Omöjligt att synkronisera kalender mellan plattformar

Permalänk
Medlem

Omöjligt att synkronisera kalender mellan plattformar

Hejsan

Kommer strypa någon snart
Jag ett par olika enheter där jag behöver synkronisera mina kalendrar men jag får inte till det.

Följande konton har jag:

Jobbkonto och mail med domän hos Binero
Jobbkontot är också kopplat till ett Gmail konto
Privatkonto hos Gmail
Privatmail hos Tele2

Enheter jag använder

Två jobbdatorer, båda har Windows 10 Pro
Privatdator, Windows 10 Pro
Lumia 950XL (Windows Mobile) privat
Huawei P9 (android) jobb

På dessa datorer snurrar alla mailkonton som de ska i Outlook 2013 respektive vad som nu används på telefonerna - men kalendrarna fullständigt vägrar att samarbeta. Vad jag kan se så är alla konton listade i respektive kalender app - i P9-telefonen så listas även högtidsdagar och återkommande möten etc men att lägga till nya saker synkas absolut inte. Jag har aktiverat tvåstegs autentisering hos Google.

Någon som har en idé om vad problemet kan vara?
Tack på förhand!

PS: Osäker på om tråden ligger rätt?

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för motsvarande fel på min chefs dator, telefon och surfplattor för några år sedan. (Jag är tekniker). Felet var motsvarande ditt iaf, det synkade inte mellan kalendrarna, saker var låsta eller gick inte att lägga till / ändra. Mötesbokningar strulade osv osv. När jag satte mig och började titta på det här så insåg jag rätt snart att det där är som gjort för krångel, man får tänka om helt enkelt.

Både android/outlook (och i chefens fall även en ipad) har kalendrar och mail i formatet att du ser alla konton samtidigt i vyerna. Så lösningen är (enligt mig), synka inte låt grejerna ligga där dom är men se till så att du ser allt samtidigt. Lär dig att lägga in möten/saker i rätt kalender när du gör bokningar, när du skickar mail, välj "från" på ett korrekt sätt osv. Detta innebär noll strul och full funktionalitet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T