Permalänk
Medlem

Eid Mubarak, Sweclockers

Jag hoppas denna tråd hamnade i rätt forumdel nu.

Med muslimska släktingar blir jag ofta påmind när ramadan lider mot sitt slut. Detta följs då av festdagen Eid al-Fitr som är en stor högtidsdag där ingen är tillåten att fasta. Den behandlas med samma tyngd som midsommar eller jul. Och ett vanligt sätt att önska muslimer en god högtidsdag är att säga "Eid Mubarak" (fonetiskt: iid mo-baarack).

Så, nu kanske vissa av er vet lite mer om varför muslimer helt plötsligt börjar säga eller skriva samma fras om och om igen!

Eid Mubarak!

Permalänk
Medlem

Tack för det! Får man som icke muslim säga eid Mubarak till muslimer som en god gest?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Tack för det! Får man som icke muslim säga eid Mubarak till muslimer som en god gest?

Skickades från m.sweclockers.com

Eid mubarak, god jul, glad påsk, happy hanukkah... allt går lika bra att gratta för, oavsett egen eventuell religiös tillhörighet.
Kärlek, förståelse, tacksamhet och respekt är "gränsöverskridande"

Eid Mubarak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Tack för det! Får man som icke muslim säga eid Mubarak till muslimer som en god gest?

Skickades från m.sweclockers.com

Om det blir en annan reaktion än uppskattning har dom mentala brister.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Om det blir en annan reaktion än uppskattning har dom mentala brister.

Eid Mubarak till dig och alla andra swecare med den tron.

Själv är jag ateist men respekterar folks tro.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk