Asus Xonar U7 Echelon, drivrutinsproblem.

Permalänk
Medlem

Asus Xonar U7 Echelon, drivrutinsproblem.

Hej,

jag tänkte kolla om någon här på forumet har ett Asus Xonar U7 Echelon samt kör Windows 8.1 x64 och lyckats installera tillhörande drivrutiner?
Jag lyckas för mitt liv inte, jag satt halva natten och försökte igår.
Ljudkortet fungerar i Plug 'n' Play-läge (USB 1.0) samt med drivrutiner från vanliga U7-modellen men inte med Echelons drivrutiner, varken medföljande eller nyare nedladdade.
Det känns som det är mjukvaruproblem då installationen inte hoppar igång, när man försöker köra .exe-filen så händer ingenting.
Jag har testat på två Win 8.1-datorer utan resultat.
Men om någon här har lyckats och har något knep så skulle jag bli lycklig, jag har ingen lust att skicka tillbaka kortet.

Permalänk

Har även samma problem skulle uppskatta om någon har ett svar på problemet

Permalänk
Medlem

Samma problem här. Fick min echelon idag och när jag försöker installera drivers som hängde med på CDN säger datorn bara "Då måste installera på en nyare version av windows" och så stänger den av sig sen. de drivrutinerna jag laddar ner från asus hemsida till den startar in ens.. suck får la testa dom äldre till vanliga U7an då

Funkade att installera drivrutinerna till xonar U7 vanliga. kör på de sålänge till de kommer fram nått, funkar ändå rätt bra men man vill ju ha drivrutinera till echelon. paya ändå 150 kr mer för denna

Permalänk
Medlem

skriv här om ni får löst problemet pls

Är det stor skillnad på U7 driver jäntemot echelons egna variant? Tycker U7 vanliga funkar fint

EDIT: Fick svar nyss från ASUS att dom vet om problemet och jobbar på det men vet inte när det kan komma en fix

Permalänk
Medlem

Asus släppte en drivrutin 2015-02-05 som fungerar, det var tydligen något fel på den "nordiska" installationen.
Nu fungerar det klockrent hos mig i alla fall.

ps. cred till komplett som skickade en ny enhet till mig ds.