Vad för serier ska man kolla på?

Permalänk
Medlem

Designated survivor kollar jag på nu, riktigt bra. Finns endast på Netflix, men kan nog kommas åt via andra siter också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Ta en titt på The Expanse. Tror den skulle falla dig i smaken.

Tror nog jag ger det ett försök, skadar ju inte att ta en liten titt i alla fall

Permalänk
Medlem

@anon172162 Lite smårörigt och mycket olika saker som pågår i början, men fortsatte titta och har kommit in i serien. Gillar den, ska precis påbörja säsong 2, tack för tipset

Permalänk
Medlem

En personlig favorit, House, M.D.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

American Horror Story

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

House of cards och Bloodline är två bra dramaserier på netflix. Stranger things var riktigt bra.

Vikings och entourage är två bra icke netflix serier.

Även Mad men.

Glömde nästan bort Black mirror, riktigt bra. Den serien är lite speciell, då avsnitten inte har något med varandra att göra (även nya skådespelare för varje avsnitt), det är lite mer som en timmes filmer med samma tema (framtiden).

Permalänk
Avstängd

Hela Star Trek triologin, då lär du vara okuperad de närmaste månaderna.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Utöver många av de som redan listats skulle jag själv rekommendera att spana in dessa, samtliga är avslutade så ingen väntan på nya avsnitt.
Grimm, Battlestar Galactica, Haven, Babylon 5, Dollhouse, Person of Interest, Warehouse 13, Eureka, Sanctuary, Fringe.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

@MariusFranzen: kan tycka The Americans & house of cards är två bra serier..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Några av mina favoritserier bland alla de jag sett de senaste 10-15 åren:
Lost
Fringe
Prison Break
Breaking Bad
Better Call Saul
Arrow
Blacklist
Blindspot
Eleventh Hour
Numbers
Boston Legal
Bones

Har även sett diverse olika varianter av Criminal Minds, NCIS, CSI...helt ok serier, men de har samtliga gått alldeles för länge, avsnitten känns repetitiva.

Även House, M.D. var trevlig i början, men sedan blev det även där att "samma" saker återkom gång på gång med mindre variationer.

Bland lite äldre serier bör följande ses:
Arkiv X
V (originalet, inte nyinspelningen)
MacGyver
MASH
Knight Rider
Miami Vice
The A-Team
Magnum, P.I.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Inaktiv

@marcushuddinge kul att du gillade den

Permalänk
Avstängd

Jag är mest imponerad hur folk hinner med att sitta och plöja 10 olika serier i alla säsonger. Har ni inget annat liv eller som min gamla fänrik Svensson sa i det militära, "gå inte runt här på kaserngården, gör nåt, upp på vattentornshöjden och tälj några pinnar, gör nåt."

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag är mest imponerad hur folk hinner med att sitta och plöja 10 olika serier i alla säsonger. Har ni inget annat liv eller som min gamla fänrik Svensson sa i det militära, "gå inte runt här på kaserngården, gör nåt, upp på vattentornshöjden och tälj några pinnar, gör nåt."

Jag ser när jag lagar mat, äter, skiter, spelar och ska sova.
Sen sitter jag och ser lite serier ibland.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Har kommit till hälften av S2 utav Twin Peaks.
Helt ok serie med ganska skön stämning och en del roliga karaktärer, särskilt agenten från FBI
Jag hade förväntat mig lite mer allvar och det är också något jag kan sakna i Twin Peaks, Det är väl ingen komedi direkt utan jag är bara känslig för "icke allvar".

Annars är den välgjord, man får ha i åtanke att den är från början av 90-talet, dock inget stort problem.
Hittills så är den helt klart sevärd, och den har ju fått kult-status så det är ju något man bara måste ha set.

Kollar sällan på serier men ville se Twin Peaks pga. allt prat som varit om serien genom alla år och att det kommit en ny säsong som också fått en del uppmärksamhet.

Ska bli intressant att se hur S3 blir.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Jag kan starkt rekommendera Hannibal. Det är svårt att tro att någon kan skådespela Hannibal bättre än Hopkins, men jag tycker faktiskt Mikkelsen passar bättre. Serien är lite speciell dock och passar inte alla. Tempot är inte särskilt högt men stämningen är oslagbar.

Brian Reitzell står för musikkomposition och han gör det otroligt bra. (Samma kompositör för American Gods)

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag är mest imponerad hur folk hinner med att sitta och plöja 10 olika serier i alla säsonger. Har ni inget annat liv eller som min gamla fänrik Svensson sa i det militära, "gå inte runt här på kaserngården, gör nåt, upp på vattentornshöjden och tälj några pinnar, gör nåt."

För vissa är det ju en hobby precis som med allt annat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Stora Serier:
Lost
Arrow
Chuck
Scrubs
Grimm
Dexter
Vänner
Breaking Bad
Game Of Thrones
The Walking Dead
The Big Bang Theory
How I Met Your Mother

Lite mindre kände men jäkligt bra serier: (de första 6 är riktigt sevärda)
Suits
Continuum
Warehouse 13
Beauty And The Beast (med Kristin Kreuk)
Scorpion
Eureka
Better Call Saul
Firefly
Homeland
Under The Dome
New Girl
Californication
Sherlock
True Detective
Vikings
Sons Of Anarchy
Between

Reality Serier:
Gold Rush
Mythbusters
Top Gear (de gamla)
Airplane Repo
RoadKill (youtube)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag är mest imponerad hur folk hinner med att sitta och plöja 10 olika serier i alla säsonger. Har ni inget annat liv eller som min gamla fänrik Svensson sa i det militära, "gå inte runt här på kaserngården, gör nåt, upp på vattentornshöjden och tälj några pinnar, gör nåt."

Beror väl vad man är intresserad av? Har du aldrig tid med hobbys?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Bäst är o googla eller kolla typ imdb på serier eller specifika genrer som verkar intressanta.
Ja brukar alltid läsa va den handlar om o även kolla trailern på imdb eller youtube.
Rekommenderar alla att ladda ner appen tv time till mobilen eller deras sida https://www.tvtime.com där man enkelt kan följa alla avsnitt o även hitta nya serier.

Här är min lista på serier som jag ser/sett.

Kommer snart

Cloak & Dagger 2018
The defenders 2017

Följer just nu

12 Monkeys
Archer
American dad
American gods
American horror story
Arrow
Better call saul
Beyond
Colony
Daredevil
Dark matter
DC legends of tomorrow
Falling water
Family guy
Frequency
Game of thrones
Homeland
Iron fist
Jessica Jones
Legion
Luke cage
Lucifer
Marvels agents of shield
Mr.robot
Once upon a time
Preacher
Prison break
Quantico
Rick and morty
Sense8
South park
Stranger things
Supergirl
Supernatural
The 100
The big bang theory
The expanse
The flash
The leftovers
The magicians
The simpsons
The Strain
The walking dead
The Whispers
Time after time
Timeless
Vikings
Westworld

Cancelled/Ended

Almost human
Arkiv x
Battlestar galactica
Breaking bad
Constantine
Continuum
Day break
Dexter
Eureka
Extant
Falling skies
Forever
Fringe
Futurama
Grimm
Haven
Hostages
Incorporated
Journeyman
Limitless
Lost
Minority report
No ordinary family
Person of interest
Prison break
Second chance
Smallville
Sons of anarchy
The Dome
The River
Tomorrow people
Traveler
True blood

Permalänk
Medlem

Dr who.
Family guy
American Dad
Rick & Morty
Archer
Little Britain
Legend of the seeker
Pushing daisies
Scrubs
Titus
Supernatural

ingen speciell ordning

just nu halv ser jag på Falling skies medans jag spelar BF 1

Red Dwarf är en serie som jag ser om och om igen.

Permalänk
Medlem

Black Mirror

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Easy:

Breaking Bad är #1 ,om du inte redan sett den.

Jag tycker motsatsen. Orkade gneta mig igenom 3 säsonger, sen fick det räcka. Har dock ganska svårt för serier generellt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Jag tycker motsatsen. Orkade gneta mig igenom 3 säsonger, sen fick det räcka. Har dock ganska svårt för serier generellt.

Klarade mig knappt igenom första säsongen innan jag skippade den serien helt och jag kan vanligtvis nöta av flera säsonger på en vecka.
Känns dock ovanligt att träffa folk som inte gillar den.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Breaking Bad
The Wire
Sopranos
Narcos
Training Day (betydligt bättre än jag trodde)
MR Robot
+
massa andra bra tips i tråden

Permalänk
Medlem

Kanske missade men ingen har nämnt Black Sails eller Hell on Wheels. Bra skit.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag är mest imponerad hur folk hinner med att sitta och plöja 10 olika serier i alla säsonger. Har ni inget annat liv eller som min gamla fänrik Svensson sa i det militära, "gå inte runt här på kaserngården, gör nåt, upp på vattentornshöjden och tälj några pinnar, gör nåt."

Hur många timmar i veckan ägnar du dig åt att spela dataspel? Vad tror du din gamla fänrik Svensson skulle ha sagt om dataspelande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Klarade mig knappt igenom första säsongen innan jag skippade den serien helt och jag kan vanligtvis nöta av flera säsonger på en vecka.
Känns dock ovanligt att träffa folk som inte gillar den.

Precis! Får jämt höra att det ska vara den bästa serien någonsin. Det tycker jag verkligen inte...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Seinfeld!! Jag låter siffrorna tala för sig själva: "Serien blev en av de populäraste någonsin, både i USA och i andra länder. Det sista avsnittet sågs av 76 miljoner då det sändes i USA" ~Wiki. Här är ett foto från visningen av det sista avsnittet på Times Square, skulle vilja se den Netflix-serie som får ett sådant följe: http://i.imgur.com/0BwKGA8.jpg

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk