Kan inte start om datorn, det händer inge typ

Permalänk

Kan inte start om datorn, det händer inge typ

Efter att jag hade kört windows 10 update så kan jag inte start datorn funkar inte heller när windows försöker, utan tvungen att cutta strömmen och sedan slå på den igen, vad kan ha hänt?

Vad tusan nu tar det 5 min innan den stänger av sig själv....

Undra om man ska göra en clean installl,,

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Efter att jag hade kört windows 10 update så kan jag inte start datorn funkar inte heller när windows försöker, utan tvungen att cutta strömmen och sedan slå på den igen, vad kan ha hänt?

Vad tusan nu tar det 5 min innan den stänger av sig själv....

Undra om man ska göra en clean installl,,

Vad händer då, kommer du in i Windows? Fel meddelanden?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Vad händer då, kommer du in i Windows? Fel meddelanden?

Händer typ ingenting, skärmen och usb t-bordet stänger ner, inga meddelanden, chassi fläkten fortsätter rulla på. Jäkligt märkligt.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Har kör msconfig och bockar i normal start, efter att jag har startat om datorn manuellt så står det fortfarande selektiv start....

visst ser det märkligt ut? Det där med att den inte kan använda ursprungligt startkonfig...

Kan det vara något med detta som orsaker mitt problem?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Kör en clean install, de är väll ändå rekomenderat efter man uppgraderat till W10.. Borde ju lösa problemet. Går säkerligen fortare att installera W10 än att felsöka och greja runt..

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Skrivet av knoxz:

Kör en clean install, de är väll ändå rekomenderat efter man uppgraderat till W10.. Borde ju lösa problemet. Går säkerligen fortare att installera W10 än att felsöka och greja runt..

Det var en "clean" w10 install från inet,,, men får väl kanske testa det då som sista utväg. Eller så får man strunta i och bota om datorn så mycket...

Läste på något forum att det alltid är batteriet som felar, men det verkar ju skumt på en ny dator...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none