Steel Division: Normandy 44

Permalänk
Geeks Gaming

Steel Division: Normandy 44

För dom av er som har kört Wargame serien så lär man känna sig hemma.
Har kört en hel del nu och det är ett riktigt kul spel. Svårt spel men riktigt kul.

http://store.steampowered.com/app/572410/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Jinxswe: Jag tycker det mer verkar likna Men of War serien. Är Wargame så snarlik?

Är riktigt sugen på detta spelet men är kluven, man ska ju hinna med alla spelen!
För den som inte är insatt. Hur många olika nationer finns?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Geeks Gaming

@DavidtheDoom: Mja detta är mer Wargame. Samma utvecklare.
Detta är större skala av krig och fokuserar mer på en större armé.

Just nu i betan finns det 3, USA, Storbritannien och Tyskland. Och denna veckan kommer även Frankrike, sen Polen och Kanada.
Jag streama lite för Geeks och förklara lite hur det fungerar. https://www.twitch.tv/videos/138250263

Spelet kommer ju då handla om just Normandie och använder sig just av de arméer som stred där.

Här om dagen så la dom till och visa alla Arméer som kommer finnas.

Allierade
USA: 3rd Armored (Spearhead), 101st Airborne(Screaming Eagles), 2nd Infantry(Indianhead).
Frankrike: 2e Blindée(Pansar)
Storbritannien: Guards Armoured(The houshold Division), 6th Airborne(Red devils), 15th Infantry(Scottish/highlander).
Kanada: 3rd Canadian Infantry
Polen: 1 Pancerana (Black Division Pansar)

Axis:
Tyskland: Panzer-Lehr, 12. SS-Panzer, 21. Panzer(Rommel's Zirkus), 116. Panzer(Windhund-division), 17. SS-Panzergrenadier(Götz Von Berlichingen), 3. Fallschirmjäger(Grüne Teufel), 91. Luftlande(Haudegen-division), 352. Infanterie(Pegasus-division), 716. Infanterie(Eichenlaub-division).

Just nu finns bara några av dom i och med att de är beta.

Hur många kartor som kommer finnas vet jag inte än men man kan vara allt från 1vs1 till 10vs10.
Kommer även finnas en singleplayer kampanj http://www.eugensystems.com/steel-division-normandy-44-creati...

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Geeks Gaming

Liten titt på kommande franska 2e Blindée

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt taktiskt spel. Bra balans i hur man måste ha alla element för att lyckas. Tanks är bra på att rycka fram, men utan mekaniserat infanteri och scouter som täcker så hamnar dem lätt i ett bakhåll med pamsarvärn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen fått upp ögonen för denna lilla guldklimp igen, spelade lite igår. Roligt spel med ganska intensiva strider som verkligen drar nytta av att man samarbetar bra längs hela fronten!

Verkar inte vara supermånga som spelar längre dock, lite synd kan jag tycka. Finns det nån på Swec som fortfarande spelar kanske?