Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tål att tilläggas att detta inte är ett spel där FPS är det viktigaste. Jag har suttit och spelat på min bärbara Lenovo E540 utan att störa mig på att prestanda saknas. (Men då tål det ju att tilläggas att jag är värdelös på att bygga städer så jag har inte kommit upp i de mest gigantiska städerna utan kanske ~3-4 rutor byggda.) Rekommenderar dig att prova, det är inte ett superdyrt spel trots allt.

Att komma upp till 200k+ utan mod är en utmaning för de allra flesta, men det är sant det du säger, FPS har ingen betydelse i detta spelet men det blir märkbart om det ligger under 30 fps och spelet blir väldigt krävande när man har väldigt stora städer.

Ska man tro på Steam har bara 4,4% av spelarna lyckas uppnå en population på över 100k... så du är inte ensam

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Har fått upp min stad till 260K+ dock lite massdöd det senaste.
Laggar lite när jag zoomar ut och panorerar runt men annars rullar det på fint.
260k

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem

Att låta bli att spela ett spel för att det kanske laggar när du kommer upp i en gigantstad låter för mig lite bakvänt. Du kommer ha hur kul som helst på väg upp mot gigantstad. Du påverkar själv hur hårt grafikkortet belastas med detaljnivåer osv.

Köp det nu bara. Det är inget dyrt spel och du kommer som sagt ha kul, det kan jag lova. Många hinner ju "spela klart" innan dom ens är nära på någon 200k-stad.

Visa signatur

Dator 1: 5800x | 4070 GTX | 2x16gb | 1xSamsung 980 Pro 2TB NVME
Dator 2: 9700k | 1080 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Pro NVME
Dator 3: 6700k | 1070 GTX | 2x8gb | 1xSamsung Evo 830, 2x1TB, 1x750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbane78:

Har fått upp min stad till 260K+ dock lite massdöd det senaste.
Laggar lite när jag zoomar ut och panorerar runt men annars rullar det på fint.
260k

Med "All Spaces Unlockable" då elr?
Men det är ganska svårt för de flesta att uppnå en väldigt hög population vare sig med eller utan mod. Av någon anledning tycker jag att man oftast får problem vid 140k inv.. bara jag som upplever det så?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cenorida:

Av någon anledning tycker jag att man oftast får problem vid 140k inv.. bara jag som upplever det så?

Från en vars största stad är 120k (fullt fungerande), vad är det du får problem med? Mitt problem är att jag inte är nöjd med det estetiska och vill därför börja på nytt blad.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Från en vars största stad är 120k (fullt fungerande), vad är det du får problem med? Mitt problem är att jag inte är nöjd med det estetiska och vill därför börja på nytt blad.

Vid 140k så brukar "demand" i regel oftast bli väldigt låg och det krävs mycket engagemang för att komma vidare. För mig som är ganska skicklig på spelet ifråga så är det inga sällan några problem att komma vidare men det jag anmärker mig på är att varje gång jag bygger stad "stannar" tillväxten på 140k. Nu vet jag inte exakt hur många som är drabbas av detta men jag personligen ser detta som en bugg..

I verkligt perspektiv är det ju inte direkt så att bara för att en stad når en population på 140k så avstannar tillväxten per automatisk..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Med "All Spaces Unlockable" då elr?
Men det är ganska svårt för de flesta att uppnå en väldigt hög population vare sig med eller utan mod. Av någon anledning tycker jag att man oftast får problem vid 140k inv.. bara jag som upplever det så?

JApp all spaces unlocked, ja vid 140-160 k blir demand ofta lågt.
Dock stiger det oftast igen efter ett tag, hjälpte bra med commercial specialization(tourism/leasure)

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem

Patch 1.5 med en ny byggnad, fotbollsstadium. Ni som inte köpte det på pre-order får också lite nya grejer, då pre-order bonusen nu är inkluderat i basspelet.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/co-wor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ska man tro på Steam har bara 4,4% av spelarna lyckas uppnå en population på över 100k... så du är inte ensam

Tror inte man kan lita på steam achivements i just detta spel.
Jag har gjort ett par städer.

De största städerna jag har gjort är +100k. Jag har använd unlimited money och all buildnings unlocked mm.
Tycker det är roligare att spela med mods då man kan bygga vad man vill och hur man vill.

Mods gör ju även så att achivements blir inaktiverade. Så..jag kommer nog aldrig låsa upp mer achivements eftersom det inte är (imo) kul att spela vanilla, utan med mods.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Tror inte man kan lita på steam achivements i just detta spel.
Jag har gjort ett par städer.

De största städerna jag har gjort är +100k. Jag har använd unlimited money och all buildnings unlocked mm.
Tycker det är roligare att spela med mods då man kan bygga vad man vill och hur man vill.

Mods gör ju även så att achivements blir inaktiverade. Så..jag kommer nog aldrig låsa upp mer achivements eftersom det inte är (imo) kul att spela vanilla, utan med mods.

Det är ju klart att achivements blir inaktiverade när du använder mods. Det jag syftar på är att enbart 4,4% har lyckas uppnå en population på 100k utan fusk.

Skrivet av Buio:

Patch 1.5 med en ny byggnad, fotbollsstadium. Ni som inte köpte det på pre-order får också lite nya grejer, då pre-order bonusen nu är inkluderat i basspelet.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/co-wor...

Besviken, har köpt något som sedan har kommit att bli gratis =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Det är ju klart att achivements blir inaktiverade när du använder mods. Det jag syftar på är att enbart 4,4% har lyckas uppnå en population på 100k utan fusk.

100k är ändå en rätt stor stad så att bara 4,4% har uppnått det är inte förvånande för mig. Dessutom är det nog rätt få som inte använder några mods så det påverkar en hel del.

Citat:

Besviken, har köpt något som sedan har kommit att bli gratis =/

Man betalade inget extra för pre-order men jag håller med om att det är lite tråkigt att det blir tillgängligt för alla. Något borde man ändå få om man gjorde en pre-order.

Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Azpol:

Man betalade inget extra för pre-order men jag håller med om att det är lite tråkigt att det blir tillgängligt för alla. Något borde man ändå få om man gjorde en pre-order.

Exklusiv tillgång till materialet i 1+ år?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Exklusiv tillgång till materialet i 1+ år?

Det borde ha framgått vid köp i så fall^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cenorida:

Det borde ha framgått vid köp i så fall^^

Hade du skippat förhandsbokningen om du vetat vad du vet nu? Med tanke på att det var gratis ursprungligen så ser jag det mest som en trevlig bonus. Hade det kostat håller jag däremot med om att det borde stå beskrivet.

Jag skulle gärna vilja se lite bilder på allas städer, men vet inte om det är okej då mina bilder jag postade tidigare i tråden blev borttagna av någon okänd anledning. Kan tänka mig att det kanske berodde på att sidan blev för seg att ladda med många högupplösta direktlänkade bilder. Någon moderator som har insikt i det hela?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Casgar:

Jag skulle gärna vilja se lite bilder på allas städer, men vet inte om det är okej då mina bilder jag postade tidigare i tråden blev borttagna av någon okänd anledning. Kan tänka mig att det kanske berodde på att sidan blev för seg att ladda med många högupplösta direktlänkade bilder. Någon moderator som har insikt i det hela?

Hej
Kan inte hitta att vi har modererat bort något av dina inlägg. Kan det vara det här inlägget du tänker på?

Så länge man håller bilderna till en rimlig storlek så är det okej att posta dessa i tråden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Hade du skippat förhandsbokningen om du vetat vad du vet nu? Med tanke på att det var gratis ursprungligen så ser jag det mest som en trevlig bonus. Hade det kostat håller jag däremot med om att det borde stå beskrivet.

Nä det har du väl rätt i att jag inte hade skippat förhandsbokningen bara för att några parker skulle bli tillgängliga för alla senare.

Citat:

Jag skulle gärna vilja se lite bilder på allas städer, men vet inte om det är okej då mina bilder jag postade tidigare i tråden blev borttagna av någon okänd anledning. Kan tänka mig att det kanske berodde på att sidan blev för seg att ladda med många högupplösta direktlänkade bilder. Någon moderator som har insikt i det hela?

Här en vecka gammal bild på mitt pågående projekt. Tanken är att hela den stora ön ska bli bebyggd vilket borde gå innan building limit händer. Har byggt ut med skyskrapor till vänster om motorvägen och till höger med mer europeiska byggnader men har inte tagit någon bild på det. Kommer kanske lägga upp en senare idag.

Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NordhNet:

Hej
Kan inte hitta att vi har modererat bort något av dina inlägg. Kan det vara det här inlägget du tänker på?

Vafan?! Åter igen är det bevisat att jag är dålig på att söka...

Nuvarande stad. Ca 45k innevånare, hard mode.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

La spelet på hyllan p.g.a massdöd och bilar som aldrig kom fram för att hämta liken till kremering.
Någon som har en bra lösning på det problemet?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

La spelet på hyllan p.g.a massdöd och bilar som aldrig kom fram för att hämta liken till kremering.
Någon som har en bra lösning på det problemet?

Bättre vägplanering är det enda som hjälper

Permalänk
Skrivet av Calzon:

Bättre vägplanering är det enda som hjälper

Jag har bokstavligen ett kremeringshus på varje gata men det fungerar inte, får det inte att fungera öht.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av fieskmask:

Jag har bokstavligen ett kremeringshus på varje gata men det fungerar inte, får det inte att fungera öht.

Nu är jag ingen expert på detta men det låter som att du överflödar staden med fordon istället för att underlätta framkomligheten, jag gjorde exakt samma sak innan

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fieskmask:

La spelet på hyllan p.g.a massdöd och bilar som aldrig kom fram för att hämta liken till kremering.
Någon som har en bra lösning på det problemet?

Det jag upptäckte var att det även krävdes kyrkogårdar, även om man rent tekniskt hade tillräckligt med krematorier. Burkar köra 1:1 eller 1:2 mellan krematorier:kyrkogårdar.

Sen som tidigare sagt, bra vägnät är A och O i detta spel.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

La spelet på hyllan p.g.a massdöd och bilar som aldrig kom fram för att hämta liken till kremering.
Någon som har en bra lösning på det problemet?

Skrivet av Casgar:

Det jag upptäckte var att det även krävdes kyrkogårdar, även om man rent tekniskt hade tillräckligt med krematorier. Burkar köra 1:1 eller 1:2 mellan krematorier:kyrkogårdar.

Sen som tidigare sagt, bra vägnät är A och O i detta spel.

Det är korrekt, krematorier ersätter inte kyrkogårdar. Allmänt känt^^

Senaste bygge. Penalosa City med 242k invånare, inga mods involverat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Nu är jag ingen expert på detta men det låter som att du överflödar staden med fordon istället för att underlätta framkomligheten, jag gjorde exakt samma sak innan

Nja, har en stor highway fram och tillbaka och sedan avstickare till industrier, hyreshus samt kontor, jag tyckte det var bra fördelat iaf

Skrivet av Casgar:

Det jag upptäckte var att det även krävdes kyrkogårdar, även om man rent tekniskt hade tillräckligt med krematorier. Burkar köra 1:1 eller 1:2 mellan krematorier:kyrkogårdar.3

Sen som tidigare sagt, bra vägnät är A och O i detta spel.

Så det skulle betyda att om jag har 10 krematorier så behöver jag 10 kyrkogårdar?
Låter ju inte logiskt någonstans, de ska väl rymma ett par tusen om jag inte minns fel.

Skrivet av Cenorida:

Det är korrekt, krematorier ersätter inte kyrkogårdar. Allmänt känt^^

Senaste bygge. Penalosa City med 242k invånare, inga mods involverat.

http://i.imgur.com/9SwbPoq.jpg

http://i.imgur.com/SEICfNW.jpg

Självklart ersätter de inte, men jag får i princip hela min avdelning av hyreshus att massutvandra då folket ligger död i husen.
Men i enkel mening, man lär klämma ut fler kyrkogårdar?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Nja, har en stor highway fram och tillbaka och sedan avstickare till industrier, hyreshus samt kontor, jag tyckte det var bra fördelat iaf

Så det skulle betyda att om jag har 10 krematorier så behöver jag 10 kyrkogårdar?
Låter ju inte logiskt någonstans, de ska väl rymma ett par tusen om jag inte minns fel.

Självklart ersätter de inte, men jag får i princip hela min avdelning av hyreshus att massutvandra då folket ligger död i husen.
Men i enkel mening, man lär klämma ut fler kyrkogårdar?

Själv följer jag inga speciella riktlinjer när jag placerar ut kyrkogårdar, men ett bra tips kan ju vara att placera ut kyrkogårdarna där det finns behov av kyrkogårdar även om dessa tar mycket plats. Placera dem gärna centralt! Sen måste du kontrollera så att det alltid finns gravplatser till godo och att dessa inte är fulla.

Hoppas det hjälper

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Vet inte om det är riktigt rätt tråd för detta, men eftersom det handlar om C:S så chansar jag (Hänvisa gärna till rätt tråd annars)

Har haft spelet sedan launch mer eller mindre och det är fantastiskt kul. En lite jobbig grej är dock att när staden blir större och man får runt 100k invånare börjar spolningen gå segare, till slut så har spolningen ingen verkan alls, utan det går lika snabbt på alla hastigheter. Har googlat lite och det beror tydligen på att spelet spolar så snabbt som hårdvaran klarar av, så nu till min fråga.

Är C:S ett tungt spel för grafikkortet eller processorn? Har en i5 3450, 8 GB RAM och ett GTX 960 för tillfället. Ska köpa en i7 6700k i höst, kommer spelet gå märkbart bättre av det eller kommer grafikkortet flaskhalsa?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R5 | Moderkort: Asus Z170-A | CPU: Intel i7 6700k | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | RAM: 16 GB Corsair Vengeance 2133 MHz | GPU: Asus GTX 1070 Strix 8 GB OC | PSU: Corsair CX500M | Lagring: Sandisk Extreme SSD 120 GB, Samsung 840 SSD 250 GB, Western Digital 4 TB HDD | Skärm: Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fieskmask:

Så det skulle betyda att om jag har 10 krematorier så behöver jag 10 kyrkogårdar?
Låter ju inte logiskt någonstans, de ska väl rymma ett par tusen om jag inte minns fel.

Eftersom krematorier har färre bilar än kyrkogårdar så kommer du aldrig någonsin att lyckas fylla ett krematorium mer än att du har några enstaka kroppar på lager. Komplimenterar du med kyrkogårdar så kan du utnyttja krematoriernas kapacitet bättre när du måste tömma kyrkogårdarna, samt att du har större likbilskapacitet för ett lägre pris. 1 krematorium + 2 kyrkogårdar är alltid effektivare än 3 krematorier.

Skrivet av fieskmask:

Självklart ersätter de inte, men jag får i princip hela min avdelning av hyreshus att massutvandra då folket ligger död i husen.
Men i enkel mening, man lär klämma ut fler kyrkogårdar?

En möjlig orsak till plötslig massdöd kan även vara att innevånarutvecklingen har skett väldigt fort också. Har 10k innevånare flyttat in inom ett väldigt kort tidsspann så kan du även förvänta dig en massdöd på motsvarande personer efter några år. Jag får sällan det problemet eftersom jag är en väldigt långsam byggare som spenderar 75%+ åt tiden med att planera samt bygga om vägnäten.

Börjar du placera ut fler kyrkogårdar kan du eventuellt även ta bort några krematorier ifall du vill spara lite pengar.

Edit; Kan tipsa om denna btw: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=624474...

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Själv följer jag inga speciella riktlinjer när jag placerar ut kyrkogårdar, men ett bra tips kan ju vara att placera ut kyrkogårdarna där det finns behov av kyrkogårdar även om dessa tar mycket plats. Placera dem gärna centralt! Sen måste du kontrollera så att det alltid finns gravplatser till godo och att dessa inte är fulla.

Hoppas det hjälper

Tack för tipset, får kika lite på det, men rent logiskt, vem vill bo bredvid en kyrkogård?

Skrivet av Casgar:

Eftersom krematorier har färre bilar än kyrkogårdar så kommer du aldrig någonsin att lyckas fylla ett krematorium mer än att du har några enstaka kroppar på lager. Komplimenterar du med kyrkogårdar så kan du utnyttja krematoriernas kapacitet bättre när du måste tömma kyrkogårdarna, samt att du har större likbilskapacitet för ett lägre pris. 1 krematorium + 2 kyrkogårdar är alltid effektivare än 3 krematorier.

En möjlig orsak till plötslig massdöd kan även vara att innevånarutvecklingen har skett väldigt fort också. Har 10k innevånare flyttat in inom ett väldigt kort tidsspann så kan du även förvänta dig en massdöd på motsvarande personer efter några år. Jag får sällan det problemet eftersom jag är en väldigt långsam byggare som spenderar 75%+ åt tiden med att planera samt bygga om vägnäten.

Börjar du placera ut fler kyrkogårdar kan du eventuellt även ta bort några krematorier ifall du vill spara lite pengar.

Edit; Kan tipsa om denna btw: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=624474...

Allright, finns något i din poäng där.
Fick en boom på industrier och det behövdes mycket bostäder, men de dog nästan på direkten och jag placerade ut rätt mycket krematorier på princip alla gator, ett par st utan resultat, men jag får planera lite mer denna gång, tack för tipsen

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Tack för tipset, får kika lite på det, men rent logiskt, vem vill bo bredvid en kyrkogård?

Tydligen så älskar invånarna i Cities Skylines det eftersom kyrkogårdar precis som parker ger närliggande boende happiness.

Skrivet av fieskmask:

Allright, finns något i din poäng där.
Fick en boom på industrier och det behövdes mycket bostäder, men de dog nästan på direkten och jag placerade ut rätt mycket krematorier på princip alla gator, ett par st utan resultat, men jag får planera lite mer denna gång, tack för tipsen

Apropå industrier, är dina vattenpumpar placerade nära förorenat vatten? I så fall kan det vara skälet till massdöden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Tydligen så älskar invånarna i Cities Skylines det eftersom kyrkogårdar precis som parker ger närliggande boende happiness.

Apropå industrier, är dina vattenpumpar placerade nära förorenat vatten? I så fall kan det vara skälet till massdöden.

Nej, pumparna är långt ifrån förorenat vatten, brukar bygga det så redan från början.
Har bara haft problem med lik i princip, fick dock bygga om vägarna rätt mycket på en map, blev bättre men finns ju bra mycket andra lösningar.

Några tips på bra highway bygge och stadsbygge? Man vill ju inte riktigt ha lastbilar i området och gärna separerat på industrier, boende och kontor, eller blandas det en del?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB