"Hämtade filer" försvunnen efter flytt

Permalänk
Medlem

"Hämtade filer" försvunnen efter flytt

Hämtade filer mappen försvinner ifrån Hemmappen när jag flyttar den till en annan hårddisk.
Länkarna till mappen fungerar finfint i "Favoriter menyn" men länken i hemmappen försvinner.

Detta har fungerat fint innan men jag råkade ta bort den gamla "Downloads" mappen som låg i C:\Users\User name\Downloads och efter det blev det problem.

Har varit inne i registret och där stämmer länkarna som det ska.
Ända problemet är att själva länken inte skapas/uppdateras i hemmappen

Visa signatur

CPU: Intel i7 6700K @4,7GHz GPU: 2X GeForce GTX 980Ti SLI RAM: 32GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Moderkort: Asus z170 PRO Gaming Systemdisk: Samsung 950 PRO 512GB Gamingdisk:Samsung 850 500GB Lagring: 4TB WD Red Mus: SteelSeries Rival Tangentbord: Corsair k70 Headset: Kingston HyperX Cloud http://www.it-schill.com

Permalänk
Medlem

Om du skriver i kör:

shell:downloads

Vad händer då? Den ska normalt öppna mappen "Downloads" i din profil-mapp, i allas fall hittar man den mappen i %userprofile%.

Så exempelvis:

Öppna CMD, om du har UAC på, kör som admin, kör följande kommando:

mkdir %userprofile%\Downloads

så skapas den mappen, om den inte finns.

Skapa bara mappen, andra program kommer fortsätta använda den mappen. Om problemet är att du inte ser den längre under favoriter, följ den här guiden: öppna mappen downloads, högerklicka på Favoriter och välj Lägg till aktuell plats tror jag det ska stå.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40