Swefilmer misstänks dragit in miljontals kronor på olovlig strömning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Att återskapa data är inte detsamma som att stjäla en produkt som tillverkats med med handgripliga råvaror. Oärlig jämförelse!

Öppen fråga; Vad tycker ni andra om detta påstående?
Att återskapa data är inte detsamma som att stjäla en produkt som tillverkats med med handgripliga råvaror

Jämför det med att ett företag bakar bröd med ett eget recept och att någon får reda på och kopiera receptet och sedan bakar samma bröd fast ger ut det gratis. Nu är det ju inte exakt samma sak då man inte "bakar" en video med recept utan man kopierar helt enkelt data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jämför det med att ett företag bakar bröd med ett eget recept och att någon får reda på och kopiera receptet och sedan bakar samma bröd fast ger ut det gratis. Nu är det ju inte exakt samma sak då man inte "bakar" en video med recept utan man kopierar helt enkelt data

En mer rimlig jämförelse. Än den, den andra killen föreslår

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Dessutom bröt ditt inlägg emot regel 5

Vad har jag brutit mot för regel jag bara påpekade att man (INTE) ska prata om detta.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Vad har jag brutit mot för regel jag bara påpekade att man (INTE) ska prata om detta.

Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Jag var inte helt seriös så jag la till en ";)"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Han gjort fel men korkat att ah n hade tillgång till pengarna så det frystes.
Men alltid när det gäller sånt här så skriker folk att det är orättvist.

När dom skulle ge Dreamhack nån avgift så skrek folk över att Dreamhack inte tjänade pengar vilket är sant men bolaget som hade hand om rättigheterna för reklam och monterplatser på Dreamhack drog in väldig stora pengar på få anställda...

Samma sak med piratebay tjänade inte mycket pengar med bolaget som sålde reklam där drog in en hel del...

Och varför behövde han ha reklam på sidan? När tonen i denna tråd känns ju som alla hade solidariskt bidragit med pengar för servrar och dylikt för swefilm skulle finnas.

Hoppas han åker dit för ogillar när folk tjänar pengar på andras arbete.

Sänk istället priset på bio så det inte kostar 500:- för en hel familj att gå på bio utan sätt pris så salongerna är fulla konstant istället.... Vart på ett par filmer där salongen inte ens var halvfull hade det då inte vart bättre att 100 pers betalde 50:- än 10 som betalar 100:- ??

Permalänk
Inaktiv

Jag såg en kul meme på Facebook om detta...

Ägaren till Swefilmer riskerar 15 års fängelse. Hagamannen dömdes till 14 år och släpptes 6 år tidigare.

Sverige i ett nötskal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Beror på vem som laddar upp materialet.
Vägverket straffas inte när narkotikasmugglare använder deras vägar; men Sverige har för vana att när man inte hittar den skyldige så "hittar man på" en skyldig, sinnessjuk mentalitet egentligen utav flera anledningar, mest för att det inte är konsekvent.

Skillnaden här är väl att vägarna inte är avsedda för narkotikasmugglarna. Jämförelsen är märklig.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Med tanke på att jag ser dig rätt ofta köpa bevis som passar dig och avvisa sådant som inte passar, på rätt godtyckliga grunder, är jag inte förvånad. På en hel del punkter kommer man bara till insikten att du bara vill göra som du vill, och det är svårt att argumentera vidare mot det. Det känns omoget från mitt synsätt men det är inget som riktigt utgör en värdefull diskussion här.

Vad gäller brottet förolämpning så låter det som du tror att det är förbjudet att förolämpa folk öht. Så är det absolut inte utan det rör sig om vissa upprepade fall av sådant mot myndighetspersoner, mot etnicitet osv, samt mot sexuell läggning. Så till störst del handlar det om förtryck av minoriteter (vilket ju är en inskränkning av yttrandefriheten vi har i Sverige).

Menar du att vi ska se olika på brott beroende på i vilken ekonomisk situation landet befinner sig i? Oerhört märkligt argument.

Så det gör ingenting om man skulle begå någon handling som påverkar andras jobb eftersom det är upp till dem att hitta arbete? Och din kommentar om stekta sparvar är delikat hycklande då du förespråkar att nyttja konst utan att betala för sig.

Såhär står det: "Förolämpning enligt brottsbalken är en gärning om den består i att någon smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, om handlingen inte uppfyller villkoren för förtal eller grovt förtal." står inget om etnicitet och liknande.

Vad gäller de stekta sparvarna så förväntar sig knappast Swefilmers konsumenter att de skall få mat på bordet för att de tittar på film, så jag vet inte riktigt vad du syftar på här.

Skrivet av Lessismore:

Du är så jäkla kontroversiell i dina inlägg så man bli mörkrädd. Spelar ingen roll om det är piratkopiering eller datorsnack.

Hoppas snubben åker fast så in i norden och får skaka galler i många år framöver och hoppas alla andra piratsidor åker med i samma veva.

Så blir det inte. Han lär få ett eller ett par år i fängelse, samt ett skadeståndskrav på några tiotals miljoner, som han inte kan betala, och efter 5 år av skuldsanering är det back to business igen.

Skrivet av Krutkanon2:

Analogier är inte ditt forte.

Att argumentera utan personangrepp och härskarteknik är inte ditt. Kasta sten i glashus är du däremot stormästare i.

Skrivet av Krutkanon2:

Att någon vill äta korv istället för krogens mat efter krogen är det inget brott. Om korven är stulen från krogen och såld till billigare pris än krogens så är det en annan femma.

Kan du ge mig dina kontorkortsdetaljer, personnummer, din surfhistorik, betalningshistorik, din patientjournal och din underskrift? Jag bara kopierar ju.

Den diskussionen handlade om att folk sa att det var fel att sko sig på andras arbete, vilket man också gör om man ställer en korvvagn utanför en krog. Läs vad jag skriver istället för att gissa vad jag menar.

Skrivet av md7:

Jag har inte påstått att detta bara gäller filmbranschen, gäller alla bolag. Är det något bolag som inte kan konkurrera med andra bolag på samma villkor (till exempel bolag/privatpersoner som kringgår rådande lagar) som kommer det bolaget att bli lidande på ett eller annat sätt. Inte nödvändigtvis gå i konkurs, men kommer att bli lidande.

Sen att snatteri är ett problem som polisen helt ignorerar är fel. Finns många som åker dit för snatteri, sen är det klart att mer skulle behöva göras. Dock kan man inte göra jämföra personerna som drev Swefilmer med snattare.

Det är vad du anser, dvs moralen kring upphovsrättsbrott är skapad av upphovsrättsorganisationerna. Själv så säger min moral att man ska ha rätt att få betalt för det som man har skapat, för det pris som man själv har satt, och som andra väljer att nyttja. Sen att det skulle vara en köpt lag som saknar stöd hos folket är bara skitsnack från din sida och inget annat.

2.5 miljoner människor fildelar och ~70% är för fri fildelning. Att det då fortfarande är olagligt är tecken på att det är en köpt lag.

ska man ha rätt att få betalt för det som man har skapat, för det pris som man själv har satt, så får man skylla sig själv om ingen köper.

Det du helt missar är att de vill göra anspråk på att kontrollera utbudet, när utbudet i själva verket är oändligt. Därför fungerar det inte. Vad som däremot skulle kunna funka är ett Spotify för film. Då kan man välja att betala, eller inte och få reklam istället. Då fångar man alla potentiella kundgrupper och alla får betalt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Såhär står det: "Förolämpning enligt brottsbalken är en gärning om den består i att någon smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, om handlingen inte uppfyller villkoren för förtal eller grovt förtal." står inget om etnicitet och liknande.

Vad gäller de stekta sparvarna så förväntar sig knappast Swefilmers konsumenter att de skall få mat på bordet för att de tittar på film, så jag vet inte riktigt vad du syftar på här.

Det går att få förklaringar av lagar från t ex Åklagarmyndigheten.

Talesättet handlar om att få saker utan att arbeta för det. De som argumenterar som du vill tillskansa sig saker gratis istället för att arbeta lite hårdare och kunna betala för det. Man kan sitta på soffan mer och bli fetare medan man får det man vill ha ändå.

Skrivet av Ozzed:

ska man ha rätt att få betalt för det som man har skapat, för det pris som man själv har satt, så får man skylla sig själv om ingen köper.

Det är helt korrekt. Det som däremot inte är korrekt är att någon har rätt att ta det för ett annat pris än det som begärts utan har upphovsmannen satt för högt pris blir det logiska resultatet att ingen ser verket.

Om det är lagligt att ge bort någon annans verk gratis så kommer ju i många fall alla pris som upphovsmakaren sätter vara för höga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

2.5 miljoner människor fildelar och ~70% är för fri fildelning. Att det då fortfarande är olagligt är tecken på att det är en köpt lag.

Varifrån får du att 70% är för fri fildelning och att 2,5 miljoner människor fildelar (ingen gammal statistik nu)? Och nej, det behöver inte betyda att det är en köpt lag, även ifall nu 70% skulle vara för fri fildelning. Kan vara så enkelt att folk som är mer insatta i ämnet och kan se helheten förstår varför fri fildelning av upphovsrättsskyddat material inte skulle fungera i en marknadsekonomi.

Skrivet av Ozzed:

ska man ha rätt att få betalt för det som man har skapat, för det pris som man själv har satt, så får man skylla sig själv om ingen köper.

Fast det måste du begripa själv att om ett bolag inte kan konkurrera på lika villkor så är det nästintill omöjligt att bedriva någon verksamhet. Om du tillverkar en produkt som du måste ta ett visst pris för att kunna gå runt och ett annat skumt bolag/privatperson snor åt sig dina produkter och ger ut gratis till människor så får man inte skylla sig själv. Då är det, lyckligtvis, ett lagbrott och därmed ska det här skumma bolaget/privatpersonen dömmas också. Man ska ALDRIG behöva skylla sig själv för att man utsätts för ett brott. Ren idioti.

Skrivet av Ozzed:

Det du helt missar är att de vill göra anspråk på att kontrollera utbudet, när utbudet i själva verket är oändligt. Därför fungerar det inte. Vad som däremot skulle kunna funka är ett Spotify för film. Då kan man välja att betala, eller inte och få reklam istället. Då fångar man alla potentiella kundgrupper och alla får betalt.

Kontrollera utbudet? Det de vill ha kontroll på är att folk ska betala för att de nyttjar deras produkter, inte svårare än så. Finns hur många bra tjänster som helst om man nu vill kolla på film/serier, såväl fysiskt format som digitalt format. Fanns även, vill jag minnas, en tjänst (säkert flera) som erbjöd reklamfinansierad tittande (Voddler möjligtvis), vilket dock inte slog igenom. Enda anledningen till att inte köpa/hyra på laglig sätt är på grund av att man är för snål, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Ungefär såhär räknar åklagare och polis intäkter för websiter man ska åtala. Idioter!
https://www.youtube.com/watch?v=eTOKXCEwo_8&feature=player_de...

Klipp: Håkan Roswall räknar fel (medvetet?) under PirateBay -rättegången.

Vart räknar han fel?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det går att få förklaringar av lagar från t ex Åklagarmyndigheten.

Talesättet handlar om att få saker utan att arbeta för det. De som argumenterar som du vill tillskansa sig saker gratis istället för att arbeta lite hårdare och kunna betala för det. Man kan sitta på soffan mer och bli fetare medan man får det man vill ha ändå.

Det är helt korrekt. Det som däremot inte är korrekt är att någon har rätt att ta det för ett annat pris än det som begärts utan har upphovsmannen satt för högt pris blir det logiska resultatet att ingen ser verket.

Om det är lagligt att ge bort någon annans verk gratis så kommer ju i många fall alla pris som upphovsmakaren sätter vara för höga.

Det du beskriver låter precis som det de gör. DVS, de sätter medvetet ett pris som många inte är beredda att betala, på en produk med hög efterfrågan, och oändligt utbud. Det är inte konstigt det blir som det blir då,

Spotify fungerar ju allderles utmärkt. Gör något liknande för film istället för att lipa för att ganla affärsmetoder inte fungerar längre är mitt budskap till branchen.

Skrivet av md7:

Varifrån får du att 70% är för fri fildelning och att 2,5 miljoner människor fildelar (ingen gammal statistik nu)? Och nej, det behöver inte betyda att det är en köpt lag, även ifall nu 70% skulle vara för fri fildelning. Kan vara så enkelt att folk som är mer insatta i ämnet och kan se helheten förstår varför fri fildelning av upphovsrättsskyddat material inte skulle fungera i en marknadsekonomi.

Fast det måste du begripa själv att om ett bolag inte kan konkurrera på lika villkor så är det nästintill omöjligt att bedriva någon verksamhet. Om du tillverkar en produkt som du måste ta ett visst pris för att kunna gå runt och ett annat skumt bolag/privatperson snor åt sig dina produkter och ger ut gratis till människor så får man inte skylla sig själv. Då är det, lyckligtvis, ett lagbrott och därmed ska det här skumma bolaget/privatpersonen dömmas också. Man ska ALDRIG behöva skylla sig själv för att man utsätts för ett brott. Ren idioti.

Kontrollera utbudet? Det de vill ha kontroll på är att folk ska betala för att de nyttjar deras produkter, inte svårare än så. Finns hur många bra tjänster som helst om man nu vill kolla på film/serier, såväl fysiskt format som digitalt format. Fanns även, vill jag minnas, en tjänst (säkert flera) som erbjöd reklamfinansierad tittande (Voddler möjligtvis), vilket dock inte slog igenom. Enda anledningen till att inte köpa/hyra på laglig sätt är på grund av att man är för snål, inget annat.

Om du tror att det är snålhet som ligger bakom så saknar du helhetsbilden. Dels det krångligt att konsumera på det sätt de vill, och sedan släpper de inte serier osv samtidigt i Sverige som t. ex i USA, plus mycket annat. Men det är såklart lättare att se alla som banditer och vara klar se'n.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om du tror att det är snålhet som ligger bakom så saknar du helhetsbilden. Dels det krångligt att konsumera på det sätt de vill, och sedan släpper de inte serier osv samtidigt i Sverige som t. ex i USA, plus mycket annat. Men det är såklart lättare att se alla som banditer och vara klar se'n.

Det är verkligen inte krångligt att konsumera i dagsläget, man kan se på film/serier genom datorn, mobilen, surfplattan, TV:n, spelkonsolerna etc med en mängd olika tjänster. Det enda som man kan klaga på är utbudet om man nu är en bortskämd barnunge som inte kan vänta ett tag. Visst, jag önskar verkligen att utbudet kunde bli bättre och komma ut snabbare, men det ger mig ändå inte rätten till att ta del av upphovsrättsskyddat material illegalt. Det är inte rätt någonstans att begå lagbrott eller omoraliska handlingar för att ta sig rätten till något som man inte ha rätt till genom att ta ifrån någon annans rättigheter.

Permalänk
Medlem

Klart synd att det slutar med en TPB rättegång igen men jag tycker fan ändå att "är man med i leken.."

Kul att man inte tar upp vad superfilmbokag tjänar mest på? Tror inte Sweclockers att intäckterna för film kompenseras genom alla äckliga prylar relaterade till filmerna? Dvs franschise (stavning). Om något borde den inkomsten bli större då filmen når ut till fler personer.

Nej, så länge man lägger mer pengar på coola effekter än manus och den konst film faktiskt kan vara så kommer inte mina pengar gå till Hollywood.

Ola: Njut av tiden och de få kronor du har kvar. Uppskattar sidan men du får inga cash av mig heller (trots allt dåliga filmer)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Det är verkligen inte krångligt att konsumera i dagsläget, man kan se på film/serier genom datorn, mobilen, surfplattan, TV:n, spelkonsolerna etc med en mängd olika tjänster. Det enda som man kan klaga på är utbudet om man nu är en bortskämd barnunge som inte kan vänta ett tag. Visst, jag önskar verkligen att utbudet kunde bli bättre och komma ut snabbare, men det ger mig ändå inte rätten till att ta del av upphovsrättsskyddat material illegalt. Det är inte rätt någonstans att begå lagbrott eller omoraliska handlingar för att ta sig rätten till något som man inte ha rätt till genom att ta ifrån någon annans rättigheter.

De enda som är "bortskämda barnungar" i sammanhanget är upphovsrättsdirektörerna som kräver full kontroll när de ine kan få det. Släpp allt samtidigt på alla platser istället så fick de nog in mer pengar än idag. Geofencing är trams. Rätt åt dem att det ser ut som det gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Varifrån får du att 70% är för fri fildelning och att 2,5 miljoner människor fildelar (ingen gammal statistik nu)? Och nej, det behöver inte betyda att det är en köpt lag, även ifall nu 70% skulle vara för fri fildelning.

Du har rätt det kan inte stämma. 2,5 miljon måste vara för lite för ska man tro upphovsrättsindustrin så fildelar alla allt och de förlorar mer pengar än det finns. Ok jag överdriver lite för att förtydliga det bisarra i situationen.

Skrivet av md7:

Kan vara så enkelt att folk som är mer insatta i ämnet och kan se helheten förstår varför fri fildelning av upphovsrättsskyddat material inte skulle fungera i en marknadsekonomi.

Att någon annan anser sig förstå bättre är underordnat i en demokrati. Kanske direktdemokrati är lösningen.

Skrivet av md7:

Kontrollera utbudet? Det de vill ha kontroll på är att folk ska betala för att de nyttjar deras produkter, inte svårare än så. Finns hur många bra tjänster som helst om man nu vill kolla på film/serier, såväl fysiskt format som digitalt format.

Du har fel, det finns inte en enda bra kommersiell tjänst om man vill kolla på film/serier. Att du har låga krav bör inte rättfärdiga undermåliga tjänster.

Skrivet av md7:

Enda anledningen till att inte köpa/hyra på laglig sätt är på grund av att man är för snål, inget annat.

Du ifrågasatte statistiken tidigare och här slänger du själv ur dig en personlig åsikt som om det vore sanningen trots att du inte har något som backar upp det. Mer troligt är att man helt enkelt inte har råd med alla de tjänster som krävs för att täcka in helheten när branschen inte kan centralisera utbudet till en tjänst likt Spotify. Och sedan handlar det också om de där undermåliga tjänsterna man försöker prångla på kunderna. Inget av detta må rättfärdiga piratkopiering, men det handlar i alla fall inte om snålhet.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

De enda som är "bortskämda barnungar" i sammanhanget är upphovsrättsdirektörerna som kräver full kontroll när de ine kan få det. Släpp allt samtidigt på alla platser istället så fick de nog in mer pengar än idag. Geofencing är trams. Rätt åt dem att det ser ut som det gör.

Nä precis. Så är det ju såklart. Det är de som tillverkar produkterna som tillför nöje till många andra människor och som inte väljer att betala för dessa produkter som är bortskämda. Ursäkta att jag säger det, men jäklar vilken skruvad verklighetsuppfattning du måste ha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Att argumentera utan personangrepp och härskarteknik är inte ditt. Kasta sten i glashus är du däremot stormästare i.

Den diskussionen handlade om att folk sa att det var fel att sko sig på andras arbete, vilket man också gör om man ställer en korvvagn utanför en krog. Läs vad jag skriver istället för att gissa vad jag menar.

2.5 miljoner människor fildelar och ~70% är för fri fildelning. Att det då fortfarande är olagligt är tecken på att det är en köpt lag.

ska man ha rätt att få betalt för det som man har skapat, för det pris som man själv har satt, så får man skylla sig själv om ingen köper.

Det du helt missar är att de vill göra anspråk på att kontrollera utbudet, när utbudet i själva verket är oändligt. Därför fungerar det inte. Vad som däremot skulle kunna funka är ett Spotify för film. Då kan man välja att betala, eller inte och få reklam istället. Då fångar man alla potentiella kundgrupper och alla får betalt.

Att sälja korv är inte att sko sig på andras arbete. Precis som folk som säljer datorer till dig inte skor sig på din mammas arbete att föda dig.

Du har fortfarande inte fildelat din patientjournal. Kom igen nu, information wants to be free! Dessutom vill jag ha kopia på giltig legitimation. Det är nämligen ett nöje jag har, att titta på kopior av andras material. Respektera detta och lägg upp allt på piratebay.

Att världens muslimer är för Sharialagstiftning innebär det att vi i Sverige ska efterleva sharia också, för vi är bara 9 miljoner. Och särskilt gälla dig, för du är bara en.

Det är helt enkelt så att du är en av två vargar och ett får som röstar om vad det ska bli till middag.

Att ingen köper är helt okej, det är ingen förutom du som svamlar om garantier för artister, ingenjörer, dataanalytiker, biokemister och andra att ha en inkomst. Att piratkopiera deras verk är dock en helt annan femma.

Du har ingen som helst rätt till deras operativsystem, låtar eller producerat material i någon form utan deras godkännande. Det är moraliskt, etiskt och lagligt riktigt. Varför tror du att t.o.m BSD eller GNU har licensmodeller?

Sluta svamla om att artister kräver betalt för att ingen konsumerar deras alster, de kräver betalt för att folk gör det utan att betala. Fatta.

Permalänk
Avstängd

@Svantesson666:

Nä tankar i princip aldrig nästan, det är skönt att ha 25 digital-tv kanaler som ingår i hyran:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Du har rätt det kan inte stämma. 2,5 miljon måste vara för lite för ska man tro upphovsrättsindustrin så fildelar alla allt och de förlorar mer pengar än det finns. Ok jag överdriver lite för att förtydliga det bisarra i situationen.

Ok, kan du visa var upphovsrättsindustrin har sagt att alla fildelar allt?

Skrivet av nipe:

Att någon annan anser sig förstå bättre är underordnat i en demokrati. Kanske direktdemokrati är lösningen.

Direktdemokrati skulle aldrig fungera eftersom de flesta människor har jobb/familj och därför har inte tid till att säga sig in i allt.

Skrivet av nipe:

Du har fel, det finns inte en enda bra kommersiell tjänst om man vill kolla på film/serier. Att du har låga krav bör inte rättfärdiga undermåliga tjänster.

Finns hur många bra kommersiella tjänster som helst som är alldeles utmärkta, likaså finns det fysisk media. Så det är bara snålhet, alternativt att man inte har råd. Men att man inte har råd rättfärdigar inte att man är olaglig eller omoralisk.

Skrivet av nipe:

Du ifrågasatte statistiken tidigare och här slänger du själv ur dig en personlig åsikt som om det vore sanningen trots att du inte har något som backar upp det. Mer troligt är att man helt enkelt inte har råd med alla de tjänster som krävs för att täcka in helheten när branschen inte kan centralisera utbudet till en tjänst likt Spotify. Och sedan handlar det också om de där undermåliga tjänsterna man försöker prångla på kunderna. Inget av detta må rättfärdiga piratkopiering, men det handlar i alla fall inte om snålhet.

Kanske för att jag känner till en del om piratkopiering som gör att jag vet att det har med snålhet att göra? Inte i alla fall så klart, men självklart finns det även de som är snåla. Vi är överens om i alla fall att om inte har råd så rättfärdigar det inte piratkopiering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av md7:

Nä precis. Så är det ju såklart. Det är de som tillverkar produkterna som tillför nöje till många andra människor och som inte väljer att betala för dessa produkter som är bortskämda. Ursäkta att jag säger det, men jäklar vilken skruvad verklighetsuppfattning du måste ha.

Hur tillför man nöje till någon som förvägras att konsumera materialet? Undrar vem det är som har skruvad verklighetsuppfattning.

Skrivet av Krutkanon2:

Att sälja korv är inte att sko sig på andras arbete. Precis som folk som säljer datorer till dig inte skor sig på din mammas arbete att föda dig.

Du har fortfarande inte fildelat din patientjournal. Kom igen nu, information wants to be free! Dessutom vill jag ha kopia på giltig legitimation. Det är nämligen ett nöje jag har, att titta på kopior av andras material. Respektera detta och lägg upp allt på piratebay.

http://www.pewforum.org/files/2013/04/gsi2-overview-1.png

Att världens muslimer är för Sharialagstiftning innebär det att vi i Sverige ska efterleva sharia också, för vi är bara 9 miljoner. Och särskilt gälla dig, för du är bara en.

Det är helt enkelt så att du är en av två vargar och ett får som röstar om vad det ska bli till middag.

Att ingen köper är helt okej, det är ingen förutom du som svamlar om garantier för artister, ingenjörer, dataanalytiker, biokemister och andra att ha en inkomst. Att piratkopiera deras verk är dock en helt annan femma.

Du har ingen som helst rätt till deras operativsystem, låtar eller producerat material i någon form utan deras godkännande. Det är moraliskt, etiskt och lagligt riktigt. Varför tror du att t.o.m BSD eller GNU har licensmodeller?

Sluta svamla om att artister kräver betalt för att ingen konsumerar deras alster, de kräver betalt för att folk gör det utan att betala. Fatta.

Ytterligare ett inlägg som består av personangrepp, härskartekniker och saker som är helt irellevanta för ämnet. Hur vore det om du försökte variera dig lite? Är du bara intresserad av att vifta omkring med snoppen så varsågod. Men om du vill föra en diskussion får du skippa personangreppen. Andra klarar av att inte hålla med mig och undvika personangrepp samtidigt, så så himla svårt kan det väl inte vara?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weon:

Klart synd att det slutar med en TPB rättegång igen men jag tycker fan ändå att "är man med i leken.."

Kul att man inte tar upp vad superfilmbokag tjänar mest på? Tror inte Sweclockers att intäckterna för film kompenseras genom alla äckliga prylar relaterade till filmerna? Dvs franschise (stavning). Om något borde den inkomsten bli större då filmen når ut till fler personer.

Nej, så länge man lägger mer pengar på coola effekter än manus och den konst film faktiskt kan vara så kommer inte mina pengar gå till Hollywood.

Ola: Njut av tiden och de få kronor du har kvar. Uppskattar sidan men du får inga cash av mig heller (trots allt dåliga filmer)

Skickades från m.sweclockers.com

Appropå TPB-rättegång. Undrar vilken polis det blir den här gången som får jobb hos upphovsrättsmaffian, förra gången var det ju J. K.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Ytterligare ett inlägg som består av personangrepp, härskartekniker och saker som är helt irellevanta för ämnet. Hur vore det om du försökte variera dig lite? Är du bara intresserad av att vifta omkring med snoppen så varsågod. Men om du vill föra en diskussion får du skippa personangreppen. Andra klarar av att inte hålla med mig och undvika personangrepp samtidigt, så så himla svårt kan det väl inte vara?

Kan du sluta använda dig av härskartekniker. "Buhu du har fel för jag känner mig angripen".

Du har däremot fel både juridiskt, sakligt och principiellt.

Hur är frågan om majoritetsstyre inte relevant när du själv anför det som grund för att ändra lagar? Du är så enigmatisk i din logik.

Hur är frågan om GNU GPL inte sakfråga om upphovsrätt och distributionsrätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutkanon2:

Att sälja korv är inte att sko sig på andras arbete. Precis som folk som säljer datorer till dig inte skor sig på din mammas arbete att föda dig.

Du har fortfarande inte fildelat din patientjournal. Kom igen nu, information wants to be free! Dessutom vill jag ha kopia på giltig legitimation. Det är nämligen ett nöje jag har, att titta på kopior av andras material. Respektera detta och lägg upp allt på piratebay.

http://www.pewforum.org/files/2013/04/gsi2-overview-1.png

Att världens muslimer är för Sharialagstiftning innebär det att vi i Sverige ska efterleva sharia också, för vi är bara 9 miljoner. Och särskilt gälla dig, för du är bara en.

Det är helt enkelt så att du är en av två vargar och ett får som röstar om vad det ska bli till middag.

Att ingen köper är helt okej, det är ingen förutom du som svamlar om garantier för artister, ingenjörer, dataanalytiker, biokemister och andra att ha en inkomst. Att piratkopiera deras verk är dock en helt annan femma.

Du har ingen som helst rätt till deras operativsystem, låtar eller producerat material i någon form utan deras godkännande. Det är moraliskt, etiskt och lagligt riktigt. Varför tror du att t.o.m BSD eller GNU har licensmodeller?

Sluta svamla om att artister kräver betalt för att ingen konsumerar deras alster, de kräver betalt för att folk gör det utan att betala. Fatta.

Mycket svammel här va? Vi bör nog hålla religion utanför den här diskussionen. Kan bli stökigt annars

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krutkanon2:

Kan du sluta använda dig av härskartekniker. "Buhu du har fel för jag känner mig angripen".

Du har däremot fel både juridiskt, sakligt och principiellt.

Hur är frågan om majoritetsstyre inte relevant när du själv anför det som grund för att ändra lagar? Du är så enigmatisk i din logik.

Hur är frågan om GNU GPL inte sakfråga om upphovsrätt och distributionsrätt?

Jag sa inte att hela ditt inlägg var irellevant. Men andra normalbegåvade personer klarar av att argumentera utan att blanda in personangrepp, och då jag tror ju att du också är normalbegåvad och fullt kapabel att författa ett inlägg som utelämnar sådant som saknar relevans, såsom personangrepp, antaganden om mig som person, härskartekniker osv osv, så därför vill jag ge dig en chans att hålla samma goda ton som alla andra, även de som tycker att mina åsikter är helt uppåt väggarna, klarar av. Vill du inte så slipper du, men du kan inte heller tvinga mig att bemöta ett inlägg som bryter mot god debattetikett på punkt efter punkt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Jämför det med att ett företag bakar bröd med ett eget recept och att någon får reda på och kopiera receptet och sedan bakar samma bröd fast ger ut det gratis. Nu är det ju inte exakt samma sak då man inte "bakar" en video med recept utan man kopierar helt enkelt data

Varför inte utveckla lite och säga att man säljer brödet mot donationer/mot att brukarna kollar på en reklamsnutt

Förövrigt tycker jag att Zipparns påstående är väldigt korkat, det är väl fortfarande människor som skapat datan till att början med, ska dom inte få ersättning? Nej du Zipparn, det är inte så världen fungerar tyvärr.

Permalänk
Medlem

Tror allt utom ett eventuellt skattebrott kommer bli nedlagt, för de kommer ha ett helvetet att bevisa att något brott e begått i sverige, längre än så sträcker inte sig sveriges rikes lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meuglybe:

Tror allt utom ett eventuellt skattebrott kommer bli nedlagt, för de kommer ha ett helvetet att bevisa att något brott e begått i sverige, längre än så sträcker inte sig sveriges rikes lag.

Videoklippet där han gråter ut kan väl inte vara bra för honom i en kommande rättegång?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Videoklippet där han gråter ut kan väl inte vara bra för honom i en kommande rättegång?

Nej, det lär de ju använda som bevis i någon mån.. Att man säger att man gjort något är dock inte skäl nog att bli dömd, om man inte råkar ha Christer van der Kwast som Åklagare

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Det är ingen rättighet att man ska få konsumera all världens digitala underhållning gratis.