitta Battlegrounds på rea och i så fall var?

Jag köpte det på HumbleBundle då jag hade 10% rabatt där.

Finns annars på cdkeys.com
Samt att du kan ange en email på deras FB för att få en 5% discount code.

En femtilapp billigare iallafall om du är ok med tredje part.

Permalänk

Jag har köpt
GTA V och Doom på rean och funderar på PlayerUnknownsBattleground

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Steam link
Project Cars
Zombi

so far