Högre FPS i CS:GO. Processor eller Grafikkort?

Permalänk
Medlem

Högre FPS i CS:GO. Processor eller Grafikkort?

Hallå där.

När jag började spela CS:GO låg jag på runt 200 - 300 Fps. För varje update Valve gjorde minskades den mer och mer. Idag ligger den på 80 - 150. 80 Droppar den till om jag är nära en smoke eller på en full DM server.

Vet att mitt grafikkort är rätt skräp, men den har ju legat på bra FPS förut. Min processor är helt okej, men sägs att CS är väldigt beroende av CPU kraft så jag vet inte vad det är som flaskar och behövs bytas ut först, inte råd att byta ut båda samtidigt. Inte heller någon större lust då jag inte spelar speciellt ofta, men när man väl spelar vill man gärna spela utan FPS drop.

Processor: Intel i5 760.
Grafikkort: Nvidia 450 GTS.

Tack!

Permalänk

Enligt mig behöver du inte göra något åt det ännu med tanke på att (enligt mig) räcker 60.

Men troligen vill du byta GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Hallå där.

När jag började spela CS:GO låg jag på runt 200 - 300 Fps. För varje update Valve gjorde minskades den mer och mer. Idag ligger den på 80 - 150. 80 Droppar den till om jag är nära en smoke eller på en full DM server.

Vet att mitt grafikkort är rätt skräp, men den har ju legat på bra FPS förut. Min processor är helt okej, men sägs att CS är väldigt beroende av CPU kraft så jag vet inte vad det är som flaskar och behövs bytas ut först, inte råd att byta ut båda samtidigt. Inte heller någon större lust då jag inte spelar speciellt ofta, men när man väl spelar vill man gärna spela utan FPS drop.

Processor: Intel i5 760.
Grafikkort: Nvidia 450 GTS.

Tack!

Har du uppdaterat grafikdrivrutinerna?

Annars kan du prova att installera om CS:GO och se om det hjälper.

Men ditt grafikkort är ganska gammalt och var inte något värstingkort när det släpptes, så du bör inte förvänta dig underverk.

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk
Medlem

Gör som @Calsoe säger och installera om cs, där efter kör på en lägre upplösning och inaktivera all "skit" (AA, höguplösta textures etc) Skriv in r_dyanmic 0 i konsollen. Prova detta och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Ska något uppgraderas så är det grafikkortet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av duntbesugey:

Enligt mig behöver du inte göra något åt det ännu med tanke på att (enligt mig) räcker 60.

Men troligen vill du byta GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

60 kanske räcker på xbox eller om man gillar huvudvärk och delay. Ja, jag känner skillnad på 100 och 200

Skrivet av Calsoe:

Har du uppdaterat grafikdrivrutinerna?

Annars kan du prova att installera om CS:GO och se om det hjälper.

Men ditt grafikkort är ganska gammalt och var inte något värstingkort när det släpptes, så du bör inte förvänta dig underverk.

Installerat om CS:GO och senaste drivrutinerna till kortet.

Skrivet av lolrazz:

Gör som @Calsoe säger och installera om cs, där efter kör på en lägre upplösning och inaktivera all "skit" (AA, höguplösta textures etc) Skriv in r_dyanmic 0 i konsollen. Prova detta och se om det hjälper.

Alltid kört med allt på lägsta

Skrivet av Rydisen:

Ska något uppgraderas så är det grafikkortet.

Jo tror jag får göra det

Permalänk
Medlem

Hitta något billigt grafikkort här på marknaden vettja

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av capolano:

Hitta något billigt grafikkort här på marknaden vettja

Jo jag tänkte det. Men gillar när datorn är tyst men vet inte vilka man ska kolla på då

Har du nåt tips på ett billigt och tyst nvidia kort som ligger ute?

Permalänk
Medlem

@Extrapaj Har du dammat ur din dator då? Den blir inte varm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

@Exiphi Har du dammat ur din dator då? Den blir inte varm?

Bra temps och endast mikroskopiska mängder damm, har dammfilter i chassiet.