Asus ultrabreda och välvda gamingskärm ROG Swift PG348Q butikslistas

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Precis som din nuvarande ROG Swift och alla skärmar vi säljer har även denna 3 års garanti

PG-serien har även 12 mån ZBD-garanti.

http://www.asus.com/support/Warranty/13/22/0/2/i2sjjORoHRBCxd...

Ok, det är ju bra iofs. Tog infon härifrån:

http://www.inet.se/produkt/2200035/asus-34-rog-swift-pg348q-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Precis som din nuvarande ROG Swift och alla skärmar vi säljer har även denna 3 års garanti

PG-serien har även 12 mån ZBD-garanti.

http://www.asus.com/support/Warranty/13/22/0/2/i2sjjORoHRBCxd...

Ja precis, jag har bara läst 3 års garanti överallt, vet inte var 2-års-uppgiften kommer ifrån.
Köper man med SEB MasterCard får man ytterligare 1 års garanti dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Varför tror designers att folk som lägger 10k+ på en skärm är 12 år gamla?

Designers tror 12-åringarna har föräldrar som pröjsar.

Är det foten man inte gillar så är det en smal sak att byta den. Har själv inte använt originalfot på flera år.
Once you go ergotron... eller något sånt...

Värre är väl isf Acer's variant X34 som har "PREDATOR" tryckt på framsidan. Hjälper inte att byta fot där inte

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag gillar foten.
Men ljusloggan ner i bordet är pinsam.

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk

Är det inte mest designen som skiljer sig åt mellan Acers och Asus skärm? har för mig om att jag läst att det är samma paneler i båda två?
Sitter själv med en Acer x34'a och enda felet med den är en släng av bleed, men så länge jag inte sitter i ett kolsvart rum så syns det inte. Inte efter man haft skärmen och vant sig

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Daumier:

Men men... Utan krims krams är den ju inte G4MING 1337

(Kan för sakens skull tillägga att jag tycker om designen, även om jag också känner att det är lite väl många sci-fi skärmar nu)

Ska egentligen inte klaga, bra de pushar för PC gaming men det finns bättre designer för det imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det är en ganska extrem design och det är sånt som funkar på mässor och som många amerikaner gillar så jag är inte förvånad. Hade själv velat se en mera sparsmakad stilren design så som samsung ofta har, funkar bättre i hemmet. Åtminstone i mitt hem. Är sedan själv inget fan av asymmetrisk fötter heller, OCD människan i mig får mupp. Vill helst att allt ska vara symmetriskt.

Är väl nästan dags att man börjar sälja så här dyra skärmar utan fot? Eller med fot som tillbehör? Lite tråkigt att behöva köpa en fot som ser ut att kosta +500kr när man inte gillar den och den kanske bara kommer ligga kvar i lådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

2 års garanti från Asus, trooooligt!

Finns inte en chans att man skulle sprätta iväg femsiffrigt för en skärm med ett sånt dåligt serviceavtal.

Höh? Just ASUS premium-spel-skärmar har ju jättebra serviceavtal. Vad pratar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Det är ingen ide att börja prata om sånt där, placebo hit och dit osv. Folk uppfattar saker olika.
Det finns en snubbe på tuben som blindtestar frekvenserna 60/120/144hz i Battlefield 4, han kör säkert 20st olika test och prickar rätt på samtliga.

Nej kan så vara. Att det är skillnad mellan 60 o 120 är det ingen tvekan om. Det är skillnaden mellan de andra stegen ja finner lite svårare. Blir helt enkelt att prova själv snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot en test av denna :)!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

nVidia GTX 980 titanium (Strix) l i5-4670k l NZXT X41 Kraken l Asus Z97I-plus l Corsair Dominator Platinum 16 GB DDR 3 l Samsung 850 Pro 256 GB SSD l ADATA Premier Pro SP900 128 GB SSD l EVGA Supernova G2 750 gold l Evolv mitx window l

ASUS VG248QE 144 HZ l Sennheiser PC 360 G4ME l Mionix Avior 8200 l Corsair Strafe RBG

Permalänk
Medlem

Kul att en del resonerar att det är mycket pengar för en skärm, den del som man använder mest av allt, det man faktiskt ser. Det är som folk som köper förstärkare för 10 tusentals kronor och sen köper högtalare för en bråkdel och tror att det fortfarande blir bra ljud 😄.
Kan inte nån förklara logiken att lägga 15000 på en dator men bara kanske 3-4000 på skärmen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Höh? Just ASUS premium-spel-skärmar har ju jättebra serviceavtal. Vad pratar du om?

Både Inet och Komplett anger enbart 24mån.

3år är annars inte jättebra, det är bara okej. Eizos 5år, är en mer riktig trygghet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

100Hz är samma upplevelse som 120/144Hz.

Nej.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

väntar på HDR skärmarna senare i år.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är ju bara att köra på 3840 × 2160 eller liknande om du vill ha mer åt båda håll, kommer nog 120hz skärmar snart kan man hoppas

Annan upplösning ändrar inte faktum att det är dålig aspect ratio om man ska göra något annat än glo på TV innehåll som är vanligen 16:9 format. Speciellt med jävla ribbon som börjar bli populärt även för CAD är det trångt som fan i höjdled om man inte ska enorma skärmar med då blir pixelstorleken hög och man tappar meningen med hög upplösning (det man vill ha är hög DPI och inte bara hög antal pixlar).

Permalänk
Medlem

För liten. Har man en gång börjat kört 37 tum så vill ma inte ha mindre. Sen är det en jäkla skillnad mellan olika skärmar i 60 hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Fick ett dåligt exemplar min skärm funkade inte i 100hz med överclockning det började flicker. Sen gillade jag inte hur den såg ut plastig baksida. Denna har lite mer metallic look feeling. Och hoppas denna har mindre blb.

Ah, ok. Tack för svar

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Inom kategorin gamingprodukter är det här bland den snyggaste jag sätt. Inget jag vill ha på mitt skrivbord men betydligt snyggare än vad jag väntar mig produkter med samma målgrupp.

Permalänk
Medlem

2560*1440p @ 60 Hz får funka ett tag till. Jag lever lyckligt ovetande om hur härligt >100 hz är!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av GooGeL:

Både Inet och Komplett anger enbart 24mån.

3år är annars inte jättebra, det är bara okej. Eizos 5år, är en mer riktig trygghet.

Köp Eizo 144Hz Freesync 2560x1440 då

Bara 12500kr

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Annan upplösning ändrar inte faktum att det är dålig aspect ratio om man ska göra något annat än glo på TV innehåll som är vanligen 16:9 format. Speciellt med jävla ribbon som börjar bli populärt även för CAD är det trångt som fan i höjdled om man inte ska enorma skärmar med då blir pixelstorleken hög och man tappar meningen med hög upplösning (det man vill ha är hög DPI och inte bara hög antal pixlar).

Jag får plats med mycket mer på min skärm med uhd än fullhd är ju bara att inte skala gränssnittet helt.
Sen heter det ppi på skärmar och dpi på tryckta saker om jag inte minns fel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag får plats med mycket mer på min skärm med uhd än fullhd är ju bara att inte skala gränssnittet helt.
Sen heter det ppi på skärmar och dpi på tryckta saker om jag inte minns fel.

Om du använder samma antal pixlar men med högre upplösning (samma storlek på skärmen) blir saker väldigt små och största fördelen av högupplösning, text blir betydligt skarpare och lättare att läsa, försvinner. Sedan är inte alla i tonåren och har perfekt syn heller

Edit: Betydligt fler har hört DPI än PPI och förstår den termen rätt i sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Om du använder samma antal pixlar men med högre upplösning (samma storlek på skärmen) blir saker väldigt små och största fördelen av högupplösning, text blir betydligt skarpare och lättare att läsa, försvinner. Sedan är inte alla i tonåren och har perfekt syn heller

Edit: Betydligt fler har hört DPI än PPI och förstår den termen rätt i sammanhanget.

Jo visst blir det smått om man kör 100% skalning. Men jag kör oftast 125% eller 150% då blir grejerna mindre än på 200% som gör sakerna lika stora som på en Full HD skärm av samma storlek. Så jag får mer utrymme och bättre skärpa.
Kan ladda upp lite sceenshots så ser du skillnaden. http://imgur.com/a/2ZQ52 Där kan du kika lite på 100 , 125, 150, 175 och 200% skalning jag har enbart ändrat i slidern och inte optimerat dock men jag tror absolut inte en äldre skulle ha problem med att läsa på 150%.

Angående DPI/PPI spelar det inte så stor roll men nämnde det bara ifall du inte var medveten om det

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Många som verkligen inte gillar designen. Personligen tycker jag den är rätt fräck, lite steampunkaktig och bra mycket snyggare än andra gamingprylar.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att asus har bättre kvalitetskontroll på denna jämfört med deras pg279q . alltså nya swiften.. Bara läsa lite i tråden om skärmen här eller på andra forum för att se hur stor omfattning av problem det var med den.. Lösa paneler mycket backlightbleed och otroligt mycket ipsglow.
Själv lämna ja tillbaka min skärm efter ett byte.. Är sugen på denna skärmen men håller tummarna att de faktiskt har lite koll på produktionsresultatet denna gången..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrFisk:

Inom kategorin gamingprodukter är det här bland den snyggaste jag sätt. Inget jag vill ha på mitt skrivbord men betydligt snyggare än vad jag väntar mig produkter med samma målgrupp.

Skrivet av Bascule666:

Många som verkligen inte gillar designen. Personligen tycker jag den är rätt fräck, lite steampunkaktig och bra mycket snyggare än andra gamingprylar.

Jag måste visserligen hänga min på väggen eftersom mitt nya skrivbord bara är 60 cm djupt, men jag tycker designen på skärmen är riktigt fin. Kan ju inte bli mer stilren än så här.
Foten är lite kanske lite väl riktad mot gamers, men det är väl gamers som köper denna främst. För användare som vill öka sin produktivitet i Win 10 så kanske man kan nöja sig med t ex Samsungs 790C för halva priset.

Ful som vägghängd?

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att designen faktiskt är rätt cool.. Fötterna är inte alls så hemska när man kollar på youtube videos från CES. Alltså det hemska är ljuset men det går att stänga av.
Asus ROG är riktigt tunga faktiskt.. Alltså youtuba deras sortiment dom kommer med.. Skärmen, moderkorten, MUSEN!! hörlurarna.. Riktigt tunga grejjer.. Fet design.. Jag kommer klippa både musen hörlurarna och kanske skärmen och tangentbordet också..
Och nej jag är inte en liten spelpojke i högstadiet.. Ja skiter i om grejjerna ser för flashiga ut för vuxna.. Jag har min mancave med datorn och där e min space.. Dock om man hade behövt ha allt i sitt vardagsrum kan jag förstå att det kanske inte ska vara för flashiga saker.. Men tjejjen har inte att göra i min mancave ..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dinoman:

Sen har du den lilla detaljen att driva en 3K-skärm i 100Hz.

Förlåt? Jag har inte skrivit någonting som har med det att göra. Skrev bara om hur skillnaden mellan 100 och 144 Hz upplevs.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan ladda upp lite sceenshots så ser du skillnaden. http://imgur.com/a/2ZQ52 Där kan du kika lite på 100 , 125, 150, 175 och 200% skalning

Varifrån kommer allt det random vita runt själva screenshotsen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varifrån kommer allt det random vita runt själva screenshotsen?

Jag som klanta mig tog screenshot och kopiera direkt in i paint utan att tänka på att "målarduken" var väldigt stor som förval upptäckte inte förrän jag redan laddat upp så lät det vara. Men man ser ju i alla fall vad jag menar hoppas jag

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb