Permalänk
Medlem

Mus med bra handflatestöd

Hallå!
Börjar bli dags för en ny mus.
Har i dagsläget en Qpad 5K som jag gillar. Skulle dock vilja ha en mus med aningen mer stöd/utbuktning för handflatan tror jag.
Kollat litegrann på Mionix Castor.
Priset är egentligen oviktigt så länge ja får en mus med bra kvalitet som jag tycker om.

Några tips på fler möss, eller kan Mionix Castor vara musen jag är ute efter?

Mvh Andreas

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Logitech mx revolution.

Permalänk
Medlem

eller så köper du vilken mus du vill. Sen köper du en sån här:
http://www.maxgaming.se/tillbehor-2/47d/duopad-handledsstod-g...

Har en sån och den fungerar bra faktiskt.. Inte till spelande men till allt annat

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Logitech mx revolution.

Finns inte längre, om jag inte har missat något?

Skrivet av Nima2001:

eller så köper du vilken mus du vill. Sen köper du en sån här:
http://www.maxgaming.se/tillbehor-2/47d/duopad-handledsstod-g...

Har en sån och den fungerar bra faktiskt.. Inte till spelande men till allt annat

Verkar omständigt, men är värt att kolla på. För- och nackdelar kontra att ha en permanent kudde på/vid musmattan?
Känns dock som att man först ska hitta en mus som eventuellt klarar jobbet själv.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

@Rydisen:
Den där handledsstödet har du runt din handled som en klocka.. mycket bättre än som ett armledsstöd på musmattan (har en sån med..). Men givetvis så är det bättre om man skulle ha en mus som kunde ha den funktionen. Dock har jag ingen aning vilken typ av mus det skulle vara.. En väldigt stor mus isåfall..
Har själv logitech g700s som är väldigt lik logitech revolution klassikern.. Givetvis en bekväm mus men verkligen ingewt som ersätter ett handledsstöd

Visa signatur

Citera för svar!