PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

@warh0g: Ja, jag gillar spelet och upplägget, men när man är inbiten i arma wasteland så går det lite för fort ibland Om det gick att justera till dubbel tid innan fältet krymper per gång, så hade det varit myspys Har hänt att man sitter och glor i sitt inventory lite för länge och pysslar och sen blir det panik-rush. haha

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

@warh0g: Ja, jag gillar spelet och upplägget, men när man är inbiten i arma wasteland så går det lite för fort ibland Om det gick att justera till dubbel tid innan fältet krymper per gång, så hade det varit myspys Har hänt att man sitter och glor i sitt inventory lite för länge och pysslar och sen blir det panik-rush. haha

jag gillar den charmen att man måste skynda till nästa cirkel, mycket action på så sätt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

vad i mitt "early access" förstod du inte att jag förstod innebörden med early access var?
onödiga lagg som andra stora spel klarar sig utan i mitt tycket.

Här

Skrivet av beardedpear:

men tar man 300spänn så borde smålagg och annat skit inte finnas.

Vilka spel tänker du på då?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kaya:

Grymma gubbar på sweclockers, spelat med paddglut, griid och snigel och vi har kommit 3-3-1-1-1

Edit: 4 vinster i rad nu

Edit2: Jag har fortfarande svårt att fatta det, först vann vi två i rad, det trodde man aldrig skulle hända. Och sen gick vi och vann en till, wtf? 3 i rad hur är det möjligt? Och sen vann vi ytterligare en till....

Early access och man har redan peakat i spelet, det är kanske dags att hitta ett nytt spel

Fyra på raken är helt bisarrt... jag lyckades vinna 3 av 4 squads igår vilket är min bästa streak. Förlusten var jobbig då vi hade sjukt bra loot (4 silencers bl.a.). Men vi var i Novo och cirkeln slöt sig typ runt Zharki kändes det som. Vår random fjärde snubbe gasar in i ringen och tvärnitar 1 meter in i ringen för att slåss med 2 squads när vi alla hade typ 20% hälsa... vips så var vi två. Jag och randomsnubben, den smarta snubben som sen tyckte det var en bra strategi att snippra över halva kartan och inte alls avslöja vår position... den förlusten sved som fan

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

@NaturaL: Det var inte jag som körde

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

@NaturaL: Det var inte jag som körde

haha, brukar heta så

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa spelet men undrar ifall det blivit bättre optimerat eller kommer det några inom snar framtid? Har inte världens setup direkt

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

funderar på att köpa spelet men undrar ifall det blivit bättre optimerat eller kommer det några inom snar framtid? Har inte världens setup direkt

Spelet är redan otroligt mycket bättre optimerat än när det kom. Borde vara spelbart för dig på medium i 1080p med runt 60fps. Bara köp!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

När man känner alla i slutcirkeln

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeH94:

Spelet är redan otroligt mycket bättre optimerat än när det kom. Borde vara spelbart för dig på medium i 1080p med runt 60fps. Bara köp!

Eller hur! Förstår mig inte på folk som tvekar om att köpa detta. Aldrig fått så mycket adrenalinpåslag när man börjar bli få kvar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

funderar på att köpa spelet men undrar ifall det blivit bättre optimerat eller kommer det några inom snar framtid? Har inte världens setup direkt

Jag hade ca 40-70 fps med fps drops ner till 20 med FX8350 4.8ghz och rx480.
Värst va när man mötte någon och börja skjuta

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Vi är flera som kör ofta nuförtiden (spelade uteslutande CS för ett tag sen).

Highlighten för någon dag sedan: Köar NA Squad - mot slutcirkeln kommenterar Limpan att Paratroopa dör. Paratroopa och hans gäng sitter på samma TS som oss i kanalen ovanför. Vi har tydligen lyckats köa samtidigt och matcha i samma game!

Vi fick vår chicken dinner i den matchen och självklart måste man "rub it in" (mot slutet av klippet)

https://www.twitch.tv/videos/143986001?t=02h20m32s

Kör med 7700K@stock och 1080@stock i 1440P - snittar runt 80-120 FPS med drops i tätare städer. Streamar i 720p@60FPS, 4500bitrate (icke interaktiv stream, mest för att spara klippen)

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbha:

Jag hade ca 40-70 fps med fps drops ner till 20 med FX8350 4.8ghz och rx480.
Värst va när man mötte någon och börja skjuta

Med vilka settings?

Visa signatur

<3

Permalänk
Skrivet av Cappe97:

funderar på att köpa spelet men undrar ifall det blivit bättre optimerat eller kommer det några inom snar framtid? Har inte världens setup direkt

Nästa stora uppdatering som släpps nästa vecka har fokus på att optimera klienten för bättre prestanda, Förmodligen så kommer den att ge dig en hyfsad boost i FPS.

Nästa stora patch efter den släpps i juni och där kommer fokus ligga på att optimisera server/nätverks prestanda, Så förhoppningsvis kommer den patchen att förbättra spelet avsevärt.

Utöver detta så blir det garanterat lite nya items och annat smått och gott

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

Min bästa Chicken dinner någonsin Avslutet med en headshot med stekpannan var ju helt underbar

Vi var 2 tremanna grupper inne på swecs chat och sen råkade vi hamna i samma spel

Vi fick köra utan byxor och skor och holstrade vapen när vi lootade så vi inte sköt nån av misstag

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cappe97:

Med vilka settings?

Allt på lägsta utom screen scale som va på 100, Provade med 70 på screen scale men gjorde knappt någon skillnad.

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

Tog en liten båttur till lobby-ön och visst finns det en hel del loot, både jag och min teammate blev "endgame-kittade" på 1 minut!

(vi lyckades även ta oss därifrån med all loot)

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joppekniven:

Tog en liten båttur till lobby-ön och visst finns det en hel del loot, både jag och min teammate blev "endgame-kittade" på 1 minut!

http://i64.tinypic.com/1fxp1c.jpg

(vi lyckades även ta oss därifrån med all loot)

Hittade ni scope och attachment också?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Entusiast
Skrivet av qhrizz:

Vi är flera som kör ofta nuförtiden (spelade uteslutande CS för ett tag sen).

Highlighten för någon dag sedan: Köar NA Squad - mot slutcirkeln kommenterar Limpan att Paratroopa dör. Paratroopa och hans gäng sitter på samma TS som oss i kanalen ovanför. Vi har tydligen lyckats köa samtidigt och matcha i samma game!

Vi fick vår chicken dinner i den matchen och självklart måste man "rub it in" (mot slutet av klippet)

https://www.twitch.tv/videos/143986001?t=02h20m32s

Kör med 7700K@stock och 1080@stock i 1440P - snittar runt 80-120 FPS med drops i tätare städer. Streamar i 720p@60FPS, 4500bitrate (icke interaktiv stream, mest för att spara klippen)

Den enda jag kan minnas jag stött på är Stodeh... som dessutom dödade mig den fan. Mina polare sa att det var två bakom mitt hus, varav en knockad... så jag rushade ut och där var hela hans squad. Jag blev så paff att jag inte visste vem jag skulle skjuta på

Igår blev vi lite paff hur det kunde vara så sjukt många kvar trots så liten cirkel. Jag var helt omedveten om att mina polare gick ner då det tamefan var folk överallt...

Härifrån och nån minut framåt... var helt skakig efter den där rundan

https://www.twitch.tv/videos/144631569?t=30m55s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Den enda jag kan minnas jag stött på är Stodeh... som dessutom dödade mig den fan. Mina polare sa att det var två bakom mitt hus, varav en knockad... så jag rushade ut och där var hela hans squad. Jag blev så paff att jag inte visste vem jag skulle skjuta på

Igår blev vi lite paff hur det kunde vara så sjukt många kvar trots så liten cirkel. Jag var helt omedveten om att mina polare gick ner då det tamefan var folk överallt...

Härifrån och nån minut framåt... var helt skakig efter den där rundan

https://www.twitch.tv/videos/144631569?t=30m55s

Chicken dinner!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Entusiast
Skrivet av qhrizz:

Chicken dinner!

Indeed... hade lite tur att sista snubben "potatisade". Rundan efter blev det kryp-VM mitt på en åker och jag var till slut ensam kvar mot två, fick ena men sista tog mig för att jag potatisade lite grann samt att jag blev kn*llad av cirkeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Vi är flera som kör ofta nuförtiden (spelade uteslutande CS för ett tag sen).

Highlighten för någon dag sedan: Köar NA Squad - mot slutcirkeln kommenterar Limpan att Paratroopa dör. Paratroopa och hans gäng sitter på samma TS som oss i kanalen ovanför. Vi har tydligen lyckats köa samtidigt och matcha i samma game!

Vi fick vår chicken dinner i den matchen och självklart måste man "rub it in" (mot slutet av klippet)

https://www.twitch.tv/videos/143986001?t=02h20m32s

Kör med 7700K@stock och 1080@stock i 1440P - snittar runt 80-120 FPS med drops i tätare städer. Streamar i 720p@60FPS, 4500bitrate (icke interaktiv stream, mest för att spara klippen)

Jag har en identisk setup, men jag får inte alls ut samma FPS som dig. Är det avrundat uppåt, eller vet du ev. några knep för att bättra på frames?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd

Jag jobbar vidare på mina fällor.
Tänk er själva när ni öppnar en dörr och det först ni ser är en lvl 3 rygga sen längre bort vid trappen så ligger det en first aid.

Sen går ni vidare upp för trappen, oh nice en till first aid, oh en läsk, oh shit...

Ctrl+T är ett tips så man slipper höra voip

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Jag har en identisk setup, men jag får inte alls ut samma FPS som dig. Är det avrundat uppåt, eller vet du ev. några knep för att bättra på frames?

Lite avrundat är det ju. I squad har jag lägre FPS, solo mer såklart
Kör textures på medium och view distance på ultra, resten på very low.

Hade några rundor igår mot slutcirkeln där det droppade ner till 60, så det kändes ju men generellt ligger jag nog 80+ i alla fall.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Lite avrundat är det ju. I squad har jag lägre FPS, solo mer såklart
Kör textures på medium och view distance på ultra, resten på very low.

Hade några rundor igår mot slutcirkeln där det droppade ner till 60, så det kändes ju men generellt ligger jag nog 80+ i alla fall.

Tack, ska testa!
Drog igång 4,8Ghz nu samt lite på grafikkortet, ska kombinera dessa med dina inställningar, hoppas på resultat. Även testat div. startoptions som jag hittar på alla guider, men tvekar på att de fungerar.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Tack, ska testa!
Drog igång 4,8Ghz nu samt lite på grafikkortet, ska kombinera dessa med dina inställningar, hoppas på resultat. Även testat div. startoptions som jag hittar på alla guider, men tvekar på att de fungerar.

De enda jag kör med i launchoptions är "-malloc=system -USEALLAVAILABLECORES"

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Hittade ni scope och attachment också?

Jajjemen, hittade allt från meds till 8x scopes och lvl3-saker! Borden var dock tomma men det finns ju 3-4 hus samt två grottor med en hel del saker i!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Om någon vill spela adda moller1, gillar att köra taktiskt och försöka vinna! Har vunnit ett flertal gånger.

Permalänk
Medlem

Kommer det en FOV-slider någon gång? Tycker det är underligt att utvecklarna dröjer så länge med en sådan förhållandevis enkel funktion. FOV:n har ju trots allt kunnat justeras tidigare med hjälp av ini-tweaks. Någon som sitter inne med info?