Reklamen på Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Att kolla Aftonbladet på mobilen kan vara svårt ibland när infon är 25% av visningsytan och resten reklam. Och reklamen går inte klicka bort utan man få anstränga sig för att skrolla och försöka läsa.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv

Skit i Aftonbladet! Mer oseriös och vinklad journalistik får man leta efter. Omni är ett bra alternativ till samtliga mainstream blaskor.

Vad gäller webbläsare i Android, så fungerar Firefox riktigt bra med Ublock origin som tillägg. Dessutom finns tillägg för att göra alla webbsidor svarta med vit text. Sparar ögon och nattro på kvällen. Drar betydligt mindre batteri med Oled skärm dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Skit i Aftonbladet! Mer oseriös och vinklad journalistik får man leta efter. Omni är ett bra alternativ till samtliga mainstream blaskor.

Vad gäller webbläsare i Android, så fungerar Firefox riktigt bra med Ublock origin som tillägg. Dessutom finns tillägg för att göra alla webbsidor svarta med vit text. Sparar ögon och nattro på kvällen. Drar betydligt mindre batteri med Oled skärm dessutom.

Fast vad gormar du över Omni ägs av samma koncern som Aftonbladet och kommer "sammanfatta" artiklar från Schibstedägd media inkl AB och SVD. Den är så mainstream den kan bli och dessutom helt annonsfinansierad, dessutom med massor sponsrat innehåll så du inte ska veta vad som är en artikel eller annons.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Tycker om personer som säger att man ska sluta läsa Aftonbladet, men som själva läser Fria tider :D:D

Fria Tider är betydligt objektivare än Aftonbladet och resten av msm, särskilt om utrikes. Aftonbladet och msms hat mot ryssar kan jämföras med Hitlers mot ryssar, Aftonbladet sa rakt ut nyligen att dom önskar utrotning av ryssar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

Att kolla Aftonbladet på mobilen kan vara svårt ibland när infon är 25% av visningsytan och resten reklam. Och reklamen går inte klicka bort utan man få anstränga sig för att skrolla och försöka läsa.

https://s5.postimg.org/cvv6045sn/Screenshot_20170630-125459.png

Skall du kolla på blaskan på mobilen så är Firefox i kombination med ublock origin utmärkt att ta bort i stort sett all reklam, något sådant som på bilden kommer inte upp då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Petterk:

Fast vad gormar du över Omni ägs av samma koncern som Aftonbladet och kommer "sammanfatta" artiklar från Schibstedägd media inkl AB och SVD. Den är så mainstream den kan bli och dessutom helt annonsfinansierad, dessutom med massor sponsrat innehåll så du inte ska veta vad som är en artikel eller annons.

Jag personligen uppfattar Omni som betydligt mer fri från vinklande och mörkande än Aftonbladet. Det är vad som spelar roll i mina ögon iallafall. Vad gäller reklam, så ser jag inte röken av det vart jag än surfar.

De på Omni som väljer axplock från diverse mainstream blaskor, gör det uppenbarligen med större omdöme än blaskorna själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

Jag personligen uppfattar Omni som betydligt mer fri från vinklande och mörkande än Aftonbladet. Det är vad som spelar roll i mina ögon iallafall. Vad gäller reklam, så ser jag inte röken av det vart jag än surfar.

De på Omni som väljer axplock från diverse andra mainstream blaskor, gör det uppenbarligen med större omdöme än blaskorna själva.

Omni är mainstream och har hur mycket annonser och opinionsartiklar som helst, att du måste klicka vidare för att komma till Aftonbladet gör det väl inte mer fritt, de kommer skriva en sammanfattning om allt de tror kan fånga läsares ögon så där fungerar de precis som alla andra, och med ett team som består av 20 personer så sker förmodligen det mesta maskinellt.

Permalänk
Inaktiv

@Petterk:

Ok, vi tycker olika helt enkelt.

Tack för dina åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crockett:

@Petterk:

Ok, vi tycker olika helt enkelt.

Tack för dina åsikter.

Nja, ska vi ta det längre så är din upplevelse att de skulle ha mer redaktionell kontroll en illusion. De är mainstream och de är beroende av etablerad media för alla deras källor, och producerar inte något själva utöver att de bevakar andra medier, det är ren fakta. Det sagt så behövs både de som skapar nyheter och de som aggregerar och återrapporterar nyheter. En tjänst som drivs av robotar är dock inte något som en redaktör har total redaktionell kontroll över, och ska såklart behandlas utifrån vad det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Fria Tider är betydligt objektivare än Aftonbladet och resten av msm, särskilt om utrikes. Aftonbladet och msms hat mot ryssar kan jämföras med Hitlers mot ryssar, Aftonbladet sa rakt ut nyligen att dom önskar utrotning av ryssar.

En länk? Eller har du läst det på Fria Tider...?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Fria Tider är betydligt objektivare än Aftonbladet och resten av msm, särskilt om utrikes. Aftonbladet och msms hat mot ryssar kan jämföras med Hitlers mot ryssar, Aftonbladet sa rakt ut nyligen att dom önskar utrotning av ryssar.

Har du källa på det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tycker om personer som säger att man ska sluta läsa Aftonbladet, men som själva läser Fria tider :D:D

Om man nu absolut ska läsa extremt vinklad info kan man lika gärna läsa fria tider om man lutar åt det hållet ideelt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cenorida:

Har du källa på det?

Skrivet av DaBone:

En länk? Eller har du läst det på Fria Tider...?

Citat:

Och plötsligt befinner vi oss i den bäšta av tider då vintern rasat ut och hela tillvaron blir ljuvlig och pånyttfödd. Det skulle kunna vara den bäšta av världar. Om det inte vore för den jävla ryssen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/anderswestgardh...
Byt ut ryssen mot juden så lär du få se på reaktion från Israel och USA för att inte tala om hur hysteriska i stort sett alla i riksdagen hade blivit.

Permalänk
Avstängd

Janne Josefsson om alternativa medier: "Jättebra att det finns"

Citat:

– Det kan gå jävligt fort. Vi är redan på fallrepet, – Vi är inte tredje statsmakten. Vi är första statsmakten. Och politiker och pr-folk svassar kring oss journalister eftersom bilden i media är helt avgörande. Men nu har vi fått konkurrens. Det är inte bara av ondo. Det är jättebra att folk kan vända sig till alternativa medier, och kan kolla oss så att vi inte kan påstå vad som helst. Det är ju inte så att det bara är fake news på den sidan. Herregud, det finns även fake news i gammelmedia var och varannan dag.

https://www.svtplay.se/video/14388880/svt-scenen-almedalen/sv...
Avpixlat är för mig ointressant och dom skriver hysteriskt med ständigt tjat om att islam är värst, men väst stödjer islamister på Balkan och i Mellanöstern så länge det gagnar USAs lömska intressen, däremot täcker Fria Tider mycket bra utrikes, något som Avpixlat är urusla på, komiskt lismande av Israel där dom desperat försöker få sympatier från inflytelserika judar inom politiken, men det har visat klart och tydligt vara omöjlighet, något som även extremnationalistiska juden Ekeroth i SD erkänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/anderswestgardh...
Byt ut ryssen mot juden så lär du få se på reaktion från Israel och USA för att inte tala om hur hysteriska i stort sett alla i riksdagen hade blivit.

Får man det till ett dödshot, så förstår jag att du läser Fria tider och kan till och med tänka mig att du är skribent där....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Får man det till ett dödshot, så förstår jag att du läser Fria tider och kan till och med tänka mig att du är skribent där....

Som sagt ta och byt ut ryssen mot juden så tar det garanterat hus i helvete i Israel och USA. Aftonbladet skrev tydligt att bara ryssen inte fanns så skulle allt vara bra, det är klar önskan om utrotning. Aftonbladets önskningar är inte bättre än Hitlers om ryssar.

Permalänk
Medlem

Inte en chans att jag besöker det där skämtet till tidning nu för tiden. Är ju snarare en samlingshub för reklam numera, vissa artiklar så täck ju typ 40% av sidan av reklam...god natt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Som sagt ta och byt ut ryssen mot juden så tar det garanterat hus i helvete i Israel och USA. Aftonbladet skrev tydligt att bara ryssen inte fanns så skulle allt vara bra, det är klar önskan om utrotning. Aftonbladets önskningar är inte bättre än Hitlers om ryssar.

1. Det är en person som tycker så, inte hela Aftonbladet.
2. Det är en debattartikel med ett politisk motiv och ingen vanlig "artikel" som du vill få det verka som.
3. Anders Westgårdh som skrev debattartikeln har inte varit kolumnister på Aftonbladet sedan 2014, så hur kan fortfarande ska kunna vara representativ för HELA Aftonbladet har jag svårt att förstå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Som sagt ta och byt ut ryssen mot juden så tar det garanterat hus i helvete i Israel och USA. Aftonbladet skrev tydligt att bara ryssen inte fanns så skulle allt vara bra, det är klar önskan om utrotning. Aftonbladets önskningar är inte bättre än Hitlers om ryssar.

Med tanke på världsläget, så är det många som är kritiska mot just Ryssland och då dess ledning... Var ju inte så länge sedan de övade bombanfall mot Sverige, de invaderar Krimhalvön och beter sig som svin mot sin egen befolkning, om de inte tycker och tänker som Putin och kompani. Många misstankar om försök till påverkan och påverkan i olika länders val osv...
Tycker sättet Ryssland beter sig på skapar en orolig värld runtomkring och det är vad debattartikeln handlar om. Den handlar inte om att skribenten vill utrota ryssar, utan om att Ryssland beter sig svinaktigt.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Dra hem uBlock till Firefox, den funkar. Detta bekräftade jag nyss genom att gå in och se 10 videor helt random där med den aktiverad utan någon reklam alls. Kombinera gärna med Disconnect eller Ghostery så de inte kan tracka/samla in någon information om dig eller tidigare sidor du anslut ifrån när du kom dit.

Satte mig en stund och försökte kolla igenom koden och hitta hur deras Anti-adblock fungerar, hittade kodsnutten och försökte med Adblock att blocka scriptet men lyckades inte riktigt, fungerar ibland så jag missade något. Så tills vidare eller tills jag orkar färdigställa en fungerande filterrad för AdBlock så rekommenderar jag uBlock istället som fungerar.

Aftonbladet är verkligen en skittidning och ett skitföretag.
Samt den censur och den åsiktsfiltrering de använder sig av på Facebook borde vara kriminellt.

Permalänk
Medlem

Rensa cache i uBlock Origin tycks hjälpa när det börjar smyga sig in reklam.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

Tror jag har lyckats blockera reklamen nu. (Men nu när jag postar lösningen så lär väl AB patcha den snabbt kan jag tänka mig. )

Dessa filter fungerar bara i uBlock Origin. (Ta först bort gamla personliga filter om ni har några.)

||ooul.tv/contrib/se-aftonbladet/aab/aftonbladet_plugin.js$script,redirect=noopjs,domain=aftonbladet.se ||ooul.tv/nocache/se-aftonbladet/aab/aftonbladet_config.js$script,redirect=noopjs,domain=aftonbladet.se

Prenumererar ni redan på Frellwit's Swedish Filter så är det bara till att klicka på klockikonen bredvid listan och sen trycka på knappen Uppdatera nu.

Gammal tråd men läste detta först nu, tack så jädrans mycket, slipper man den skiten

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Avstängd

läs svt istället.

Permalänk
Medlem

De har ju börjat med något nytt skit nu...

Om någon kommer på hur man kan komma runt detta är jag tacksam

"Stå upp för bra journalistik!" *pfff*

Filtrerar man bort 75% av allt skit som läggs upp på AB så finns det en möjlighet att man kan hitta intressanta artiklar

Det här måste ju vara exempel på bra Journalistik:

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@Blackie: Lägg till detta i din adblocker.

||aftonbladet.se/hyper-assets/freewall.*.js$script @@||aftonbladet.se^$generichide aftonbladet.se##.abAdArea

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

De har ju börjat med något nytt skit nu...

https://www.dropbox.com/s/nx12kq7sycsle5t/Fittbladet.jpg?dl=1

Om någon kommer på hur man kan komma runt detta är jag tacksam

"Stå upp för bra journalistik!" *pfff*

Filtrerar man bort 75% av allt skit som läggs upp på AB så finns det en möjlighet att man kan hitta intressanta artiklar

Det här måste ju vara exempel på bra Journalistik:

https://www.dropbox.com/s/chzef539qkygmmn/Fittbladet2.jpg?dl=1

https://www.dropbox.com/s/a4wf1q5ds2p5m7a/Fittbladet3.jpg?dl=1

Testat att trycka på den lillla knappen nere till vänster? Den som säger "Stäng och gå till förstasidan"?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

@Blackie: Lägg till detta i din adblocker.

||aftonbladet.se/hyper-assets/freewall.*.js$script @@||aftonbladet.se^$generichide aftonbladet.se##.abAdArea

Tackar

Visa signatur

You'll drive me Wild, I'll drive you crazy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

@Blackie: Lägg till detta i din adblocker.

||aftonbladet.se/hyper-assets/freewall.*.js$script @@||aftonbladet.se^$generichide aftonbladet.se##.abAdArea

Tackar

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Hur lägger jag till detta ublock?

Edit: Hittade

Visa signatur

/GannTrader

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

@Blackie: Lägg till detta i din adblocker.

||aftonbladet.se/hyper-assets/freewall.*.js$script @@||aftonbladet.se^$generichide aftonbladet.se##.abAdArea

Upptäckte idag att de har även hittat nya sätt som triggar reklam på deras TV klipp.

Har du några tips?

*Edit: Det var inget, löste det

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch