Apple lanserar krympt Ipad Pro på 9,7 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Haha! Nu överskattar du allt konkurrenterna, vilka konkurrenter är "tillräckligt bra" menar du?
Andra konkurrenter har inte ens en motsvarande produkt i sortimentet.

Apple är fortfarande först och totalt överlägsna konkurrenterna på alla fronter.
Vid varje släpp så kommer Apple med produkter som krossar motståndet helt, torts att motståndarna i många fall har både 4/8 kärniga cpuer, och Apple har 2 kärnor.....

Krossar? Visa gärna hur A9X krossar Exynos 8890 i multi core?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimy09:

Du skämtar nu va? iMac slutade vi prata om för flera poster sedan. Typ ganska exakt när jag skrev: "iMac känns helt okej det håller jag med om. De andra släpar efter, det handlar inte bara om CPU:er, en dator har ju andra komponenter som får anses viktiga."
Dom bärbara ligger efter. Det bara ÄR så. I vilken bärbar Mac hittar vi ett M395x? Touchen jag pratade om är självklart för de bärbara.. Återigen, USB-C + designen..
Visst, vill du ta upp designen på Mac Pro så okej.. Den är ju snart bara tre år gammal samt har en design ingen blir riktigt klok på så det är väl verkligen läge att ändra på den. Eller vad sägs om:
- Extremt svårt att uppgradera p.g.a hur den är byggd
- Omöjlig att expandera ytterligare, så man får hela skrivbordet fullt med externa enheter
- Går inte att uppgradera GPU som på tidigare Mac Pro
- Passar inte i rack (där många av posthusen vill ha dom)
- Har fått massor av kritik av proffsanvändare rent allmänt
- Helt efter på hårdvarufronten
+ Snygg iofs, men det är inte därför man köper den.

Nej det gjorde vi inte.
"Släpar efter" skulle jag inte säga, då de är rätt nyligen uppdaterade och det inte finns nyare gpuer än att stoppa i som ger större skillnad, då de väntar på de kommande från Nvidia/AMD.
Och angående designen på Mac Pro så är den strax över 2 år, vilket ger att den har nästan 4 år kvar innan designuppdatering om man ska ställa den mot tidigare Mac Pro tidsspektrumet.
Och ja, Mac Pro kan uppgraderas, med både nya cpuer, mer ram, större ssd, och bättre gpuer om man så vill, det är mer en fråga om att hitta lämpliga produkter att stoppa i.
- Inte "extremt svår" att uppgradera
- Går att uppggradera gpu
- Passar visst i rack, då det finn olika leverantörer som säljer tillbehör.
- Nja, inte direkt sant.
- Ligger inte efter på hårdvaran, då det finns bra cpuer, gpuer, lagring etc.

Nej man köper den för att ha en professionell enhet för video/musik etc, vilket Mac rätt överlägset leder inom egentligen.

Skrivet av serdyllon:

Gällande datorerna är det ganska uppenbart att de sackar efter, vore fånigt att påstå någonting annat sett till hur ofta konkurrenterna uppdaterar sina serier. Samtidigt har hårdvaruspecarna för Macbook aldrig varit något som gjort en våt i brallan direkt, handlar mer om optimeringen i ett slutet ekosystem som ger vissa fördelar. Funderat på att köra Windows på den men nu har tangentbordet gett sig så då blir det väl bokstöd istället (palla betala 2k för ett nytt... det var det där med slutna ekosystem).

I dag finns det ju en hel generation som till skillnad från oss gamla stötar är uppvuxna med Apple och iOS. Jag kan förstå att man hakar på Apple-tåget då, det är ju inte direkt någon hype kring att sitta med en stationär PC direkt* även om SC alltjämt fortsätter vara något av en fristad ;).

Någon nämnde att denna modellen av iPad Pro kommer att anammas främst av företag, men jag tror det var trollet, så egentligen förtjänar det väl inte ens respons. Det är ju ett helt befängt påstående. Stordrift = PC. Så ser det fortfarande ut, oavsett kanal. Tablets har anammats främst av folk som är ute på fältet som en direkt ersättare till handdatorerna (good riddance) fast målgruppen har utvidgats något från säljare och tekniker till en bredare publik.

Och jag kan upplysa dig om att tangentbord ligger på den summan oavsett tillverkare.

Nej, stordrift är inte lika med PC, PC är på väg ut i många fall, både inom hemmen, skola, vissa företag, sjukvård mm.

Wow. Du tar en iPhone 6S mot en Galaxy 7 som släpptes ett annat år, "bra jämförelse" då det är från olika generationer.
Ställ Galaxy 7 mot iPhone 7 som kommer i september om det följer schemat, så har du ställt den mot rätt motståndare.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Hahahahaha, det skulle vara 'kul' att se strejf och PowerNET argumentera varsin åsikt som ligger diametralt mot varandra!! Maken till totalt tunnelseende ser man sällan (utanför tokfeministkretsar).

Ledsen för off topic, kunde inte låta bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Ledsen för off topic, kunde inte låta bli.

Är inte hela tråden off topic?

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Datavetare
Skrivet av PowerNet:

Den är väldigt intressant, då den är den effektivaste och bästa processorn på marknaden.

CPUn i Ipad Pro är den effektivaste och med råge den bästa ARM processorn för pekplattor på marknaden. Undantaget Geekbench (som är totalt värdelöst då det i praktiken är ett "modernt" Dhrystone) så är Skylake Core M den effektivast vilket i någon mening gör Core M versionen av Surface Pro 4 till "vinnare" i denna gren.

Skylake Core M har både bättre absolut prestanda i CPU och GPU med likvärdig total strömförbrukning, så även bättre perf/W.

Skrivet av PowerNet:

Nu så visar ju tester att M395x klår ex 960M med rätt mycket:
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+R9+M395X...

Du inser att du just nu gjorde en jämförelse mellan en GPU med TDP på ~50 W (960M) och en GPU med TDP på ~125 W (M395X)?

960M är väsentligt mycket snabbare än M370X (som sitter i 15" MBP), tyvärr verkar ändå nuvarande version av 15" MBP lida av GPU throttling och i vissa lägen har folk haft problem med att datorn helt enkelt stänger av sig sig själv för att undvika skador från överhettning. Varför Apple valde M370X över 960M måste ha rent politiska orsaker, för tekniskt sett är det vansinnigt. Länk#1, Länk#2, Länk#3

395X är jämförbar med 980M som i sin tur är marginellt långsammare än 970, d.v.s. 395X är långsammare än den GPU man rimligen skulle valt om man kör med det "andra" laget.

Både M1 i Exynos 8890 samt Kryo i Snapdragon 820 är en rejäl uppryckning på CPU-fronten mot tidigare när de ställs mot Apple. Enkeltrådprestanda är typiskt det som är mest relevant >90 % av tiden för vanliga skrivbords PC och mängden mobilappar som har någon som helst nytta av mer än två CPU-trådar är i stort sätt noll. Sett en presentation av Qualcomm där man mätt CPU-last på alla kärnor i en lång rad applikationer, undantaget kameraapplikationen fanns inget som överhuvudtaget använde mer än två kärnor och en förkrossande majoritet av alla appar använde endast en CPU-tråd.

Så i praktiken råder inga tvivel om att Apple har den bästa CPU-designen för mobiler just nu. På pekplattor är det endast Skylake Core M som är snabbare.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Clint Eastwood:

Hahahahaha, det skulle vara 'kul' att se strejf och PowerNET argumentera varsin åsikt som ligger diametralt mot varandra!! Maken till totalt tunnelseende ser man sällan (utanför tokfeministkretsar).

Ledsen för off topic, kunde inte låta bli.

Nej. Det slutar bara med att Swec cencurerar på Microsofts order.....

Skrivet av moffe89:

Är inte hela tråden off topic?

Nej, den handlar om Apple så den följer det den ska.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Diskussionen har snart nått samma nivå som på Nyteknik. Mao, inte bra.

Ett förslag: Försök skriva svar utan att någonsin använda ordet "du". Väldigt enkelt o väldigt kraftfullt för att få en trevligare diskussion.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

@Yoshman: Jag vet redan om det. Men att folk häver sig ur med krossar allt motstånd är bara överdrivet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej det gjorde vi inte.
"Släpar efter" skulle jag inte säga, då de är rätt nyligen uppdaterade och det inte finns nyare gpuer än att stoppa i som ger större skillnad, då de väntar på de kommande från Nvidia/AMD.
Och angående designen på Mac Pro så är den strax över 2 år, vilket ger att den har nästan 4 år kvar innan designuppdatering om man ska ställa den mot tidigare Mac Pro tidsspektrumet.
Och ja, Mac Pro kan uppgraderas, med både nya cpuer, mer ram, större ssd, och bättre gpuer om man så vill, det är mer en fråga om att hitta lämpliga produkter att stoppa i.
- Inte "extremt svår" att uppgradera
- Går att uppggradera gpu
- Passar visst i rack, då det finn olika leverantörer som säljer tillbehör.
- Nja, inte direkt sant.
- Ligger inte efter på hårdvaran, då det finns bra cpuer, gpuer, lagring etc.

Nej man köper den för att ha en professionell enhet för video/musik etc, vilket Mac rätt överlägset leder inom egentligen.

Okej, då kan ju du fortsätta prata om iMac då om du tycker att den bevisar något om de produkter jag kritiserar. -"Jag tycker deras bärbara har fel GPU" -"Nejdå, iMac har en bra GPU".. Intressant argumentationsteknik..

Jag orkar inte bemöta dina argument något mer, dom är helt tagna ur luften. Ta exempelvis ditt påstående om att Mac Pro kan uppgraderas med bättre GPU:er? Okej då undrar jag hur man får i ett FirePro W9100? Svar: det GÅR inte. D300-D700 är specialversioner av W-serien och har egen formfaktor och specialanslutningar. Så om ingen släpper nya specialkort så finns det inga kort att byta till så som man kunde göra med gamla Mac Pro som använde standardkort.

I övrigt känns det på dina svar kring Mac Pro som att du inte arbetat i en professionell miljö kring video/musik. De flesta har övergett Mac Pro och antingen kör iMac för "low end" arbetsstationer eller betydligt bättre (och mer kostnadseffektivt) bestyckade PC:s för "high end" arbetsstationer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimy09:

Okej, då kan ju du fortsätta prata om iMac då om du tycker att den bevisar något om de produkter jag kritiserar. -"Jag tycker deras bärbara har fel GPU" -"Nejdå, iMac har en bra GPU".. Intressant argumentationsteknik..

Jag orkar inte bemöta dina argument något mer, dom är helt tagna ur luften. Ta exempelvis ditt påstående om att Mac Pro kan uppgraderas med bättre GPU:er? Okej då undrar jag hur man får i ett FirePro W9100? Svar: det GÅR inte. D300-D700 är specialversioner av W-serien och har egen formfaktor och specialanslutningar. Så om ingen släpper nya specialkort så finns det inga kort att byta till så som man kunde göra med gamla Mac Pro som använde standardkort.

I övrigt känns det på dina svar kring Mac Pro som att du inte arbetat i en professionell miljö kring video/musik. De flesta har övergett Mac Pro och antingen kör iMac för "low end" arbetsstationer eller betydligt bättre (och mer kostnadseffektivt) bestyckade PC:s för "high end" arbetsstationer.

Nej. Jag nämnde inte ens iMac så

Ja. Jag sade att det går att uppgradera gpuer, sen att ingen leverantör säljer sådana kort är en annan sak (väldigt liten marknad).

Tro det du....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu så visar ju tester att M395x klår ex 960M med rätt mycket:
http://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+R9+M395X...

Touchskärm kommer inte till iMac, väldigt svårt att se det, då det blir väldigt oergonomiskt.

iMac fick rätt nyligen en ny design, lika så Mac Pro.
Den som känns mest utdaterad (älst) är Mac Mini, men den känns som en produkt som snart kommer försvinna helt om den inte uppdateras i maj/juni, lika så Macbook Air kommer försvinna, då den ligger för nära Macbook.

Ett M395X? Det bleknar jämfört med ett 980TI. 980TI är mer än dubbelt så snabbt. M395X är grafik á la 2012, då det mäter sig med ett 680 som släpptes 2012. Det är 4 år gammal prestanda, i den dyraste iMac som du kan skaka fram år 2016.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Ett M395X? Det bleknar jämfört med ett 980TI. 980TI är mer än dubbelt så snabbt. M395X är grafik á la 2012, då det mäter sig med ett 680 som släpptes 2012. Det är 4 år gammal prestanda, i den dyraste iMac som du kan skaka fram år 2016.

Nej. 980Ti finns inte mobilt utförande, utan det ör 980M som är konkurrenten, och de två ligger relativt lika, i vissa scenarion vinner 980M.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Datavetare
Skrivet av PowerNet:

Nej. 980Ti finns inte mobilt utförande, utan det ör 980M som är konkurrenten, och de två ligger relativt lika, i vissa scenarion vinner 980M.

M395X är samma krets som 380X (GCN1.2) fast den förra är ~100 MHz lägre klockad och typiskt parad med lite lägre klockade minnen. 980M har ungefär lika långt upp till 970 som M395X har till 380X, så svårt att se att M395X skulle vara snabbare än 980M i något läge.

Dock är inte 980M toppmodellen, det är 980 Notenbook som är ett fullt 980. Skillnaden mellan dessa är att den förra har en TDP på 145 W medan den senare ligger på 165 W så rimligtvis kan inte den förra hålla sin max-turbo lika ofta (de har samma max turbo), men det hänger nog mycket på kylningen (alla desktop 980 med eftermarknadskylare är ju klockad 10-20 % högre än referens).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Ja. Jag sade att det går att uppgradera gpuer, sen att ingen leverantör säljer sådana kort är en annan sak

Okej, då vet jag nivån. Slutar mata nu.. Men tack för diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej. 980Ti finns inte mobilt utförande, utan det ör 980M som är konkurrenten, och de två ligger relativt lika, i vissa scenarion vinner 980M.

Nej, men en iMac är väl inte heller mobil. Det är en stationär model. Att Apple valt att stoppa en GPU för mobila enheter i den är väl en del av dårskapen, eller?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kelthar:

Nej, men en iMac är väl inte heller mobil. Det är en stationär model. Att Apple valt att stoppa en GPU för mobila enheter i den är väl en del av dårskapen, eller?

Dårskap? Nej. Det är pga inovation.
Försök sätta i ett GTX 980 Ti i samma chassi, och kör på fullt. Du kommer inom snar tid få byta både gpu, och skärm. Pga för hög värmeutväcklkng som skadar komponenterna.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skäggig legend

Dags att byta min iPad 3:e gen... fick precis ett minne från Facebook: det var idag jag köade för att få en! x)

Min iPad går nästan inte att avvända längre, så otroligt seg.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Uppgraderade högtalare låter väldigt intressant, Air 2ans är ju skräp. Men hur många använder kameran på baksidan egentligen?

Tyvärr väldigt många. Har aldrig varit på en konsert utan att minst en person tar kort eller filmar med en iPad. Dessutom räcker det att titta på valfri sport med läktare för åskådarna på TV för att se flertalet personer som tar kort eller filmar med en iPad. Det förekommer också i många turistorter.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Tyvärr väldigt många. Har aldrig varit på en konsert utan att minst en person tar kort eller filmar med en iPad. Dessutom räcker det att titta på valfri sport med läktare för åskådarna på TV för att se flertalet personer som tar kort eller filmar med en iPad. Det förekommer också i många turistorter.

Suck vad du har rätt. Var på en "sea world" utställning i Melbourne, tror jag såg 50% av fiskarna genom kortare asiaters Ipads(de höll dem ovanför huvudet, för att nå över första raden med folk).

Sedan är jag lätt förbryllad(med tanke på vilket forum det är så trodde jag folk var intresserade av spec's) över att folk gnäller över prisskillnaderna mellan Air 2 och PRO, IPad pro har 4gb ram, något som visserligen inte nämns men om denna har det också så blir den väldigt mycket mer intressant. Jag har aldrig gillat IOS, men jag använder min Air 2 dagligen och har svårt att tänka mig en bättre padda. Högtalarna suger dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Från Macrumors byer's guide:
model days since update

iMac 160
retina MacBook Pro 307
MacBook 346
MacBook Air 378
Mac mini 522
Mac Pro 823

Inte direkt några fräscha modeller..

Makes me sad Vill gärna ha en ny MacBook Pro 13

Permalänk
Avstängd

Kolla hur smarta dom är, dom bibehåller ett helt ekosystem av tillbehör genom att behålla exakt samma dimensioner i deras nya produkt som deras gamla iPad Air 2.

Sen har dom 256 GB internminne. Varför kan dom göra det, medan alla andra clowner inte kan ha några enheter med 256 GB internminne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Inte alls sant, finns stora skillnader mellan Air och Pro, bara för att de har samma skärmstorlek så är de inte lika.

Nja, så stora skillnader är det inte.

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Nja, så stora skillnader är det inte.

Nähä? Den enda likhet är att båda har 9,7" skärm, men under skalet skiljer de sig avsevärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Nähä? Den enda likhet är att båda har 9,7" skärm, men under skalet skiljer de sig avsevärt.

Ja det ja, men det är väl så självklart att det inte behöver påpekas?

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

Ja det ja, men det är väl så självklart att det inte behöver påpekas?

Så bara för att det har samma skärmstorlek som Air 2 så måste det vara en Air 3 fast de inte är ett dugg lika mer än just skärmstorleken? Du klubbar att alla iPads som har en skärmstorlek på 9,7" är en Air, då klubbar jag att alla datorskärmar som är 27" är en TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlippsyFlipp:

Så bara för att det har samma skärmstorlek som Air 2 så måste det vara en Air 3 fast de inte är ett dugg lika mer än just skärmstorleken? Du klubbar att alla iPads som har en skärmstorlek på 9,7" är en Air, då klubbar jag att alla datorskärmar som är 27" är en TV.

iPad Air vs. iPad Air 2 blir väl lite samma sak? De är inte identiska innanför skalet.

Apple kunde ju iallafall kallat den här modellen för Pro Mini eller något sådant.

Permalänk
Skrivet av Exxovion:

iPad Air vs. iPad Air 2 blir väl lite samma sak? De är inte identiska innanför skalet.

Apple kunde ju iallafall kallat den här modellen för Pro Mini eller något sådant.

iPad Air och iPad Air 2 har mer gemensamt innanför skalet än vad iPad Air 2 och iPad Pro 9,7" har, det enda du lutar dig emot är storleken på skärmen men saknar tydligen kunskapen om skillnaderna på dem.
Varför skulle de döpa den till iPad Pro Mini? Heter 11" MacBook Pro mini? Nä, för det är 2 olika skärmstorlekar att välja på och det står ju hur stor den är, att iPad Mini heter Mini beror inte bara på att den är mindre, utan även klenare processor än den större iPad Air.

Permalänk
Skrivet av FlippsyFlipp:

Så bara för att det har samma skärmstorlek som Air 2 så måste det vara en Air 3 fast de inte är ett dugg lika mer än just skärmstorleken? Du klubbar att alla iPads som har en skärmstorlek på 9,7" är en Air, då klubbar jag att alla datorskärmar som är 27" är en TV.

Fast lägg av nu, skillnaderna inuti (som du menar inte är ett dugg lika) är precis lika stora som mellan iPad Air och iPad Air 2...

iPad Air hade A7 CPU, iPad Air 2 har A8X CPU, iPad Air hade exakt samma upplösning som både Air 2 och den nya Pro 9.7", Air vägde 32g mer än både Air 2 och Pro 9.7", Air hade 1.2MP kamera fram och 5MP bak, Air 2 har 1.2MP fram och 8MP bak.

iPad Air såg dessutom hade ett märkbart annorlunda ska mot Air 2, där Air 2 och Pro 9.7" så vitt jag kan se inte har några större skillnader.

Du får gärna förklara var den stora skillnaden mellan Air 2 och Pro 9.7" ligger, som rättfärdigar att inte bara kalla den Air 3, för när jag tittar på det verkar det ha varit större skillnad mellan Air och Air 2.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Fast lägg av nu, skillnaderna inuti (som du menar inte är ett dugg lika) är precis lika stora som mellan iPad Air och iPad Air 2...

iPad Air hade A7 CPU, iPad Air 2 har A8X CPU, iPad Air hade exakt samma upplösning som både Air 2 och den nya Pro 9.7", Air vägde 32g mer än både Air 2 och Pro 9.7", Air hade 1.2MP kamera fram och 5MP bak, Air 2 har 1.2MP fram och 8MP bak.

iPad Air såg dessutom hade ett märkbart annorlunda ska mot Air 2, där Air 2 och Pro 9.7" så vitt jag kan se inte har några större skillnader.

Du får gärna förklara var den stora skillnaden mellan Air 2 och Pro 9.7" ligger, som rättfärdigar att inte bara kalla den Air 3, för när jag tittar på det verkar det ha varit större skillnad mellan Air och Air 2.

Så processor och skärmstorlek är allt ni jämför? Det är mer än så som skiljer.

Permalänk
Skrivet av FlippsyFlipp:

iPad Air och iPad Air 2 har mer gemensamt innanför skalet än vad iPad Air 2 och iPad Pro 9,7" har, det enda du lutar dig emot är storleken på skärmen men saknar tydligen kunskapen om skillnaderna på dem.

Förklara gärna dessa skillnader, för tittar man på deras specifikationer verkar det vara större skillnader mellan Air 1 och Air 2 än mellan Air 2 och "Air 3".

Syftar du på att hoppet i klockfrekvens är aningen högre mellan Air 2 och 3 än mellan 1 och 2?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |