Permalänk
Medlem

Såg ett tydligt bevis för att Nearby-grejen inte funkar så bra.
Hittade nämligen en Aerodactyl vid ett Pokestop, men den fanns inte med på Nearby.

Tänk om det varit en som man verkligen vill ha. Inte kul att missa Pokemons bara för att spelet har så många brister.

Ska bli intressant att se om andra generationen kommer ut nu, men jag tycker att Niantic borde kunna gå ut och berätta att det är på gång och inte bara släppa det.
De brukar ju gå ut med att nya saker kommer till spelet (appraisal, buddy etc.) så varför inte en så pass stor sak som en drös nya Pokemons?

Personligen tycker jag annars att de bör fixa spelet innan de lägger ner tid på en massa annat. Det är ju allt sånt som får folk att lämna spelet. Nya Pokemons lockar säkert tillbaka några gamla spelare, men alla kommer inte bli långvariga.

Jag börjar själv tröttna lite. Nu har vi ju i Sverige en period framför oss fylld med kyla, snö och halka. Att traska runt och leta osynliga figurer känns inte lockande varje dag.
Just nu vill jag bara få tag i alla första generationens Pokemon.
Saknar Chansey, Dodrio, Dragonite, Kabutops och Omastar. Saknar även Muk och Venosaur, men jag har candies till att få dem. Har dock ingen superbra Grimer än.

Sen finns det såklart en del Pokemon som jag har, men som inte är så bra. Har ännu inte fått någon bra Lapras. Fångat tre (varav en idag), men de har rätt dålig IV och CP.

Permalänk
Medlem

Ja det kalla vädret gör att man verkligen drar sig för att gå ut och leta som en vilsen höna hur pallar ni andra traska omkring och spela så mycket ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja det kalla vädret gör att man verkligen drar sig för att gå ut och leta som en vilsen höna hur pallar ni andra traska omkring och spela så mycket ?

Jag spelar ingenting längre. Det är alldeles för kallt att vistas utan vantar. Dessutom är nya trackingsystemet dåligt där jag är då det inte finns så många pokéstop. Det enda jag gör ät att ta ett pokéstop samt Pokémon om dagen för den där belöningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Jag spelar ingenting längre. Det är alldeles för kallt att vistas utan vantar. Dessutom är nya trackingsystemet dåligt där jag är då det inte finns så många pokéstop. Det enda jag gör ät att ta ett pokéstop samt Pokémon om dagen för den där belöningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör vantar med touch-funktion, funkar bra då det inte behövs någon precision.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vilken stad är bäst att spela Pokémon GO i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ja det kalla vädret gör att man verkligen drar sig för att gå ut och leta som en vilsen höna hur pallar ni andra traska omkring och spela så mycket ?

Personligen så gillar jag att vara ute och promenera, så PoGo har fungerat som en extra anledning att vara ute.

Men, som sagt var, det blir ändå svårare att hitta motivation när det blir kallt och halt ute.
Det känns ju som att folk i varmare länder kommer dra ifrån oss på kallare ställen.

Å andra sidan så har nu Niantic gått ut med att det kommer komma en del intressanta saker under resten av månaden, så det lär ju locka ut folk.

Permalänk
Medlem

Skönt att Niantic äntligen kommer med något nytt.
Gen 1 har mjölkats sönder i 20 år redan och 20-årsfirandet i år gjorde ju inte saken bättre. Inte för att gen 2 är något vidare, men åtminstone något nyare som inte är lika färgat av nostalgi.

Problem som jag ser är att det blir svårare att utveckla pokémon eftersom det kommer att vara fler som delar på spawn och att väskan fylls snabbare.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Skönt att Niantic äntligen kommer med något nytt.
Gen 1 har mjölkats sönder i 20 år redan och 20-årsfirandet i år gjorde ju inte saken bättre. Inte för att gen 2 är något vidare, men åtminstone något nyare som inte är lika färgat av nostalgi.

Problem som jag ser är att det blir svårare att utveckla pokémon eftersom det kommer att vara fler som delar på spawn och att väskan fylls snabbare.

Jag hoppas innerligt de bjuder på mer utrymme i väskan, annars kan jag inte fortsätta spela...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Baxtex, det är eftersom det är pokemon och det är på mobilen. Alla älskar båda.

Permalänk
Medlem

varför ska man "Ace trainer" vad vinner man på det?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av dejan195:

Vilken stad är bäst att spela Pokémon GO i?

Måste väl ändå vara Stockholm väl ? finns ju hur mycket pokestops och gym som helst där och med tanke på antal spelare så stor chans att hitta bra pokemons där väl.

Permalänk

Inte för att skryta men..

Haha, ni behöver inte fråga hur glad jag är.. Det är obeskrivligt!

Permalänk
Medlem

@Wifi

Hoppas jag med annars ser jag ingen anledning till att ha en gen till. Har just nu full uppgraderat på både pokemons och items ryggsäcken.

När de släpper gen 2 tycker jag de måste iallafall dubbla detta, så det blir typ 1000 pokemons och 2000 items som max, just nu sitter jag på 500 pokeplatser och 1000 itemplatser.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Inte för att skryta men.. http://imgur.com/a/BgpCW
Haha, ni behöver inte fråga hur glad jag är.. Det är obeskrivligt!

Riktigt nice. Har själv bara två med perfect IV, en Golbat och en Marowak. Inga höjdare precis.
Och mina Lapras håller inte direkt hög kvalitet.

Permalänk
Medlem

Ingen ditto för mig än trots jag fångar massor med råttor och fåglar dagligen, nån mer som inte fått den än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ingen ditto för mig än trots jag fångar massor med råttor och fåglar dagligen, nån mer som inte fått den än?

Min dotter fick den. Jag fick slut på bollar...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herp Derp:

lvl 30, när gen 2 släpps slutar jag. Inge kul att spela när man inte har någon koppling till de pokemon man hittar. Har man nördat sönder pokemon röd och sett om serien när man va liten men sedan "växte upp" känns de nya som konstiga ripp offs på de andra. Har inte hört någon med samma synpunkt men är jag helt ensam?

Nya trackern suger häst här ute på värmdö då det finns ett stopp 3-400m bort så man får ett stop visat men inte den gamla.....

Skrivet av Dunder:

Jag är precis likadan, de 150 första är de enda jag bryr mig om. Resten har alltid bara känts som något skräp de tryckt ut för att mjölka pengar.

Skrivet av Wifi:

Jag vill fylla mitt Pokédex med alla från generation 1 innan jag slutar...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med er. Dock måste jag säga att jag nördade sönder gen 2 också (Pokemon silver/gold/crystal), så lite koppling har jag till de också, men inte alls som första 151. (Har visserligen spelat alla spelen fram till moon/sun men har noll koppling till pokemon efter de första 251.) Bra gjort av dom att skapa 549 pokemon till som man inte bryr sig om, det förstörde bara spelen, precis som det kommer förstöra pokemon go.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Ingen ditto för mig än trots jag fångar massor med råttor och fåglar dagligen, nån mer som inte fått den än?

Är uppe i 9st Bara massa rattata och pidgey där jag bor

Är det förresten någon annan som märkt av konstiga vibrationer i telefonen sen senaste updaten? Brukar ju vibrera när det kommer en pokemon, men nu vibrerar den lite hipp som happ även om ingen pokemon dyker upp?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Är uppe i 9st Bara massa rattata och pidgey där jag bor

Är det förresten någon annan som märkt av konstiga vibrationer i telefonen sen senaste updaten? Brukar ju vibrera när det kommer en pokemon, men nu vibrerar den lite hipp som happ även om ingen pokemon dyker upp?

Japp, Niantic är medvetna om det och jobbar på att fixa det

"We are aware of and actively working on a fix for a bug that causes incorrect vibration notifications related to the Nearby Pokémon feature."
https://twitter.com/PokemonGoApp/status/807469359534895104

Permalänk
Medlem

@PatrickP: Ah ok, det förklarar saken Hade missat det

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Hedersmedlem

Bra att "sightings" är tillbaka och syns samtidigt som "nearby" nu, att bara visa saker vid närmsta Pokéstop var riktigt kasst.

Har fortfarande inte fått någon Ditto men spelar å andra sidan inte så jättemycket längre. Ska bli intressant att höra vad de annonserar ut i morgon när det gäller nya Pokémon, generation 2 var den jag började att spela på Gameboy Color för 15 år sedan så den är lite speciell för mig.

Permalänk
Medlem

Fått 3 dittos på samma dag, men inga sedan dess.

Kör ingenting nu heller, fångar en pokemon om dagen för att samla på mig stardust. Tar inga gym, för kallt.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Avstängd

Har inte spelat så länge än men tycker det är rätt kul. Bra motion men lite segt att gå ut när det är snö och kallt. Får fixa vantar som klarar touch.

Trackern har fungerat bra för mig hittills. Hittade en Slowbro i veckan tack vare den.

Borde också åka in till stan och leta lite Pokemon men orkar sällan vistas i Stockholm City frivilligt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Hur många spelar numera spelet jämfört med vid start?

Permalänk
Medlem

Nya pokemons!

Om ni inte sett det så har det släppts några gen. 2 baby-pokemons som måste hatchas fram.
Utöver det finns det Pikachus med tomteluvor över julen.

https://twitter.com/PokemonGoApp

Permalänk
Hedersmedlem

Visste att det skulle komma något idag men trodde det skulle bli något mer än några nya Pokémon i ägg, nu blev jag besviken. Det är för övrigt inte bara Pichu och Togepi, det är även "select others".

Permalänk
Medlem

Funderat på att installera appen igen, är det så fortf att man måste ha det framme på skärmen för att det ska räkna km?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrkhorne:

Hur många spelar numera spelet jämfört med vid start?

Fram till förra veckan startade jag appen minst en gång varje dag. Nu har jag inte öppnat den på en vecka. Helt plötsligt försvann suget och jag tror det helt enkelt beror på att spelet inte belönar en tillräckligt väl. Jag hade som mål att nå level 25 (vilket jag gjort nu) samt fånga alla tillgängliga i generation 1 (vilket känns som en omöjlighet då majoriteten av de Pokémon jag har kvar är väldigt sällsynta)...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrkhorne:

Funderat på att installera appen igen, är det så fortf att man måste ha det framme på skärmen för att det ska räkna km?

Ja, det är det...

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

så det är bara 2 nya från ägg ? nä detta var ju ingen höjdare ju...