CS:GO - "no signal" efter ett par sekunder

Permalänk

CS:GO - "no signal" efter ett par sekunder

Har precis byggt klart datorn och den funkar verkar det som. Har dock ett problem, varje gång jag startar upp cs:go så kan jag spela i några sekunder innan bildskärmen blir svart med texten "ingen signal". Vet någon vad detta kan bero på? Har ett GTX 980 och 144hz (ändrat i nvidia settings)

/K

Permalänk
Skrivet av Karim-21K:

Har precis byggt klart datorn och den funkar verkar det som. Har dock ett problem, varje gång jag startar upp cs:go så kan jag spela i några sekunder innan bildskärmen blir svart med texten "ingen signal". Vet någon vad detta kan bero på? Har ett GTX 980 och 144hz (ändrat i nvidia settings)

/K

du får skriva ner alla delarna i datorn.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

du får skriva ner alla delarna i datorn.

verkar ha fixat det nu efter timmars experimentering, får hoppas att det håller, tack dock.

Permalänk
Skrivet av Karim-21K:

verkar ha fixat det nu efter timmars experimentering, får hoppas att det håller, tack dock.

för att andra också ska kunna få hjälp om dom har problem så kunde det vara bra om du skrev hur du löst problemet.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Hade kopplat kablarna mellan grafikkortet och psu´n fel och det var anledningen till att en lampa lyste rött och den andra vit. Efter att ha frågat på ett annat forum sades det att ASUS STRIX 980 korten normalt lyser rött och vitt men så ska det inte vara om man vill uppnå 144hz - i alla fall i cs:go (båda ska lysa vitt). Dock så funkade Windows med en röd lampa på kortet men för att uppnå 144hz så var jag tvungen att få båda att lysa vitt, och det fick jag genom att koppla om. Inget fel på skärmen eller kortet alltså.

Edit: Glömde tillägga att det inte gick att få 1920/1080p med 144hz i csgo med ena lysande rött. Det gick dock att få 144hz med 800/600 men det var ingen lockande upplösning.

Permalänk
Skrivet av Karim-21K:

Hade kopplat kablarna mellan grafikkortet och psu´n fel och det var anledningen till att en lampa lyste rött och den andra vit. Efter att ha frågat på ett annat forum sades det att ASUS STRIX 980 korten normalt lyser rött och vitt men så ska det inte vara om man vill uppnå 144hz - i alla fall i cs:go (båda ska lysa vitt). Dock så funkade Windows med en röd lampa på kortet men för att uppnå 144hz så var jag tvungen att få båda att lysa vitt, och det fick jag genom att koppla om. Inget fel på skärmen eller kortet alltså.

du är inte den första.
tycker det är riktigt märkligt att dom gjort PCI-E kontakten och PW-CPU så lika att dom kan förväxlas varför har dom ens att vissa av hörnen är fasade på plasten om det inte har nån effekt ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

du är inte den första.
tycker det är riktigt märkligt att dom gjort PCI-E kontakten och PW-CPU så lika att dom kan förväxlas

Exakt så tänkte jag också.