Skicka en stationär till Ryssland utan att plocka isär den

Permalänk
Medlem

Vad nu? Ska du beställa och betala en dator till någon du aldrig träffat? Övertyga? Hur ska vi ens ta det. Det ska självklart ingen göra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Petterk:

Vad nu? Ska du beställa och betala en dator till någon du aldrig träffat? Övertyga? Hur ska vi ens ta det. Det ska självklart ingen göra.

Skygglapparna räcker ända till ryssland verkar det som.

TS, läs tråden. Du gör troligen ett enormt misstag.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Skygglapparna räcker ända till ryssland verkar det som.

TS, läs tråden. Du gör troligen ett enormt misstag.

kärleken är blind..

@anon270965: har du träffat henne ? skicka PM med namn så kan ja kolla med dom jag känner om hon ens existerar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Att skicka grejer till Ryssländerna är knas. Det räcker med att gå in i första bästa elektronikaffär för att få lägre priser än i Sverige. Framförallt sparar man in mycket på momsen. Vill man pressa priserna ännu mer kan man ta hjälp av motsvarigheter till prisjakt, men då får man vara beredd att åka lite längre.

Enda haken är garantin om saker köps i olika länder, men ofta kan man RMAa hos tillverkaren direkt.

Det är samma komponenter här som där. Att posta är bara dumt.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk

@anon270965 läs tråden och svara på frågorna annars kommer spekulationer om din person fortsätta , som sagt kan vara Scam om du inte träffat personen och känns lite konstigt om ni inte kan träffas föränns nästa sommar? 1.5 år=länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skygglapparna räcker ända till ryssland verkar det som.

TS, läs tråden. Du gör troligen ett enormt misstag.

Jag har svårt att ens förstå frågeställningen, han kan tänka sig betala flera tusenlappar på frakt men inte att åka över och hjälpa till med att bygga ihop en dator? Han vill inte "argumentera med henne" om varför det ens kom upp att det var en god idé att skicka en dator från Sverige. Det framgår inte om han någonsin träffat personen. Det hela låter skumt med tanke på att det kostar ca 2000 kr att flyga tur och retur till Moskva och resa med tåget tur och retur till Orel alltså för hela resan, och det är ju inga problem att besöka Ryssland på turistvisum. Sen är det ju avgifter för visum på ett antal hundralappar också. Hur som helst, relativt billigt att resa och samtidigt pratar han om att försäkra försändelser på mer än 10 000 kr. Vad ska man tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Känns rätt så lik den tråden du skapade innan?

Be henne flytta till Sverige istället.

Hehe, tyckte väl det var bekant.

Skrivet av MrMadMax:

Vet inte hur/om priserna på komponenter skiljer sig mellan Sverige och Ryssland. Men annars hade jag nog rekommenderat att hjälpa henne med det när du ändå är där och hälsar på. Ni kan ju kolla och beställa grejerna från en rysk sida veckan innan du ska dit isåfall och så kanske hon lär sig lite också.
Jag har via jobb skickat grejer till Ryssland och det är inte helt lätt iallafall (ironiskt nog är Kina ganska jobbigt att skicka grejer till med tanke på hur mycket dem exporterar men men...).

Kineserna vill ha världsherravälde, de vill inte ha omvärldens "skit". Befolkningen kan ju få idéer...

Skrivet av anon270965:

Det blev tyvärr inte så att jag åker dit trots allt och hon kan inte komma hit innan sommarn nästa år.

Hon säger att det inte är något val att köpa gaming dator i Ryssland. Vill inte argumentera med henne om hon vill ha det skickat från Sverige får jag ta lösa det på något sätt

Hon vill ha den för att spela Mass Effect andromeda men jag tänkte att det vore bra hursomhelst att göra en bra investering och köpa någontin som har nått av de nya gtx korten som 1060/1070 kanske kan jag få henne intresserad av att spela star citizen med mig då också

Bra förslag dock att jag kan skicka den isärplockad så kan hon ta den till en dator affär som kan bygga ihopp den åt henne.
Ska fråga om det går bra för henne.

Så ni tror att skicka en ihoppbyggd dator skulle aldrig komma dit i fungerande skick?
Fast butiker klarar ju att paketera ihoppbyggda datorer som dem skickar till Ryssland... hmm?

Nästa sommar är gränsen till Ryssland stängd och det är fullt krig i Europa, så du får aldrig träffa din "flickvän".

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Hehe, tyckte väl det var bekant.

Kineserna vill ha världsherravälde, de vill inte ha omvärldens "skit". Befolkningen kan ju få idéer...

Nästa sommar är gränsen till Ryssland stängd och det är fullt krig i Europa, så du får aldrig träffa din "flickvän".

Hmm nja kanske det, men ofta ingår det grejer som är "Made in China" också... men har saker bara CCC så går det mycket lättare.

Visa signatur