Custom-tangentbord som rekvisita till kortfilm

Permalänk
Medlem

Custom-tangentbord som rekvisita till kortfilm

Hej Swecare!
Jag är projektledare för en liten independent-kortfilm. Den utspelar sig i en nästan dystopisk framtidsvärld, blandar konstnärligt bildspråk och traditionell dramaturgi, och vi skulle väldigt gärna vilja låna ett snyggt och tidlöst tangentbord till huvudpersonens datorbord. Och här på sweclockers finns ju de snyggaste tangentborden Internet har skådat.

Hade varit fantastiskt roligt ifall någon skulle vilja hjälpa till! (Självklart får du credd för det)

Har ni några frågor är det bara att fråga på!

Mvh,
Johannes

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Hej Swecare!
Jag är projektledare för en liten independent-kortfilm. Den utspelar sig i en nästan dystopisk framtidsvärld, blandar konstnärligt bildspråk och traditionell dramaturgi, och vi skulle väldigt gärna vilja låna ett snyggt och tidlöst tangentbord till huvudpersonens datorbord. Och här på sweclockers finns ju de snyggaste tangentborden Internet har skådat.

Hade varit fantastiskt roligt ifall någon skulle vilja hjälpa till! (Självklart får du credd för det)

Har ni några frågor är det bara att fråga på!

Mvh,
Johannes

Något sånt här?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag bor tyvärr inte i närheten av Göteborg. Annars hade jag gärna hjälp till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Dålig respons här, någon från Göteborgsområdet lär det väl finnas med något roligt tangentbord?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

@Dockland:
PLZ tell me you know the model?
Jag måste bara ha en sådan. Den ser hur trevlig ut som helst

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

@Dockland:
PLZ tell me you know the model?
Jag måste bara ha en sådan. Den ser hur trevlig ut som helst

ser ut som en TEX Yoda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Father ted:

ser ut som en TEX Yoda.

Holy shit den var dyr. 200 usd +. Det får de 1500kr för ett IBM M13 att kännas överkommligt (modell M variant med trackpoint). Kul produkt iallafall

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

nanoxia

Permalänk
Medlem

Du får nog kontakta han som gör Laine grejerna

Permalänk
Medlem

60% tangentbord med Granite Keycaps set kanske?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Ungefär, men helst något lite mer stilrent (tänker mest på den röda trackpointen).

Skrivet av Findecanor:

Jag bor tyvärr inte i närheten av Göteborg. Annars hade jag gärna hjälp till.

Synd, men tack ändå!

Ojojoj, den hade varit perfekt! Blev nästan lite sugen på att köpa ett sånt till och med...

Skrivet av Icte:

60% tangentbord med Granite Keycaps set kanske?

http://i.imgur.com/OSy82rl.jpg

Är ganska precis vad vi söker efter faktiskt!

Kanske borde nämna att vi spelar in i Göteborg, redan nästa vecka, så egentligen behöver vi något vi kan hämta hyfsat nära Göteborg (Uddevalla till Kungsbacka typ).

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Inaktiv

@Xburk:
Sa du "klassiskt och tidlöst"? Denna brädan kommer vara i bruk i den verkliga verkligheten vid den tidpunkt som ni återspeglar i er film (oavsett hur långt fram i tiden det är!):

(bor f.ö. "gbg-nära ":) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@Xburk:
Sa du "klassiskt och tidlöst"? Denna brädan kommer vara i bruk i den verkliga verkligheten vid den tidpunkt som ni återspeglar i er film (oavsett hur långt fram i tiden det är!):
http://i.imgur.com/k6S184X.jpg
(bor f.ö. "gbg-nära ":) )

Den kan nog vara något, ett fantastiskt tangentbord, och visst kommer den vara i bruk år 2070. Ska kolla med regissören.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail