Nu tror jag att du missat poängen med g-sync en smula, g-sync ger inte märkbart högre input lag (0-3ms extra mot vsync av) utan det ger dig helt enkelt maximal fps din hårdvara klarar i alla lägen utan screen tearing och judder. Man har defakto nytta av det i rätt många spel, speciellt om man kör utan vsync annars, den mängd judder och tearing du får då är inte att leka med. ULMB är som att ha en stroblampa direkt i ansiktet så hur man kan tycka det är bättre vet jag inte riktigt, kör du sedan vsync på ULMB så får du direkt inputlag och kör du utan vsync får du judder och tearing tillsammans med en stroblampa i nyllet... Visst det reducerar motion blur men jösses vilken huvudvärk det ger som bonus
Tearing har aldrig varit ett problem för mig, inte någon gång under alla mina år.
Aldrig spelat med v-sync on som sagt, kommer aldrig göra.
G-sync har jag ingen nytta av som sagt, spelar inte spel i lägre fps heller.
ULMB är betydligt bättre för FPS än g-sync någonsin kommer vara (som många som faktiskt spelar mycket FPS också håller med om, googla lite)
Inputlag ökas ja, om du inte låser fpsen, vilket jag aldrig skulle göra i ex CSGO
Att vissa tycker det är bra, absolut. Men jag går aldrig under min skärms refresh rate heller i fps,rts,moba. Och gör jag det är det rena casual spel som jag inte bryr mig om direkt.
JAg är inte den som är ute efter att spela i 4k med allt på ULTRA, då kan jag se nytta med g-sync kanske.
Jag spelar alla mina spel i mix av low-high för att få bort onödiga light effekter etc.
Som sagt, om jag nu inte spelar något casual spel som GTA etc, vilket är sällan.