Permalänk
Desk Master

Behöver 4-5 axlad fräs.

Hej vet någon vart jag kan vända mig behöver en 4-5 axlad fräs för att göra en akryl reservoir har alla solidworks ritningar etc färdiga.

Tack på hörhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

Hej vet någon vart jag kan vända mig behöver en 4-5 axlad fräs för att göra en akryl reservoir har alla solidworks ritningar etc färdiga.

Tack på hörhand

Sök efter verkstadsföretag eller fräsning på Eniro. Jag antar/hoppas du är medveten om att det kommer bli jävligt dyrt?

Permalänk
Desk Master

@cheben:

lär väl bli i 5000 kronors klassen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dessa kanske kan vara någonting?
http://www.essell.se/5-axis/
Annars tror jag Google/Eniro är det enklaste för dig.

Permalänk
Medlem

5000krs klassen låter väldigt billigt, kanske om du vänder dig till något företag i kina.
Förarbetet kan bara det gå loss på 5000kr, med CAMning etc.

Mest så du inte blir chockad med offerterna sen.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Desk Master
Skrivet av ODDNAME:

5000krs klassen låter väldigt billigt, kanske om du vänder dig till något företag i kina.
Förarbetet kan bara det gå loss på 5000kr, med CAMning etc.

Mest så du inte blir chockad med offerterna sen.

Tack, jag har gjort allt förarbete så att säga men det är klart den kan bli dyrt men sen å andra sidan så lider man ju ti själen då man betalar 20kr för en kaffe också. Det är väl det samhället vi lever i

Visa signatur
Permalänk
Desk Master
Skrivet av Sarynoth:

Dessa kanske kan vara någonting?
http://www.essell.se/5-axis/
Annars tror jag Google/Eniro är det enklaste för dig.

Tack kollar upp detta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Behöver du verkligen 4 eller 5 axlat? Begränsar ju utbudet lite grann iaf och prisbilden stiger lite.
Som andra sagt tror jag 5000 är lite i underkant. Beredningen måste göras och den kan du inte göra i förväg då du inte vet vilken maskin det är, vilka verktyg som kommer användas, verktygspositioner, maskinspråk m.m.
3d-modeller samt ritning är ju bra förberedelse dock!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

Tack, jag har gjort allt förarbete så att säga men det är klart den kan bli dyrt men sen å andra sidan så lider man ju ti själen då man betalar 20kr för en kaffe också. Det är väl det samhället vi lever i

Fast med förarbete menar jag ställkostnader, CAM-beredning etc. Det är inte billigt eller snabb-fixat när det kommer till 5 axlar

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med en skola som har industritekniska programmet.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max