Tom Clancy's The Division får systemkrav

Permalänk
Medlem

Känns mer som ett MMO än en skjutare med alla vapen och prylar. Det är realistiskt på grafiken men spelmekanismerna verkar tydligt hämtade från rollspel eller liknande, därför alla kulsvampar till fiender.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Ubisoft gav RB6 Siege en gratis uppdatering med bättre texturer för PC, Om folk nu hade hållit sig uppdaterade om vad Ubisoft håller på med just nu istället för att fastna vid AC Unity så hade det varit lättare att hålla en civil konversation som inte börjar/slutar med "ubishit, skitspel, blir aldrig bra, kommer vara dåligt".

Witcher 3 trailer någon?

Jag tror det kommer bli bra, ända problemet kan vara att deras servrar varit lite undermåttliga.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Ubisoft gav RB6 Siege en gratis uppdatering med bättre texturer för PC, Om folk nu hade hållit sig uppdaterade om vad Ubisoft håller på med just nu istället för att fastna vid AC Unity så hade det varit lättare att hålla en civil konversation som inte börjar/slutar med "ubishit, skitspel, blir aldrig bra, kommer vara dåligt".

Witcher 3 trailer någon?

Jag tror det kommer bli bra, ända problemet kan vara att deras servrar varit lite undermåttliga.

Fast i Witcher 3:s fall så var det ett riktigt riktigt bra spel och då kan man åsidose problemen. Spel som Watch_Dogs hade nerbantad grafik kombinerat med att det inte levde upp till hajpen. Då förstår jag att folk blir väldigt skeptiska när det kommer till Ubisoft.

Själv så tycker jag att spelet verkar högst mediokert.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Fick closed beta invite igår så nu bara väntar jag på att det drar igång..Inte jätte stora förhoppningar på spelet men kan bli kul att testa iallafall

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fast i Witcher 3:s fall så var det ett riktigt riktigt bra spel och då kan man åsidose problemen. Spel som Watch_Dogs hade nerbantad grafik kombinerat med att det inte levde upp till hajpen. Då förstår jag att folk blir väldigt skeptiska när det kommer till Ubisoft.

Själv så tycker jag att spelet verkar högst mediokert.

Jo, men det vet man ju inte förens det har kommit ut och man testar det. Tycker folk hatar bara för att hata istället för att vara objektiva och se vad som händer.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av john7612:

Kom igen nu gubbar. Visst det har blivit lite nedgraderat. Men nu hjälper vi våra svenska grabbar som slitit med det här spelet.

Att grqfiken är seriöst nergraderad (och saker som dynamisk förstörelse är bortplockat) är ju en sak (de har även skippat dynamisk dagsljus och väder, verkar det som).

Det kan man ju förlåta, det är liksom standard att texturerna får 1:16del av upplösningen från tidiga previews, och all ljussättning/bumpmapping etc försvinner.

Men de verkar även ha flyttat 80% av spelet till DLC:s

Alla filmer jag sett på sistonde visar ett spel med typ fem-sex zoner, alla samlade i två kvarter i manhattan, och fiender sin verkar vara lika "roliga" som de i borderlands 2, extreme kulsvampar.

Många av kartorna som demats tidigare är nu borta, om man kollar på kartan på senare videos är hela spelat nu begränsat till fyra kvarter i manhattan.

Antingen har de inte haft tid att göra banorna de tänkte göra, alltså att spelet släpps i förtid, eller så tänker de sälja dem som DLC, vilket är rätt typiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Jo, men det vet man ju inte förens det har kommit ut och man testar det. Tycker folk hatar bara för att hata istället för att vara objektiva och se vad som händer.

Jag antar att du preordrat?

Och jag hatar inte, jag är skeptisk. Att köpa ett spel innan det har varit ute några veckor och blivit recenserat av icke köpta recensenter är en dålig ide.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Skulle vilja ha vad som marknadsförs.

I princip.

Har inget emot att spela spel med riktigt dålig grafik för 2016, i skillnad mot de flesta har jag inte problem med att sitta och spela 3d spel med 20 år gammal grafik än i dag, dock så vill man ju gärna ha vad som används för att locka kunder när riktig gameplay visas och inte är en trailer.

Permalänk
Medlem

Jag har inte direkt följt spelet men googlade lite snabbt på en comparison av E3 trailer och XBONE gameplay och jag förstår inte vad folk klagar på. Det var väl ingen som räknade med att det skulle se ut som i trailern på en liten rutten XBONE?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Friterad:

Hört talas om inställningar? Att dom har krävande inställningar eller ej spelar ju ingen roll för dom som ändå inte kommer använda dessa inställningar. Eller tror du att minimum kraven ökar för att du lägger till möjlgheten att välja bättre texturer exempelvis?

Att ha inställningar för allt ifrån integrerad grafik upp till trippel sli ger dock en ökad kostnad eftersom man måste göra många olika texturer och testa spelet i massor av olika inställningar. Skapar man ett spel med exempelvis avancerad tesselering vill man ju inte att det ska se ut som skit om man stänger av det, kanske är det då mer lönsamt att trappa ner till en lägre maxnivå.

De som spelar på toppgrafik är en liten skara, dock kanske inte här på Swec men det finns en stor värld utanför Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Att ha inställningar för allt ifrån integrerad grafik upp till trippel sli ger dock en ökad kostnad eftersom man måste göra många olika texturer och testa spelet i massor av olika inställningar. Skapar man ett spel med exempelvis avancerad tesselering vill man ju inte att det ska se ut som skit om man stänger av det, kanske är det då mer lönsamt att trappa ner till en lägre maxnivå.

De som spelar på toppgrafik är en liten skara, dock kanske inte här på Swec men det finns en stor värld utanför Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast ta Watch Dogs t.ex. Dom hade höga texturer och allt vad det var, som bara var inaktiverade som någon lyckades aktivera och det visade sig inte alls vara dålig prestanda eller så. Hade det varit en sådan stor kostnad och problem för dom så varför skapa det från första början? Jo för att det inte är ett problem, dom vill bara visa hur snyggt spelet är för att sedan pissa på dom som haft höga förhoppningar och sitter på riktigt bra datorer. Det du säger hade bara varit logiskt om dom inte gjorde så höga texturer och inställningar från första början, men det gjorde dom för att sedan komma med bortförklaringar om att det inte är stabilt eller annat skitsnack.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, problematisk situation.

Folk säger att dom vill ha vad som marknadsförts, oxå drar dom fram en flera år gammal e3 video.

Det är ju inget nytt, att saker ändras efter E3 är ju lika självklart som folk som fortfarande grinar ut i Aftonbladet för att dom fått 20kkr i roaming när dom herrsurfade på semestern...

E3 är ju problematiskt, framförallt så tidigt i utvecklingen. Felet som gjorde var väl att visa spelet ett år eller två för tidigt.
Om dom inte hade smackat på allt dom hade, utan istället hade visat nått som dom trodde dom kunde ro i kand, då hade ni ju sågat spelet direkt vid E3 istället.

För mig spelar det inte så stor roll, jg spelar på PS4:Aså jag har redan kommit tillfreds med den grafiska kompromissen.

Frågan är: är det enbart E3 videon ni känner er lurade mot, eller är den fortsatt marknadsföringen som gjorts även den "felaktig"?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Fan har det tagit åt dagens ungdom? Hänger allt bara på bra grafik nu för tiden?

Falsk marknadsföring i mina ögon. Ubisoft skyltar med E3 2013 grafiken på Steam. Så det är väl det jag får då jag inhandlar spelet?

Överlag så såg spelet mycket roligare ut i gameplayet 2013. Personligen så gillar jag inte att fienden kan ta så pass många kulor. Ska prova betan innan jag säger och tycker för mycket...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snorlena:

Fan har det tagit åt dagens ungdom? Hänger allt bara på bra grafik nu för tiden?

Är långt ifrån bara ungdomar som vill ha bra grafik. Betackar mig för usel grafik. Finns idag och har funnits redan en lång tid möjlighet att göra bra grafik om dom vill.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Friterad:

Fast ta Watch Dogs t.ex. Dom hade höga texturer och allt vad det var, som bara var inaktiverade som någon lyckades aktivera och det visade sig inte alls vara dålig prestanda eller så. Hade det varit en sådan stor kostnad och problem för dom så varför skapa det från första början? Jo för att det inte är ett problem, dom vill bara visa hur snyggt spelet är för att sedan pissa på dom som haft höga förhoppningar och sitter på riktigt bra datorer. Det du säger hade bara varit logiskt om dom inte gjorde så höga texturer och inställningar från första början, men det gjorde dom för att sedan komma med bortförklaringar om att det inte är stabilt eller annat skitsnack.

Hur det är i ett specifikt spel vet jag inte, har inte spelat Watch Dogs exempelvis. Ville lägga fram en teori om varför det inte görs spel med monstergrafik. Ju snävare målsystem man kan göra spelet till, destå billigare. Måste ju dock kombineras med antalet system, är helt klart en balansgång.

Vi får se hur the Division ser ut när det släpps, är nog inte ett spel för mig oavsett, men häftiga effekter är ju alltid häftiga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Är långt ifrån bara ungdomar som vill ha bra grafik. Betackar mig för usel grafik. Finns idag och har funnits redan en lång tid möjlighet att göra bra grafik om dom vill.

Jag ser fram emot att var och en som klagar på folk som har krav på bra grafik är konsekventa och t.ex. skippar Blu-Ray till förmån för VHS när de ska titta på Sagan om Ringen-trilogin.

Permalänk
Medlem

Kollade lite gameplay, och dra åt helvete vad mycket skit det är på skärmen hela tiden, ikoner, livmätare, siffror och skit, och allt i olika färger. Hoppas det går att stänga av iaf 90% av grejerna.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Jag antar att du preordrat?

Och jag hatar inte, jag är skeptisk. Att köpa ett spel innan det har varit ute några veckor och blivit recenserat av icke köpta recensenter är en dålig ide.

Det har jag inte, Bara för att jag tycker det ser intressant ut och inte hatar det innan jag spelar det = preorder?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Det har jag inte, Bara för att jag tycker det ser intressant ut och inte hatar det innan jag spelar det = preorder?

Nej, men du verkar alergisk mot åsikter som inte är positiva. Det brukar indikera preorder.

Min princip: Tro aldrig på hype om spel innan det är ute.

Permalänk

Legend of Zelda - Link to the Past är ett dåligt och buggigt spel, kolla på grafiken!

Denna logiken i tråden alltså <3

Jag kommer vara tyst tills jag får pröva spelet och se med egna ögon hur det ser ut, presterar och hur det är med buggar. Innan dess är det inte lönt att spekulera...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ser ut som ännu ett Ubisoft spel som jag klarar mig alldeles utmärkt utan.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Processorer måste vara det värsta att ha systemkrav till. en 2500k är nästa steget efter en i5 2400 (grundläggande) och 2500k är ju ungefär lika snabb som en (rekommenderad) 3770k.

Med tanke på systemkraven antar jag att den är tänkt för 6 kärnor. Då är det skillnad med amd 3core eller intel med ht. Eller kanske en konsol som har två kärnor som inte man får röra så man har 3 kvar med delade resurser. Lite ellakt kanske men har vart ganska månge spel som rekomederats intel 4 starka eller 6 amd trådar, och sedan 8 amd eller 4 intel med ht de senaste två åren.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kan folk sluta med det där? De flesta klagar bara på att andra klagar..

Ok, tråkigt att dem skalad ner på massa ljus och allt annat ögon godis.. Men seriöst.. Vill du hellre ha ett spel som flyter på eller som crashar?
De skalade väl ner pga att konsolerna ska klara av spelet..

Kommer väl säkert en High Texture DLC senare som rainbow siege gjorde... vem vet.. men sluta boykotta pga nerskalning.. Alla spel nergraderas, för vissa spel syns det bara lite mer.. men det är som sagt fortfarande bara grafik och inget annat.. Det är inget man tänker på när man sitter o spelar ett survival fps.. kolla h1z1.. inte direkt de bästa grafiken.. men nog lirar folk de.. trots de dåliga optimeringen eller det urkassa inventory systemet

Klaga kan jag. Hmm. Då väljer jag Stabilt. Men vätta vi fick inte stabilt eller snyggt. VI fick så mycket problem så att windows kärnan mer eller minndre sänktes. Så man fick vänta "länge" innan man kunde döda processen. så kanske vissa av os tyckte att watshdogs vara lite för BUGGIGT. Hoppas det inte blir så nu, men att påstå att det är överdrivna klagomål baserade på ögongodis som försvan håller jag inte med om. Missförstå mig rätt jag gillar ögongodis, men något som krashar eller buggar är jobbigt. =(

Edit:
Ubisoft har massor trevliga spel, men man blir så trött på bra ider som inte räcker hela vägen utan bara. Är det därdigt? Nej. Men vi skulle ju släppa nu. Ja. Så det är färdigt? Nej det är inte färdigt. Släpp i alla fall så löser vi det senare. (hur ska vi kunna lösa det om ingen vill köpa alfan)

Känns lite så. Har fortfarande inte spelat igenom blackflasg av den anledningen. Hoppade på ca 6månader efter det kom. men men...

Edit2:
Jag hoppas verkligen att det blir bra. Däremot vart besviken så många ggr så jag inte vågar tro på utgivaren längre. Inget förköp för mig denna gång.

Edit: Samanfogning

Skrivet av Hagge:

Självklart.. men tänk på att chansen är stor att det som presenteras i E3 inte spelades i konsol eller något annat.. Det var bara ett klipp..
Som sagt.. det är PRECIS som Mcdonalds.. man får direkt inte burgaren som presenteras på bild.. Tycker att folk borde ha lärt sig det fram tills nu.. seriöst.. Det har varit så sen fan.. Tappat räkningen. Men jo, som du sa.. de skalar ner så att konsolerna inte ska se dåliga ut.. lite annorlunda mot vad jag sa, att konsolerna ska klara det.. men i stort sätt menade jag samma sak

Bara för att man vant sig behöver man väl inte tycka det är okej att köpa grisen i säcken.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Jag har inte direkt följt spelet men googlade lite snabbt på en comparison av E3 trailer och XBONE gameplay och jag förstår inte vad folk klagar på. Det var väl ingen som räknade med att det skulle se ut som i trailern på en liten rutten XBONE?

Kanske alla som har en konsol och aldrig hört talas om (eller bryr sig) varken amd intel eller nvidia? Eller PC masterrace?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Nej, men du verkar alergisk mot åsikter som inte är positiva. Det brukar indikera preorder.

Min princip: Tro aldrig på hype om spel innan det är ute.

Har inte skrivit något sådant, jag sa bara att det är onödigt att hata något bara för att hata. Att vara neutral är inte att tro på hype.

Min Princip: Inget gnäll innan test. Man får helt enkelt se när det kommer ut.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Har inte skrivit något sådant, jag sa bara att det är onödigt att hata något bara för att hata. Att vara neutral är inte att tro på hype.

Min Princip: Inget gnäll innan test. Man får helt enkelt se när det kommer ut.

Det har du i mångt och mycket rätt i. Men jag saknar demos av spel. Så lite vill jag klaga.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Det har du i mångt och mycket rätt i. Men jag saknar demos av spel. Så lite vill jag klaga.

Mycket sant, saknar demos också.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Min Princip: Inget gnäll innan test. Man får helt enkelt se när det kommer ut.

Jag förbehåller mig rätten att gnälla när saker de lovat helt plötsligt försvinner, bara för att säkerligen bli DLC.

Nej, jag kan ju inte vara säker på att de saknade areorna kommer bli DLC, men det verkar rätt troligt. De slog även på stora trumman för saker som dynamiskt ljus (inklusive dag/natt), dynamisk förstörelse, inklusive av mark och så (med filmer om granater som sliter upp små kratrar och så, is och snö som smälter av eldkastare etc), och så hög grafisk kvalite.

Jag tycker att man borde hålla framförallt de större företagen skyldiga att antingen hålla vad de lovar eller komma ut med en ursäkt.

Spelet i sig blir säkert OK eller bra ändå, men det är en väldigt oroväckande trend att de lovar allt på mässor, för att sedan säga "tyvvär, osis, blev inget".

Det här är inte direkt första spelet där det händer.

Ja, de nya konsollerna är rätt lowend. Man måste offra saker. Vi vet det. Men borde inte även speltillverkarna veta det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Bara för att man vant sig behöver man väl inte tycka det är okej att köpa grisen i säcken.

Det är sant, faktiskt Men att vänja sig håller dig från att bli besviken igen.. Och grisen i säcken kanske blir något bättre senare. Som tidigare nämnts. Ubisoft måste börja prioritera annorlunda och en nedskalning på spelet utan att ens säga något.. En press release, eller något på twitter, är inte vägen o gå.. Nu börjar jag gå emot det jag tidigare sa, vilket var att man inte ska förvänta sig saker från e3.. Men nu när vi snackar om att vänja oss.. Ubisoft måste visa ett annat spelkort i marknaden för att börja få folks förlitande igen.. Det är absolut inte ok o va nöjd med grisen i säcken.. och därför köper man inte säcken överhuvudtaget tills grisen byts ut.. I ubisofts spår, så byts den alltid ut försent och folk har då redan slutat spela det..

Permalänk
Medlem

Desto mer jag sett och läst om spelet desto mer ointressant har det tyvärr blivit. Det hade ju en otrolig hype när det först presenterats inte minst på grund av Snowdrop engine men nu känns det meh.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p