Köpråd för ny speldator ~20k (DA:I, The Witcher 3 i huvudsak)

Permalänk
Medlem

Köpråd för ny speldator ~20k (DA:I, The Witcher 3 i huvudsak)

Hej kära Sweclockare.

Sitter här i valet och kvalet nu när det börjar bli hög tid att beställa en ny burk inför den fin spelhösten/våren.
Jag är inne på två olika grundkonfigurationer så utgå från det ena eller det andra eller släng ihop två olika paket om du känner för det

Alternativ 1:
Valfritt MB med stöd för DDR4 samt 16GB 2400 MHz RAM
5820k
Samsung Evo 840 500 Gb
Vattenkylning (Gillar Corsairs slutna system)

Alternativ 2:
Valfritt MB, 16 GB DDR3 RAM (2100 MHz?)
4770k eller 4970k (inte främmande för att överklocka)
Samsung Evo 840 500 Gb
Vattenkylning (Gillar Corsairs slutna system)

Resten får ni fylla på själva och ni får HEMSKT gärna komma med argument för och emot DDR4 i dagsläget, detta är väl det som får mig att tveka mest!

Tack på förhand

/Zogun

Permalänk
Medlem

Har nu snickrat ihop den här: http://www.inet.se/kundvagn/visa/7373499/zogun

Jag valde att gå på 4970k och DDR3 med 2400MHz, skippade även Samsungs Evo 840 då jag fick reda på att dessa diskar haft prestandaproblem när filer på disken blev äldre än 30 dagar (http://www.extremetech.com/computing/190746-samsung-840-evo-h...).

Något jag har glömt eller som ni rekommenderar att jag bör byta ut? Har inte valt till några extra chassifläktar, har ni några bra fläktar att rekommendera till det chassit?

Permalänk

Snickrade ihop ett X99.

*Svart/rött tema (säg till om du föredrar annan färg)
*Crucial MX-100 då den är trevligare, läs: Svenska SSD-guiden
*EVGA 980, läs: Recension
*Har tagit höjd för framtida SLI på nätagget.

Webhallen varukorg

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Jag pratade med en polare idag som ska sälja loss delar från sin bitcoin-burk, så jag fick tag på 2st Sapphire Tri-X 290 samt ett 1200W Gold nätagg (overkill jag vet) för totalt 5700kr.

Så jag tänkte kombinera det med nedanstående: www.webhallen.com/se-sv/varukorgen/107331

(Bytte chassi då jag inte är ett fan av genomskinliga sidor och mycket färger och Windows 8.1 har jag redan så det föll bort)

Vad tror du om detta?