Apple lanserar Iphone 6S och Iphone 6S Plus

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Iphone 6S och Iphone 6S Plus

Det blir två nya telefoner när Apple presenterar flaggskeppen Iphone 6S och Iphone 6S Plus. Bland nyheterna märks tryckkänsliga skärmar, trimmade kameror och uppgraderade kretsar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser trevlig ut. Samma prismodell med nya funktioner

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Hedersmedlem

Skall bli intressant och se hur det blir med 3d touch

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

vah? snart 6s plus s också eller?

Permalänk
Medlem

3d touch biten borde väl gå att implementera genom att bara hålla fingret på samma punkt en längre tid egentligen? Visst de är ju mer avancerat än så men första steget borde de gå att lösa så med andra menar jag nog..

Permalänk
Medlem

Batteritiden är ju fortfarande extremt låg;
Min 3år gamla sony z1 har 850h standby

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Är det jon-dopning eller jon-doppat glas?

Permalänk
Medlem

Det enda som jag såg var att det nu finns en rosa iPhone. Kul med rosa 👍

Permalänk
Medlem

3D Touch verkar vara riktigt schysst! Däremot väntar jag tills Iphone 7 kommer är nöjd med min 6 Plus även fast skärmen är sprucken.

Permalänk
Medlem

Vars har ni fått tag på RAM minnes specifikationerna?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Whaaaat? Apple lägger in 2gig ram istället för 1? De va ju inte alls något som va nödvändigt för typ 2 år sedan..

De va ta mig f*n på tiden... Dock förvånad att de tog så lång tid som sagt...

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Blir en sådan så frun får ta min 5S. Hennes är katastrof så nu får hon en till att ha sönder. Varför hittade man inte en likasinnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Är det jon-dopning eller jon-doppat glas?

Jon-dopning - Joner skjuts in mellan glasskivans atomer och förstärker därmed glasets hårdhet, genom att höja det interna trycket mellan atomerna.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Jaså nu går dom upp i vikt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

vah? snart 6s plus s också eller?

Va? Den heter redan 6S Plus. Nästa blir antagligen 7 Plus, om de fortsätter med Plus.

Skrivet av RossoRed:

3d touch biten borde väl gå att implementera genom att bara hålla fingret på samma punkt en längre tid egentligen? Visst de är ju mer avancerat än så men första steget borde de gå att lösa så med andra menar jag nog..

Det är redan så att hålla in en längre tid ger andra alternativ. Förstår inte riktigt meningen med 3D Touch.

Permalänk
Medlem

Suck det är verkligen bara Apple som fattat att det är någon meningen att gå upp i högre upplösningar än 1080p. Bra jobbat ni andra nu blir ni överkörda igen.

Permalänk
Medlem

Hmm... ska man behålla sin 5:an 1 år till eller slå till på 6S...
Hade hoppats på att dem gjort något med batteritiden.
Ett par "wow" grejer men min 5:a är i bra skick och inte ens sprucket glas efter snart 3år.

Nya Apple TV blev jag dock riktigt sugen på. Får se hur pass bra det funkar när det kommer ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Whaaaat? Apple lägger in 2gig ram istället för 1? De va ju inte alls något som va nödvändigt för typ 2 år sedan..

De va ta mig f*n på tiden... Dock förvånad att de tog så lång tid som sagt...

Det har vart nödvändigt på minnesätande operativsystem ja.
Mer ram har inte behövts. Jag undrar på vilket sätt hade en iPhone 6 blivit bättre med mer RAM? Är du en sån där geek som benchar din telefon och automatiskt tror att den är bra för att den har bra specs?
Operativsystemet är 70% av en telefon och hur telefonen fungerar i praktiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RossoRed:

3d touch biten borde väl gå att implementera genom att bara hålla fingret på samma punkt en längre tid egentligen? Visst de är ju mer avancerat än så men första steget borde de gå att lösa så med andra menar jag nog..

3D Touch verkar ha flera nivåer, så du kan trycka lätta för att få upp en preview av tex ett mail och sen trycka hårdare för att få upp det på riktigt. Det är svårt med bara tid. Sen är det rätt segt att sitta och vänta på att man har tryckt tillräckligt länge för att den ska förstå. Jag har också en förmåga att stanna med finger/tumme på skärmen när jag läser vilket skulle trigga context-menyn när jag inte vill om den baserades på tid.

Ska bli intressant att testa, jag tror det kan funka bra. Apple brukar sällan släppa saker som funkar halvdant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RossoRed:

3d touch biten borde väl gå att implementera genom att bara hålla fingret på samma punkt en längre tid egentligen? Visst de är ju mer avancerat än så men första steget borde de gå att lösa så med andra menar jag nog..

Den funktionen finns redan i Android, som en typ av "höger klick". Tänkte först just detta men med tanke på att det verkar finnas fler nivåer av tryck man kan göra så verkar det finnas en hel del intressant funktionalitet. Kommer kunna vara riktigt intressant på en iPad.

Kommer antagligen hålla mig kvar på Android, det lär ju inte dröja allt för länge tills samma funktionalitet kommer dit.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Intressant att de gör den tjockare och tyngre, trodde det var ett no no i branschen.
Lät som intressanta nyheter dock, själv är jag Androidanvändare så hoppas de bästa bitarna smittar av sig till mina enheter..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Precis vad man förväntat sig på alla punkter egentligen... Så jag kan väl inte säga att jag är missnöjd i alla fall. Bara färgen som var en smula otippad för min del, men den syns ju ändå inte eftersom iPhone 6 är hal som en ål utan skal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Borde vara förbjudet att släppa ett flaggskepp med mindre än 32gb intern lagring.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Whaaaat? Apple lägger in 2gig ram istället för 1? De va ju inte alls något som va nödvändigt för typ 2 år sedan..

De va ta mig f*n på tiden... Dock förvånad att de tog så lång tid som sagt...

Live Photos lär kräva en stor buffert och därför mer RAM. Finns ingen anledning att ha 3, 4 eller 128GB RAM så länge man inte har någon användning för det.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Tror jag missade skillnaden mellan 3D Touch och Force Touch. Principiellt är det väl samma sak, men känner 3D av fler trycknivåer eller hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

3D Touch verkar ha flera nivåer, så du kan trycka lätta för att få upp en preview av tex ett mail och sen trycka hårdare för att få upp det på riktigt. Det är svårt med bara tid. Sen är det rätt segt att sitta och vänta på att man har tryckt tillräckligt länge för att den ska förstå. Jag har också en förmåga att stanna med finger/tumme på skärmen när jag läser vilket skulle trigga context-menyn när jag inte vill om den baserades på tid.

Ska bli intressant att testa, jag tror det kan funka bra. Apple brukar sällan släppa saker som funkar halvdant.

Huawei Mate S har också tryckkänslig skärm, dock "Force touch" som marknadsföringsnamn istället för Apple 3D touch...
Säkert en trevlig funktion när man får använda det, har aldrig känt att jag behöver det bara.

Permalänk
Medlem

Är så grymt trött på fanboys som ska racka ner på "det andra lagets" produkter bara för att man är för fattig för att skaffa en själv.

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Kollade nyss på eventet. Alltså jag vet i fan... Apple har en del schyssta innovativa idéer att komma med, men lyssnar mobiltillverkarna verkligen på vad vi konsumenter vill ha? Stöd för trådlös laddning. IP klassat vattenskydd, NFC, eller varför inte det svarta fåret - längre batteritid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av All3z:

Borde vara förbjudet att släppa ett flaggskepp med mindre än 32gb intern lagring.

De som vill ha 16gb köper 16gb, de som vill ha mer köper en tele med mer. Frågor på det?

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Apple, Android.... hmmmm.

Vet verkligen inte vilken som blir min nästa. Finns godbitar. En del ute nu. Men jag är inte fast "fanboy" vid ett märke.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil