Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

Åhej, Postnord reklamationsavdelning alltså. Personen misslyckas fatalt i kundkommunikation och får mig bli mer sur efteråt än innan. Särskilt när de inte kan bestämma sig för hur de ska tolka situationen. Postnord tolkar begreppet näringsidkare något bredare än de flesta andra.

https://youtu.be/FPZ1U30MIIw

Det är ju komiskt hur hela systemet ända upp till VD ned till golvet helt misslyckas år in och år ut samtidigt som det förnekas gång på gång och skylls på andra hela tiden för misslyckanden. Läste en artikel i går om hur Postnords talesperson påstod att det är väldigt liten chans att folk snor saker från deras terminaler eftersom det finns kameror överallt.. som om personerna som gör detta inte är medveten om detta och därför hittar vinklar som kameran inte når.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Opatagio:

"Service unavailable" just nu. Har precis lagt på luren och jag begärde få veta exakt vilka leveranstider som gäller för EMS Express. Från att det gått ut från landet (utrikesterminalen) till att det ska vara registrerat i mottagarlandet gäller 7 arbetsdagar. Alltså skulle paketet varit registrerat i mottagarlandet senast den 15:e, fredags förr veckan. Sammanlagda leveranstiden ska vara 14 dagar eller mindre. Dvs imorgon vår tid ska paketet finnas i mottagarlandet samt gått igenom tull för att senast onsdag finnas för avhämtning på lokala postkontoret.

Ska bli roligt att se hur det blir denna gången.

Uppdatera gärna när du vet mer, rätt intressant ärende.

Permalänk
Medlem

Jag var tidigare skriven hos min far ett antal år medans jag bodde på ett annat ställe där jag inte kunde vara skriven. Flyttade sedan ihop med min sambo och beställde eftersändning av min post dit under ett år samtidigt som jag skrev mig på min nya adress.

Till saken hör att min far har samma Förnamn som jag har mellannamn, därför så fick jag en hel del av hans post skickad till mig, detta trots att namnen kommer i helt olika ordning på breven. Fick bland annat hem hans nya bankkort och kod. Vet inte hur många gånger både jag och han ringde till postnord för att försöka reda ut detta, varje gång blev vi försäkrade om att det skulle upphöra. Det pågick under hela det året som jag hade beställt eftersändning.

Så ja att posten inte fungerar är väldigt tydligt.

Permalänk
Medlem

Mitt paket har blivit försenat en månad av PostNord och nu är paketet äntligen på rätt väg fram. Det ser dock ut som att jag "missar" det då jag är bortrest i cirka 3 veckor nu under julen. Någon som vet hur man kan göra för att paketet inte ska returneras?

Är otroligt tacksam för en lösning!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Mitt paket har blivit försenat en månad av PostNord och nu är paketet äntligen på rätt väg fram. Det ser dock ut som att jag "missar" det då jag är bortrest i cirka 3 veckor nu under julen. Någon som vet hur man kan göra för att paketet inte ska returneras?

Är otroligt tacksam för en lösning!

Tack på förhand.

Säger till avsändaren att meddela posten det skall ligga kvar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av CooingPendulum:

Mitt paket har blivit försenat en månad av PostNord och nu är paketet äntligen på rätt väg fram. Det ser dock ut som att jag "missar" det då jag är bortrest i cirka 3 veckor nu under julen. Någon som vet hur man kan göra för att paketet inte ska returneras?

Är otroligt tacksam för en lösning!

Tack på förhand.

Det inlägget ovan här som jag glömde citera vill säga är att återförsäljaren kan kontakta ombudet om att försändelsen skall ligga kvar i ytterligare 14 dagar.

Är det dock ett kinapaket så kan det glömmas bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Mitt paket har blivit försenat en månad av PostNord och nu är paketet äntligen på rätt väg fram. Det ser dock ut som att jag "missar" det då jag är bortrest i cirka 3 veckor nu under julen. Någon som vet hur man kan göra för att paketet inte ska returneras?

Är otroligt tacksam för en lösning!

Tack på förhand.

Har du ingen granne som är hemma över julen som du kan be ta hand om posten? Lämnar du ditt leg hos grannen så kan grannen också hämta ut paketet. Alternativt kan du kanske ordna en fullmakt till grannen för att hämta ut post och paket (jag tror att det ska gå, men jag är osäker på hur). Sen tycker jag att du kan ringa posten och se vad dom kan erbjuda för lösningar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Det är ett paket från Adidas, men tack för hjälpen allihop. Ska höra av mig till både postombudet och återförsäljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Det är ett paket från Adidas, men tack för hjälpen allihop. Ska höra av mig till både postombudet och återförsäljaren.

Men om det börjat röra på sig och DPD försändelsen är i Sverige så borde den komma fram imorgon! Åker du utomlands redan imorgon?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva av mig här istället för att skapa en ny tråd.

Jag köpte ett par saker från en välkänd europeisk butik under black friday som skickades till Sverige med företaget DPD. Försändelsen spårbar såklart. Väl i Sverige tog PostNord över och inom ett par dagar fick jag ett SMS om att de försökt leverera paketet hem till mig (pure bullshit då jag var hemma samma dag och ingen ringde/knackade på) och att det istället åkte tillbaka till Segeltorp. Istället för till närmaste utlämningsställe 50m bort.

En dag senare fick jag ett SMS om att de igen försökt leverera paketet hem till dörren till mig (...) och därefter ytterligare ett SMS om att jag kan hämta det från utlämningsstället. Gick dit men paketet finns inte där. Får några timmar senare ett nytt SMS om att paketet finns att hämta i ett ANNAT utlämningsställe ca 70m från var jag bor så gick dit direkt - paketet finns ej där.

Två dagar senare ser jag att paketet har skickats tillbaka till Segeltorp. Samma dag får jag ett SMS om att paketet finns att hämta i det första utlämningsstället igen - går dit inom en timme, inget paket. Senare samma dag ser jag att paketet är påväg tillbaka till Segeltorp (...).

Jag ringer PostNord och får till svar om att de kommer att prioritera detta paket och se vart det har tagit vägen. Idag (två dagar senare) får jag ett mail som säger att de inte kunde lokalisera paketet och skriver att jag bör kontakta försäljaren för att få pengarna tillbaka.

Hur går jag tillväga? Ska jag bara kontakta återförsäljaren eller kan jag även kräva ersättning från PostNord för att de inkompetenta idioterna inte klarar av att lämna ett paket på ett utlämningsställe och låta det vara där i 14 dagar så att man i lugn och ro kan hämta ut det?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hur går jag tillväga? Ska jag bara kontakta återförsäljaren eller kan jag även kräva ersättning från PostNord för att de inkompetenta idioterna inte klarar av att lämna ett paket på ett utlämningsställe och låta det vara där i 14 dagar så att man i lugn och ro kan hämta ut det?

Kontakta återförsäljaren. Om du nämner problemen och har tur kanske de ger dig en rabatt på nästa inköp eller så beroende på vilken återförsäljare det är.
Du kan försöka be PostNord om ersättning, men troligtvis kommer du inte att få någon då det inte är du som köpt frakten utan återförsäljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Tänkte skriva av mig här istället för att skapa en ny tråd.

Jag köpte ett par saker från en välkänd europeisk butik under black friday som skickades till Sverige med företaget DPD. Försändelsen spårbar såklart. Väl i Sverige tog PostNord över och inom ett par dagar fick jag ett SMS om att de försökt leverera paketet hem till mig (pure bullshit då jag var hemma samma dag och ingen ringde/knackade på) och att det istället åkte tillbaka till Segeltorp. Istället för till närmaste utlämningsställe 50m bort.

En dag senare fick jag ett SMS om att de igen försökt leverera paketet hem till dörren till mig (...) och därefter ytterligare ett SMS om att jag kan hämta det från utlämningsstället. Gick dit men paketet finns inte där. Får några timmar senare ett nytt SMS om att paketet finns att hämta i ett ANNAT utlämningsställe ca 70m från var jag bor så gick dit direkt - paketet finns ej där.

Två dagar senare ser jag att paketet har skickats tillbaka till Segeltorp. Samma dag får jag ett SMS om att paketet finns att hämta i det första utlämningsstället igen - går dit inom en timme, inget paket. Senare samma dag ser jag att paketet är påväg tillbaka till Segeltorp (...).

Jag ringer PostNord och får till svar om att de kommer att prioritera detta paket och se vart det har tagit vägen. Idag (två dagar senare) får jag ett mail som säger att de inte kunde lokalisera paketet och skriver att jag bör kontakta försäljaren för att få pengarna tillbaka.

Hur går jag tillväga? Ska jag bara kontakta återförsäljaren eller kan jag även kräva ersättning från PostNord för att de inkompetenta idioterna inte klarar av att lämna ett paket på ett utlämningsställe och låta det vara där i 14 dagar så att man i lugn och ro kan hämta ut det?

Mina grejer går oxå genom segeltorp, har haft jätte strul med min post allmänt och speciellt paket, saker som enligt systemet legat 10 dagar på utlämningsställe utan att avi gått ut, sedan när systemet säger att avi gått ut så har jag inte fått någon, appen jag har la inte in paketet automatiskt trots telenummer etc
När jag pratar med posten säger de bara "Du var inte med på adressen" trots skriven här i över 10 år och de har gett samma argument förut, vidare så kan de inte säga hur det kommer sig att systemet inte skrivit ut en avi tidigare eller varför det inte gått ut en påminnelse etc.
Saknar fortfarande vissa grejer och försöker få något svar på vad som sker men de lägger bara ner ärenden direkt utan lösning eller mer svar än "detta har hänt" till vilket jag svarar "Jag vet att det hänt, jag vill veta hur och varför" men allt de säger igen är " detta har hänt" ...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Det är ju komiskt hur hela systemet ända upp till VD ned till golvet helt misslyckas år in och år ut samtidigt som det förnekas gång på gång och skylls på andra hela tiden för misslyckanden. Läste en artikel i går om hur Postnords talesperson påstod att det är väldigt liten chans att folk snor saker från deras terminaler eftersom det finns kameror överallt.. som om personerna som gör detta inte är medveten om detta och därför hittar vinklar som kameran inte når.

Det är så fantastiskt.
Problemet är ju som jag skrivit om tidigare, då "krisen" och "problemen" är så vitt kända så eldar det bara på i ett moment 22.

Dom anställda hamnar i ett läge där dom bara rycker på axlarna, det måste ju vara hur enkelt som helst att "komma undan" med ett dåligt jobb genom att bara skylla på den dysfunktionella helheten. Samtidigt som någon som verkligen lägger manken till ändå bara är en liten bricka i det stora och säkerligen får dålig feedback på sin prestation.

Sen hamnar man även i problem med kundtjänst, precis som tidigare youtubeklipp. Personalen både tröttnar av en konstant anstormning av upprörda kunder och hamnar relativt fort i någon sorts försvarsställning.
Nästan alla gånger jag tvingats ringa Postnord, och trots att jag försökt vara ovanligt trevlig, så har personen man pratat med fokuserat mer tid på irritation/frustration/försvarsställning än att faktiskt bara hjälpa mig att lösa problemet som uppstått.

Senast igår fick jag 3 brev i brevlådan där varken adress eller namn stämmer. Fantastiskt. Är ju inte direkt raketforskning att dela ut ett brev, men uppenbarligen är folk på Postnord knappt läskunniga.

Permalänk
Medlem

Deras hantering på Arlanda verkar vara en riktig flaskhals. Har paket som kommit både från USA och Kina som har legat och väntat ett antal dagar innan de slutligen hanterats.

Visa signatur

Mina utvecklade browser extensions:
Prisjakt Snabbsök för Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det är så fantastiskt.
Problemet är ju som jag skrivit om tidigare, då "krisen" och "problemen" är så vitt kända så eldar det bara på i ett moment 22.

Dom anställda hamnar i ett läge där dom bara rycker på axlarna, det måste ju vara hur enkelt som helst att "komma undan" med ett dåligt jobb genom att bara skylla på den dysfunktionella helheten. Samtidigt som någon som verkligen lägger manken till ändå bara är en liten bricka i det stora och säkerligen får dålig feedback på sin prestation.

Sen hamnar man även i problem med kundtjänst, precis som tidigare youtubeklipp. Personalen både tröttnar av en konstant anstormning av upprörda kunder och hamnar relativt fort i någon sorts försvarsställning.
Nästan alla gånger jag tvingats ringa Postnord, och trots att jag försökt vara ovanligt trevlig, så har personen man pratat med fokuserat mer tid på irritation/frustration/försvarsställning än att faktiskt bara hjälpa mig att lösa problemet som uppstått.

Senast igår fick jag 3 brev i brevlådan där varken adress eller namn stämmer. Fantastiskt. Är ju inte direkt raketforskning att dela ut ett brev, men uppenbarligen är folk på Postnord knappt läskunniga.

Jag har sällan någon kontakt med Postnord specifikt utan det är mest brev och annat. Däremot när de misslyckas så misslyckas de grovt. Som brevet jag nämnde tidigare i tråden eller för två år sedan då jag beställde en bok (i september) och det tog dem tre månader (en månad EFTER att jag behövde den) att leverera den. Tvingades gå till professorn som skrev den och köpa ett exemplar av honom.

En dag föll den ned i min brevlåda... med ett argt meddelande som löd "Nästa gång... SKRIV DITT NAMN PÅ BREVLÅDAN (all caps.. handskrivet) så slipper man leta..".

Tydligen var brevbäraren för inkompetent för att följa ens postnummer samt se (och jag överdriver inte) de enorma bokstäverna som stod på min brevlåda.

Skrivet av Icte:

Tänkte skriva av mig här istället för att skapa en ny tråd.

Jag köpte ett par saker från en välkänd europeisk butik under black friday som skickades till Sverige med företaget DPD. Försändelsen spårbar såklart. Väl i Sverige tog PostNord över och inom ett par dagar fick jag ett SMS om att de försökt leverera paketet hem till mig (pure bullshit då jag var hemma samma dag och ingen ringde/knackade på) och att det istället åkte tillbaka till Segeltorp. Istället för till närmaste utlämningsställe 50m bort.

En dag senare fick jag ett SMS om att de igen försökt leverera paketet hem till dörren till mig (...) och därefter ytterligare ett SMS om att jag kan hämta det från utlämningsstället. Gick dit men paketet finns inte där. Får några timmar senare ett nytt SMS om att paketet finns att hämta i ett ANNAT utlämningsställe ca 70m från var jag bor så gick dit direkt - paketet finns ej där.

Två dagar senare ser jag att paketet har skickats tillbaka till Segeltorp. Samma dag får jag ett SMS om att paketet finns att hämta i det första utlämningsstället igen - går dit inom en timme, inget paket. Senare samma dag ser jag att paketet är påväg tillbaka till Segeltorp (...).

Jag ringer PostNord och får till svar om att de kommer att prioritera detta paket och se vart det har tagit vägen. Idag (två dagar senare) får jag ett mail som säger att de inte kunde lokalisera paketet och skriver att jag bör kontakta försäljaren för att få pengarna tillbaka.

Hur går jag tillväga? Ska jag bara kontakta återförsäljaren eller kan jag även kräva ersättning från PostNord för att de inkompetenta idioterna inte klarar av att lämna ett paket på ett utlämningsställe och låta det vara där i 14 dagar så att man i lugn och ro kan hämta ut det?

Låter som någon snott ditt packet och sedan scannat in det för att dölja stölden. Antagligen vid terminalen i Segeltorp.. Börjar bli lite av en trend just den terminalen om man ska tro denna tråd. Vänd dig till återförsäljaren och beskriv exakt vad som har hänt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

@Ferrat Väldigt tråkigt att det hänt dig, jag har tidigare inte haft dessa problem med just Segeltorp. Årsta, å andra sidan... Två paket i år har stannat till vid årsta och båda har försvunnit spårlöst. Fick visserligen nya varor skickade (båda från Segeltorp) men ja - inte kul!

@Aene @Xinpei Har kontaktat ÅF och inväntar svar nu. Får förmodligen pengarna tillbaka men hade gärna velat få samma varor skickade till mig. Kan ju även skriva att det var ett par tjocktröjor som skickades och visserligen är dessa av ett välkänt märke, men att någon ska stjäla dem har jag svårt att tro. Men med hur PostNord verkar hantera sina paket och kunder så är väl allt möjligt.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Uppdatera gärna när du vet mer, rätt intressant ärende.

Efter ännu ett samtal till kundtjänst angående detta express-paket så kan dom inte längre spåra det överhuvudtaget. Vad det beror på kunde kundtjänst inte svara på, möjligen att tullen i mottagarlandet inte uppdaterar status. Något som inte varit fallet på de andra paket jag skickat under året, där spårningen funkat bra men varit andra problem istället.
Jag provade paketsök på 17track och ems.post/en/global-network/tracking men får tyvärr samma som på PostNords sök. Jag avvaktar tills fredag sedan skickar jag in en reklamation.

Som jag sagt tidigare så är inte detta första gången som mina express-försändelser blivit försenade eller försvunnit de senaste året.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt, men just nu fungerar bara Schenker för mig.. :\

Posten, DHL, UPS klarar inte av något i vårt område alls.

Schenker är iofs inte dyrast, men det tar lite längre tid för allt.

Permalänk
Rekordmedlem

Fick ett brev som skulle till Valencia i Spanien idag, det var inte en stavelse eller siffra som ens var lik adressen Postnord delade ut brevet till.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Fick ett brev som skulle till Valencia i Spanien idag, det var inte en stavelse eller siffra som ens var lik adressen Postnord delade ut brevet till.

Haha, det är imponerande.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Nu skickar folk för mycket brev och paket och därför måste portot höjas. Innan skickade folk för lite och samma argument användes då, varför kan inte postnord bara erkänna sitt misslyckande.

Är det så svårt att förstå?

Det skickas färre inhemska brev, färre inhemsk reklam, och färre inhemska räkningar. Allt sådant som dåvarande Posten och nuvarande PostNord fick in pengar för.

Det har skett en kraftigt ökning av brev och paket från utlandet, kostnaderna för att distribuera dessa täcks inte upp av det som PostNord tjänar på de brev och paket som skickas inom eller från Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Är det så svårt att förstå?

Det skickas färre inhemska brev, färre inhemsk reklam, och färre inhemska räkningar. Allt sådant som dåvarande Posten och nuvarande PostNord fick in pengar för.

Det har skett en kraftigt ökning av brev och paket från utlandet, kostnaderna för att distribuera dessa täcks inte upp av det som PostNord tjänar på de brev och paket som skickas inom eller från Sverige.

Sedan spelar väl även fiaskoaffären med Danmark in en hel del, kan man tänka?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Jag får också sätta upp mig på listan utebliven leverans då jag inte fått något paket dock är det beställt från just Kina, det här är den senaste info jag fått och det är ändå i slutet av Oktober.
2017-10-28 21:54 Arrived at STOCKHOLM airport

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Sedan spelar väl även fiaskoaffären med Danmark in en hel del, kan man tänka?

Det har ju inte precis visat sig vara en positiv sammanslagning för det som var Posten... Sen kan man också ta upp slopandet av brevmonopolet 1993, och på vilket sätt det slopades...

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag får också sätta upp mig på listan utebliven leverans då jag inte fått något paket dock är det beställt från just Kina, det här är den senaste info jag fått och det är ändå i slutet av Oktober.
2017-10-28 21:54 Arrived at STOCKHOLM airport

Jag utgår ifrån att du har fått pengarna åter för detta och kommer se paketet som en bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag får också sätta upp mig på listan utebliven leverans då jag inte fått något paket dock är det beställt från just Kina, det här är den senaste info jag fått och det är ändå i slutet av Oktober.
2017-10-28 21:54 Arrived at STOCKHOLM airport

Eh du får nog se det som borta, beställde också nåt för 20 dollar i början av september, väntade 2 månader gjorde en paypal dispyt inga problem pengarna tillbaka o prylen jag beställde har till idag inte kommit ändå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Är det så svårt att förstå?

Det skickas färre inhemska brev, färre inhemsk reklam, och färre inhemska räkningar. Allt sådant som dåvarande Posten och nuvarande PostNord fick in pengar för.

Det har skett en kraftigt ökning av brev och paket från utlandet, kostnaderna för att distribuera dessa täcks inte upp av det som PostNord tjänar på de brev och paket som skickas inom eller från Sverige.

Så man ska helt sluta fungera i stora delar av landet för att man lyckas bli överraskade varenda år? Det är snarare så att man försöker spara pengar var man än kan..

Skrivet av Shakermaker:

Sedan spelar väl även fiaskoaffären med Danmark in en hel del, kan man tänka?

Just nu så drar Danska posten ned Postnord rejält. Svenska Posten går bra men Danska går med brakförlust.

Skrivet av bärplockaren:

Jag får också sätta upp mig på listan utebliven leverans då jag inte fått något paket dock är det beställt från just Kina, det här är den senaste info jag fått och det är ändå i slutet av Oktober.
2017-10-28 21:54 Arrived at STOCKHOLM airport

Med största sannolikhet har någon norpat det.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Jag inväntar ett brev med en pryl som jag köpt på marknaden här. Över en vecka har gått och inget har trillat ner ännu. Vad kan orsaken vara till att brevet inte landat? Är det juletider som fördröjer det hela eller är postnord som slarvar?

Detta är ett brev utan spårbarhet. Kan kundservice vara behjälpliga på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Styler:

Jag inväntar ett brev med en pryl som jag köpt på marknaden här. Över en vecka har gått och inget har trillat ner ännu. Vad kan orsaken vara till att brevet inte landat? Är det juletider som fördröjer det hela eller är postnord som slarvar?

Detta är ett brev utan spårbarhet. Kan kundservice vara behjälpliga på något sätt?

Postnord har otroligt mycket att göra nu under juletider och det kan säkert vara därför det har bilvit såhär.
Eller så kan det vara så att avsändaren inte har skickat det utan antingen glömt eller skitit i det.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600X GPU: Msi GTX 980 4GB
Mobo: Asus Strix B550-I RAM: 16GB Corsair Vengeance 3200MHz CL16
SSD: 1000GB WD Blue PSU: Corsair SF750 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Fick ett brev som skulle till Valencia i Spanien idag, det var inte en stavelse eller siffra som ens var lik adressen Postnord delade ut brevet till.

Eller så kan man få en julhälsning till Polen.

https://www.expressen.se/gt/postnords-miss-berattar-sjalva-ar...

Stryk över deras orange streckkod om du lägger det på lådan igen.