Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem

har 2 ungdomar här hemma som är grymt sugna på detta spel

Permalänk
Medlem

Jag tror RDR2 följer samma väg som GTA V gör med plattform efter plattform den lanseras till. Dock undantag att det inte är förra generationens konsoler.

Så PC mot hösten 2018 kanske?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur populärt det första red dead redemption blev så skulle jag bli extremt förvånad ifall det inte rullade ut en pc release av tvåan efter konsolerna.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Första Red Dead Redemption får en remaster till PS4, XB1 och PC under 2017?

http://www.gamereactor.se/nyheter/402783/Red+Dead+Redemption+far+sig+en+remaster+trots+allt/

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Första Red Dead Redemption får en remaster till PS4, XB1 och PC under 2017?

http://www.gamereactor.se/nyheter/402783/Red+Dead+Redemption+far+sig+en+remaster+trots+allt/

Grymt! Det skulle väl peka på att 2an kommer till PC även om det inte blir direkt. För mig spelar det ingen roll om vi på PC bara får en nyversion på första eftersom det för mig, och säkert många andra, klassas som nytt eftersom vi inte spelat det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Grymt! Det skulle väl peka på att 2an kommer till PC även om det inte blir direkt. För mig spelar det ingen roll om vi på PC bara får en nyversion på första eftersom det för mig, och säkert många andra, klassas som nytt eftersom vi inte spelat det.

Väldigt kul om det stämmer ja. Dock verkar det inte vara något nytt eftersom ryktet redan postats i Red Dead Redemption tråden för drygt 2 månader sedan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Nyhet/avslöjande angående Red Dead Redemption om 10 minuter.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/60277/60277

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ny trailer till Red Dead Redemption 2 var det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Har RD1 på PS3 och det är ju helt omöjligt att sikta med kontrollen om man inte använder autosikte. Skittrist.
Kommer ettan på PC så köper jag direkt och får spela med mus och tgb. Håller tummar och tår för det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har RD1 på PS3 och det är ju helt omöjligt att sikta med kontrollen om man inte använder autosikte. Skittrist.
Kommer ettan på PC så köper jag direkt och får spela med mus och tgb. Håller tummar och tår för det.

Ja man hoppas på att första spelet eller andra spelet eller allra helst båda spelen släpps till PC. Har ingen PS eller XB och kommer inte att skaffa någon heller.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@LindaL:

Här har du en till (30+:are) - inte ungdom men riktigt riktigt sugen på detta spel också! Spelade 1:an för flera år sedan och jag älskade det spelet! Det var helt magiskt! Ska bli fantastiskt att spela detta spel! Trailern gjorde mig såå sugen!

Permalänk

@fantomsmurfen:

Har dåliga nyheter till dig i så fall. Varken 1:an eller 2:an verkar komma ut allas på PC. Vet ej om man kan konvertera på något sätt eller programmera någon PS/Xbox Emulator eller dylikt men jag tror inte det...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

@fantomsmurfen:

Har dåliga nyheter till dig i så fall. Varken 1:an eller 2:an verkar komma ut allas på PC. Vet ej om man kan konvertera på något sätt eller programmera någon PS/Xbox Emulator eller dylikt men jag tror inte det...

Jag hoppas att du har fel. Vart har du fått informationen från?
Undrar varför Rockstar gör så här, är det så att de inte gillar oss PC-spelare eller har de helt enkelt för lite folk på firman som kan programmera till PC. Jag förstår att det är mycke knepigare att göra ett spel till PC då de finns 1 miljard olika konfigurationer istället för PS4 och XBOX som båda har ett fåtal.
Jag får helt enkelt sitta här och hålla tummarna en stund till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Stefflo:

Jag hoppas att du har fel. Vart har du fått informationen från?
Undrar varför Rockstar gör så här, är det så att de inte gillar oss PC-spelare eller har de helt enkelt för lite folk på firman som kan programmera till PC. Jag förstår att det är mycke knepigare att göra ett spel till PC då de finns 1 miljard olika konfigurationer istället för PS4 och XBOX som båda har ett fåtal.
Jag får helt enkelt sitta här och hålla tummarna en stund till.

Jag har väldigt svårt att tro att tvåan inte skulle komma till PC. Kunde de släppa GTA 5 till PC så varför inte RDR 2? RDR 2 lär ju även vara enklare att släppa till PC med tanke på hur lik en PC Xbox:en är nu.
M$ nya strategi verkar vara att skippa exklusiva spel, vilket är grymt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har väldigt svårt att tro att tvåan inte skulle komma till PC. Kunde de släppa GTA 5 till PC så varför inte RDR 2? RDR 2 lär ju även vara enklare att släppa till PC med tanke på hur lik en PC Xbox:en är nu.
M$ nya strategi verkar vara att skippa exklusiva spel, vilket är grymt.

Även xbox360 var lik PC, det har snarare med att göra med marketing och rättighetsköp tror jag. RDR har aldrig portats, de är väldigt dodgey till frågan om PC port för RDR 2 och det trots massiva petitions etc.

PC marknaden för spel är relativt liten jämfört med konsoler och hårdare konkurrens även om konsolerna nu släppt in lite indie.
Så om någon lead bestämt att RDR inte ska ut på PC for whatever reason så kommer inte förlusten bli märkbar, om någon, då folk som verkligen vill spela isf skaffar en konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

@Stefflo:

Jag håller också tummarna men jag skulle inte våga ta ut något i förskott!

Har typ bara hänt en gång att jag blev superglad då jag inte trodde att ett visst spel skulle släppas till PC men det gjorde det till sist ändå. Det spelet var mästerverket L.A Noire om du nu har hört talas om det...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ferrat:

Även xbox360 var lik PC, det har snarare med att göra med marketing och rättighetsköp tror jag. RDR har aldrig portats, de är väldigt dodgey till frågan om PC port för RDR 2 och det trots massiva petitions etc.

PC marknaden för spel är relativt liten jämfört med konsoler och hårdare konkurrens även om konsolerna nu släppt in lite indie.
Så om någon lead bestämt att RDR inte ska ut på PC for whatever reason så kommer inte förlusten bli märkbar, om någon, då folk som verkligen vill spela isf skaffar en konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Njae, det tror jag faktiskt inte. Och XBone är väl långt mer lik en PC än 360:n och PS3:an var.

Att det inte skulle leda till en märkbar förlust har jag extremt svårt att tro. Då hade inte GTA funnits till PC idag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Min gissning är att de gör samma sak so med GTA 5. De säger ingenting om PCversionen förens precis innan det ska släppas så att folk först köper för konsoll och sedan för PC. Med tanke på att GTA 5 på PC är en stor pengako så har jag svårt att tro att de inte gör samma sak här. Jag skulle tippa på att PC versionen kommer 6-9 månader efter konsollsläppet.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Inaktiv

En fråga. Om jag vill ha Red Dead Redemption 2 samma dag som det släpps, ska jag då förbeställa och hämta ut det i butiken eller ska jag beställa det från någon hemsida och få det i postlådan? Vilken hemsida isåfall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon292978:

En fråga. Om jag vill ha Red Dead Redemption 2 samma dag som det släpps, ska jag då förbeställa och hämta ut det i butiken eller ska jag beställa det från någon hemsida och få det i postlådan? Vilken hemsida isåfall?

Ja något av alternativen du nämnde låter väl vettigt. Webhallen, Spelbutiken, Discshop ska väl funka för leverans till låda.

Ett annat alternativ kan väl vara att köpa spelet på Psn store eller motsvarande på xbox vad det nu kan heta där för att ladda ner spelet istället.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv

Rockstargames kommer visa en gameplay av Red Dead Redemption 2 imorgon, det säger dem på hemsidan i alla fall.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Jag blev riktigt besviken på denna trailer. För jag kan inte begripa hur jag ska kunna komma ifrån detta spelet när det ser så grymt ut. Så jag får se om jag vågar att köpa spelet.
- Obs ingen ironi alls i mitt inlägg, utan det ser ut som ett spel som man bränner 100tals timmar på redan den första månaden..

Permalänk
Medlem

See onekligen helt fantastiskt ut.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Keeper of Traditions

Såg väldigt bra ut, men såg bara Xbox och Playstation i slutet... Har väl i och för sig tillräckligt i backloggen för att klara väntan på ett släpp till PC.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Såg väldigt bra ut, men såg bara Xbox och Playstation i slutet... Har väl i och för sig tillräckligt i backloggen för att klara väntan på ett släpp till PC.

Vissa saker är för bra för att släppas på pc 😁

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av N_Micke:

Vissa saker är för bra för att släppas på pc 😁

Vore extremt dumt att inte släppa det till PC dock

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vore extremt dumt att inte släppa det till PC dock

Ja det tänkte alla om ettan också, tror de flesta (även jag ) trodde det skulle komma till pc. Vi får väl se denna gången

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ser sjukt bra ut(Rockstar brukar ju leverera...). Blir givet köp på releasedagen!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av N_Micke:

Ja det tänkte alla om ettan också, tror de flesta (även jag ) trodde det skulle komma till pc. Vi får väl se denna gången

Jag skrev det tidigare här i tråden, men jag tror det är mycket osannolikt att det inte skulle komma till PC. Såvida de nu inte verkligen vill tvinga folk till att köpa en XBone för att konkurrera med Sony, och tror att det är en bra lösning.
Jag hoppas att det blir samma som med GTA, men gärna med kortare glugg mellan släppen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.