Permalänk

Priskoll på äldre Dell-dator?

Förstår jag det rätt så är det helt okej att fråga om värdet på äldre datorer/komponenter här, om inte så ber jag om ursäkt!

Vad tror ni man kan begära för följande gamla burk:

Dell-dator DXP051 Series

(Speccy - http://i.imgur.com/acjV1Y2.jpg )

Intel Pentium D 940
4x1GB DDR2 RAM
Asus GeForce 7950 GT 512MB
Intel® SSD X25-M Series SSD 80GB
Seagate 250GB mekanisk disk
Kortläsare
Två dvdr-brännare

Tack i förhand för eventuella svar!

Permalänk
Medlem

Har själv försökt sälja några äldre datorer och det är jättesvårt. Första generationens C2D "kontorsdatorer" kompletta med skärm är de jag försökt sälja.
Inte ens en 500 får man för dom, nyinstallerade med Win7. Inte värt besväret o sälja enligt mig.

Permalänk
Medlem

@Glaurunga
Som @Infinity_90 säger, svårt att sälja som hel dator.
Sälj den i delar mycket lättare eller ge bort den

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av riger:

@Glaurunga
Som @Infinity_90 säger, svårt att sälja som hel dator.
Sälj den i delar mycket lättare eller ge bort den

I delar? Om man begär två öl per del, kanske.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Hedersmedlem

Möjligt att du kan skänka bort den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Tack för era svar, ja tanken gick i att sälja den i delar. Lagt ut den i en lokal Facebook-grupp och har faktiskt fått 500kr i bud, så då tar jag det!

Permalänk
Medlem

@Dreijer
Hade en "kontorsdator" för något år sedan som jag försökte sälja för 1000:-, gick ner till 500:- utan att någon nappade. Sålde sedan den i delar och fick då in 1400:- exkl frakt
Visst, det är mer pyssel men i slutändan blir ju fler personer nöjda när dom får det dom behöver

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

Tradera kan vara ett ganska skönt stället att sälja delar på. Ofta minimal kontakt med köpare och aldrig varit med om samtal 3 på natten som vill ha sista pris

Pröva sälja bil på blocket och du kommer önska att bilen bara brann upp istället

Permalänk
Medlem

Älskar blocket
"Kompis 10000 snabb affär..."
"men bilen är ju utsatt för 95000!"