Kan man få en bättre skärm än Acer Predator XB271HU för 6 000 kr?

Permalänk
Medlem

Kan man få en bättre skärm än Acer Predator XB271HU för 6 000 kr?

Hej!

Letar ny datorskärm, vilket för mig är en hel djungel av förvillande lika skärmar.
Acer Predator XB271HU har nyligen blivit prisnedsatt till 6 000 :-, vilket är ungefär så långt min budget sträcker sig. Kan eventuellt gå upp ett par tusenlappar om det verkligen är motiverat.

Således, finns det bättre kandidater än Acer Predator XB271HU?

Skärmen är främst avsedd för gaming (The Witcher, Fallout, Civilization, League of Legends), studier och filmtittande.
Vill ha IPS, WQHD, G-Sync och >100 Hz.
Maxbudget: 8 000 :-

Annan tanke: Är de böjda skärmarna Asus Rog Swift PG348Q och Acer Predator X34A verkligen helt fantastiska?
Kanske kan det vara värt att försöka kränga en sådan begagnad för 7-8k istället?

Permalänk
Medlem

Om du ska ha G-synk så finns det förmodligen inget bättre, https://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_G-Sync Asus dito är den skärmen som är likvärdig mig veterligen, såvida den inte är billigare så är det nog svårt att hitta alternativ.

Tänk på att om de nu har säkt priset så kanske en nyare version är på g.

Min uppfattning om både Acers och Asus flaggskeppsskärmar är att de är för dyra, Acer ska dock snart släppa en uppföljare till sin som verkar mer intressant. http://www.144hzmonitors.com/monitors/acer-predator-x34p-100h...

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Nej, funderar själv på att köpa en, har redan dock g sync 24" bara men inte ips.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag har den som kom innan den skärmen...XB270HU kan inte annat säga att jag är jätte nöjd med skärmen.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Tack för era åsikter

Det blir nog den skärmen!
Tänkte beställa från Elgiganten, då de har kortast leveranstid samt billigast pris.

Hur är det med BLB för skärmen? Skulle jag kunna använda distansköplagen för att få hem ett exemplar, testköra skärmen och eventuellt lämna tillbaks den om jag anser att jag inte är nöjd?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Red Onion:

Tack för era åsikter

Det blir nog den skärmen!
Tänkte beställa från Elgiganten, då de har kortast leveranstid samt billigast pris.

Hur är det med BLB för skärmen? Skulle jag kunna använda distansköplagen för att få hem ett exemplar, testköra skärmen och eventuellt lämna tillbaks den om jag anser att jag inte är nöjd?

Får du ett exemplar med såpass mycket att du inte kan leva med det öht vid t.ex. Film eller mörkare spel (spel med nattetid) så är det bara skicka tillbaka.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Red Onion:

Tack för era åsikter

Det blir nog den skärmen!
Tänkte beställa från Elgiganten, då de har kortast leveranstid samt billigast pris.

Hur är det med BLB för skärmen? Skulle jag kunna använda distansköplagen för att få hem ett exemplar, testköra skärmen och eventuellt lämna tillbaks den om jag anser att jag inte är nöjd?

Elgiganten har 30 dagars öppet köp så det bör inte vara något problem.

Citat:

Öppet köp
Elgiganten lämnar öppet köp i 30 dagar. Villkoren gäller utöver ångerrätten enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler som gäller för köp på Elgiganten.se eller via telefon. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte

Källa.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...