Tävla och vinn Microsoft Surface Pro 4 med Dustin Home

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mitt riktiga bidrag, om det är OK??

När weird folks ringer..

Permalänk
Medlem

@Deffler:

Vad ska du med en ny till? Du kör ju redan nyaste photoshop. Ge det till nån som fortfgartade är fast vid windows 98 och 5.5 då du åtminstone kan uppgradera din till användbarhet.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

@danedi:

Yee, men tror den är sönder, hela skärmen har låst sig! kan inte ens stänga av den

Permalänk

Så här rullar IT på EY -->

http://i.imgur.com/3MHaWkT.jpg

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deffler:

@kemuffkamelen:

Yee, men tror den är sönder, hela skärmen har låst sig! kan inte ens stänga av den

Provat använda den i ett mörkt rum. Det är så jag arbetar med liknande maskiner. Problemet är backlightingen, omstart kräver nästan garderob utan belysning, man kan även använda tippex.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Som Student är man alltid på språng...

Som student är man alltid på språng och i Work-mode.. Detta kan ibland resultera i att man inte blir riktigt lika effektiv i sitt work-mode.. Men det viktiga är att man fortfarande är i "work-mode".. ^^

En surface Pro skulle VERKLIGEN underlätta! Spela in föreläsningar, anteckna smidigt och ha allt samlat på en plats så det slipper se ut som på bilden -.-'

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

@danedi:

Hmm, skärmen måste ha en för kraftig ljusjustering för jag ser knappt någonting i ett mörkt utrymme :/ Men, men.. kan inte få allt.

Permalänk

Mitt arbete för stunden är med en 16x32 RGB LED matrisdisplay, som jag byggt en egen level shifter av transistorer till (som inte verkar hänga med när Raspberry Pi'n bitbangar displayen med grafik? (-Work in progress)). Nästan så jag dock gillar den glitchiga osynkade grafik displayen visar nu.

Jag med dessa arbeten är inte så mycket till att vara på språng, men jag har planer på att förflytta hörnan jag jobbar på till sovrummet istället, för att underlätta platsbristen här på skrivbordet. Det skulle underlätta och förenkla hela processen med en bärbar tablet då.

Permalänk
Medlem

när regeringen sätter en på att utföra ett jobb på en maskin man helt saknar utbildning på? skulle vara bra med en surface så man inte missar game of thrones! för lär väll inte förstå mig på de här tekniska viduntret i tid till avsnitt 2 släpps

Permalänk

Sweclockers https://imgur.com/mJ0cY7P

Grym uppladdning inför dagens jobb som var barnkalas.
Skrik, skratt, gråt, kladd, paket, läsk, glass....nu är jag trött!
Hade jag haft en Microsoft Surface Pro 4, så skulle jag lätt kunna slänga mig i sängen just nu och se en film, om jag orkar hålla mig vaken dvs

Permalänk

https://www.instagram.com/p/BE5wLdDJ-1O/

Tyvärr syns inte mitt användarnamn så bra men inte så lätt med 6 surikater som ska försöka ta den

Permalänk
Medlem

Alltså det hade varit schysst med en arbetsmaskin som hade lite större och bättre hästkrafter...

PS. Av någon anledning så syns inte bokstäverna riktigt på mitt papper (kanske någon med kunskap om kameror och ljus kan förklara?), därav klippte jag in hur pappret ser ut på riktigt. Hoppas ni kan ha överseende med detta, vart inte enkelt att få till bilden

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk

Såhär i moderna tider med AI och grejer är det inte enbart processorn som går att uppgradera till hexa-core. Men liksom med datorer som drar mer ström per arbete utfört, så drar ju fler armar fler koppar kaffe per arbete utfört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alu:

(kanske någon med kunskap om kameror och ljus kan förklara?)

Jobbar med foto och 3D, kan offra lite av det jag vet! Det är teknik vs. fysik egentligen, ganska logiskt men inget som hör till allmänbildning direkt.

Intensiteten och styrkan av ljus ser olika ut på foto än den gör i våra ögon, pga. något som kallas för dynamiskt exponeringsomfång. Exponering är i princip styrka på ljus i foto, eller tekniskt sett hur lång period sensorn eller filmen har just "exponerats" för det inkommande ljuset. Starkare ljus går snabbare att registrera, och överflödas om kameran tar in ljus för länge så att bilden blir "överexponerad", alltså för ljus.

Våra ögon har ett bredare spektra av vilken intensitet och styrka på ljus de kan uppfatta på samma gång, medans våra kameror är låsta till ett smalare spektrum där för stora skillnader ljusstyrka i bild registreras som över eller underexponerade områden. Alltså ljusare eller mörkare än det såg ut för dina ögon. Vi kan t.ex. se perfekta detaljer i skugga och direkt solljus samtidigt, det är det väldigt få kameror som klarar, de egenskaperna hittar du mer av hos filmkameror och där främst i proffsklassen. Prova att fota en datorskärm i ett mörkt rum t.ex. så ska du se att omgivningen runt skärmen blir för mörk, eller att skärmen i sig blir för ljus. Klassiskt exempel av för brett dynamiskt omfång för att kameran ska kunna hantera det.

Eftersom att det vita pappret reflekterar allt ljus (vitt gör det) så blir mängden ljus där lite mer koncentrerad än i resten av bild beroende på hur pappret är vinklat, och överexponeras lätt om ljuset går från t.ex. solen, på pappret och sen studsar rakt in i kameran. Kameran mäter ett medelvärde i bild för att automatiskt välja exponeringsnivå, och om ett litet område sticker ut ifrån resten av bilden så anpassar den sig generellt hellre efter de 90% som är "jämna". På sjysstare kameror kan du välja att ljusmätningen ska evaluera olika områden mer specifikt och anpassa sig efter, typ att ljusstyrkan i mitten är en viktigare riktlinje än den i bakgrunden eller tvärt om.

Lite snarlikt i hur våra öron kan uppfatta rätt små ljud även i högljudda miljöer och tvärt om, när en mikrofon inte hade klarat av det lika bra.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk

https://imgur.com/6yglaOL

Stay-at-home-husse, lyckades inte få till vinkel med bok och hund

Permalänk
Medlem

Här fiskar vi likes min son

Jobbar hårt med fiska likes. Nyprintade "här fiskar vi likes min son" t-shirts.

Permalänk

Felsökning pågår...

Only when I reach the surface...will I truly be free.

Permalänk

Analog återkoppling är så 2015!

Efter dessa övningar krävs det utvärdering på djupet, det räcker inte med att bara skrapa på ytan!

Övning i losstagning den 3 maj med termin 2 på SMO utbildningen. Det kommer att bli bra räddningstjänstpersonal av denna årskursen också!

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF Gaming X670E-Plus | CPU: AMD Rysen 7 7800X3D | GPU: Nvidia founders edition 3080 ti | RAM: Kingston 32GB | Kylare: Noctua D15| Chassi: Fractal Design R7 | PSU: Corsair AX850 | Lagring: SSD M.2 2TB + 500GB + 10TB HDD + Nas 4TB Raid 1 | Skärm: Dell U2713H 1440p

Permalänk

Ostörbar!
Förstår inte folk som har svårt att fokusera... bara att stänga ner alla oönskade yttre stimuli ju... i blästern hör jag inte ens fikaklockan.

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Så fokuserad att man kan jobba utan att logga in

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Eftersom min verksamhet kräver att jag är portabel,
så funderade jag länge hur jag skulle kunna jobba utan kabel.
Många timmar av koncentration och handlingskraft utifrån min skiss,
så vet jag fortfarande inte vad jag gjort för miss?
Måste säga att min variant funkar dåligt överlag,
kanske jag inte har det där som kallas "handlag"?
Har nu fattat att jag aldrig ska satsa på någon billig kopia,
utan jag hoppas nu innerligt jag istället via,
DustinHome & SweClockers får ett orginal,
så mitt arbete kan återgå till att bli optimal.
Jag har slösat bort tillräckligt med värdefulla timmar på en imitation,
då jag istället skulle ha fokuserat på min jobbprestation.

Permalänk
Medlem

Aldrig varit så *fokuserad* på arbetet..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Medlem

Jag är ständigt på jakt efter nya vägar att avlusa mina program.

http://imgur.com/LC26WWY

Permalänk
Medlem

Trogen men halvdöd Acer V3, Ivy Bridge dual core, "typ defekt men inte helt paj" 730m som signalen jävlas i. Behöver jag säga mer?

http://i.imgur.com/X8Qlo4d.jpg

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/czooAph

Fokuserad multitasker. Det enda mina sex armar inte klarar av är att få denna datorn att jobba snabbare.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Cat6A-bläckfisken anfaller!

Visa signatur

Ingenjör.

Permalänk
Medlem

Visual Studio Gamification extension! Bring some game to your code!

Programmerarens prestationer uppmärksammas så sällan. Ge din utvecklingsmiljö både ljud och visuella effekter som gör dig till kung i kontorslandskapet! När din kod passerar testerna spelas en fanfar som kollegorna sent kommer glömma. Ju mer du checkar in, desto fräckare blir ljudeffekterna! Visual Studio Gamification extension ger även stöd för Xbox One Controller och Stiga Hockeyspel för extra programmeringsupplevelse. Hösten 2016 kommer stöd för Illumiroom.

Systemkrav

Minimum:
Högtalare (2.1 med subwoofer)
Xbox One Controller
Stiga Hockeyspel
NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB

Rekommenderad
Xbox One elite Controller
Stiga High Speed Hockeyspel
Högtalare (5.1 Surround med subwoofer)
GeForce GTX 980 4GB/Radeon R9 390
IllumiRoom

Permalänk
Medlem

Ännu ett proffsjobb utfört! Bara fogsanden kvar.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tgb: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Medlem

Nä! Nu är det dags att vi tar tävlingen till nya höjder.... *Badumtss*

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem. Delar morgontidningar.
Det lustiga är att jag har själv ett bud-exemplar av den lokala tidningen, men läser den inte utan jag läser den på datorn. Skulle vara fint att kunna läsa den en Surface istället.

.... Men tänk om alla läste sina tidningar på en surplatta. Många jobb skulle då försvinna!

Edit: Jag missade att det skulle vara humor ......

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"