Microsoft: "Varför bryr du dig om 60 FPS?"

Permalänk
Medlem

@ozzed och @tvelander
Ingen av er har ju på något vis bevisat några av era påståender, det enda som kommit fram här är "kolla på denna youtubevideo" eller "kolla på denna wikipedia artikel som inte hänvisar till någon seriös studie"

Jag upplever själv att det är skillnad men som bekant är ju de mänskliga sinnena värdelösa som mätverktyg mycket pga confirmation bias och dylikt.

De vore kul om någon kunde länka till en riktig studie där man kanske kan finna lite riktiga belägg rather than "men kolla själv" eller "du är dum i huvudet" osv.

Ozzed påstår ju själv att han är påläst så det vore kul att se några riktiga belägg

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

HAHAH så du kan inte argumentera med test om inte vetenskapliga tester gjort?
Hör du ens va du säger?
jag till och med testat på min mamma som aldrig spelat dator i sitt liv och hon känner skillnad Enorm sådan från tex 60 till 240 hon tyckte 60 va hackigt och kändes konstigt.

Ja, jag hör vad jag säger, och det jag säger är att slutsatser, oavsett vad det gäller, ät totalt värdelösa i precis alla avseenden sålänge man inte vet varför resultatet är som det är.

Sen spelar det ju ingen som helst roll om man spelar ofta eller alls, för den delen. Att man inte är helt blind borde vara nog med kvalifikationer för att få göra testet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Ja, jag hör vad jag säger, och det jag säger är att slutsatser, oavsett vad det gäller, ät totalt värdelösa i precis alla avseenden sålänge man inte vet varför resultatet är som det är.

Sen spelar det ju ingen som helst roll om man spelar ofta eller alls, för den delen. Att man inte är helt blind borde vara nog med kvalifikationer för att få göra testet.

Sen spelar det ju ingen som helst roll om man spelar ofta eller alls, för den delen.

DET GÖR ENORM skillnad verkligen helt galen skillnad

" ät totalt värdelösa i precis alla avseenden sålänge man inte vet varför resultatet är som det är."

För jag ändrat Hz och då hände något men tyvärr kan vi inte känna något utan vetenskap sorry

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockew1989:

@ozzed och @tvelander
Ingen av er har ju på något vis bevisat några av era påståender, det enda som kommit fram här är "kolla på denna youtubevideo" eller "kolla på denna wikipedia artikel som inte hänvisar till någon seriös studie"

Jag upplever själv att det är skillnad men som bekant är ju de mänskliga sinnena värdelösa som mätverktyg mycket pga confirmation bias och dylikt.

De vore kul om någon kunde länka till en riktig studie där man kanske kan finna lite riktiga belägg rather than "men kolla själv" eller "du är dum i huvudet" osv.

Ozzed påstår ju själv att han är påläst så det vore kul att se några riktiga belägg

För att det finns ingen sån specifik studie på det än. Och eftersom det inte finns studie på det än så får man ju testa själv innan man kommer med för eller emot argument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

@ozzed och @tvelander
Ingen av er har ju på något vis bevisat några av era påståender, det enda som kommit fram här är "kolla på denna youtubevideo" eller "kolla på denna wikipedia artikel som inte hänvisar till någon seriös studie"

Jag upplever själv att det är skillnad men som bekant är ju de mänskliga sinnena värdelösa som mätverktyg mycket pga confirmation bias och dylikt.

De vore kul om någon kunde länka till en riktig studie där man kanske kan finna lite riktiga belägg rather than "men kolla själv" eller "du är dum i huvudet" osv.

Ozzed påstår ju själv att han är påläst så det vore kul att se några riktiga belägg

Det fetstilta. Jag har länkar en Wikipediaartikel om ögats "uppdateringsfrekvens". Formatet är naturligtvis förenklat men där finns flera avhandlingar bland källorna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Det fetstilta. Jag har länkar en Wikipediaartikel om ögats "uppdateringsfrekvens". Formatet är naturligtvis förenklat men där finns flera avhandlingar bland källorna.

Som har noll med gaming att göra
Men du fattar inte det still!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

HAHAH så du kan inte argumentera med test om inte vetenskapliga tester gjort?
Hör du ens va du säger?
jag till och med testat på min mamma som aldrig spelat dator i sitt liv och hon känner skillnad Enorm sådan från tex 60 till 240 hon tyckte 60 va hackigt och kändes konstigt.

Om du först visar en animation på 240, och sedan direkt efter på 60, så kommer såklart 60 se hackigt ut. Men om du först visar 60, så kommer 60 troligtvis inte se hackigt ut. ...för igen, om vi bara snackar om animering, så måste film och tecknade serier se hemskt ut i 24 och 12 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Liggliluff:

> Jag kan inte se på något under 50 eftersom det ger mig migrän / huvudvärk. Det det ut som ett bildspel.
> Jag kan se på film i 24 utan problem. För när det är film så ser det helt plötsligt inte ut som ett bildspel, och den låga FPSen ger mig inte migrän lägre.

Skickades från m.sweclockers.com

Film produceras med stor hänsyn till mediets begränsningar. Kamerarörelser och scenens innehåll kan anpassas noggrant för att fungera så bra som möjligt trots låg framerate, och kraftig motion blur smetar ut bilden så att den upplevs mindre hackig (men det blir samtidigt svårt att se vad som händer). Det finns heller ingen möjlighet för tittaren att styra kameran eller ge annan input.

Ett TV-program (producerat för 50 fps, utan kraftig motion blur etc) är inte samma sak som en film.

Ett spel är en helt annan sak än en film.

Jag tycker dessutom att 24 fps suger i film (men inte alls lika mycket som i spel).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Liggliluff:

Om du först visar en animation på 240, och sedan direkt efter på 60, så kommer såklart 60 se hackigt ut. Men om du först visar 60, så kommer 60 troligtvis inte se hackigt ut. ...för igen, om vi bara snackar om animering, så måste film och tecknade serier se hemskt ut i 24 och 12 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ni sluta prata om film.... det har noll med gaming att göra.
Vi pratar spela röra en mus inte titta på film som rörs inte ens i samma liga som spel där du själv väljer y / x axel.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

25. 30. 45. 50. 60. 80. 100. 122. 144. 240.

Punkt. EOD. Slut. Finito.

Om du tar bort allt under 60 så jo

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sen spelar det ju ingen som helst roll om man spelar ofta eller alls, för den delen.

DET GÖR ENORM skillnad verkligen helt galen skillnad

" ät totalt värdelösa i precis alla avseenden sålänge man inte vet varför resultatet är som det är."

För jag ändrat Hz och då hände något men tyvärr kan vi inte känna något utan vetenskap sorry

Hur? Menar du att de som spelar ofta på något sätt får känsligare ögon som lär sig skilja på Hz bättre?

Nu är ju detta inget vetenskapligt, men spontant känns det väl som om de som spelar ofta snarare skulle tjäna på att bli "avtrubbade" vad gäller skillnader i Hz, eftersom även om det är 1000Hz på en skärm så är det ju alltid lägre än "verkligheten" och i så fall så skulle man bli trött i ögonen väldigt fort?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av martinot:

25. 30. 45. 50. 60. 80. 100. 122. 144. 240.

Punkt. EOD. Slut. Finito.

23,976. 24. 29,97. 48. 59,94

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Som har noll med gaming att göra
Men du fattar inte det still!

Fast det har det ju. Jag märker ingen skillnad på om jag spelar i 30fps eller ser på film i 30, så att "alla" skulle märka skilnad mellan dem är ju inte sant. Du kan endast konstatera att det inte är i samma liga eller samma sak för dig själv men det är knappast ett allmängiltigt argument.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur? Menar du att de som spelar ofta på något sätt får känsligare ögon som lär sig skilja på Hz bättre?

Nu är ju detta inget vetenskapligt, men spontant känns det väl som om de som spelar ofta snarare skulle tjäna på att bli "avtrubbade" vad gäller skillnader i Hz, eftersom även om det är 1000Hz på en skärm så är det ju alltid lägre än "verkligheten" och i så fall så skulle man bli trött i ögonen väldigt fort?

ögat ser inte i en uppdateringsfrekvens, den ser förändring, finns tester som gjorts där folk kan lägga märke på en bild som visas i 1/6000 del av en sekund. allt beror på ljusstryka och färg. alltså mängd fotoner och våglängd (det som hjärnan registrerar från ögat).

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Ozzed:

Hur? Menar du att de som spelar ofta på något sätt får känsligare ögon som lär sig skilja på Hz bättre?

Det har givetvis ingenting med "känsligare ögon" att göra, men det stämmer (baserat på erfarenhet) att det exempelvis är lättare för mig som spelat länge i 144 Hz att märka när jag får 60 Hz än vad det är för någon som aldrig provat 144 Hz.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Ja, jag hör vad jag säger, och det jag säger är att slutsatser, oavsett vad det gäller, ät totalt värdelösa i precis alla avseenden sålänge man inte vet varför resultatet är som det är.

Sen spelar det ju ingen som helst roll om man spelar ofta eller alls, för den delen. Att man inte är helt blind borde vara nog med kvalifikationer för att få göra testet.

Så om antalet personer som hävdar att de ser skillnad inte duger för dig så ska du här få vetenskapliga bevis på det.

Permalänk
Master of Overkill

Hoppas dom ändrar alla proffs scener i E-SPORT FPS till 45 FPS.
Varför tillverka paneler om man inte behöver mer?
makes no sense, alla som köpt över 60Hz är totalt tappade och har noll verklighets uppfattning och alla har elallergi!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Så om antalet personer som hävdar att de ser skillnad inte duger för dig så ska du här få vetenskapliga bevis på det.

ÄNTLIGEN någon sum uppfyller minimikraven för att kunna ha en vettig diskussion. TACK!! Jag ska läsa igenom detta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

ÄNTLIGEN någon sum uppfyller minimikraven för att kunna ha en vettig diskussion. TACK!! Jag ska läsa igenom detta.

Ja måste man ha vetenskap för allt som finns så kan bli jobbigt diskutera
Hhåller med dig att minikraven är nog 1500 gånger högre hos dig än hos vanliga personer!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ozzed:

Hellre 30fps och fullsmetat med ögongodis än 60fps och dålig grafik. Det är min åsikt.

Hjärnan börjar uppfatta en serie bilder som "rörliga" ungefär vid 15fps, så dubbelt upp, alltså 30 borde vara mer än tillräckligt för att det ska flyta.

Sen finns det ju såklart kategorin "elallergiker" och övriga nossebo-offer som på riktigt mår dåligt av själva "vetskapen" att det är 30 och inte 60fps men i en blindstudie så är det ytterst få som ser skillnad.

Dock finns det en myriad av blindtester som påvisligen bevisat att erfarna individer kan urskilja allt från 30, 60 och 120 FPS (när dem sätts framför en skärm som klarar det Hz-mässigt).

Jag förstår varför Phil Spencer säger som han gör, han väljer att gardera sig. Men jag tycker på samma gång att det måste finnas större krav på utvecklare från Sony's/Microsoft's sida - Spelen ska antingen kunna köras i 4K@30fps OCH alternativt 900/1080p@60fps. The Last of Us remastern har ett liknande alternativ, så det är absolut ingen omöjlighet att implementera i huvudtaget.

Herre gud liksom, du kan bygga en dator idag för 5000kr som klarar 9 av 10 spel i 1080p@60fps på i alla fall medium inställningar.
Dessa s.ka. "4K-konsoler" borde då kunna leverera det med.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10466593/

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hoppas dom ändrar alla proffs scener i E-SPORT FPS till 45 FPS.
Varför tillverka paneler om man inte behöver mer?
makes no sense, alla som köpt över 60Hz är totalt tappade och har noll verklighets uppfattning och alla har elallergi!

Just elallergi är kanske i detta en dålig jämförelse med just detta. Det här känns mer relevant https://www.bit-tech.net/news/hardware/2012/03/26/wiredream-s...

De som tycker att det är skillnad får väl köpa liksom. Inget jag har något emot. Själv lägger jag hellre pengarna på saker jag sett vetenskapliga bevis på att en skillnad upplevs.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det fetstilta. Jag har länkar en Wikipediaartikel om ögats "uppdateringsfrekvens". Formatet är naturligtvis förenklat men där finns flera avhandlingar bland källorna.

Fast den avhandlingen du refererar till verkar ju snarare stödja den motsatta tesen

"The user studies presented in this work provide a critical insight for modern display designers. The flicker fusion rate is much higher than was previously thought for some types of content, and existing international display standards will need to be revised"

Jag ser inte vert du har kommit fram till annat men du får gärna rätta mig om jag missat nåt

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Just elallergi är kanske i detta en dålig jämförelse med just detta. Det här känns mer relevant https://www.bit-tech.net/news/hardware/2012/03/26/wiredream-s...

De som tycker att det är skillnad får väl köpa liksom. Inget jag har något emot. Själv lägger jag hellre pengarna på saker jag sett vetenskapliga bevis på att en skillnad upplevs.

Tycker är skillnad.
Nej det är skillnad och den är enorm du har fel.

Hela proffs scenen inom gaming har inte fel.

Sluta lägg ner.
Jämföra med ljud också helt irrelevant

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja måste man ha vetenskap för allt som finns så kan bli jobbigt diskutera
Hhåller med dig att minikraven är nog 1500 gånger högre hos dig än hos vanliga personer!

Ja annars är väl faktadiskutioner fullständigt meningslösa, man kan ju diskutera åsikter utan vetnenskapligt stöd men hävdar man att något är fakta vilket alla verkar göra i den här tråden så måste man ju ha belägg, det borde vara helt uppenbart.

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker är skillnad.
Nej det är skillnad och den är enorm du har fel.

Hela proffs scenen inom gaming har inte fel.

Sluta lägg ner.

Alltså som sagt... Det stör mig inte om folk vill lägga pengar oå placebo, men jag är inte sådan som person att jag går med på hörsägen, sen kan man vara proffs eller inte, spelar ingen roll. Jag kommer fortsätta att hävda att 30fps med bra grafik är att föredra framför 120hz med skltgrafik, nu och alltid. Men vi står ju uppenbarligen väldigt långt ifrån varandra, Men att jag skulle "lägga ner" kan du bara glömma. Det har jag aldrig gjort. Kommer inte hända.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Alltså som sagt... Det stör mig inte om folk vill lägga pengar oå placebo, men jag är inte sådan som person att jag går med på hörsägen, sen kan man vara proffs eller inte, spelar ingen roll. Jag kommer fortsätta att hävda att 30fps med bra grafik är att föredra framför 120hz med skltgrafik, nu och alltid. Men vi står ju uppenbarligen väldigt långt ifrån varandra, Men att jag skulle "lägga ner" kan du bara glömma. Det har jag aldrig gjort. Kommer inte hända.

Nä men sluta sprida fel fakta

För börjar bli sjukt jobbigt!

Du kan hävda saker, men allt du länkar till är fel inom gaming ingenting har med gaming att göra noll nada zero

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Nä men sluta sprida fel fakta

För börjar bli sjukt jobbigt!

Du kan hävda saker, men allt du länkar till är fel inom gaming ingenting har med gaming att göra noll nada zero

Vilken fakta pratar vi om? Du själv har ju inte en enda extern källa på dina påståenden medans jag har länkat till olika saker flera gånger.

Jag betvivlar som sagt inte att du upplever en skillnad, men det jag bestrider är att du kan använda dig själv som någon slags mall för andras upplevelser. Det har du inga bevis för och det du hänvisat till är på sin höjd hörsägen, som saknar vetenskaplig förankring.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ozzed:

Vilken fakta pratar vi om? Du själv har ju inte en enda extern källa på dina påståenden medans jag har länkat till olika saker flera gånger.

Jag betvivlar som sagt inte att du upplever en skillnad, men det jag bestrider är att du kan använda dig själv som någon slags mall för andras upplevelser. Det har du inga bevis för och det du hänvisat till är på sin höjd hörsägen, som saknar vetenskaplig förankring.

Har aldrig använt mig själv som mall
Har gjort egna tester på folk som har ingen aning om vad dom testar dvs testet är ej riktat
och slutresultat det funkar

Allt du länkar till har ingenting med gaming att göra
Ingenting!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Alltså som sagt... Det stör mig inte om folk vill lägga pengar oå placebo, men jag är inte sådan som person att jag går med på hörsägen, sen kan man vara proffs eller inte, spelar ingen roll. Jag kommer fortsätta att hävda att 30fps med bra grafik är att föredra framför 120hz med skltgrafik, nu och alltid. Men vi står ju uppenbarligen väldigt långt ifrån varandra, Men att jag skulle "lägga ner" kan du bara glömma. Det har jag aldrig gjort. Kommer inte hända.

Har du 120-144Hz skärm själv? Tycker bara det verkar konstigt att komma med argument om du nu inte ens har testat det?

Jag menar om du säger att 30 FPS med bra grafik är att föredra vs 120Hz och dålig grafik, men om du aldrig testat 120Hz ens kan du ju knappast föra det argumentet då det är rena gissningar från din sida?

Sen att det hela skulle vara låst i 30 FPS med bra grafik vs 120Hz och dålig grafik är ju verkligen att vrida på sanningen.

Jag sitter med 144Hz och bra grafik, och gör det hellre än att sitta med 30 FPS med bra grafik.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Bassen87:

Har du 120-144Hz skärm själv? Tycker bara det verkar konstigt att komma med argument om du nu inte ens har testat det?

Jag menar om du säger att 30 FPS med bra grafik vs 120Hz och dålig grafik är att föredra, men om du aldrig testat 120Hz ens kan du ju knappast föra det argumentet då det är rena gissningar från din sida?

Sen att det hela skulle vara låst i 30 FPS med bra grafik vs 120Hz och dålig grafik är ju verkligen att vrida på sanningen.

Jag sitter med 144Hz och bra grafik, och gör det hellre än att sitta med 30 FPS med bra grafik.

Jag spelar helst i 30FPS med en TV på 250MS och trådlös mus med 50-80 MS till sen kör jag motionblur också

Känner ingen skillnad.
Spara just 30k

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240