Windows 10 har aldrig uppdaterat mig från RTM-versionen.

Permalänk
Entusiast

Windows 10 har aldrig uppdaterat mig från RTM-versionen.

Jag kommer ihåg att jag i November aldrig fick den där heta nya 1511-uppdateringen som det snackades så mycket om men eftersom jag hade annat att tänka på så glömde jag helt enkelt bort det och fick ändå kontinuerliga uppdateringar via Windows Update så jag tänkte att det måste ha löst sig själv.

Men idag när jag tänkte prova på det senaste Forza genom Windows Store så stod det att min version inte stödde det "Märkligt..." tänkte jag och gick därför in i Windows Update för att verkligen säkerhetskolla - Nej, inga uppdateringar.
Så då började jag Googla på det här problemet och det visade sig att folk med det här problemet inte hade 1511-uppdateringen.
"Märkligt" tänkte jag än en gång och såg att man kunde kolla upp det via kommandot "winver" i kör-rutan och... jag satt på Build 10240 AKA den första godkända builden för Windows 10.

Mitt operativsystem installerades rent den 29 juli 2015 och ändå har jag alltså inte fått den här 7 månader gamla uppdateringen...
Det är inte konstigt att jag har fått en hängd startmeny då och då och andra oförklarliga problem under min tid med Windows 10.

Frågan är bara varför Windows Update ändå har givit mig uppdateringar under den här perioden och inte sagt något om 1511 till mig?
Jag ser mig ändå som en kunnig person och studerar ju till och med inom IT men jag har helt enkelt inte tänkt på det här på grund av att jag har haft mycket annat att göra i kombination med att jag fått uppdateringar och då lurats om att allting är så uppdaterat som det kan vara.

Är det här ett vanligt problem som är känt för Microsoft med gamla installationer eller är min dator the odd one?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv

Ladda ner win 10 creation tool och skapa ett installations media, och installera om.

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon200632:

Ladda ner win 10 creation tool och skapa ett installations medie, och installera om.

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209

Mjo jag vet, det är det jag håller på med just nu men jag ville bara diskutera fenomenet

Det är ganska dålig hantering av Microsoft tycker jag.
Visst, en månad eller två kan väl gå utan att man får den men 7 månader...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈