AMD Vega visas upp under CES 2017

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Pratar du från egen erfarenhet nu eller är detta saker du läst? Jag pratar om EGNA erfarenheter. Jag skiter fullständigt i vad andra har att säga. Av MIN erfarenhet av nämnda kort, har detta varit resultatet.

7970, bästa kortet någonsin? Efter 6 månader är mer än halva livslängden förbukad hos dom som köper toppkortet (680, 7970). Ska man vänta 6 månader varje gång AMD släpper något för att det ska fungera?

Om 290x presterar som 390x, kolla nedanför.

I denna mätning presterar 390X samma som 780TI i DX11. Hur många spel är DX12 ?

Nämn istället resultat vid release, när DX12 inte ens fanns.

Du väljer prestanda i ett AMD-spel med högre upplösning (Som AMD också har fördelar i pga minne, när man jämför äldre generationer.

AMD har inte ens ett kort någonsin som kan spöa NVIDIAS gamla toppkort, 980TI. Som är över 1,5 ÅR GAMMALT.

På vilket sätt har AMD gjort något bra?

så du byter kort varje år ? de flesta av oss gör inte det, har haft 7970 sen det släpptes. bästa kortet för pengarna jag någonsin ägt.

Tänk dig att du efter ett år ligger på 20 mer FPS på ett kort som redan när det kom var bäst. det var ju som om att man hade köpt ett nytt kort.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Ja eller hur, 7970 och 290x har ju visat sig vara så dåliga kort sett till dess livslängd kontra Nividas motsvarigheter från samma tidsera. /ironi off.

Faktum är att 7970 fortfarande klarar att driva dagens titlar i 1080p i dx12 i 60+ fps.

290x är några få fps långsammare än 390x vilket också står sig väldigt bra än idag.

290x är utan tvekan det bästa köpet jag gjort på grafikkortsfronten, kostade mig 5000 inkl Battlefield 4 premium om jag minns rätt och det känns billigt med tanke på att det var high end på den tiden.

ett kort från 29 oktober 2013 som i DX12 inte är totalt efter ett rykande färskt GTX 1080? Ja GUD va dåligt du. Det håller jämna steg med 980 Ti som släpptes 2 juni 2015 till det modesta priset "Pris vid publicering: 7 490 kronor inklusive moms."

http://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/11115?key=eaa147c9b5e984a57c2a71a75fe85e93

Personen du citerar har bytt kort 11 gånger på 4 år. Hen har dem bara i 4 månader i snitt. Att konstatera att Hawaii numera har lämnat sina direkta konkurrenter 780 och 970 bakom sig och numera presterar betydligt närmare betydligt dyrare 780ti och 980 är inte så mycket av ett argument om man inte klarar av att vänta. Så då är det väl tur att det finns andra företag som gärna tar emot OPs pengar för att leverera samma resultat?

Skrivet av ClintBeastwood:

Är det verkligen något positivt att ett 290x presterar likvärdigt ett 390x?

Det är samma krets. Hade de haft olika prestanda vore det katastrof. Faktum är att den skillnad som faktiskt finns är suspekt nog!

Permalänk
Medlem

Denna tråd för mig att inse varför det såldes några Gtx 480 överhuvudtaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Dubbelmoralen hos dom som älskar att gå emot strömmen (Dom självutnämnda neutralisterna):

Person 1 köper AMD för 950 kr.
Person 2 köper Nvidia för 1000kr

Vid release presterar Nvidia cirka 20% bättre.
Efter 12 månader lyckas AMD äntligen få ut drivrutiner.

AMD Presterar nu 4-6% bättre än Nvidia, i spel med DX12 kan man se 7% fördel.
2 År efter release postar dom dagens benchmark och visar att jovisst, AMD ägde ju totalt. Hela 6%.

Det enda dom glömde var att dom blivit överkörda dom första 12 månaderna totalt och fått gå med problem.

Efter dessa 12 månader så var det dags med nytt kort ändå. Men enligt bench var det ju ett bra köp.

pff...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gruarn:

Personen du citerar har bytt kort 11 gånger på 4 år. Hen har dem bara i 4 månader i snitt. Att konstatera att Hawaii numera har lämnat sina direkta konkurrenter 780 och 970 bakom sig och numera presterar betydligt närmare betydligt dyrare 780ti och 980 är inte så mycket av ett argument om man inte klarar av att vänta. Så då är det väl tur att det finns andra företag som gärna tar emot OPs pengar för att leverera samma resultat?

Det är samma krets. Hade de haft olika prestanda vore det katastrof. Faktum är att den skillnad som faktiskt finns är suspekt nog!

fast de dubblade mängden minne på 390x för att den skulle klara av högre upplösningar bättre. var lite snålt att bara ge det 4gb på release faktiskt. Lite Nvidia lukt över det, de är vana vid att snåla på hårdvara som minnes mängd.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Dubbelmoralen hos dom som älskar att gå emot strömmen (Dom självutnämnda neutralisterna):

Person 1 köper AMD för 950 kr.
Person 2 köper Nvidia för 1000kr

Vid release presterar Nvidia cirka 20% bättre.
Efter 12 månader lyckas AMD äntligen få ut drivrutiner.

AMD Presterar nu 4-6% bättre än Nvidia, i spel med DX12 kan man se 7% fördel.
2 År efter release postar dom dagens benchmark och visar att jovisst, AMD ägde ju totalt. Hela 6%.

Det enda dom glömde var att dom blivit överkörda dom första 12 månaderna totalt och fått gå med problem.

Efter dessa 12 månader så var det dags med nytt kort ändå. Men enligt bench var det ju ett bra köp.

pff...

du glömde att person 2 har redan sålt sitt 1000kr kort och köpt ett nytt för 2000kr medan person 1 oftast hoppar en generation.
sen så dras person 2 med icke existerande Multiskärm support i flera år och SLI som inte funkar. och kanske en Drivrutin som bränner kort varannan generation och artefakter som heter duga.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gruarn:

Personen du citerar har bytt kort 11 gånger på 4 år. Hen har dem bara i 4 månader i snitt. Att konstatera att Hawaii numera har lämnat sina direkta konkurrenter 780 och 970 bakom sig och numera presterar betydligt närmare betydligt dyrare 780ti och 980 är inte så mycket av ett argument om man inte klarar av att vänta. Så då är det väl tur att det finns andra företag som gärna tar emot OPs pengar för att leverera samma resultat?

Det är samma krets. Hade de haft olika prestanda vore det katastrof. Faktum är att den skillnad som faktiskt finns är suspekt nog!

Ska vi se et från det andra hållet?

Jag köper AMD, men byter genast mot Nvidia varje gång, microstuttering, värmeproblem, artifakter. Helt plötsligt har personen han citerar bytt kort varje 8 Månader.
Sedan så har personen han citerar 2 datorer samtidigt. Plötsligt byter han nu kort varje 12 månader.

Behöver inte dumförklara genom att hitta värsta möjliga scenario, för bästa möjliga scenario ser helt plötsligt väldigt logiskt och oroande för ut för AMD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kom inte dragandes med DX12, det har inte slagit igenom än och det var du som valde 'idag'.

DX12 är verkligen högst relevant. Att kommande dragandes med DX10 vore däremot inte det.
Vi får se hur nVidia och deras kort presterar i DX12 över tid men för tillfället är det inget snack om vems kort som är hanterar DX12, efter sina resurser, bäst.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _Merc_:

du glömde att person 2 har redan sålt sitt 1000kr kort och köpt ett nytt för 2000kr medan person 1 oftast hoppar en generation.
sen så dras person 2 med icke existerande Multiskärm support i flera år och SLI som inte funkar. och kanske en Drivrutin som bränner kort varannan generation och artefakter som heter duga.

Varför skulle Person 2 byta kort och inte Person 1. Det tillägget i ekvationen är helt orimligt. Du märker föga skillnad i spel på 6% prestanda. Och personer som köper High end byter betydligt oftare än dom som köper 7950/670/970/1070 etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

....
Kom inte dragandes med DX12, det har inte slagit igenom än och det var du som valde 'idag'.

Kan bara hålla med. När DX12 prestanda är något att utvärdera så har det säkert kommit bättre kort som man måste uppgradera till.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

DX12 är verkligen högst relevant. Att kommande dragandes med DX10 vore däremot inte det.
Vi får se hur nVidia och deras kort presterar i DX12 över tid men för tillfället är det inget snack om vems kort som är hanterar DX12, efter sina resurser, bäst.

Jo men så är det ju. Nu är det ju så att hela 15 spel stödjer DX12 om vi ska lita på den första källan jag fann.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_s...

EDIT:

Här har du en lista på DX11:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_11_s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

7970, bästa kortet någonsin? Efter 6 månader är mer än halva livslängden förbukad hos dom som köper toppkortet (680, 7970). Ska man vänta 6 månader varje gång AMD släpper något för att det ska fungera?

De första sex månaderna presterade det "bara" som GTX 680. Sedan när drivrutinerna blev bättre så var det en hel del snabbare. Hur många kort står sig så bra så lång tid efter som 7970 gör idag? GTX 580 släpptes ett drygt år innan 7970, och har varit ganska odugligt i flera år, 7970 fungerar rätt bra än idag. GTX 680 klarar sig inte något vidare idag heller trots att det släpptes senare än 7970.

Skrivet av oouhdawg:

Om 290x presterar som 390x, kolla nedanför.

De hade inte samma marknadssegment. Fury X tog över marknadssegmentet 290X debuterade i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

DX12 är verkligen högst relevant. Att kommande dragandes med DX10 vore däremot inte det.
Vi får se hur nVidia och deras kort presterar i DX12 över tid men för tillfället är det inget snack om vems kort som är hanterar DX12, efter sina resurser, bäst.

Är inget snack om att DX12 verkar funka bättre på AMD men jag tycker inte det är speciellt relevant om man drar igång ett spel idag. Battlefield är väl det spelet med DX12 som folk uppgraderar kort för och där är det bättre att köra DX11 för AMD enligt det här testet.
http://www.gamersnexus.net/game-bench/2652-battlefield-1-grap...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

fast de dubblade mängden minne på 390x för att den skulle klara av högre upplösningar bättre. var lite snålt att bara ge det 4gb på release faktiskt. Lite Nvidia lukt över det, de är vana vid att snåla på hårdvara som minnes mängd.

Jämfört med Geforce 780 som släpptes 5 månader innan (3GB) eller Geforce 780ti som släpptes veckan efter (3GB), menar du?

Permalänk
Medlem

För folk som fortfarande whinar på AMD.
480 8GB vs 1060 6GB i DX11. Där är 1060 1% snabbare.
DX12 och Vulkan. Där är 480 10% snabbare.
AMD blir bara bättre och bättre med drivers.

Priskillnaden är cirka 10%. Vilken är dealen? Go Figure.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

De första sex månaderna presterade det "bara" som GTX 680. Sedan när drivrutinerna blev bättre så var det en hel del snabbare. Hur många kort står sig så bra så lång tid efter som 7970 gör idag? GTX 580 släpptes ett drygt år innan 7970, och har varit ganska odugligt i flera år, 7970 fungerar rätt bra än idag. GTX 680 klarar sig inte något vidare idag heller trots att det släpptes senare än 7970.
De hade inte samma marknadssegment. Fury X tog över marknadssegmentet 290X debuterade i.

http://www.sweclockers.com/test/15394-geforce-gtx-670/18

680 prestandaindex: 140
7970 prestandaindex: 130

När sedan 7970Ghz och 280x (samma kort som 7970) kom, gjorde också Nvidia en "remake.

Jämför 7970Ghz/280x med 770.

http://www.sweclockers.com/test/17074-nvidia-geforce-gtx-770/...

Korten är identiska (7970Ghz och 770).

Jag vet inte vem du försöker lura, men 7970 har aldrig varit ett "invincible" super mega kort. 770 finns där och presterar precis lika bra.

Permalänk
Medlem

det där måste vara det sämsta försök till att skapa hype någonsin, en unge som går runt med en trumma och hittar ett jävla lager med trummor.. skall det reflektera den osålda mängden gfx kort AMD kommer ha i lager eller?
Hade varit bättre om dom visade feta effekter ifrån in-game footage och sedan avslutar med: Vega, Coming soon. eller annat skit.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Pratar du från egen erfarenhet nu eller är detta saker du läst? Jag pratar om EGNA erfarenheter. Jag skiter fullständigt i vad andra har att säga. Av MIN erfarenhet av nämnda kort, har detta varit resultatet.

7970, bästa kortet någonsin? Efter 6 månader är mer än halva livslängden förbukad hos dom som köper toppkortet (680, 7970). Ska man vänta 6 månader varje gång AMD släpper något för att det ska fungera?

Om 290x presterar som 390x, kolla nedanför.

I denna mätning presterar 390X samma som 780TI i DX11. Hur många spel är DX12 ?

Nämn istället resultat vid release, när DX12 inte ens fanns.

Du väljer prestanda i ett AMD-spel med högre upplösning (Som AMD också har fördelar i pga minne, när man jämför äldre generationer.

AMD har inte ens ett kort någonsin som kan spöa NVIDIAS gamla toppkort, 980TI. Som är över 1,5 ÅR GAMMALT.

På vilket sätt har AMD gjort något bra?

Vi pratar somsagt framtidssäkra kort, håll dig till ämnet tack. Eftersom DX12 är här för att stanna så är alla tester gjorda i DX12 i allra högsta grad relevanta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bulibasha:

Vi pratar somsagt framtidssäkra kort, håll dig till ämnet tack. Eftersom DX12 är här för att stanna så är alla tester gjorda i DX12 i allra högsta grad relevanta.

Det är ALLTID samma visa när det gäller AMD. Dom visar upp något nytt och WOW vi är 15% bättre (tflops dx12 blabla).
Vad slutar det med? Nvidia rycker upp sina drivrutiner och plötsligt så är det samma vända igen, AMD är inte bättre.

AMD lever på framtida meriter som dom inte uppnått ännu. Dom har ideer, men verkligheten speglar sig inte som sådan.

Tills dagen AMD har visat svart på vitt efter 1160/1170/1180 Samt 560/570/580 release att dom är bättre så finns det ingenting som kan väga till fördelen att AMD skulle vara mer "framtidssäkert" än Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Är inget snack om att DX12 verkar funka bättre på AMD men jag tycker inte det är speciellt relevant om man drar igång ett spel idag. Battlefield är väl det spelet med DX12 som folk uppgraderar kort för och där är det bättre att köra DX11 för AMD enligt det här testet.
http://www.gamersnexus.net/game-bench/2652-battlefield-1-grap...

Då förstår jag inte varför DX12 inte skulle vara intressant om man köper ett grafikkort idag? Vi måste ändå vara rätt överens om att det kommer blir fler och fler spel som kommer köra DX12. Inom en inte allt för fjärran framtid kommer, i princip, alla nya spel köra antingen DX12 eller Vulcan.
Själv lägger jag ingen vikt eller åsikt om folk väljer att köpa ett kort från AMD eller nVidia men att säga att DX12 inte har någon betydelse tycker iaf jag är felaktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Då förstår jag inte varför DX12 inte skulle vara intressant om man köper ett grafikkort idag? Vi måste ändå vara rätt överens om att det kommer blir fler och fler spel som kommer köra DX12. Inom en inte allt för fjärran framtid kommer, i princip, alla nya spel köra antingen DX12 eller Vulcan.
Själv lägger jag ingen vikt eller åsikt om folk väljer att köpa ett kort från AMD eller nVidia men att säga att DX12 inte har någon betydelse tycker iaf jag är felaktigt.

Det är drygt 2 år sedan Windows 10 släpptes och det finns 16 (?) spel än så länge. Om det inte riktigt blossar upp (vilket jag trodde det redan skulle ha gjort) så skulle inte jag grunda mitt grafikkortsköp på det men jag kan ju bara prata för mig själv.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Måste vissa rättfärdiga sina köp så långt att dom måste smutskasta andra laget så mycket det går?
Blivit lite väl mycket sånt här nu tycker jag, var glada istället för att det förhoppningsvis blir konkurrens som förhoppningsvis kan pressa priser lite.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

http://www.sweclockers.com/test/15394-geforce-gtx-670/18

680 prestandaindex: 140
7970 prestandaindex: 130

När sedan 7970Ghz och 280x (samma kort som 7970) kom, gjorde också Nvidia en "remake.

Jämför 7970Ghz/280x med 770.

http://www.sweclockers.com/test/17074-nvidia-geforce-gtx-770/...

Korten är identiska (7970Ghz och 770).

Jag vet inte vem du försöker lura, men 7970 har aldrig varit ett "invincible" super mega kort. 770 finns där och presterar precis lika bra.

Det ser annorlunda ut senare. 7970 GHz ligger 17% före 680 i 1080P, och baserat på hur 280X och 770 beter sig så ser det ut som runt 20% i 2560P. Det är nästan ett helt marknadssegment eller en halv generation högre prestanda. 7970GHz ligger ju betydligt närmare 780 i prestanda än 680.

http://www.sweclockers.com/test/20523-nvidia-geforce-gtx-980-...

Men grejen som jag ville lägga mig i om är, 7970 var inte dåligt de första sex månaderna, det låg 5% efter 680. Sett till hur långlivat det är så är det inte någon stor nackdel.

Permalänk
Medlem

Den här tråden har mer salt än Döda havet.

Personligen har jag haft bra och dåliga kort från båda lagen. I dagsläget lutar jag mer åt AMD då de visat sig vara mer konsumentvänliga. De öppna drivrutinerna till Linux har också blivit grymt mycket bättre på den röda sidan.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

6970 - Artifakter/Värmeproblem
7970 - OK
7970m - Artifakter
290 - Värmeproblem
390 - Artifakter

560TI - OK
660/670/680 - OK
780TI - OK
970 - OK

7970 var faktiskt rätt bra mot 680. Men utöver detta, vad har AMD egentligen kommit med, som inte Nvidia redan täckt 6 månader tidigare?

Kort som fungerar väl med DX12?

Mitt 290x kommer jag förmodligen kunna köra i flera år till i 1080p då jag inte tänker gå över till 4K anytime soon.

När 4K kommer med 120+ hz utan krångel, då ses vi där, tills dess så njuter jag av det faktum att DX12 skeppas med nya titlar dagligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oouhdawg:

Det är ALLTID samma visa när det gäller AMD. Dom visar upp något nytt och WOW vi är 15% bättre (tflops dx12 blabla).
Vad slutar det med? Nvidia rycker upp sina drivrutiner och plötsligt så är det samma vända igen, AMD är inte bättre.

AMD lever på framtida meriter som dom inte uppnått ännu. Dom har ideer, men verkligheten speglar sig inte som sådan.

Tills dagen AMD har visat svart på vitt efter 1160/1170/1180 Samt 560/570/580 release att dom är bättre så finns det ingenting som kan väga till fördelen att AMD skulle vara mer "framtidssäkert" än Nvidia.

Har du lässvårigheter eller?

DX12 må vara nytt, men det är här för att stanna.

Titta på hur 2-4 år gamla kort från AMD presterar i DX12 mot Nvidias 2-4 år gamla skapelser, vad korten kostade när dom va nya osv så ser du förhoppningsvis att det UTAN NÅGON SOM HELST TVEKAN varit mer ekonomiskt och mer framtidssäkert att köpa ett 290X med aftermarket kylare eller ett 7970.

Ni kan säga vad ni vill om DX12 men håll er till ämnet nu, ämnet är "framtidssäkert" och DX12 är här för att stanna.

Nvidias kort presterar ju ibland SÄMRE i DX12 än DX11, hur kan du med att vara en sån enorm fanboy att du inte ens kan medge att det är så det är?

Och ni som hävdar att DX12 inte finns, bara lägg av. Stäng ner WoW o öppna ett spel som tillverkats nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Informerade konsumenter will ju dock ha det som är bäst och gsync/freesync är ett perfekt exempel. När dom introducerades så gjorde freesync ett *extremt dåligt* intryck då gsync visade sig vara totalt överlägset både tekniskt sett och visuellt. Freesync hade begränsade hz interval och ren förskräcklig ghosting medans gsync såg perfekt ut. Dom som såg detta tänkte nog att ja, jag betalar extra för den där "stängda dyra gsync".

Hur det ser ut på dagens kort generationer tillsammans med dagens skärmar vet jag dock inte riktigt - eller för den delen om Vega förbättrar freesync med nya flashiga monitorer, vilket förstås skulle vara idealt.

Freesync I sig hade officiellt stöd för ett intervall som vida översteg GSync. Dåliga skärmar med snävt intervall är inget man kan klandra AMD för. Redan tidiga skärmar som valde att försöka göra det bra presterade i paritet med GSync men var, om modellen även fanns med GSync, ca 1000-1500 billigare. Tidiga tester gällande inputlag visade också att det var värre på GSync än Freesync. Men oavsett allt det så är det svårt att jämföra dem. Det är nämligen inte AMD mot Nvidia där. Det är en öppen standard mot något Nvidia håller låst. Nvidia hade både kunna tillåta andra kort att fungera med GSync och att själva stödja även Freesync. De hade även kunnat göra så att Gsyncskärmar kunde stödja Freesync. Något som för konsumenter hade varit något bra. Men det gör man inte då man skulle förlora greppet om de som köpt GSyncskärmar.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulibasha:

Nvidias kort presterar ju ibland SÄMRE i DX12 än DX11, hur kan du med att vara en sån enorm fanboy att du inte ens kan medge att det är så det är?

http://www.guru3d.com/index.php?ct=news&action=file&id=17843

AMD presterar också sämre i det här testet
http://www.gamersnexus.net/game-bench/2652-battlefield-1-grap...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Då förstår jag inte varför DX12 inte skulle vara intressant om man köper ett grafikkort idag? Vi måste ändå vara rätt överens om att det kommer blir fler och fler spel som kommer köra DX12. Inom en inte allt för fjärran framtid kommer, i princip, alla nya spel köra antingen DX12 eller Vulcan.
Själv lägger jag ingen vikt eller åsikt om folk väljer att köpa ett kort från AMD eller nVidia men att säga att DX12 inte har någon betydelse tycker iaf jag är felaktigt.

Det stora problemet är att det finns så få titlar med stöd för DX12 och där ännu färre verkar ha en klockren implementation. Det gör ju i sin tur att dom mätningar som görs inte blir lika tillförlitliga som i fallet DX11 där man har ett betydligt större utval av spel att testa mellan.

Visst kan man kanske få en lite fingervisning hur det ser ut mellan korten av de tester som kan göras idag, men att dra slutsatsen att A utklassar B i DX12 är väldigt förhastat då urvalet är så litet. Ett annat problem med att diskutera DX12 är att många verkar dra de slutsatser de vill, även om sanning kanske inte finns där. Jag minns hur alla var så imponerade över att en del kort dubblade prestandan i AotS när man klev från DX11 till DX12 utan att bry sig om att den DX11-prestanda man jämförde mot låg helt åt helvete mot vad konkurrentens kort i samma prisklass hamnade.

Oavsett ska det bli intressant att se vad som kommer. Som sagt behövs det lite motvikt i det övre segmenten och man får hoppas att Vega blir något bra

Till sist så har jag en idé hur nvidia kan kontra filmen. Ett gäng örnar som flyger jetplan i en formation som stavar freedom när dom flyger bort i solnedgången. Sen massa explosioner och hamburgarregn! Ja, ungefär så dålig tycker jag att deras stalininspirerade reklam är...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Läser man sammanfattningen så låter det så här : Averages are effectively identical for AMD between Dx12 and Dx11 (when using a high-end CPU), and they're better for nVidia with Dx11 than Dx12.

I rest my case.