Årets datorspel 2015!

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag tolkar det som att de inte kvalade in.
Ingen tänkte på dem, nämnde dem.
Det säger en del vad forat tycker om dem

Black Ops 3 är det bästa cod:et hittills imo, har spelat sen cod mw..
AC Syndicate har jag ingen aning om men jag vet att de flesta som köpt Battlefront i min kompis krets är sjukt nöjda.

Permalänk
Medlem

Cthulu61

@Firkraag:
Hej tack för svaret.
Jag brukar veta vad jag håller med på och gör.
Att jag blivit hackad är väl inte troligt, men det kan ju vara nån som har varit hemma hos mig.
Alternativt att jag när jag skickade in min röst råkade dubbelklicka på skicka inknappen.

Ha en bra jul önskar
Cthulu61

Visa signatur

Asus Maximus VIII , Intel 6700K, Asus gtx 1080 Strix A edition.

Permalänk
Hedersmedlem

Utan tvekan Fallout 4. På andraplats hamnar GTA V.

The Witcher 3 tycker jag va rätt trist faktiskt, besviken.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har väl debatterats innan men hur kan GTA V vara med på listan? "Inga remakes" var ju ett krav och GTA V släpptes ju 2013.

GTA V till PC är väl ingen remake. GTA V till PC var väl under utvecklingen redan långt innan det släpptes till de gamla konsolerna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MacAllan:

Man kanske då inte heller skall kalla omröstningen för Årets Spel eftersom det definitivt inte kommer spegla detta

Förstår inte riktigt vad du menar, om årets spel hade funnits bland övriga titlar så hade väl då också rösterna visat det? Verkar som att många hade tyckt det var fördelaktigt om jag listade hela 2015's katalog utav PC spel. Det är även många som har gjort det tydligt att det inte är så viktigt att vara opartisk sålänge som alla AAA titlar går att rösta på. Hade jag vetat det i förväg så hade jag förmodligen petat in några extra men då tror jag tråden hade varit fylld med kritik ändå även om det inte var från samma medlemmar.

Är inte riktigt min mening att verka brysk för jag svarar gärna på kritiken men alternativet hade ju varit att även detta året varit utan en omröstning helt då jag inte ansåg att jag hade tid med hålla i nomineringstrådar. Men det är möjligt att jag gör nästa år.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Witcher 3, GTA V & Fallout 4

Visa signatur

| Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB | ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 OC | ASUS Z170 MAXIMUS VIII HERO | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | Fractal Design Define R5 Titanium | Samsung 950-series PRO 512GB M.2 NVMe | Seagate Desktop SSHD 2TB 5900rpm 64MB | Corsair RM750x 750W | ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Förstår inte riktigt vad du menar, om årets spel hade funnits bland övriga titlar så hade väl då också rösterna visat det? Verkar som att många hade tyckt det var fördelaktigt om jag listade hela 2015's katalog utav PC spel. Det är även många som har gjort det tydligt att det inte är så viktigt att vara opartisk sålänge som alla AAA titlar går att rösta på. Hade jag vetat det i förväg så hade jag förmodligen petat in några extra men då tror jag tråden hade varit fylld med kritik ändå även om det inte var från samma medlemmar.

Är inte riktigt min mening att verka brysk för jag svarar gärna på kritiken men alternativet hade ju varit att även detta året varit utan en omröstning helt då jag inte ansåg att jag hade tid med hålla i nomineringstrådar. Men det är möjligt att jag gör nästa år.

Det är inte heller min mening att vara brysk för att jag kommer med kritik, men som du själv är inne på så kan man inte ha en omröstning av årets spel om inte samtliga AAA titlar finns med att rösta på (oavsett vad dom får på metacritic), men det gör dom inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja före min del blir det lätt Ori and the blind forest, inte ofta bra metroidvania spel som inte använder sig av retrografik samt har riktigt tighta och bra kontroll släpps.

Kan inte vänta tills nysläppet kommer med mer innehåll.

Vet du vad nysläppet innebär i detalj? Kommer spelet kanske släppas för fler plattformar? Det är ju utvecklat i Unity (liksom Cities: Skylines som flera i tråden gillar) så möjligheterna är rätt stora gällande detta.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Heroes 3 är ju nog bättre ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Har väl debatterats innan men hur kan GTA V vara med på listan? "Inga remakes" var ju ett krav och GTA V släpptes ju 2013.

GTA V (PC) släpptes 2015. Tråden heter ju "Årets datorspel 2015!"

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Får nog säga Fallout 4, det har gett mig flest speltimmar trots att det släpptes i november. Väntar på mitt 390x så jag kan spela Witcher 3, MGS V och Mad Max.

Shadowrun: Hong Kong kom ju också och verkar bra, men trots att jag förhandsbokat alla Shadowrun-spelen så har jag inte spelat något av dem mer än någon timme.

Juryns specialpris går till Her Story, som vågade prova något nytt. Det tog inte många timmar att klara, men vill man hitta alla ledtrådar så lär det ta många, många timmar.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Vet du vad nysläppet innebär i detalj? Kommer spelet kanske släppas för fler plattformar? Det är ju utvecklat i Unity (liksom Cities: Skylines som flera i tråden gillar) så möjligheterna är rätt stora gällande detta.

Troligtvis inte då utgivaren av spelet är Microsoft så lär det inte komma till någon mer konsol än Xbox one, men du har det alltid till PC och kräver inte en speciellt stark maskin för att köra det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Även om det var många saker jag inte gillade med det (konsol-kontroller, inte riktig VATS m.m.) så måste jag ändå säga att Fallout 4 är det spel jag spelat mest!

Witcher 3 var imponerande men striderna kändes för stressiga (Turbaserad Witcher kanske skulle vara nåt? ).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@Firkraag Bra initiativ och bra lista!

Edit: Tog bort sista kommentaren. Det är ju juletid trots allt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Rich:

Utan tvekan Fallout 4. På andraplats hamnar GTA V.

The Witcher 3 tycker jag va rätt trist faktiskt, besviken.

Oooh, vi har en liten rebell ibland oss.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Elite Dangerous var ju efterlängtat eller släpptes det förra året? Kerbal Space Program kan man ju inte nog tala sig varm över, inlärningskurvan är dock avskräckande för de flesta. men the Witcher 3 fick min röst.

Bra rollspel går aldrig att slå...Fallout femti-elva hamnar i samma kategori som GTA-sjuttiotolv.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Av de jag spelat så är Fallout 4 tveklöst en magnitudordning bättre.

GTA V är ett "meh" för min del (den enda egentliga behållningen är nog Trevor), och Witcher 3 har jag inte spelat (men har påbörjat 1:an, som jag personligen tycker suger hårt men det är ju gammalt, och ska köra ikapp).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Lade min röst på Fallout 4. Dock ska det nämnas att det tar några timmar googlande och youtube-tittande för att hitta och lösa alla de problem som finns i spelet med låsningar och buggar.
Men när det är fixat är det riktigt kul. Inte haft så kul på säkert 10 år, sedan RPG-spelet KOTOR kom till PC

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd

Arma 3 med Sa-Matra Wasteland på Chernarus kartet:) Endeløs moro.

Spillmessig er dette det spillet som er mest moro. Selve kvaliteten på Arma 3 som sådan er heller tvilsomme greier.

Permalänk
Medlem

Witcher 3, imponerande grafiskt samtidigt som spelmekaniken rent tekniskt slår allt annat. Stridssystemet är väl genomtänkt med mycket variation, överlag en väldigt varierad värld som upplevs av mig som levande. Mitt största klagomål är väl kanske att hästen är lite smått efterbliven.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Skrivet av thorsama:

Witcher 3, imponerande grafiskt samtidigt som spelmekaniken rent tekniskt slår allt annat. Stridssystemet är väl genomtänkt med mycket variation, överlag en väldigt varierad värld som upplevs av mig som levande. Mitt största klagomål är väl kanske att hästen är lite smått efterbliven.

Lol, Han må vara efterbliven. men ta mig tusan om han inte kommer direkt, när man visslar på honom, vars hän man än befinner sig.
Inget snack där om "Jag skall bara"
BFF gör det honom till.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Fallout 4 var mer av the same, MGSV var kul men tröttnade snabbt, Witcher har jag bara hunnit börja spela, coolt men långtråkigt.
Vad blev den otippade vinnaren från mig då?
ROCKET LEAGUE! Speligaste spelet ever!

Permalänk
Medlem

Om man måste välja en utav de där så är det ju såklart GTA V.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

För mig är det nog Life is strange, helvete vilken bra story.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Oooh, vi har en liten rebell ibland oss.

Skulle jag inte vilja påstå, tyckte bara att spelet inte var speciellt underhållande.

Eller försökte du bara vara sarkastisk?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Mest spelat indiespel med oldschool touch, moderna AAA-titlar tilltalar mig ytters lite. För mig får det nog bli Satellite Reign även om det mycket beror på ens nostalgiska minnen från Syndicate.

Permalänk
Medlem

GTA V och Cities: Skylines för min del

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Troligtvis inte då utgivaren av spelet är Microsoft så lär det inte komma till någon mer konsol än Xbox one, men du har det alltid till PC och kräver inte en speciellt stark maskin för att köra det.

Nä, troligtvis inte. Men det har hänt att Microsoft släppt spel till annan än Windows och Xbox. Halo är ett exempel. Men visst, jag köpte ju Windows också ibland, så inget större problem.

Ändå nyfiken på vad nysläppet innebär ...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Lol, Han må vara efterbliven. men ta mig tusan om han inte kommer direkt, när man visslar på honom, vars hän man än befinner sig.
Inget snack där om "Jag skall bara"
BFF gör det honom till.

Haha ja det gör han då fan, mest pålitliga "fordon" jag haft i något spel. Såväl ute på en ö som i de djupaste skogarna, hur han nu tar sig runt så snabbt kan man bara spekulera i!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Rich:

Skulle jag inte vilja påstå, tyckte bara att spelet inte var speciellt underhållande.

Eller försökte du bara vara sarkastisk?

Njae det var mest att du uttrycker en impopulär åsikt.

Själv anser jag att Witcher 3 är ett av de bästa spelen jag har spelat på väldigt, väldigt många år. Det är något med inlevelsen och detaljerna som är så välarbetade. I jämförelse med Fallout 4 t.ex. så är Witcher 3 mycket bättre, därmed inte sagt att Fallout 4 är dåligt.

Jag är ju å andra sidan en fan av RPG-spel och är man inte det så kan jag förstå att man kanske inte blir så exalterad.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt