Postnord - en logistisk katastrof

Permalänk
Medlem

Har inte kollat följt upp Postnords utveckling, använt dom väääldigt lite de sista åren.

Jag hade ett extraknäck på Företagspaket (Posten) c:a 2004-2006, och kan säga att kraven och kvalitén var hög då i alla fall. Jag vet då jag inte bara själv höll på med lastning, lossning, registrering, felhantering etc, utan kunde också se statistik på alla paket som gick igenom, inte bara på vår egen terminal utan ibland även på vissa övriga i landet. Promillen paket som hade problem med streckkoder, adressering, var eller blev skadade var väldigt låg.

Det var en annan tid, en annan verksamhet, tråkigt att se att det blitt så ruskigt dåligt sedan övertagandet.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Fick valet att välja leveransombud när jag beställde klösträd till katten via zooplus, valet var mellan Postnord och DB Schenker. Kan ni gissa vilket ombud jag valde?
Blir mer och mer att man försöker undvika Postnord så gott det går, tråkigt...

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Kan också ställa mig till skaran som blivit påverkad stort av övergången till postnord.

Utrikesgrejer är katastrof som många poängterat och kanske inte så oväntat. Men när grejer ligger å skräpar i 2-4 veckor på utrikes innan det händer något har det gått för långt.

Men även inrikes och brev är det ett jäkla strul med. Det läggs ganska ofta i fel postlåda. Jag har nr 1 på en väg och får ibland post till nr 1 på en annan väg eller dom som har nr 11 på min väg.
Står övertydligt stort på min låda både adress och alla namn på boende där.

Och "hemkörning" existerar inte. Får alltid en lapp om att dom inte kunde leverera (har varit hemma på dom flesta påstådda tillfällen dom försökt leverera hem) och att jag kan hämta det istället, vilket alltid tar minst en dag extra. Då hade jag hellre velat avsäga mig all hemkörning och hämtar istället.

Hemska priser på att skicka saker ibland också. Använder mig av Schenker när jag skickar saker inom Sverige och dom har haft bra priser och det har alltid funkat bra.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

@iller: Okej, tack!

Tur att jag har kvar min gamla skärm.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Läste precis denna...

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/simons-paket-hamnade-i...

Har faktiskt hänt mig också, att bara ena avin kommit fram och det andra paketet skickats tillbaka.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Skrev om försändelse här #17102841

den kom sen på torsdagen, men ett paket var försvunnet, tog från 18 oktober till idag den 17 november att komma fram, skulle tagit max 14 dagar från hobbyking (inom EU vad jag fattar det som det skulle skickas). det första från dom från Hongkong bra mycket fortare

Sen vissa på posten har vist problem med stavning, kan inte se skillnad på H och M (står tydligt på paket). Sen även vilket län och ort står, men någon på posten tycket det var otydligt och hitta på egen ort Sen bara för det inte stod åäö utan AO i stället måste det rättas till och även då togs det bort bokstäver (hade ju räckt lägga till prickar för det ska bli rätt). Måste varit en herre som jobbat dygnet runt och gjort krasch kurs i svenska.

Hobyking är inte så duktiga med engelska heller, detta som kom idag stod det zweden (titta för mycket på Zlatan) Typiskt när man fick köpa grejerna som fattades på annat håll (så lagt ut extra i onödan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli så förbannat trött på denna idiotin att paket för hemleverans dagtid inte kan gå direkt till utlämningsstället.

Soppan började med att avsändaren enbart använder DHL, med hemleverans. Samma för alla.
Fördelen med DHL är att dom har ett nytt system där man får SMS dagen innan leverans, så får man välja (1) för att ta emot hem eller (2) för att låta det gå direkt till ombud. Funkar skitbra..

Av nån anledning så har nu tyvärr DHL börjat med nån form av tjänst/samarbete där paketet lämnas över till Postmord när det kommer till Sverige. Detta skapar flera problem:

1) Det går inte att söka på DHL's trackingnummer hos Postnord innan paketet lämnats över
2) Det är totalt lotteri vad som händer (hemleverans / postnord-paketombud / dhls utlämningsställe)
3) DHL's kundtjänst avsäger sig allt ansvar och hänvisar bara till Postnords kundtjänst

Strulet som nu blev var ju att Postnord fick för sig att faktiskt "hedra" det som var beställt från DHL, dvs hemleverans.
Problemet är ju att dom inte hör av sig om detta, utan helt sonika bara försökte göra en hemleverans idag. Jag var ju inte hemma, och nu är det 3 dagars leveranstid kvar. Detta eftersom paketet nu ska åka tillbaka till sorteringsterminal för att sen på måndag hamna på den lastbil som kör det till mitt paketombud.

Det sjuka är då som konstaterats förut att:
1) Jag får minst 1 arbetsdag förlängd leveranstid, nu när det är helg blir det 3 kalenderdagar
2) Paketet får alltså åka 1,5 mil från central, 1,5 mil tillbaka till central, sorteras en extra gång för att sen åka 1,5 mil tillbaka (mitt ombud ligger ungefär 500m från där jag bor).
Att hemleveransbilen skulle kunna köra förbi med paket(en) direkt till ombud vid misslyckad leverans är enligt dom HELT omöjligt.
Hur det kan bli billigare/bättre att köra enligt (2) ovan är för mig totalt oklart.

Postmord gnäller på att dom har "mycket att göra" och "svårt med resurser", klart som fan när dom har denna jävla idiotin i sitt sätt att arbeta.
Hade dom istället skickat ett sms/mail/funktion-i-appen där jag kunnat välja att få det direkt till ombudet så hade dom ju sparat in mängder av tid och pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Förstår inte folk att post nord skickar ett ganska stort antal brev och paket? Närmare bestämt "Under 2016 levererade PostNord 5 miljarder brev och försändelser, 142 miljoner paket till Nordens 25 miljoner invånare och två miljoner företag.".

Kör paketen som ett exempel från ovan: Har vi 142 miljoner paket och postnord gör rätt i 99.99 procent av fallen så är det endå 14000paket som går fel. Och som vi alla vet, är de mest högljudda de som är missnöjda. De 99.99 procenten som fått sina paket skiter lite i vilket.

källor på det för post och telestyrelsen säger en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

@kozmos: kopierat rakt av från deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

@kozmos: kopierat rakt av från deras hemsida.

Absolut, problemet är att i postnords fall är det inr 99.9%.

Mitt paket som skulle kommit i fredags har nu ”sorterats fel” och körts till ett postombud som ligger i en annan stad. Jävla haschtomtar!
Då fick dom inte ens paketet därifrån igår utan det hämtas tidigast idag och förväntas komma ons/tors. Nästan en vecka sent.

Jag har väl fått runt 30 paket via PostNord i år och skulle säga att det varit någon typ av problem eller förseningar med runt 50%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hobyking är inte så duktiga med engelska heller, detta som kom idag stod det zweden (titta för mycket på Zlatan) Typiskt när man fick köpa grejerna som fattades på annat håll (så lagt ut extra i onödan).

I vissa länder heter det Zweden. Nederländerna om jag inte minns fel?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, problemet är att i postnords fall är det inr 99.9%.

Mitt paket som skulle kommit i fredags har nu ”sorterats fel” och körts till ett postombud som ligger i en annan stad. Jävla haschtomtar!
Då fick dom inte ens paketet därifrån igår utan det hämtas tidigast idag och förväntas komma ons/tors. Nästan en vecka sent.

Jag har väl fått runt 30 paket via PostNord i år och skulle säga att det varit någon typ av problem eller förseningar med runt 50%.

Meningen med mitt inlägg var följande: Eftersom det görs MÅNGA leveranser, så är en väldigt liten andel fel ganska många paket. Även om det är många drabbade i det stora hela, så är det en försvinnande liten del av alla paket som blir fel.

99.9 procent var somsagt taget ur röven, för att göra en uträkning, eftersom folk sitter här som fågelholkar och undrar varför de aldrig drabbas av postnord, då de verkar tro att det blir problem med 50% av leveranserna.

Men jag kan lova dig att det är ett litet antal fel sett i procent, även om en högljudd minoritet som t.ex. du. vill få det att se ut som mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Håller med! Tycker det hade varit ok om detta "bara" varit från Ebay och AliExpress, men numera känns det som att även CDON.com ( http://cdon.se/marketplace/ ) och Tradera bidrar till detta.

Känns helt enkelt inte lönt att försöka sälja/köpa något online inom Sverige längre, då portokostnaden blir mångdubbelt högre inom Sverige jfm totalkostnaden från Kina.

Själv har jag svårt att motstå frestelsen att klicka hem skärmskydd på Ebay för under 7 SEK (inkl. frakt) när motsvarande kostar nära 100-lappen (exkl. frakt) på Kjell.com (om de nu hade haft skärmskydd för min telefon).

Det finns tyvärr en del grejer som inte går att hitta i detta landet och då har man inget val.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Det är bara kolla deras facebook, den var nere sist jag tittade på 1,3 snittbetyget :s säger väl allt? gamla posten var tio gånger bättre men nu ska ju posten finnas i varenda sketen tobaks och livsmedelsaffär...

Men dom värsta klåparna är ju dom som jobbar på sorteringen det är ju där det strular idag, inte hos själva ombuden. Speciellt utrikes från utlandet verkar dom ha nån vana att det ska ta flera veckor, man undrar ju vad dom gör där eller inte? att det är mycket paket nu då varenda kotte handlar online kan visserligen bidra till längre leverans men som det är idag funkar det ju helt bedrövligt dåligt. Dom borde anställa mer personal där till utrikes och sorteringen..

Och jag kan erkänna jag köpt mycket skit från kina / asien genom åren men det är för att såna saker inte finns här och finns dom på tradera så är ju frakten tio gånger högre än varans värde då säljarna bara vill tjäna en hacka :/ tänk om man bodde i usa eller asien fan va bra man hade haft det då..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Meningen med mitt inlägg var följande: Eftersom det görs MÅNGA leveranser, så är en väldigt liten andel fel ganska många paket. Även om det är många drabbade i det stora hela, så är det en försvinnande liten del av alla paket som blir fel.

99.9 procent var somsagt taget ur röven, för att göra en uträkning, eftersom folk sitter här som fågelholkar och undrar varför de aldrig drabbas av postnord, då de verkar tro att det blir problem med 50% av leveranserna.

Men jag kan lova dig att det är ett litet antal fel sett i procent, även om en högljudd minoritet som t.ex. du. vill få det att se ut som mer.

Ja, det är betydligt mer än 99,9% iaf. Till och med Postnord själva säger ju att dom är missnöjda.
Jag vill inte få det till 50%, men MINA erfarenheter är 50%. Vilket gör att det verkar otroligt att jag skulle vara den enda personen i Sverige som upplever detta, vore statistiskt helt orimligt.

Därav att sanningen kanske är 90%? Och 10% felratio oavsett företag är ju katastrof.

Vidare info om mitt paket:
1) Jag har nu när tracking uppdaterats kunnat konstatera att jag VAR HEMMA när idioten var förbi här. Anledningen var "låst port". Ja ,det är PORTTELEFON. Men idioterna som dom anställer att köra ut orkar/kan inte manövrera en sådan. Vi är nu uppe i MINST 10 paket som fått detta problem. 10 gånger har jag ringt kundtjänst. 10 gånger har dom svarat att deras chaufförer ska ha förmåga att använda porttelefon. Ändå blir det aldrig bättre.

2) Paketet som är hos annat ombud kan GIVETVIS inte skickas från det ombudet direkt till mitt ombud. Jag måste nu vänta på att nästa leverans till det ombudet ska ta med mitt paket i retur till centralen. Där måste det sedan "sorteras om" för att sen nästa leverans skickas till mitt ombud.
Svaret var "förhoppningsvis framåt fredag". Då har vi alltså en försening på 8 kalenderdagar enbart pga deras inkompetens, paketet var ju här utanför min port redan 8:30 i fredags(!). Men allt failade pga att en idiot inte kan ringa på portelefonen.

Jag konstaterar att det är nån sorts moment 22 hos postnord. Dom har så stora problem och så omotiverade arbetare att alla "rider på vågen" och bara fortsätter utföra ett mediokert arbete. Dvs chauffören som skulle leverera mitt problem vände direkt och skyller på "låst port" utan att öht försöka ringa på. Eftersom deras organisation redan är så djupt i skiten och dysfunktionabel så tillåts detta fortgå.

Edit: Mer info / "rant".
Nästa problem är ju monopolet, man har inte så mycket val. Är man missnöjd med <sätt in valfri tjänst/leverantör/åf/whatever> så byter man.
Till och med detta FÖRSÖKTE jag göra. Jag beställde med DHL. Men det har nu visat sig, när jag pressade kvinnan i kundtjäst hos postnord, att dom har nån typ av "deal". Detta pga "ökade volymer paket". Hon ville/kunde inte gå in i detalj, men kortfattat verkar dom på nått sätt "dela" på områden.
Det som alltså hände med mitt DHL beställda. DHL betalda. DHL leverans till dörren paket, var att det lämnades över till PostMord för att DHL och PN ska "slippa" köra dubbelt i ett visst område.

Som kund sitter man i skiten och kan inte annat än att gilla läget.

Återigen:
Klart som fan att PN hamnar i "trubbel" när en paketleverans sker som:
Terminal -> Leveransförsök -> Terminal -> Fel ombud -> Terminal -> korrekt ombud

Ytterligare:
Ännu en fråga man kan ställa sig, statistiskt finns det säkert nån matematiker som kan förkovra sig i nån formel:
Hur ökar inte risken för fraktskada när mitt paket ska skumpa i bilar, hanteras av ombud och sorteras om femtielva gånger?

Permalänk
Medlem

Ett sak med just DHL och Postnord som kan vara mycket förvirrande är att det är skillnad på DHL och DHL.

Det är tyska posten (Deutsche Post) som äger DHL, vilket betyder att när sändningen är skickad med lokala posten i Tyskland så skickas den som postpaket inom postens nätverk, och då delas den ut av den svenska Postnord.

Men om sändningen istället är skickad med DHL Express, då delas den ut av svenska DHL och då får du hämta den på din lokala DHL Service Point.

Det är därför som det är lite av ett lotteri om paketet kommer till din Service Point eller till dit Postnord ombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle-anka:

Ett sak med just DHL och Postnord som kan vara mycket förvirrande är att det är skillnad på DHL och DHL.

Det är tyska posten (Deutsche Post) som äger DHL, vilket betyder att när sändningen är skickad med lokala posten i Tyskland så skickas den som postpaket inom postens nätverk, och då delas den ut av den svenska Postnord.

Men om sändningen istället är skickad med DHL Express, då delas den ut av svenska DHL och då får du hämta den på din lokala DHL Service Point.

Det är därför som det är lite av ett lotteri om paketet kommer till din Service Point eller till dit Postnord ombud.

Okej, tack för info, trodde inte detta gällde när man beställde DHL med hemleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Okej, tack för info, trodde inte detta gällde när man beställde DHL med hemleverans.

Har du beställt hemleverans så borde du också få hemleverans. Enda skillnaden är om det är en DHL eller Postnord bil som kör ut paketet hem till dig, och det är inte ditt problem.

Jag förstår fullständigt att du är irriterad, för det hade jag också varit.

Permalänk
Medlem

@kalle-anka:
Sant, men grejen är att DHL's leveranser är spotless!
- Dom skickar ett SMS+mail dagen innan med info att dom kommer och mellan vilka tider
- Kan man inte vara hemma svarar man "2" på sms:et så skickar dom direkt till ombudet
- Jag har även flera gånger ringt dom och fått hjälp som "chaffisen ringer 30 min innan han kommer" eller "vi ser till att leverera efter lunch/12.00"
- Dom vet hur en porttelefon funkar, om inte så har dom alltid ringt mobilnumret som står på klisterlappen på paketet

Dvs, DHL är ett vettigt företag som det går att ha en dialog med.
Jag känner mig bara grundlurad när jag betalade 150:- i fraktkostnad för en vad jag trodde var hemleverans med DHL, som istället hamnade hos Postmord. Skulle fan inte bli förvånad om paketet är mosat och innehållet skadat när jag väl tar emot det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ja, det är betydligt mer än 99,9% iaf. Till och med Postnord själva säger ju att dom är missnöjda.
Jag vill inte få det till 50%, men MINA erfarenheter är 50%. Vilket gör att det verkar otroligt att jag skulle vara den enda personen i Sverige som upplever detta, vore statistiskt helt orimligt.

Därav att sanningen kanske är 90%? Och 10% felratio oavsett företag är ju katastrof.

Ja, det måste ju vara mer som är fel än 99,9% helt klart, man kan titta på alla missnöjda kunder som klagar och de är fler än 1400-1500, även om de är mest högljudda, men jag tror att i de flesta fall har kunden rätt, det är inte så mycket att snacka om.

Vad fraktbolag bör göra och hur de bör göra det är ingen raketforskning, sånt har man hållit på med i hundratals år, minst.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

I vissa länder heter det Zweden. Nederländerna om jag inte minns fel?

Jo, men står ju rätt både på hemsidan och vad jag fyllt i. Men visste inte dom kallade det för zweden. Men i alla fall var postens stavningsfel helt otroliga, måste missat tangenter och missat svenskakursen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Nu får väl även jag passa på att gnälla, bestälde ett paket via en UK hemsida med 3-5 dagars leverans inom Europa.
Senaste uppdateringen när jag söker på kollinr är att det anlände till Sverige den 8 november, det är för katten 16 dagar sen och det för ett paket från inom Europa och inget superlågprio kina-paket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nu får väl även jag passa på att gnälla, bestälde ett paket via en UK hemsida med 3-5 dagars leverans inom Europa.
Senaste uppdateringen när jag söker på kollinr är att det anlände till Sverige den 8 november, det är för katten 16 dagar sen och det för ett paket från inom Europa och inget superlågprio kina-paket..

Tack är inte ensam råkade ut för samma sak från Nederländerna (dock ej spårbart). men verkar som det tog flyget till Sverige (står på kuvert brusargo och dessa verkar syssla med flygfrakter). Tog ändå 1 månad när det skulle ta max 14 dagar, det från hongkong gick 2 veckor fortare (samma orderdag).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Tycker posten bör rätta till två saker.

1 se till störningsinfo även hamnar i appen, varför har man den annars?

2 kalla inte mycket paket för störning, störning är när det är en meter snö på vägen eller lastbilen går sönder (eller tappar lasten ).blir tydligare info om man skriver rätt.

Hur dom blev det galet mycket post skickat efter black fredag (lokala ombudet hade paket högt och lågt staplat överallt).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Skönt när ens paket blir skickat till fel ombud och det går inte på något vis att att dem nästa dag tar det med sig och lämnar till rätt ombud, NÄ då måste paketet tillbaka till avsändaren ??
Drar dessutom en rövare först att avsändaren måste skrivit fel namn/adress på paketet, mjo hur kan jag då få hem en lapp med rätt namn och adress i lådan(fast hos fel ombud). Hon den bruden jag pratade med måste vara helt pantad. Sen att paket från utlandet får nytt kolliid i sverige är ju helt skadat också. Totalt IQ befriade personer som sitter på kundtjänst.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Meningen med mitt inlägg var följande: Eftersom det görs MÅNGA leveranser, så är en väldigt liten andel fel ganska många paket. Även om det är många drabbade i det stora hela, så är det en försvinnande liten del av alla paket som blir fel.

99.9 procent var somsagt taget ur röven, för att göra en uträkning, eftersom folk sitter här som fågelholkar och undrar varför de aldrig drabbas av postnord, då de verkar tro att det blir problem med 50% av leveranserna.

Men jag kan lova dig att det är ett litet antal fel sett i procent, även om en högljudd minoritet som t.ex. du. vill få det att se ut som mer.

Jag är en av de som drabbats. Bara under detta år har tre försändelser helt försvunnit efter de anlänt till Sverige. Det är rejält jobbigt att åtgärda detta och PostNord slår bara ifrån sig. Det blir snabbt ansträngda kontakter med avsändaren som måste göra reklamationer. Alla kontakter med PostNord är bortkastad tid, personerna som har ansvar för konsumentkontakter skickar enbart standardsvar och svarar inte ens på det man skrivit. De sköter inte sitt jobb. Någon jobbmoral existerar inte överhuvudtaget!

Som privatperson så har jag under året fått flera brev ett par veckor efter utskick. Jag har fått påminnelse och inkassokrav samma dag, påminnelsen över en månad gammal, inkassot en och en halv vecka försenad. Brev som skickats till mig innehållande känslig information har inte kommit fram över huvud taget, vilket har ställt till enormt mycket problem privat.

Så, några 99.9 procent kan du nog avskriva. Om jag drabbats såhär, hur ser det då ut i övrig?

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, problemet är att i postnords fall är det inr 99.9%.

Mitt paket som skulle kommit i fredags har nu ”sorterats fel” och körts till ett postombud som ligger i en annan stad. Jävla haschtomtar!
Då fick dom inte ens paketet därifrån igår utan det hämtas tidigast idag och förväntas komma ons/tors. Nästan en vecka sent.

Jag har väl fått runt 30 paket via PostNord i år och skulle säga att det varit någon typ av problem eller förseningar med runt 50%.

Har aldrig haft nå problem med PostNord och får 100+ paket om året.
DHL har däremot klantat varje leverans, senast så betalade jag extra för leverans på kvällen (jobbar natt) och de kom mitt på dagen en vecka efter det skulle ha varit här.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Har aldrig haft nå problem med PostNord och får 100+ paket om året.
DHL har däremot klantat varje leverans, senast så betalade jag extra för leverans på kvällen (jobbar natt) och de kom mitt på dagen en vecka efter det skulle ha varit här.

Jo verkar ju vara beroende av var man bor.
Jag hade ett paket som var skickat i god tid innan BF förra veckan, skulle varit framme igår.
Nu står det bara som ”försenat” utan att ens ha en tidsangivelse.
PostNord i Stockholm blev väl totalt ägda av BF.

Permalänk
Medlem

Har ett paket skickat med USPS som tappats bort vid hantering av Postnord.... De som skulle köra paketet vidare men fibblat bort det vid överlämning på flygplatsen -.- GGWP

Permalänk
Medlem

Postnord är ett skämt!

Ett paket av modell tyngre skickades till mig som ett vanligt postpaket av @inet, Postnord propsar på att dem ska leverera hem det mellan 13-15 eller att jag själv hämtar ut det från deras terminal mån-fre mellan klockan 08-18.

Problemet? Är man inte student eller arbetslös så är man.. trott eller ej.. på arbetet eller precis hemkommen dem tiderna.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2