Microsoft erkänner – Windows 10-kampanjen "gick för långt"

Permalänk
Medlem

Använd Windows sen win95, alltid gillat Windows och alltid fungerat bra. Men nu med detta strul och deras uppdateringsstrul på bland annat win7 har fått mig till att gå över gränsen helt, kört in Linux på alla mina datorer och raderat alla program/filer som har associationer till Microsoft.

Freedom is worth inconvenience - Richard Stallman

Är du man över din egen dator, eller bestämmer den över dig? ...

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vad är det för fel på fönsterhantering i windows 10?

Den är handikappad rent ut sagt.

Kan rekommendera "Directory Opus" https://www.gpsoft.com.au/ .

Det har allt som saknas i Windows 10, och ännu mer.

Skrivet av tvelander:

Kontroll på allt? du måste skämta om du tror det.

Jag kan bestämma allt i mitt OS och alltid kunnat inget konstigt här, bara skit bakom spakarna.

Att det är bättre ja, självklart förstår inte hur du kan tro annat.

Jobbar med skiten och windows 8.1 skapade så jävla mycket skit det är inte sant, w10 är fan 100 gånger bättre.

Installerat kanske 4000 maskiner och hantering av allt i windows 10 är FAN så mycket bättre.

Trodde du använde Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Apple är inte perfekta men deras uppdateringar har nog aldrig skapar så mycket problem som det MS tryckt ut, win 10 är fortfarande inte ett färdigt, stabilt os och hela uppdateringssystemet fungerar ganska dåligt och själva uppdateringsfunktionen blir bara sämre och sämre.

Jasså det säger du. Här är en av deras bedrifter där dom lyckas bricka sönder folks telefoner / plattor: https://www.theguardian.com/technology/2016/sep/14/apples-ios...
...eller den med error-koden där folk tappade all sin data på telefonerna.

Jo det är rätt mycket allvarligare faktiskt!. Då ska man tänka på att Apple vet precis vad dom har för hårdvara i sina enheter, men lyckas ändå med detta...

Vill dock poängtera att jag håller med om att det inte var särskilt snyggt gjort med uppdateringen till Windows 10. Aldrig snyggt när företag tvingar på folk saker. Får mig att tänka på Google med deras HTTPS-tvång

EDIT: Nämndes ens OS-bricken här på Sweclockers?. Vill nog påstå att de inte tagits upp (och inte de andra problemen heller för den delen). Däremot har man skrivit om detta ett antal gånger nu.

Permalänk
Medlem

Någon som jobbat med MS server os det senast decenniet och vart med om att X betyder postpone update X h then autoreboot? Räck då upp en hand.

Fanns en reg fix och wsus för de lite större mindre företagen.

Var väl samma sak med w10 "uppdateringen" så vitt jag förstått.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fisken1986:

Windows 10 är bra.

Om NSA säger så kan det inte vara fel. Det är spyware om något. FRA är nog också jävligt nöjda med det hela med. Sedan att användarna ska vara glada över att vara övervakade och spionerade på 24/7 är kanske mindre sant.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Paddanx:

Windows 8.1 har allt detta också, utom DX12.
Och DX12 har inte fungerat bra på 1,5år än iaf...

Win 8.1 har tom exakt det du efterfrågar här. Den installerar också allt automatiskt, drivare mm och kan fixa allt i bakgrunden, men du kan välja att styra o ställa själv om du vill, och du slipper defekta drivare som tvångsinstalleras.

Tror problemet här är att folk ser inte skogen för alla träden och magiskt tror att Windows 10 är något bra... det är bara Win 8.1 med en annan startmeny, så mycket automatik som du inte kan styra och halvfärdiga/ogenomtänkta lösningar.

Sen så hela synen på att MS erkänner fel här, lika vag som att få en politiker att erkänna fel.

@klotim problemet är att i nästa version kanske ditt knep inte fungerar längre, precis som Pro versionen inte längre kunde använda policies. Och du installerar om datorn 1-2 gånger om året... vid varje Windows 10 uppgradering. Med dessa försvinner också samtliga dina knep, som du då måste leta upp nya sätt att lösa.

Tack, jag stannar hellre kvar på ett OS jag inte heller behöver installera om eller tweaka mer än en gång per "installation".

Igen då, även fast 8.1 gör det mesta som 10.an gör (om inte allt?) så är min personliga erfarenhet med Windows 10 att allt är bra mycket snabbare och är mer kompatibelt utan en massa strul.

Kunde tex. utan problem köra Windows 10 på en gammal VAIO (vista) laptop, medan 7.an ville fungera sisådär och 8.an vägrade totalt med Wi-fi och bluetooth.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Microsofts kampanj som uppmanade användare av tidigare versioner av Windows att uppgradera till Windows 10 uppfattades som överdrivet nitisk, något företaget nu erkänner.

Läs hela artikeln här

"oops i did it again" kommer till ytan. Att det skulle vara en miss med krysset är en förklaring som är svårsåld. Det är nog mera dom som ursäktar sig för att bli påkomna och att folk reagerade. Med det sagt; En Ren Windows 10 installation är så ren och smidig som den kan bli. Har personligen aldrig upplevt några som helst bekymmer, men tvivlar inte på att andra kan ha gjort det.

Windows 10 är inte alls så pjåkigt.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: har inte varit med om en enda crash eller bsod.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

MS erkänner att de kanske gick lite för långt när cancel inte avbröt.

No shit sherlock!

Ruskigt att folk tycker såna övergrepp är "bra", visar var vi är på väg...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klotim:

Går att bestämma under vilken tid den ska starta om, tex har du datorn avstängd under natten så sätt under den tiden.

Jag skulle nog svara nja på det där.
Jag försökte använda mig av detta i w10 pro. Ville inte ha oförutsedda omstarter mellan 08.00 och 00.00 på dygnet men det dög tydligen inte. Fick inte spara med de inställningarna. Tydligen finns en maxgräns på 8 timmar per dygn där man kan slippa oförutsedda omstarter.
Att ha krav på 16 timmars servicefönster per dygn alla dagar om året är ju vanvett! Eller det tycker jag iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Skulle inte beskriva det som "nitiskt", utan mer "aggressivt" och "påträngande". Det i kombination med all ofrivillig informationsinsamling de pådyvlat oss under åren gör det hela till en rejäl flopp, vilket är tråkigt på ett annars bra OS.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Microsoft har iallafall gjort någonting, Radiotjänst sitter ju och gör nada, borde se över deras varumärke de erbjuder ju ingen tjänst annat än att skicka ut fakturor

Vadå inte gör något? De lägger faktiskt åtskilliga resurser på att jaga folk som inte betalar.

Sorry, kunde inte låta bli

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Igen då, även fast 8.1 gör det mesta som 10.an gör (om inte allt?) så är min personliga erfarenhet med Windows 10 att allt är bra mycket snabbare och är mer kompatibelt utan en massa strul.

Kunde tex. utan problem köra Windows 10 på en gammal VAIO (vista) laptop, medan 7.an ville fungera sisådär och 8.an vägrade totalt med Wi-fi och bluetooth.

Okej, min erfarenhet är tvärt om, så om det verkligen är så, då förstår jag.

Jag har 2 laptops som har stora problem med Windows 10, men Win 7/8 har fungerat bra på dem. Det som ställer till det är just att Windows 10 tvingar in drivare som inte är kompatibla och att detta problem återkommer varje gång den gör en större versions uppdatering.

Skrivet av Fredag:

MS erkänner att de kanske gick lite för långt när cancel inte avbröt.

No shit sherlock!

Ruskigt att folk tycker såna övergrepp är "bra", visar var vi är på väg...

Detta är vad som skrämmer mig...

Folk har blivit totalt överkörda i sina "val". Och de verkar älska att bli totalt överkörda...
Förstår mig inte på dessa människor, men de verkar nästan lida av "Stockholms syndromet". Stämmer in så klockrent på deras beteende att det är skrämmande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Det var ju inte smart gjort och sen sitta med win7 som är segt och utgånget.
Samt att Intels och amds cpuer inte stödjer äldre operativsystem längre.

Största lögnen idag, skiljer marginellt. T.ex NVMe fungerar bättre på win 7, men det kan ha löst sig nu.

Sen uppdateringar som skapar nya buggar, MS har även förstört pro. Där reghack inte fungerar längre, så stängt av uppdateringar tills det är löst (är ändå ingen viktig burk).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag föredrar s10 själv, men att tvinga på det på kunder är skandalöst.

De skulle erbjudit en återställbar dual boot variant så folk kunde testa.

Tror de flesta hade gått över, och de som ville sitta kvar på sitt gamla hade inte blivit så jäkla sura.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Sen uppdateringar som skapar nya buggar, MS har även förstört pro. Där reghack inte fungerar längre, så stängt av uppdateringar tills det är löst (är ändå ingen viktig burk).

Skickades från m.sweclockers.com

Om du syftar på hur uppdateringar levereras har den möjligheten aldrig varit borttagen.

Permalänk
Medlem

Tack Microsoft för att ni gav mig en rejäl anledning att lära mig, och många andra, hur man använder vanliga distar av Linux till skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Upplevde att både en och två uppdateringar till windows10 strulade, mysko filhantering, viloläge etc. Drog sedan in en ren installation och sedan dess har det tuffat på klockrent. Mycket nöjd.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

De har ju matat ut samma uppdateringar till win 7/8 så det skiljer nog inte så mycket antar jag.

@anon127948:

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen inga gamers på Sweclockers? Eller kör alla olagliga spel?

Jag trodde Sweclockers skulle ha en enorm gaming-community, och som jag fattar det så går det inte att spela några spel på skiva på windows 10. Äger flera skåp fyllda med orginalspel på skivor från tidiga 2000-talet, och vad jag vet så går det inte att spela de flesta av dessa på windows 10. Så windows 7 är det som gäller för mig.

Eller har jag fel? Om alla mina orginalspel fungerar i windows 10 utan att jag behöver köpa om dem, eller hacka/cracka dem så hade jag kunnat tänka mig att uppgradera.

Visa signatur

Intel Core 2 Q9450 2.66GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-X48T-DQ6 | Corsair TWIN3X4096-1600C7DHX G 2x2048MB DDR3 7-7-7-20 | Sapphire Radeon HD4870 | Noctua NH-U12P Quadra-heatpipe | Zalman ZM850 HP Silent 850W | 2x Raptor WD1500 150GB RAID 0 | Intel M80G2 SSD | Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Vad är det för konstigt resonemang? Alla fyller inte sina bokhyllor med meter av spel och dess fodral, de flesta har väl som mig dem på en klient t.ex. Steam. För övrigt så har jag själv inga behov utav att spela gamla spel igen, det är otroligt sällan jag drar in ett ålderstiget spel.
Sist jag fick nostalgi var när jag blev sugen på Wings igen (till Amiga 500). Kunde sedan konstatera att spelet levde bäst kvar i minnet.

@Elaie:

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Windows 10 suger balle, är ostabilt, ologiskt och oskönt att använda. Skiter i Windows såvida jag inte måste ha det för något löjligt CAD-program eller liknande i skolan.

När jag lärde mig CAD i skolan så var det bara biffigare burkar som var inriktade på CAD. Dessa körde win2k och resten körde XP.

Idag är det nog 7/8 på "special maskinerna" och eventuellt 10 på ordinarie datorer.

Skrivet av hACmAn:

Någon som jobbat med MS server os det senast decenniet och vart med om att X betyder postpone update X h then autoreboot? Räck då upp en hand.

Fanns en reg fix och wsus för de lite större mindre företagen.

Var väl samma sak med w10 "uppdateringen" så vitt jag förstått.

Augh. Urk, fy, bläh och skam.

Har sett andra råka ut för detta, bästa var då grafikkortets mjukvara och drivrutiner höll på att installeras och så får Windows för sig att göra automatisk omstart. Vilket resulterade i att när man loggar in så kraschar drivrutinen för grafikkortet och kan inte återställas automatiskt av Windows

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Valonen: Så ditt svar är: Nej, det fungerar inte, Windows 10 år dåligt för lagliga gamers som är 30+, fungerar utmärkt för kidsen som är uppväxta med Steam/Origin/UPlay?

Inte alla spel finns på Steam, har spel från innan Steam fanns. Sen föredrar jag att ha en "fysisk" kopia än att endast ha det digitalt. Dels för att man "känner" att man äger spelet, sen så får man samla på något, och spel/bra filmer är det jag samlar på.

Jag spelar gamla spel lite då och då, drog igång Warcraft III och lite Diablo II de senaste tre månaderna. Tänkte spela lite Knights of the Old Republic längre fram när jag får tid.

Känns fel att Microsoft TVINGAR folk att kasta bort tusentals investerade kronor i sjön. Jag vill att mina skivor förblir spelbara på ett lagligt sätt. Det är som att Playstation 3 skulle få en tvångsuppdatering som gör att det endast går att spela nerladdade spel och skivorna slutade fungera. Om du tycker det är rätt så behöver vi inte diskutera mer, för det är exakt samma sak, skiva som skiva, bara olika "konsol".

Och jag minns hur jag älskade att spela Wings. Saknar min Amiga 600, men jag antar att just det spelet kommer inte kännas lika kul/snyggt idag som för 25 år sedan.

Visa signatur

Intel Core 2 Q9450 2.66GHz @ 3.2GHz | Gigabyte GA-X48T-DQ6 | Corsair TWIN3X4096-1600C7DHX G 2x2048MB DDR3 7-7-7-20 | Sapphire Radeon HD4870 | Noctua NH-U12P Quadra-heatpipe | Zalman ZM850 HP Silent 850W | 2x Raptor WD1500 150GB RAID 0 | Intel M80G2 SSD | Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

MS erkänner att de kanske gick lite för långt när cancel inte avbröt.

No shit sherlock!

Ruskigt att folk tycker såna övergrepp är "bra", visar var vi är på väg...

Vill påpeka att jag inte tycker att detta var "bra" eller ett snyggt drag av dom men ska man vara petig, var det iofs 'Close' (inte 'Cancel') vilket är en rätt stor skillnad.

Det är alltså denna dialog artikeln handlar om:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elaie:

@Valonen: Så ditt svar är: Nej, det fungerar inte, Windows 10 år dåligt för lagliga gamers som är 30+, fungerar utmärkt för kidsen som är uppväxta med Steam/Origin/UPlay?

Inte alla spel finns på Steam, har spel från innan Steam fanns. Sen föredrar jag att ha en "fysisk" kopia än att endast ha det digitalt. Dels för att man "känner" att man äger spelet, sen så får man samla på något, och spel/bra filmer är det jag samlar på.

Jag spelar gamla spel lite då och då, drog igång Warcraft III och lite Diablo II de senaste tre månaderna. Tänkte spela lite Knights of the Old Republic längre fram när jag får tid.

Känns fel att Microsoft TVINGAR folk att kasta bort tusentals investerade kronor i sjön. Jag vill att mina skivor förblir spelbara på ett lagligt sätt. Det är som att Playstation 3 skulle få en tvångsuppdatering som gör att det endast går att spela nerladdade spel och skivorna slutade fungera. Om du tycker det är rätt så behöver vi inte diskutera mer, för det är exakt samma sak, skiva som skiva, bara olika "konsol".

Och jag minns hur jag älskade att spela Wings. Saknar min Amiga 600, men jag antar att just det spelet kommer inte kännas lika kul/snyggt idag som för 25 år sedan.

Det är SafeDisc och SecuROM som saknar stöd i Windows 10, så det gäller knappast alla gamla spel utan vissa spel mellan 2003-2008. Bakgrunden till detta är inte att Microsoft är onda och vill jävlas - tro det eller ej - utan att för att täppa till allvarliga säkerhetshål.

För övrigt går problemet att lösa för den som vill. Antingen genom patchar till spelen, cracks eller att helt enkelt installera secdrv.sys och signera den själv.

Och ja, Microsoft gjorde helt rätt som tog bort stödet för SafeDisc och SecuROM.

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande Windows 7 Professional - bästa Windows hittills tycker jag och funkar utmärkt.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

På med foliehatten.
Stanna på windows old.
Disabla alla services så ni slipper bli övervakad.
Gnäll gnäll gnäll

När ni tittar på himlen och ser ångor efter ett plan måste ni nog springa ner i källaren och låsa in er.
För vem vet, det kanske är kemikalier som tvingar er att ska skaffa windows 10.
Vi vet ju alla att Bill gates bor på månen och planerar onda saker.

En lite rolig reflektion över hur många tänker

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

På med foliehatten.
Stanna på windows old.
Disabla alla services så ni slipper bli övervakad.
Gnäll gnäll gnäll

När ni tittar på himlen och ser ångor efter ett plan måste ni nog springa ner i källaren och låsa in er.
För vem vet, det kanske är kemikalier som tvingar er att ska skaffa windows 10.
Vi vet ju alla att Bill gates bor på månen och planerar onda saker.

En lite rolig reflektion över hur många tänker

Man kan också se det som en reflektion, över hur många blundar för det uppenbara.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tycker det är konstigt att ett mångmiljardbolag som Microsoft inte insåg att krysset fortfarande betyder "ja" är att gå för långt innan de gjorde det. Rätt sorgligt faktiskt.

Men om vi ska vara ärliga en stund här så vet vi alla att de mycket väl visste exakt vad de gjorde. Man var bara väl medvetna om att i längden kommer det glömmas och få kommer orka dra det vidare mot dem på något vis. Att han säger sånt här trams är ju bara för att det ska se ut som att de bryr sig. För om de på riktigt inte insåg att det vart en korkat idé bör de nog se över sin personal lite. På riktigt.

Jag hade gärna uppgraderat förövrigt men dels ställer jag mig på tvären för deras aggressiva strategi gav mig bitter eftersmak och dels för jag har inte ansett att det vart värt mödan då W10 inte erbjuder något förutom DX12 som intresserar mig det minsta faktiskt. Är inte intresserad av att använda min dator på något annorlunda vis mot hur jag gör med W7 installerat, så ser helt enkelt inte mycket vinster med bytet. Men kan ju ha missat något stort kanske, vad vet jag. Tveksamt dock. Kanske orkar uppgradera under våren. Kanske inte. Har inte brottom iaf, en sak som är säker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

På med foliehatten.
Stanna på windows old.
Disabla alla services så ni slipper bli övervakad.
Gnäll gnäll gnäll

När ni tittar på himlen och ser ångor efter ett plan måste ni nog springa ner i källaren och låsa in er.
För vem vet, det kanske är kemikalier som tvingar er att ska skaffa windows 10.
Vi vet ju alla att Bill gates bor på månen och planerar onda saker.

En lite rolig reflektion över hur många tänker

Och du ser det värt att blunda, för att företag faktiskt samlar data om dig?

Tycker du ska titta på black mirror innan du fäller någon mer kommentar (du lär inte sova gott sen om natten, även om det mesta är överdrivet och har svart humor finns det viss sanning):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar