Doome BT2022 aktiva högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Tror inte det går. Synd då de verkligen är prisvärda om man tänker på ljudkvaliteten de presterar. Finns tyvärr andra saker som gör att man inte kan rekommendera dem till andra. Alla fjärrarna har helt slutat fungera för mig nu. Måste sträcka mig bakom dem och stänga av/sätta på om de inte använts på tio minuter. Synd.

Jag har dem inkopplade med både RCA och 3.5mm, och ingendera "väcker" högtalarna. Någon som provat med optisk? I övrigt sjukt nöjd, men är lite struligt att behöva slå på dem varje gång jag använder TV:n.

Permalänk
Medlem

Fjärren

Skrivet av Limbero:

Jag har dem inkopplade med både RCA och 3.5mm, och ingendera "väcker" högtalarna. Någon som provat med optisk? I övrigt sjukt nöjd, men är lite struligt att behöva slå på dem varje gång jag använder TV:n.

Fjärren kan man ersätta med en Logitech harmony och använda samma profil som för Roth Audio OLi-POWA-5 högtalarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Fjärren kan man ersätta med en Logitech harmony och använda samma profil som för Roth Audio OLi-POWA-5 högtalarna.

Hur går man till väga då? Känns ganska ovärt att köpa en dyr fjärrkontroll som Logitech Harmony enbart för detta. Finns det några andra alternativ?

I övrigt mycket nöjd med högtalarna, men det är väldigt synd att man är så beroende av fjärrkontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ezjafhdt:

Hur går man till väga då? Känns ganska ovärt att köpa en dyr fjärrkontroll som Logitech Harmony enbart för detta. Finns det några andra alternativ?

I övrigt mycket nöjd med högtalarna, men det är väldigt synd att man är så beroende av fjärrkontrollen.

Billigaste logitech harmony är 320kr, så inte så farligt dyr. Bara att starta Logitech Harmony programmet, lägga till förstärkaren RothOLi POWA-5 och uppdatera fjärren.
Andra alternativ är fjärrkontroller man kan programmera med IR avläsning. Går säkert att hitta ännu billigare.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

För att förhindra att forumet översvämmas av annonser så vill vi att all handel ska skötas i marknaden.

För mer info kan man läsa §9 i forumets regler

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord