NetOnNet håller kvar ordrar med flit?

Permalänk
Medlem

NetOnNet håller kvar ordrar med flit?

Ok på med folie hatten!.... Men:

Jag beställde ett nätagg från NON i tisdags, men låt oss säga Onsdag eftersom det inte var tidigt på dagen på Tisdagen.
När man väljer frakt, så får man välja "Express frakt, som kostar extra. Då kan man beställa så sent som kl 21 och få paketet dagen efter.
Sen har dom standard frakt där det står 2-4dagar.
Dom flesta internet aktörer har att om du beställer tex innan kl 12 så får du grejerna skickade samma dag.
Men inte NON, jag kan förstå att dom inte kan skicka grejer så sent som kl 21 på vanlig frakt eftersom det är rätt premium.
Men nu räknar vi från Onsdagen.

Jag var inne igår på NON fysiska butik, och köpte ett chassi, och frågade i och med det vad som händer med min order, eftersom att det bara står som mottagen fortfarande.
Svaret var att "den är redan packad, så den borde ha skickats!".
När hände detta då? "Det ser ut som att den packades redan i onsdags, men jag har ingen info om paketet."
Idag får jag ett mail att paketet skickas idag, dvs Fredag... 3 dagar senare.
Förvisso så står det 2-4 dagars frakt på gratis frakten, men eftersom dom skickar med posten, så tar det ju 24h som alltid för dom att skicka ett paket. (nästan alltid iallafall).
Så med andra ord verkar det som att NON bara suttit och hållit på min order i 3 dagar, och skickar den först idag, så jag får den på måndag.
Dvs 6 dagar senare förvisso med helg i mellan, men ändå.

Kan inte riktigt förstå hur detta kan vara något annat än att dom håller på paketet, för att promota sin express frakt till nästa gång man beställer?
För jag har svårt att tänka mig att på ett så stort ställe som NON ändå är, att dom bara har posten kommandes 1-2 gånger i veckan.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Alternativ nr 2: Paketet packades på Onsdagen och gick iväg med posten samma dag som de sa. Posten hämtar paket i stora burar hos företag som skickar mycket. Buren har blivit ståendes hos posten som har gått ner sig rejält de senaste åren (finns mkt att läsa om detta samt en facebookgrupp som skriver om alla problem) och det dröjer ett par dagar innan de scannar ditt paket och du får mail om att det är på väg.

Permalänk
Medlem

Med fri frakt från Netonnet så har det alltid tagit 3-5 dagar för mig att få sakerna (ca 20-tal gånger).
Misstänker att dom kör något typ av prio-system, där fri frakt hamnar under betald frakt.

Inget mig emot, jag planerar dessa beställningar och väljer fri frakt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

hade detta problemet med elfa för något år sedan. köpte på (låt oss förenkla dagar osv) måndagen rätt tidigt, stog att det skcikas inom 5 arbetsdagar.

ringde sedan på onsdagen och frågade "vad händer med mitt paket?"
och fick svaret
"du valde den frakten som skickas inom 5 arbetsdagar, och jag ser att du gjorde beställningen i måndags så den måste ligga tills på fredag innan den skickas ut"

vill man ha saker snabbt får man bita ihop och abra acceptera den dyra frakten.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har ändrats sedan jag arbetade med posten som leverantör.. men det är inte alls otänkbart att det nu går att skicka postpaket som har lägre prioritet än andra paket. Dvs. Posten har förmodligen möjligheten att låta paketen vänta ett par dagar för att jämna ut flödena och att slippa sätta in extra lastbilar ena dagen och stå med halvfulla lastbilar dagen efter. Netonnet packar då paketen snarast möjligt och posten hämtar dem säkert samma dag, sen scannas de på terminalen ett par dagar senare och synns då.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Alternativ nr 2: Paketet packades på Onsdagen och gick iväg med posten samma dag som de sa. Posten hämtar paket i stora burar hos företag som skickar mycket. Buren har blivit ståendes hos posten som har gått ner sig rejält de senaste åren (finns mkt att läsa om detta samt en facebookgrupp som skriver om alla problem) och det dröjer ett par dagar innan de scannar ditt paket och du får mail om att det är på väg.

Skrivet av HenKenny:

Vet inte om det har ändrats sedan jag arbetade med posten som leverantör.. men det är inte alls otänkbart att det nu går att skicka postpaket som har lägre prioritet än andra paket. Dvs. Posten har förmodligen möjligheten att låta paketen vänta ett par dagar för att jämna ut flödena och att slippa sätta in extra lastbilar ena dagen och stå med halvfulla lastbilar dagen efter. Netonnet packar då paketen snarast möjligt och posten hämtar dem säkert samma dag, sen scannas de på terminalen ett par dagar senare och synns då.

Dock står det först idag (fredag)"Info från leverantör mottagen", och sen efter det så står det att posten mottagit det.
Och om den stått hoss posten i någon dag, så borde ju den posten "Info motagen" ha stått att dom tog emot redan i onsdags eller torsdags.

Har jobbat med leveranser från lager innan, och vi skickade för informationen direkt till posten så fort det var packat, till och med innan, eftersom vi skrev ut etiketten innan vi började packa ordern, och gjorde en uppskattning på vikten.
Vi skickade ijuförsig allt samma dag, men ändå.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

De kanske bara har upphämtning av paket av låg prio e.g. måndag, onsdag och fredag, och före tiden på dagen då du lade din beställning?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

De kanske bara har upphämtning av paket av låg prio e.g. måndag, onsdag och fredag, och före tiden på dagen då du lade din beställning?

Som sagt la den på tisdag kväll. Så då "borde" den skickats då. Den var packad redan på onsdag sa dom på NON butiken igår.
Men det blev väll låg prio antar jag. Men ändå...

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

@zOlid:

Och tiderna jag gav var exempel, de kanske t.ex. har avhämtning tisdag lunch och fredag morgon då, än en gång endast exempel

Poängen är att de antagligen inte har avhämtning var dag, och möjligen som HenKenny skrev kan det ju också bero på trycket på företaget som sköter upphämtning.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Alltså jag har svårt att föreställa mig hur du menar. Tänker du att de sitter sysslolösa och stirrar på ditt paket, och kikar på klockan för att slutligen säga "ooooch... NU har det gått 48 timmar, nu skickar vi iväg det"?

Gissningsvis prioriterar de annat före ordrar som uppenbarligen inte var så noga med att få sina grejer leverade dagen därpå. Står det 2-4 dagar leveranstid så torde ju rimligtvis antingen packning, postande eller leverans dröja. Hade du varit mer nöjd om det istället hade dröjt innan det hade packats?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@zOlid:

Och tiderna jag gav var exempel, de kanske t.ex. har avhämtning tisdag lunch och fredag morgon då, än en gång endast exempel

Poängen är att de antagligen inte har avhämtning var dag, och möjligen som HenKenny skrev kan det ju också bero på trycket på företaget som sköter upphämtning.

Kanske är så...
Rätt dåligt ändå när alla andra stora aktörer har dagen efter.
Och jag vet, jag vet, dom erbjuder express frakt och jag gick med på villkoren.
Men ändå, rätt kasst tycker jag att det nu blir 6 dagars väntan, för helgen stack emellan. :/

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Tur att man bor i Norrland, då är allt under en vecka express leverans. Har aldrig fått ett paket på under 24h oavsett vad man betalat i frakt.....blir alltid helnöjd när något paket kommer inom en vecka.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

@zOlid:
Det är det inte alls, det står uttryckligen 3-4 vardagar. 4 vardagar räknat från tisdag är måndag.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Tur att man bor i Norrland, då är allt under en vecka express leverans. Har aldrig fått ett paket på under 24h oavsett vad man betalat i frakt.....blir alltid helnöjd när något paket kommer inom en vecka.

Jag bor i Umeå och har bokstavligen aldrig fått ett paket fast man väljer expressfrakt under typ en vecka, enstaka gånger kan man ha tur att det tar 5 vardagar men oftast upp emot 8 arbetsdagar :/

Permalänk
Medlem

@zOlid: 3-4 (ARBETS)dagar
Sent tisdag = behandlas & ev. skickas onsdag > 3-4 arbetsdagar. Måndag eller tisdag har du paketet.

Varför skulle de hålla kvar orders med flit? Det kostar att ha ett lager och man vill få ut sakerna så fort som möjligt.
Fattar inte heller varför du klagar när de verkar hålla sin leveranstid? Ser inte poängen med denna tråd...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Självklart sitter de inte och håller på paket för att du skall välja betald frakt nästa gång. Det är helt galet att skjuta fram arbete i ett företag av denna storlek. Anledningen till att man har ett bredare spann på upp till 4 dagar på gratis frakten är så att man skall kunna fördela arbetsbelastningen lättare och slippa dagar med extrem hög arbetsbelastning.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

@zOlid: 3-4 (ARBETS)dagar
Sent tisdag = behandlas & ev. skickas onsdag > 3-4 arbetsdagar. Måndag eller tisdag har du paketet.

Varför skulle de hålla kvar orders med flit? Det kostar att ha ett lager och man vill få ut sakerna så fort som möjligt.
Fattar inte heller varför du klagar när de verkar hålla sin leveranstid? Ser inte poängen med denna tråd...

Skrivet av e1m1:

@zOlid:
Det är det inte alls, det står uttryckligen 3-4 vardagar. 4 vardagar räknat från tisdag är måndag.

Såhär står det exakt: "Leveranstiden avgörs beroende på vilket leveransalternativ du väljer. Väljer du vårt fraktfria alternativ är leveranstiden 3-4 vardagar. Exempel: beställning som är gjord en tisdag skickas från vårt lager på torsdag samma vecka. Beställning som är gjord en fredag skickas från vårt lager på tisdag veckan efter."
Jag beställde tisdag, även om det inte var tidigt på dagen, så står inget om "tisdag innan 12 eller något"
Men oavsett det, säg att det är så att det måste vara innan 12, så är fortfarande frågan eftersom dom tog emot ordern och packade den dagen efter:

Att om den nu packades på onsdagen varför gick den inte iväg i torsdags redan, eller tom i onsdags, utan först 3 dagar senare?
Att packa färdigt en order men att inte skicka den, är för mig väldigt konstigt sätt att lägga upp det eftersom då är det precis som ni säger så att dom håller det på lagret i onödan.

Tagit bort citat/svar på regelbrytande inlägg (§1.6) /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

det är väl bara att beställa veckan innan man behöver prylen

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

Självklart sitter de inte och håller på paket för att du skall välja betald frakt nästa gång. Det är helt galet att skjuta fram arbete i ett företag av denna storlek. Anledningen till att man har ett bredare spann på upp till 4 dagar på gratis frakten är så att man skall kunna fördela arbetsbelastningen lättare och slippa dagar med extrem hög arbetsbelastning.

Självklart, men som sagt, den packades redan i onsdags. Hade det varit så att den packats i torsdags eller fredags hade det varit en annan sak, för då hade det varit för att sprida ut toppar o dalar på beställningar. Men dom packade den direkt dagen efter beställning, så det verkar inte varit fallet.

Och som jag skrev i början "på med foliehatten", för jag inser att det låter helt bananas, men jag förstår inte hur det gått ihop att packa något och göra det färdigt och sen hålla på det 2-3 dagar innan man skickar det.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Självklart, men som sagt, den packades redan i onsdags. Hade det varit så att den packats i torsdags eller fredags hade det varit en annan sak, för då hade det varit för att sprida ut toppar o dalar på beställningar. Men dom packade den direkt dagen efter beställning, så det verkar inte varit fallet.

Och som jag skrev i början "på med foliehatten", för jag inser att det låter helt bananas, men jag förstår inte hur det gått ihop att packa något och göra det färdigt och sen hålla på det 2-3 dagar innan man skickar det.

Som några skrivit tidigare finns det olika fraktklasser på posten.
Brev 1:klass som är snabbast är framme dagen efter oftast.
Varubrev ekonomi tar cirka 3 arbetsdagar att leverera.
Kolla gärna vilken tjänst som ditt brev skickats med när du fått hem det till dig.
Det kan även vara så att du fått fel information av personalen när du var inne på netonnet.

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Att om den nu packades på onsdagen varför gick den inte iväg i torsdags redan, eller tom i onsdags, utan först 3 dagar senare?
Att packa färdigt en order men att inte skicka den, är för mig väldigt konstigt sätt att lägga upp det eftersom då är det precis som ni säger så att dom håller det på lagret i onödan.

Det händer misstag ibland, ditt paket råkade kanske bli glömt i hämtningen så det fick ligga lite extra. Tror inte NetOnNet kategoriskt håller på paket för det skulle kosta mer än det smakar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Självklart, men som sagt, den packades redan i onsdags. Hade det varit så att den packats i torsdags eller fredags hade det varit en annan sak, för då hade det varit för att sprida ut toppar o dalar på beställningar. Men dom packade den direkt dagen efter beställning, så det verkar inte varit fallet.

Du ska nog inte ta orderstatusen på för stort allvar, att en order flaggas som "packad" kan i många fall bara betyda att ordern har bekräftats i systemet och gått vidare för behandling, inte att den fysiskt har packats.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Klart att dom håller paketet i dom dagarna det är upp till i dom flesta fall, annars finns det ju ingen mening att välja betald frakt som dom helst vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Kanske är så...
Rätt dåligt ändå när alla andra stora aktörer har dagen efter.
Och jag vet, jag vet, dom erbjuder express frakt och jag gick med på villkoren.
Men ändå, rätt kasst tycker jag att det nu blir 6 dagars väntan, för helgen stack emellan. :/

Alltså vad är syftet med tråden?
Att visa att du inte kan räkna eller är för snål att betala en femtilapp för att garanteras få paketet innan helgen?

Du har accepterat leveransen och sitter sen och beklagar dig på ett forum att helgen kommer efter veckodagarna..
Vad är det med folk?
Gå ut i vårvädret istället.

Skrivet av Bulltazar:

Klart att dom håller paketet i dom dagarna det är upp till i dom flesta fall, annars finns det ju ingen mening att välja betald frakt som dom helst vill.

Hur menar du att de skulle tjäna på att ha längre leveranser är konkurrenter som levererar dagen efter?

Troligtvis har de ett fraktavtal på 1-3 dagar för normalfrakt och Expressfrakt som normalt levereras dagen efter.

Permalänk
Medlem

Besitter ingen direkt expertis när det kommer till dessa sakfrågor. Min vilda gissning samt misstanke är att NetOnNet håller kvar din order (två till fyra vardagar) tills de har fått en tillräcklig mängd med ordrar som skall gemensam rutt vilket i sin tur gör det mer lönsamt för dem eftersom de kan skicka iväg samtliga paket i en tur istället för att skicka/lämna paketen en för en hos speditören. Om det anges via informationen på sidan att tiden för frakt ligger mellan två till fyra vardagar så bör man alltid per automatik förvänta sig sig det sistnämnda.

Du fick ditt meddelande att ditt paket skickades på fredag, menar du att det skickades från NetOnNets lager eller att paketet lämnade postens lager?
Beroende på vilket av de ovanstående alternativen det är så kan du själv bäst avgöra om NetOnNet har gjort rätt eller fel.
I och med att du också beställde sent på tisdagen och precis som du skrev "Låt oss säga Onsdag eftersom det inte var tidigt på dagen på Tisdagen." så känns det logiskt att beställningen lämnar deras lager på fredag vilket det gjorde i ditt fall.

"Exempel: beställning som är gjord en tisdag skickas från vårt lager på torsdag samma vecka"
https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/TimeOfDel...

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av robsen:

Besitter ingen direkt expertis när det kommer till dessa sakfrågor. Min vilda gissning samt misstanke är att NetOnNet håller kvar din order (två till fyra vardagar) tills de har fått en tillräcklig mängd med ordrar som skall gemensam rutt vilket i sin tur gör det mer lönsamt för dem eftersom de kan skicka iväg samtliga paket i en tur istället för att skicka/lämna paketen en för en hos speditören. Om det anges via informationen på sidan att tiden för frakt ligger mellan två till fyra vardagar så bör man alltid per automatik förvänta sig sig det sistnämnda.

Du fick ditt meddelande att ditt paket skickades på fredag, menar du att det skickades från NetOnNets lager eller att paketet lämnade postens lager?
Beroende på vilket av de ovanstående alternativen det är så kan du själv bäst avgöra om NetOnNet har gjort rätt eller fel.
I och med att du också beställde sent på tisdagen och precis som du skrev "Låt oss säga Onsdag eftersom det inte var tidigt på dagen på Tisdagen." så känns det logiskt att beställningen lämnar deras lager på fredag vilket det gjorde i ditt fall.

"Exempel: beställning som är gjord en tisdag skickas från vårt lager på torsdag samma vecka"
https://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/TimeOfDel...

Står att posten tog emot försändelsen idag först.
Så med andra ord så lämna det NON lagret idag.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Står att posten tog emot försändelsen idag först.
Så med andra ord så lämna det NON lagret idag.

Utan att veta hur Netonnets fraktavtal fungerar är det meningslöst drabbel.
Netonnet uppfyller sitt löfte om leverans på 4 dagar eller hur?

Permalänk
Medlem

@zOlid Jag har upplevt precis samma fenomen med just NetonNet. Det verkar som att de håller leveransen om man inte väljer att betala extra. Fraktalternativet verkar vara samma oavsett om man väljer vanlig eller express, det verkar vara hanteringen hos NoN som gör att paketet dröjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

@zOlid Jag har upplevt precis samma fenomen med just NetonNet. Det verkar som att de håller leveransen om man inte väljer att betala extra. Fraktalternativet verkar vara samma oavsett om man väljer vanlig eller express, det verkar vara hanteringen hos NoN som gör att paketet dröjer.

Oavsett om de sitter och tittar på paketet i 3 dagar eller har något fraktavtal baserat på försändelser så
uppfyller de leveranstiden på 2-4 dagar.

Permalänk
Medlem

Gjorde en sökning i min mailkorg, då jag kom ihåg att jag hade kontaktat dem i samma fråga tidigare. Från oktober 2014:

Jag:

Citat:

Hej!

Ni har flera olika fraktalternativ att välja på när man handlar hos er. Om man som kund väljer fri frakt, 3-5 dagars leveranstid, håller ni medvetet den ordern en eller två dagar extra innan ni skickar den från er? Efter att ha läst om era olika leveransalternativ verkar det som att det är så ni gör.

Anledningen till att jag frågar är att andra webbutiker skickar sina varor lika fort oavsett fraktalternativ och att det sedan är postens hantering som påverkar hur fort varorna levereras.

Mvh

NetonNet:

Citat:

Hej

Vi håller inte några varor, men däremot prioriterar vi beställningar som betalar för Expressfrakt

Ha en fortsatt fin dag!

Jag tolkar det som att själva fraktsättet är samma och att det är hanteringen hos NoN som gör att det dröjer. Konstigt att det tar flera dagar för NoN att skicka när alla andra skickar samma eller nästa vardag.