Permalänk
Avstängd

980ti SLI med 750W G2?

Planerar köra 980ti SLI på ett EVGA supernova G2 750W. Antar att nätagget räcker till? Men kommer uppenbarligen pressas ganska hårt. Prioriterar även en tyst dator, har någon erfarenhet av hur ett G2 låter när det ligger nära gränsen? Har ju knappt belastat det alls nu och är knäpptyst då jag har ett 970. Bör jag även skaffa ett kraftfullare nätagg?

Permalänk
Medlem

Knappa in ditt system i MSI PSU Calculator så får du ut maxvärdet som ditt system drar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cool Runnings:

Knappa in ditt system i MSI PSU Calculator så får du ut maxvärdet som ditt system drar.

Finns inte 980ti där men det kommer ju vara på gränsen för vad agget klarar, speciellt om jag överklockar. Min huvudfråga är egentligen om nätagget kommer låta förjäkligt då troligen fläkten kommer snurra på ganska duktigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Planerar köra 980ti SLI på ett EVGA supernova G2 750W. Antar att nätagget räcker till? Men kommer uppenbarligen pressas ganska hårt. Prioriterar även en tyst dator, har någon erfarenhet av hur ett G2 låter när det ligger nära gränsen? Har ju knappt belastat det alls nu och är knäpptyst då jag har ett 970. Bör jag även skaffa ett kraftfullare nätagg?

Absolut ingen fara! Du har så det räcker och blir över med 750W, dessutom ett bra agg så du kan simma lugnt med det!

http://www.sweclockers.com/test/20523-nvidia-geforce-gtx-980-...

Sweclockers rigg drar alltså 420W TOTALT med överklockning på både grafikkort och processor. 850W t ex är tillräckligt för att driva tre kort i SLI, men då kan man inte klocka. Ska du modda korten med custom vbios och klocka skiten ur dom skulle jag nog rekommendera 850W. Ska du köra oklockat klarar du dig på 650W.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Absolut ingen fara! Du har så det räcker och blir över med 750W, dessutom ett bra agg så du kan simma lugnt med det!

http://www.sweclockers.com/test/20523-nvidia-geforce-gtx-980-...

Sweclockers rigg drar alltså 420W TOTALT med överklockning på både grafikkort och processor. 850W t ex är tillräckligt för att driva tre kort i SLI, men då kan man inte klocka. Ska du modda korten med custom vbios och klocka skiten ur dom skulle jag nog rekommendera 850W. Ska du köra oklockat klarar du dig på 650W.

Ok, låter betryggande, moderat överklockning är vad jag planerar. Tack!