Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Om 5 minuter kan jag äntligen, för första gången spela rdr2. Så jävla synd att någon jävel spoilade spelet två dagar innan. Hoppas jag kan njuta av spelet ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Får en error när jag skall starta spelet.

The Rockstar Games Launcher exited unexpectedly. Please visit support.rockstargames.com for more information.

Testat ladda ner senaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Lade spelet på min HDD då min SSD är full. Dekrypteringen går.... långsamt. Segt!

Skall bli grymt skoj att få köra detta spelet via PC dock! Har bara kört ett par timmar på min sons Xbox One S tidigare.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

@Zeraphin: samma här.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Testat ladda ner senaste drivrutinerna?

Jag har 441.12

Permalänk
Medlem

Kraschar till desktop, även i Safe Mode. Alla drivisar uppdaterade enligt konstens alla regler.

*mild_shock.gif*

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Efter dekryptering så är det en patch på 4gb som tar evigheter att ladda ner också..

Jag tror det kan bero lite på hur mycket bandbredd du har tillgängligt, här gick det i fullt ös och klart på någon minut.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Anti-Virus orsakar att spel ej startar.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Jag har 441.12

Det är dom senaste. Testa starta om datorn. Testa också validera filerna och se om något fattas. Testa även att installera äldre drivrutiner, den som var innan 441.12.

Edit: Verkar funkar för folk som stänger av sitt Anti Virus.

Permalänk
Medlem

Just nu önskar jag att jag lagt det på NVME disken så dekrypteringen hade gått snabbare

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

80% klart Hype is real

Permalänk

Går det att spela online direkt?

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Kraschar till desktop, även i Safe Mode. Alla drivisar uppdaterade enligt konstens alla regler.

*mild_shock.gif*

Du är inte ensam...

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Just nu önskar jag att jag lagt det på NVME disken så dekrypteringen hade gått snabbare

Det hjälpte inte.
Jag har ett par NVME i RAID, samma trötta "dekryptering".

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Anti-Virus orsakar att spel ej startar.

Skrivet av nils45:

Det är dom senaste. Testa starta om datorn. Testa också validera filerna och se om något fattas. Testa även att installera äldre drivrutiner, den som var innan 441.12.

Edit: Verkar funkar för folk som stänger av sitt Anti Virus.

Fungerar inte att stänga av Anti-Virus heller..

Permalänk
Medlem

Är någon förvånad att det inte fungerar?
Flera miljoner ska göra samma sak, samtidigt...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-9900k ASUS ROG STRIX Z390-FGAMING
hyperx DDR4 2666MHz 32GB
ASUS GeForce RTX 2080 Ti Dual OC
Cooler master hax
Predator XB271HUA. LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Pausade AV och det funkar. Snabb bänkning ger med 9900K@8x5GHz, 1080Ti i 1440p Ultra Vulkan:

Min: 32.8 fps
Avg: 66.8 fps
Max: 171.0 fps

Skönt att man sitter med G-sync. Det finns bedömt en del smågrejs i inställningarna man skippa.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robinhermansson:

Går det att spela online direkt?

Det skall det göra!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

@Vargas: Hur mycket jobbar prollen ?
Sitter på en 1080 ti och 1440p skärm men med mycket svagare prolle än du

Permalänk
Medlem

@Cadtekniker: Kring 20-25% skulle jag säga. Kanske upp till 30% vid nåt tillfälle.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Pausade AV och det funkar. Snabb bänkning ger med 9900K@8x5GHz, 1080Ti i 1440p Ultra Vulkan:

Min: 32.8 fps
Avg: 66.8 fps
Max: 171.0 fps

Skönt att man sitter med G-sync. Det finns bedömt en del smågrejs i inställningarna man skippa.

Vulkan? Är det option eller körs det alltid?

Blir problem för streamers isåfall, för OBS tar väl inte Vulkan speciellt bra?

Permalänk
Medlem

Lyckas inte visa fps counter i spelet, använder fraps? Vad är fel?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Det hjälpte inte.
Jag har ett par NVME i RAID, samma trötta "dekryptering".

Gjorde dekrypteringen så jag kan lira sen efter jobbet. Körde på en Samsung NVMe SSD och en i7 6700k, tog "bara" drygt 15 minuter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargas:

Pausade AV och det funkar. Snabb bänkning ger med 9900K@8x5GHz, 1080Ti i 1440p Ultra Vulkan:

Min: 32.8 fps
Avg: 66.8 fps
Max: 171.0 fps

Skönt att man sitter med G-sync. Det finns bedömt en del smågrejs i inställningarna man skippa.

Drivrutin? Stängt av allt vad AV, brandvägg och gud vet vad men får det inte att fungera.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Rockstar launcher crashar här med.

Permalänk
Medlem

@Shrudder: Hur får du fram fps?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

@Mcnil: Tack

Visa signatur

Intel i7-6700K 4.00 GHz
32GB ram
GeForce GTX 1080Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Rockstar launcher crashar här med.

Jepp. Kraschar för mig med.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeraphin:

Får en error när jag skall starta spelet.

The Rockstar Games Launcher exited unexpectedly. Please visit support.rockstargames.com for more information.

Folk rapporterar att den krashar om man har brandvägg igång, prova stänga av det plus eventuellt antivirus.